Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 680 ggr
essut50
0

Julafton 2008 (OT)

Vad har ni för planer för den dagen?

Själv ska jag jobba natten innan så jag kommer hem på julaftonsmorgon vid 10.30…Det enda vi ska göra den dan är att äta julmat och dricka lite vin.

Katterna ska få några julklappar så dom blir nöjda.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Inge-elsie
0

Det blir bara Sarah och jag hemma eftersom Magnus skall jobba dubbelpass börjar klockan 16 på julafton slutar klockan 08.00 på juldagen. Mamma är på korttidshem och kommer kanske hem i januari. Så det blir lugnt. Katterna har redan fått sina julklappar av Essut.

fridelfina
0

Jag och barnen skall arbeta på katthemmet på fm, sen hem till mormor och träffa tomten och äta god julmat.

essut50
0

#1 Visst var dom fina Gunillas "tärningar" ..

Shadows
0

Jag och sambon och katterna (minus Samba, hon ska till svärmor) ska upp till Örebro och fira Jul med min mamma och syster, juldagen kommer spenderas hos min pappa och hans sambo. Så för oss blir det ca 5 timmar (pauser inräknade) i bil nu på måndag… för att sedan spendera samma tid i bil på väg hem sen 27:e, för nyår ska firas här nere med svärmor. Skrattande

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

Ankie
0

I år ska min mamma och min bror komma till oss och fira jul, sen min pappa dog för två år sedan är det sig inte riktigt lik att fira jul hemma som vi alltid har gjort i 40 år.

Så i år tyckte jag att vi skulle bryta traditionen och vara hos oss och det ska bli riktigt mysigt. Det kommer även en kompis hit som brukar vara själv.

solweig
0

vi ska vara hos en av döttrarna. sen på juldagen ttill mamma o fira hennes födelsedag.ska ta det lungt under julen.

Puma77
0

Dagen innan åker jag till min pappa och sover övr till julafton. Katterna har det bäst hemma så de får vara där. På julafton sen så ska vi var hos in äldsta bror i år (vandrar runt) Det är mamma, min andra storebror från vår sida som kommer sen är det min äldsta brors sambos sida som kommer. Vi har alltid gort så de senaste 8 åren och vi har jättekul. Mat dricka, julklappar, kalle Anka och en massa stoligheter.

//Pia

martdat
0

hoss min pappa med sambo med mina bröder och den enes sambo och min brorsdotter, och min egen dotter då, sen åker hon till pappan på juldan och kommer inte hem förens i januari, min morbror brukar va med men han har jour i år,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

emjon
0

Det blir bara min man och jag tillsammans med våra pälsbollar och vi skall bara koppla av och ha det mysigt tillsammans. Det blir lite gott att äta till alla och hundar och kattter får lite nya leksaker till julklapp. 

Vi har alltid tidigare firat alla jular på landet utom förra året eftersom vi då tagit in flera skyggisar som fortfarande inte är redo för flytt. Då firar vi hellre jul i stan och undviker all stress.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0

Min bror och jag har vartannat år. I år är det min brors tur.  MEN han ligger i sjuk, förkylning (influensa?) och feber.  Så blir min svägerska smittad så blir det här så  nu måste jag förbereda här utifall att.

Mina gamla föräldrar (snart 82 och 87 år) våra 2 barn med respektive + 5 barnbarn, min förståndshandikappade syster, min mans ensamma syster och min bror och svägerska (som inte har några barn)  + Rasmus och Lillpysen samt Rasmus storasyster som är 4 månader äldre (15½ år)

Mina barn firar varannat år hos sina svärföräldrar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Destany
0

Först ska jag vara hundvakt i ca 2 timmar så Zorro kommer inte ha nån julstämning de timmarna.. sen ska jag packa in Pum o Zorro i bilen o köra till mina föräldrar så jag e där lagom till kalle anka.. sen kommer min bror o morfar o då börjar julfirandet.. eftersom mina katter e rätt vilda så blir det alltid en blandning mellan att sitta o prata o jaga dem bakom granen=) Jag funderade först påatt låta de vara hemma men Mamma ville verkligen att de skulle komma så de får hänga med..detta e för övrigt första julen jag e helt ledig så jag njuter i fulla drag

Jenna-Gun
0

Den 22/12 ska vi till stan och dricka julkaffe hos min son med sambo o lilla Barnbarnet Tilde. Dit kommer oxå min dotter med sambo och mitt barnbarn Linnèa (9 år).

Så då får jag gosa med båda småtjejerna.

Sedan ska vi till min mamma på äldreboendet och äta en enkel middag som min systero sambo har med sej.

Men julafton firar vi hemma. Bara min man, jag o kissarna.

Simson
0

Hoppas på att orka gå till syster med katt på jullunch. Kanske kvar till Kalle kommer. Sedan skall katterna och jag frossa i lugn och ro…hoppas jag! Undrar om jag skall köpa mig en låda Paradis/Alladin till julafton och trycka i mig allt? Flört

Efter så många veckors feber har jag idag vågat mig på att dammsuga och våttorka golven. Det var fortfarande blå mattor underst! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

majvi
0

De senaste åren har jag fått med syrran till midnattsmässan och det blir väl den i år också. Den är en riktig höjdare tycker jag -förutom att det kunde väl räcka med att läsa evangeliet, måste man predika och läsa andra texter också? Det är ju sång och musik som jag vill höra.

En annan höjdare är naturligtvis när tomten kommer. På tv alltså i en film från 40-talet? där en äldre kvinna läser tomten och man får se hustomten utföra sina sysslor.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

chigak
0

Jag ska jobba julaftons kväll till kl20 så min man är med sina föräldrar och sin bror med familj och sen myser han och jag själva med katterna på kvällen när jag kommer hem. På juldagens kväll kommer min mamma med sambo och min mormor till oss.

