tandläkaren
jag ska till tandläkaren, håll tummarna för att det går bra
Håller tummarna och tassarna här hemma, det kommer att gå bra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Uj….. ja jag önskar dig allt väl….. Hoppas du itne har några hål eller ndra tråkigheter!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur gick det? Fick du några klistermärken för att du var duktig?

jag hade 4 hål , men jag har inte varit hos tandläkaren på2 1/2 ÅR, TYPISKT, ALLT VERKAR GÅ ÅT SKOGEN NU
Nej, det var ju inte farligt! på 2,5 år, så är det verkligen inte mycket. hoppas bara, att det är småhål….

ja dom är nog inga stora hål
Jag hade inte varit på över 7 år och hade 11 hål men som tur var så var det bara 4 som de skulle laga. de andra var så små så de kunde möjligen reparera sig själva.
Men det är inte kul med hål, det är ju inte bara i tänderna som det är hål det gapar ju även hål i plånboken när man går från tandläkaren
//Pia
Japp, det är därför jag spriggner hos plågis två ggr/år. Men jag har sånt där avtal om tandvård, jättebra. Jag betalar en summa varje månad och då kan nästan vad som helst hända. ok kronor och övrig protektik ingår inte, men allt annat. Betalar 270 kr månaden. MEn Ok, jag tillhör kategorin som måste gå ofta, då jag är paradontitpatient och måste ha stenkoll för att inte tappa tänderna. Hål har jag nästan aldrig, det var fyra år sen jag hade ett hål. Men det är med tandläkaren som med veten. Gå ofta och tidigt, så blir det inte så stora hål i plånboken…..