Djursånger
Hej!
Idag istället för att plugga, har jag roat mig med att förbättra vissa julsånger, mest med djurrättstema. (typ, hej! djurrättare, slå i glasen och låt oss lustiga vara…) Men jag gjorde en kattsång oxå, det är en liten stackars hittekatt som sjunger den.
Jag funderar faktist på att göra en musikal om djurförtryck… Nej, kanske inte. :)
Usch, nu när ja ska skicka det här så känns det mest bara tragiskt. Det var lite kul medans ja gjorde det, men nu känns det bara sorgset. Faktist så känns det som att driva med hela grejen. :(
Jag drömmer om en jul, i hus
Där brasan sprider lyckans ljus
Inga kalla stenar, och frusna pölar
I snön, utan mat och ro
Jag drömmer om en jul, i hus
Med gott om mat och mycket bus
Tyst och lugn är varje stunds sömn
Ja, jag längtar efter denna dröm
Men en you-tube grej… med någon som sjunger sången riktigt sorgligt, medans det visas en massa bilder på hemlösa katter. Det borde ju ändå få folk att få riktigt jul-dåligt-samvete och ge en liten slant. Det är många som sitter på you-tube. Vi kan ju lära oss lite av Peta som använder sig av you-tube.
Nåja, jag gör allt för att slippa göra det jag borde. :)
Hoppas allt är bra med er!
/Johanna
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Men idén är bra!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tycker helt klart du ska spinna vidare på denna ide :)

Idén är väldigt bra..har själv haft funderingarna på att skriva texter och t.ex låta sambon eller någon annan skriva musiken, om man inte vill sjunga kan man ju via youtube, lägga in musiken och skriva texten som ett bildspel..med lite fantasi kan man göra mycket via bilder o text som stämmer med musik.
Jättebra.
Spinn vidare på den idèn-
Jenna