Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1904 ggr
Kurran
0

Slakt

catfoot
0

Läste bara överskriften, det räckte för mig…Skriver inga ful ord, eftersom det inte är tillåtet,……………..Jag blir bara besviken å arg på mänskligheten………../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Fy f*n!!!

wolfie
0

FY F*N!!!!!Gråter

Alexej
0

nej, det är klart att personalen där fattar inte rätta avlivningsmetoder när " berörd personal som inte förstår vare sig engelska eller svenska."

Ibland tycker jag att hela befolningen borde göra tvångsbesök på slakthus, som de gorde med den tyska befolkning när de tvingades ser koncentrationslägret efter befrielsen. Antar att den köttätande andelen skulle minska markant.

Men nu gäller det vad jag inte ser eller vet angår mig inte. Bara köttet ser fint ut i affären och på tallriken.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Fyyyyyy *F*N!!:-( orkade inte läsa igenom hela..rubriken säger de mesta..Gråter

Ankie
0

nä men fy vad hemskt så hemskt för den stackars grisen Gråter

ska det avlivas så gör det rätt för guds skull, vad är detta!!!!

Jag blir såå upprörd

Hawknestgrove
0

Ja och så finns det folk, som kallar oss jägare för grymma och kallblodiga…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

fick jag välja så äter jag faktiskt hellre något som har dött ute i det fria utan att förstå vad som händer, än att äta kött ifrån djur som blir behandlade på detta vis.

Nu tänker jag iof inte bara på denna incident på slakthuset, utan dessa långa transporter mm.

Kurran
0

Är det någon som kan säga hur djurhållning ska vara för att den ska vara etiskt försvarbar som livsmedel. Ett villkor kan kan jag säga: Livsmedel som har animaliskt ursprung måste ta högre hänsyn till djuren än att det ska vara billigt i affären.

Ankie
0

ja jag tänker oxå till både en och två ggr nu innan jag äter kött. Jag har börjat på att äta mer vegeterariskt. Detta p g a alla dessa långa transportsträckor och hur djuren sköts innan de blir avlivade samt hur de blir avlivade. ja jag vet inte jag men det känns inte rätt längre att äta kött……

Det är ju lika med fisk, hur humant är det mot fisken egentligen när vi fångar de levande med vassa krokar som de får i munnen och sedan drar in dem, de plågas ju oxå. Fast jag äter ju fisk och tycker om det, det kunde väl finnas ett humanare sätt att fånga de på..Obestämd

Svårt detta, det blir ju lite dubbelmoral när man äter det….

SagaLina
0

Fy f*n vad hemskt! Stackars grisar!

Silvestris
0

Hur kan man ens ha behörighet att slakta i Sverige om man inte förstår det svenska språket? Krävs det inte någon slags svensk utbildning för att man ska få arbeta som slaktare?

Jag äter främst vilt, ekologiskt och hemslaktat. Det finns givetvis inget som garanterar att ett lungskott på en älg är mindre plågsamt än det är för en oxe att få en bult in i hjärnan (det är snarare så att det rätt säkert är plågsammare att dö av ett lungskott) men vilt har iaf sluppit med stressen den traditionella uppfödningen och transporten till slakteriet innebär.

Men kött betalar jag gärna mer för om det innebär att de har behandlats bättre. Inget snack om saken.

Hoppas på en liten gård i framtiden så att vi kan hålla och slakta djur för husbehov.

Hawknestgrove
0

Ja, men lungskott går väldigt snabbt. Jag vet, för jag sköt min första och antagligen sista älg via ett lungskott. Den gick kanske 25 meter, men i princip, så var den redan död när både den och jag hörde skottet. JAg vet, för jag följde den ju i kikarsiktet och när jag kom fram en minut senare, så var den stendöd.

Hellre ett säkert lungskott än att man missar och skadeskjuter, så det arma djuret irrar iväg skadat och långt. Siktar man där älgen är som störst, så träffar man även i allmänhet hjärtat och då är döden ögonblicklig. Så skedde med min älg.

Kurran
0

Siljans Chark vill framstå som ett kvalitetsslakteri och har ekologiskt kött att erbjuda.

För min del tror jag inte att ekologiskt när det gäller animaliska produkter innebär så mycket bättre förhållanden för djuren. Marginella skillnader inns nog men grisen i fråga skulle mycket väl ha kunnat vara en ekologisk gris.

Läs vad Siljans Chark skriver om sig själva på sin hemsida. Läs och häpna:

www.siljanschark.se

Silvestris
0

Jag vet att lungskott är bland det bästa man kan sätta på en älg. Jag är uppvuxen i en jägarfamilj och har följt med mamma på pass många gånger.Flört Tog lungskott som exempel just för att det är ett bra och säkert skott, även om en bult i hjärnan faktiskt är snäppet bättre. Det är dock förbannat jobbigt att springa ikapp älgen, sätta på slaktmasken och bulta…

Vilt är väldigt svårt att avliva lika effektivt och smärtfritt som tamdjur så man får liksom väga mellan den biten och det faktum att vilt ändå har levt ett så stressfritt och naturligt liv som bara går.

Kurran
0

Om mna går in på Dalademokratens hemsida kan man kommentera alla artiklar så också denna om grisen.

www.dalademokraten.se/Nyheter/Dalarna/Gris-skallades-levande-pa-slakteri/

Hawknestgrove
0

Ja och de gånger jag varit med när min sambo har fällt älg, så har de varit döda innan smällen hörs.

Man får betänka, att en gevärskula går snabbare än ljudet. Att den sedan har en expanderande effekt också, dvs den trasar sönder allt i sin närmaste omgivning.

Så att äta vilt, är det närmaste KRAV man kan komma. Ett kött som har levt ett värdigt liv och får dö en värdig död. Med andra ord, vi larvar oss inte med några fåniga kort med folk  som sitter på döa älgar och flinar.

brutt
0

Det är så upprörande att bara veta detta ,hur kan sånt här hända alla oavsett språkkunskaper måste väl ändå fatta att grisar kan känna smärta?

Jag undviker kött mår illa av köttindustrin och svinnet där djur som slaktats kastas bort.

annebeate
0

Så fruktansvärtGråterGråterGråter

anebit
0

Gråter   Jag läste det på textTV…     Fy FN  stackars grisar.  Har människor inget hjärta i kroppen.

Jag kan bara inte tro att människor är så känslokalla, det är helt ofattbart för mig.

Hur kan man stå och se och höra på  när en gris skriker i högan sky?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kurran
0

Kanske fler som vill läsa!?

Kurran
0

Fortsättning från Siljans Chark. Vi har bra rutiner, säger deras vd.

www.dalademokraten.se/Nyheter/Rattvik/Upprord-namnd-kraver-inspektion-/

Vet inte hur jag ska fixa till en klickbar länk så ni får kopiera och klistra själva.

Smulan89
0

Fy sjutton.. Jag är glad att jag inte äter kött. Blev vegetarian för ett år sen och har aldrig mått bättre.. Tycker verkligen att fler borde testa!

Ankie
0

jag har faktiskt slutat att äta kött jag med, det finns många vegetariska alternativ, måttet var rågat när man läser sånt här. Det är synd om djuren…..

Lena
0

Man saknar ord för dylika metoder. Det skulle vara riktigt stränga straff för den här typen av djurplågeri, samt att anställa personal som inte vet hur de ska utföra slakten. De borde få lägga ned sin verksamhet.

Håller med flera av er andra att vilda djur i skogen har det bra mycket bättre…. Personligen försöker jag äta vegetariskt för det mesta.  

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"