Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1126 ggr
[Norrbysa]
0

Lite tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på att öppna upp en plats hemma hos mig för en stödis i vår. Har ni några tips om hur jag ska gå till väga och vad jag ska tänka på?

Det är nämligen så att jag ska skriva mitt examensarbete i vår och då kommer jag förmodligen vara hemma väldigt mycket.

(Jag har redan två katter.)

Hawknestgrove
0

Var bor du? Här i Strömstad är Vår lilla KAttkedjan i stort behov av stödhem! Behöver inte vara i Strömstad, men du kan bli stödhem åt oss ändå!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Norrbysa bor i min stad Eskilstuna .         Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Ok, då gör hon mest nytta där!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Norrbysa]
0

Inga tips?

Issa
0

Du får gärna bli jourhem till Örebro Katthem. I sådana fall får du en helt färdig katt som inte ska till vetten mer.

martdat
0

ta reda på hur katthemmet du hjälper fungerar så det inte blir några överaskningar, var bered på att offtast ingen har möjlighet att hämta katten omgående om det inte skulle funka, Har du kattvakt i din närhet om du skulle åka bort? hur gör ni omkatten blir sjuk? ja några saker att tänka på, finns säkert fler,. Roligt att du vill hjälpa en kisse!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Beroende på din ekonomi så ta även reda på vad katthemmet står för i form av kostnader, för allt möjligt, foder, sand, veterinär vård. Bäst är kanske att kolla på närmsta katthem först vad som står på deras hemsida om att vara akut/jourhem sen kanske besöka dem och prata med dem.

Vet nog inget katthem som inte alltid är behova nya akut/jourhem som kommer bli jätteglada för din insats.