Försäkring ?
Vilken försäkring är bäst ? Jag vill helst ha en fast summa i självrisk, vet att dom flesta försäkringsbolg har en en summa + vissa procent rörlig.
Vad har ni för försäkring, kostnad per katt och vad får ni i priset ?
oj, jag är inte insatt i vad jag får, jag bara betalar försäkring och litar på agria som jag har på alla djuren.
betalar per iller ca 515 kr per år och på schess tror jag vi betalade ca 650 kr kanske.
taket på iller är 10 000 och schess kanske 30 000? :)

Ett gott råd är att titta mer på taket än på självrisken… För händer något drar det så lätt iväg. Och det absolut viktigaste är att ett efter 7 år (födelseåret) börjar den gå ned (i alla fall med Agria), ungefär samtidigt som riskerna ökar. Startar man högt kommer man inte ned lika fort sas. Och TA I när det gäller försäkringarna, jag vet exempelvis att Agria har en försäkring som täcker viss medicinsk kost och mediciner.
Jag har Agria Bas och kan inte byta då Tamlin är sjuk, och Geisha som dog i höstas också var sjuk när jag fattade att det kommit nya och mer omfattande försäkringar. Tamlins försäkring hann jag dock korrigera upp beloppen på innan han insjuknade.
Tamlin är drygt 9 år och takbeloppet har alltså hunnit sänkas tre gånger. Från början var det 60 000kr och nu tror jag att det är några tusen under 40000kr. Självrisken är 1100kr (går att välja en sämre med högre fast självrisk) och därutöver 10% rörlig självrisk (går att välja 20%). Jag betalar 65kr/månad.
I gengäld betalade Agria drygt 7000kr för Tamlins vård under förra året. Jag betalade ca 3000kr för vården. Då har det inte varit några komplikationer öht, utan enbart kontroller - det säger sig självt att om det blivit problem och vi haft vårddygn hade kostnaderna ökat lavinartat. Om Tamlin haft den sämre försäkringen som startade på 30000kr hade han haft maxbelopp på 15000kr. Det hade endast funnits 8000kr kvar i försäkringen kvar att täcka det. Och det räcker inte när inläggning blir aktuellt.
Summa summarum: Jag kan inte säga vilken försäkring som är bäst - men mitt bestämda råd är att titta NOGA på takbeloppet och hur snabbt det sjunker när katten åldras.
Här du du jämföra olika försäkringar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus