Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 609 ggr
catfoot
0

Troja förtvivlad...

söker med ljus å lykta efter sin bror…Hon är helt uppjagad bara springer runt å skriker efter sin bror…Det blir en lång förmiddag innan jag får hämta Tudor hos vetten han kastreras, märks å vacc. nämligen idag…

Nu ser man verkligen vad Tudor betyder för sin syster…Lilla hjärtegullen mina..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Vad gulligt! :)

Puma77
0

Ja vad gulligt men stackars lilla Troja som inte förstår. Vilken lycka det kommer bli sen när han koer hem igen.

//Pia

catfoot
0

Ja, hon är så förtvivlad,..mina tårar rinner, för jag tycker så synd om henne,,….Jag kan ju inte ta upp henne heller, eftersom hon är lite för skygg ännu…Försökt leka med henne, men hon bara fortsätter att springa å söka…Gråter/Catfoot

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Åhhh..lilla gumman..vilken tur att Tudor bara är borta i ett pojkärende..tänk så glad hon blir när brorsan är hemma igen!

wolfie
0

Stackars liten!Vilken lycka sen när hennes bror kommer hem!

Fagddu
0

Naw, stackars liten Troja som inget förstår… det är jobbigt att se på när man inte kan förklara. Men sen när han kommer hem så glömmer hon nog snabbt igen. :)

Tänk på "stackars" Tudor som ska till elaka doktorn. Han kommer säkert berätta skräckhistorier för henne sen när han kommer tillbaka. ;)

catfoot
0

Lugnet återställt hos Catfoot..Tudor är hemma å Troja är lycklig över att återse sin bror..Mycket nosande, å pussande..sen har hon följt efter sin bror som om han skull försvinna igen..Lyckliga tu……………/Catfoot

OT/Snyggt ....

anebit
0

En sån tur att Tudor fick stanna hos dig. Hur hade det annars gått för lilla Troja?

Nospuss på kissarna!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Ja säger som anebit. De där två är som piff o puff, bill o bull, yin o yang. de ska vara tillsammans.

//Pia

Ankie
0

får vi inte se lite nytagna kort på missarna Glad

de måste ju ha växt en del

Simson
0

Vad härligt för henne att han kom hem! Hon måste ha funderat! Även vad han luktar konstigt! Har det gått bra för Tudor? Krama om dem riktigt mycket nu! Då får slänga slängkyssar till Troja! Kyss

Som sagt…fler foton! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

Knoll å Tott…Min Tudde å Tojja, ja vilken tur att Tudor fick stanna hos Troja…

Det har gått jättebra, han är nu pigg å alert, men vill sitta hos matte å vara lite ömklig..Ont i baken, ajajja….Pussar i mängder ger jag till Tudde, å Tojja får sina på avstånd, från er alla…

Ska snart visa lite bilder på de tu..Nog har dom växt Tudde vägde 3,4 kilo idag hos vetten…Å är bara ca: 6 månader…./Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Jösses, herrn väger snart lika mycket som Thindra.

//Pia

Simson
0

Hälsingegrabbar är stora och rejäla… Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Det är tydigt det eller så är det namnet för här hemma väger Tudde 6 hg mer än Thindra fast hon är längre. Han är mer rundare och bastantare.

//Pia

catfoot
0

Ja, Tudorer är rejäla killar, å som Simson skriver, Hälsingekillar dom är stora domFlört…Men det är inte konstigt att Tudor är stor, han äter allt, bara tar maten av de stora pantrarna, å dom är så dum att dom backar..Han äter ur allas skålar..jag har nog aldrig sett en sån hetsätare, man kan undra var detta ska sluta, en bjässe på 10 kilo kanske..

Troja är mer försiktig, men vill gärna smaka, på allt jag äter, älskar KORV å skinka..hon föredrar torrfoder, äter mer å mer sällan blötmat…En liten fisförnäm tjej..

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Ha ha låter som mina de där. I Trojas åder så började Thindra äta mindre och mindre blötmat. idag vill hon bara ha torrisar och så vissa godisar fungerar givetvis.

//Pia

catfoot
0

Haha…Fniss, ja se tjejer, rädd att gå upp i vikt…

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Välkommen till Kastraternas härliga gäng, hälsar här Bamse, Berlioz, Lassie och Spirit till sin polare Tudor!

Tänk så gott att dom får växa upp tillsammans..de unga tu..:-)

catfoot
0

Tudor tackar å bugar…….Utan att förstå vad som hänt hans bakre delFörvånad

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

vad skönt för dej o Troja att prinsen är hemma igen…. Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Oj då har Tudor haft stora dagen idag!

Har märkt det även med våra katter att det blir liv i luckan om en av dem måste åka till veterinären för något. De blir oroliga och letar efter sin kamrat. katter betyder mer för varandra än man kan tro.

Tänker på den där s.k. kattpsykologen som skrev artiklar på rad helt nyligen om att katter trivdes bäst att vara ensamma. Jo jag tackar ja!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Samma här när en ska iväg står alla vid dörren och kollar likaså ska den katten välkomnas och undersökas noga så inget felaktigt har hänt när den kommer åter.

Kattpsykologen kör med falsk marknadsföring tycker jag , minst sagt.

catfoot
0

Ja, nu har Tudor genomgått sin "avsnoppning"…Då är det bara Troja kvar i Catfoots samling som ska kastreras…Men det får vänta tills hon är lite mer tam..Vetten skrev ut p-piller så jag kan förhindra löpet å dess skrik..

Ja, kattpsykologens ord stämmer inte här heller…Här är det oftast stor sorg om en av katterna inte är på plats..Hon skriver så det låter fint bara..

Trojas sorg efter sin bror, det är den största sorgen efter en annan katt jag sett..

OT/Snyggt ....