KKS
Har mailat till lite olika personer i KKS, men inte fått något svar.
Dom kanske inte kollar mailen så ofta?

Om det är bråttom så ring istället. Det finns mobilnummer till en som har telefontid vardagar kl .10-12
Skriv i deras gästbok, eller via deras forum. En del kanske bara kollar via sin mail när de inte jobbar osv.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jag har också försökt få tag på dom länge. men nu när jag väl ha fått tag på dom på mail så ringer dom inte upp..
Maria
Det kan vara svårt ibland, men maila igen!
När man väl fått kontakten funkar den av min erfarenhet väldigt bra

Mvh

Okej, man tror ju ändå att dom ska kolla mailen ofta när dom har katter ute som är akuta. 
vilka och vart har du mailat?
/emma kks

Undrar samma sak som Naquita?
Jag läser KKS mailen flera gånger varje dag och använder dessutom min andra privata telia.com adress som backup.

Birgitta, Lena, Eva, Nathalie

putt

Kattis999 du har PM!
jag har faktiskt oxå läst på kks gästboken att det var någon där som hade provat maila in om en katt som hon var intresserad av men ej fått något svar, hon fick då till svar att det var bättre att ringa kommer inte ihåg mer vad det stod
viktigt detta tycker jag att sånt fungerar annars får man ju inga katter sålda. Jag tror att hon skrev att hon tyckte att det kunde framgå mer att det är bättre att ringa än att göra en intresseanmälan via mail. Något att tänka på kanske 

#9 och jag har svarat!
#10 Jag personligen föredrar mailkontakt först om vad det gäller, och brukar svara väldigt fort. medan andra har mycket i sitt liv och inte kollar sin mail mer än kanske 1 ggr/veckan. De brukar ha sin mobilnr ute på hemsidan istället också.
man får inte glömma att vi är vanliga privatpersoner med liv vi ska hinna med, hur akuta katterna än är måste vi orka med allt med. :)

#12 Säger som Naquita, jag är också tacksam om de första kontakterna kan tas via mail. Jag kollar mail flera gånger varje dag och svarar snabbt. Inte alltid man får svar tillbaka dock.
#10 ja det förstår jag att ni måste orka med annat oxå men jag kan oxå förstå att de som vill hjälpa katterna funderar varför de inte får svar när de gör som det står att de ska göra på hemsidan
dock var det inte jag som inte har fått svar utan en som har skrivit på KKS hemsidas gästbok…. och här som nu i detta fallet

DEt är underligt att människor som har ett problem med katt inte kan förstå att organisationer ofta har 100 ärenden att försöka prioritera, så att de som är mest är akuta får hjälp först. SEn har vi också märkt att en del tror att vi har detta som arbete, och att man absolut inte kan tänka sig göra något själv sålänge. Så var det säkert inte i dessa fallen ovan ni har nog försökt, men jag vill ändå berätta att de flesta tror att org kan rycka ut dygnet om. För att det skulle vara möjligt skulle detta vara i form arbete. Men kommunen ser oss inte som en resurs dvs de ger inga bidrag, därför ser situationen ut som den gör. 7000 hemlösa ute i Malmö, 60 hos KKS 60 hos Katthjälpen.
Men Djurens väner harett antal miljoner så dem kan kanske hjälpa er, de har bytt ordföránde och han verkar snäll. Vad jag vill säga är att de har pengar att anställa 20 om de vill
och bygga 5 katthem. Katthjälpen har ett, men fortfarnade en ideel verksamhet.
Jag vet att KKS Malmö jobbar på bra! Dem är den enda org i Malmö som jobbar riktigt hårt som vi också gör!!
För de glömda katternas skull. men ibland måste man som privatperson, hjälpa själv också. Men det gör ni säkert ni riktiga kattv
änner

#15 Jag tror att TS var intresserad av att ta emot en katt inte tvärtom… om jag uppfattade tråden rätt.

#16. Jo jag såg det nu. Men det som är skrivit är ändå aktuellt.
VI har inga problem med våra mail i a f. Men KKS finns ju lite varstans och då är det svårare kan jag tänka att ha koll. Blir det för stort, eller rättare sagt KKS heter KKS på olika håll får hela org "skäll" om nån "missar" något, eller när något inte fungerar, och man jobbar på olika håll som det ju blir, så är det svårare.
Men jag vet i a f att KKS i Malmö är bra, de två kjag har kontakt med
Katthjälpen finns bara i Malmö.
Birgitta vet ja ahr varit ute mycket uppåt Stockholm nu i höst och et har gjort att hon inte haft lika mycket tid att kolla mailen så ofta. Men det är som katthjälpen säger. Det är mycket man ska göra samtidigt som man har sitt vanliga jobb och ska ju ha lite egen tid också med familj m.m.
Ge inte upp utan fortsätt att visa att ni är intresserade att ställa upp. Ibland kan man få vänta ett tag innan en katt kommer. Jag har sagt att jag kan ta hand om en kattunge av Naquita igen men när den kommer får vi se för det är mycket som ska passa in.
Hoppas det löser sig.
//Pia

Hej Kattis999!
Får jag något svar på mitt senaste PM till dig?

Jag försökte kontakta Nathalie i somras om kattungarna utanför min arbetsplats, och sedan för att låna en fälla för att fånga in de katterna.
Jag fick aldrig något svar från henne. Men jag tyckte att någon sa att hon varit sjukskriven eller så. Det kanske är förklaringen till att hon inte svarar iaf. :)

Nu har jag pratat med Birgitta på tele iaf!
Och försöker få tag i Lena via telefon, + att jag har fått en del svar på mina mail. Jag kanske förhastade mig lite :)
#17 Jag trodde KKS fanns i Malmö bara, vart finns de mer?

Dom finns här i karlskrona också iaf :)
Maria
De finns faktiskt lite överallt ända upp till Stockholm om de numera finns ännu längre upp vet jag inte.
Jaha men du ser, det hade jag inte den blekaste om
Tycker det är orättvist att det bara är Djurens vänner som får bidrag.
Sen om dom har ett antal miljoner,lägger dom då mycket pengar på djuren ? Varför kan inte KKS få bidrag? Dom måste väl vara etablerade , har hållit på i flera år och gör ett fantastiskt arbete för katterna även om dom inte alltid kan nås. Tror säkert dom också har vanliga arbeten, familjeliv, egna djur att sköta om samt arbeta ideéllt.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

har inte för mig att Dv får bidrag, de har väll däremot fått arv av folk, vet de ärvde en skogsgård härikring för x antal miljoner elr nått sånt.. De här i Växjö lägger mycket pengar på katter, hjälper även till att betala veterinärvård om privatpersoner hjälper katter med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.