Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1191 ggr
solqvinna
0

chipmärkta katter

Var kan man gå med en katt man hittat och få avläst chippet ???

Jag blir ochså  förtvivlad när jag läser på olika forum att någon hittat en katt och bestämmer sig för att den inte är chipmärkt bara för att de inte känner något chip. Ingen av mina katter går att känna/hitta chipet på men bägge är chipmärkta. Jag tycker att kunskapen om det här verkar dålig.

TamlinsMatte
0

Veterinärer har läsare och jag tror även att polisen har det. Veterinärer är dock de allra bästa att gå till då de har koll på att scanna över hela katten. Tamlin chippades 2000 och vi upptäckte nu att det blev till att scanna över honom, för numera sitter chippet på ryggen BAKOM frambenen, nedåt sidan…

brutt
0

Ja man chipmärker ju sin katt för att den ska ha nytta av det om den kommer bort Man får verkligen hoppas att en upphittare av katt verkligen går till veterinär med katten då för att undersöka om den är chipmärkt även om chippet inte känns.

solqvinna
0

Jag har nu fått veta att vissa katthem har läsare ochså.

martdat
0

Ja chippmärkning känns inte säkert, här där jag bor skulle inte en enda jag kommer på kolla efter chip och inte ens polisen verkar veta vad det är, när man ringer dem och ber om hjälp att kolla chip på överkörd katt så sa de att det är väll nån som tar bort katten till slut, kolla chip,, suck,,, ingen polis kom,,,  Håller med dig #0 i att man blir förtvivlad när man läser om dem som inte kollar chip trotts att de vet att det existerar bara för att de inte känner själva, önskar tv kunde ta upp sådant här så att folk blir medvetna att chip finns och att man inte kan kolla själv,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

TamlinsMatte
0

#4 Jo, och också det faktum att de vandrar. Jag kände inte Tamlins chip och tyckte väl inte det var så konstigt då jag ju sett det när Wille fick sitt, men nu när jag vet att det befinner sig på sidan av ryggraden bakom frambenen så känner jag ju den… De kan tydligen hamna lite varstans enligt vet då de ligger under huden och huden är stor. Han berättade om en katt som upphittats och inte trotts vara chippad innan man vid kastrering scannade över och upptäckte att det fanns ett chip i bakbenet…

Hawknestgrove
0

Just det….. Vet och polis har scanner till chip och de tar inte något för att kolla.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....