Alexej
0

I år slippar jag för första gång sedan många, många år att fira jul hos mig. Jag åker till min dotter, har övertalat henne att det är dags för henne nu.

Där firar vi med dotter och hennes man, hennes barn, en kompis till henne och jag och min son. Hon är duktig på att laga mat och baka, så det blir bra.

Katterna får extrabra mat och hunden tar jag med.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Ja nu är granen uppe här hemma och lite hjälp fick jag allt. Thindravar tvungen att kontrollera om det var äkta eller inte så hon tuggade glatt på grenarna och givetvis var Tudor tvungen att göra likadant.Flört

//Pia

Onikan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 -vad fint att ta med barnen och jobba på katthemmet på julafton!

Själv blir jag sambolös över jul, men jag och våra 4 katter har ändå köpt fin julgran och ska mysa ihop. Jag hoppas på att ha 4 katter omkring/ovanpå mig i sängen när sambon är bortrest Flört

Jag åker över till mina föräldrar och syskon på dagen på julafton, men sover hemma med missarna. Eftersom min 5:e katt bor hos dem så får jag fira jul med honom också :D

Mina tjockisar här hemma går på diet nu, men ska få lite smaskig burkmat på julafton.
Julmat åt alla ;)

God jul på er alla!!

catfoot
0

Här firar vi jul hos min dotter som bor i samma by..mest pga min dementa mor, som inte klarar trapperna till vårt hus, min dotter har inga sådana…Julen är för mig en riktig blääää tid..Jag slappnat av på Juldagen först å inser att det är Jul..

Vi blir 10 personer runt julbordet detta år, min sambos mamma med särbo skulle fira Jul med hans son..Önskar er alla här en riktigt God Jul………………………………….Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Engla
0

Min sambo och jag ska fira jul ihop i år. Först ska vi till hans farmor, därefter åker vi till hans kusiner och sedan till min mamma. Så det blir många turer fram och tillbaka.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
0

Jaha, som jag skrev i #10 så är min bror sjuk. Har nyss fått telefonsamtal att dom ställt in julfirandet. Så nu blir det att planera en julafton här med mat för 15 personer.  Jag som hade tänkt slappa i år.  Skrattande

men men allting går, det måste gå.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Marga
0

Firar med min kusin och hennes familj och det jag är mest nyfiken på är deras nya familjemedlem….katten Stella Glad.

Sidentass
0

På julafton blir vi hemma med gran, lite god mat o klappar..sen har jag planer på att åka till min far  i Örebro o hälsa på honom och hans katt över ett par dagar…det är inget som jag har råd med efter kostnader i samband med Josefins sjukhusvistelse, men han är gammal nu min far..och då känns det viktigt att man försöker att träffas när det är sådana här helger..

Hawknestgrove
0

Ja vi äår dessutom bortbjudna till styvsonen på julafton. Men jag köpte en helknasig julklapp till katterna, en fuskpälsmus, som piper när man rör vid den. Arne är helt knäppp…Snacka om att vi får  ta bort den leksaken under natten.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då var det jul igen. I år lyckades jag dra på mig en saftig förkylning i förra veckan och den är inte borta än… Men vi träffas hos oss som vi brukar sedan 16 år tillbaka. När dottern föddes (-92) bestämde vi att de som ville fira med oss fick komma hit och så har det blivit sedan dess.

Några har fallit ifrån sedan starten och det är våra fäder (min mans och min) Men min mor och hennes särbo 81 och 82 år är med. Nu är dessvärre särbon inlagd för hjärtsvikt i helgen så han får fira jul på hospitalet tyvärr.

Sedan kommer min mans bror och hans familj, så vi blir in alles 8 personer - 14 år och uppåt i år. Lugnt, skönt och med katterna liggandes lite här och var.

Här en liten bild på den hjälp av Baffe man får vid paketinslagningen;-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

puttar då det nu är julaffton, dela med er! jag kan inte sova och är redan uppe, dricker kaffe,

tuska
0

Jansonsons frestelsen är snart klar,  risalamaltan är klar nu på morgonen

Kl 10 blir det kykogården för att tända ljus för de mina döda och en tanke kring dem.

Sen hälsa på en gammal moster till min gubbe som är på en vårdinrättning sedan några år tillbaka,

kl 11 hämtar jag min gammle mor som snart blir 90 år.  Åttatiden åker hon hem igen och jag bäddar och klappar om henne.

Det blir min julafton inte att glömma den goda julmaten och Kalle Anka

Sen sänder jag massor med tankar till de djur som ingen bryr sej om,

Jag känner även för alla de uteliggare som finns i vårt land.

martdat
0

#27 ja de hemlösas jul är inte så fridfull som vår, jag frågade mina kolegor på jobbet om vi kunde göra lite julklapper till de hemlösa och lägga i choklad och bra att ha grejer men de sa till mig att jag får ge mig , de vill inte höra mer från mig att folk har det dåligt,

essut50
0

Det blir inga julklappar i vår familj här i Kungsör idag. Inte ens katterna får några. Vi har skänkt pengarna till Crisses katter i hamnen istället.

Nu ska jag sova några timmar, sen är det dax att äta julmat med vin till.

Lena
0

Här blir det lugna puckar, vi kommer att vara hemma med våra katter. Sonen kommer och det blir lite julklappar och julmat. (Fast vi är ju mestadels vegetarianer så det blir ingen julskinka.) Är så trött efter allt hårt arbete sista tiden att jag är glad för att vi inte har ett hektiskt julfirande framför oss.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"