Hemlösa i Skåne 5
Detta är en forsättning på mina berättelser om dom hemlösa katterna i Skåne men framförallt i Malmö som jag försöker att hjälpa i den mån jag kan. Det har blivit ca.150 katter på 2 år som har fått permanenta hem.
Bilden är på en utav alla dom kattungar jag har tagit in och som så småningom skall få ett nytt hem.
Länk till den tidigare tråden: Hemlösa i Skåne 4
Denna gången får jag börja med problemen.
Jag försöker att ordna något för Tunnans mamma och 2 syskon men än så länge ser det dåligt ut. Ikväll var där en tjej som ringde mig och hon bor på gården bredvid. Hon satt och tittade ut genom sitt fönster och såg 3 kattungar som sprang och lekte som hon inte hade sett innan, och som hon inte visste vem mamman kunde vara. Jag gick över på gården och fick syn på 1röd 1svart och 1svart/vit kattunge och jag blev verkligen förvånad när jag såg vem som var deras mamma, det var den lilla sköldpaddsflickan här på gården som mina grannar har tänkt att ta in och det skulle dom gjort redan för en månad sedan men det har inte blivit av som tur är. Dom är fortfarande inne på att ta in henne men då tar dom inte ungarna så jag får väl försöka att få tag i dom men då får jag ta dom nu snart innan dom fångar mamman för dom vill ha in henne innan det blir för kallt. Ungarna såg ut att vara mellan 8-10 veckor så dom är inte så små.
Tunnans mamma får jag försöka att fånga och kastrera och sen släppa ut men det får vänta lite för jag har lagt ut mycket pengar på grannens katter och det finns inte pengar till henne men ungarna är fortfarande små så det brådskar inte. Sen måste jag iväg och kastrera Mischa för att kunna sätta ut henne på annons och leta upp ett hem till henne. Så det är mycket att planera för framöver och jag hoppas att jag kan lösa allt.

Crisse du är en underbarmänniska som försöker hjälpa alla katter som finns i världen. Hoppas de finns någon som kan ta in dom eller hjälpa dig med pengar till kastreringen.
Och tack för jag fick kappa på Tunnan. En underbar söt liten katt
jag vill bara ge dig en stor bukett med blommor för allt du gör och allt du har fått genomlida. Läser alltid dina trådar med spänning och ibland med sorg.
Lisa

Tunnan är ju jättesöt…..
…försöker få mina 5 kissar att verka som dom bara vore en….borde inte vara svårt att få ett bra hem till den gosnosen….vill dessutom vara ett eko till Misan o säga att du är alldeles underbar för det du gör….önskar jag badade i pengar o kunna hjälpa dej……vill inte lova men ska se om jag kan bidra med några kronor när jag vet hur illa ställt det är efter räkningarna den här månaden…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Problemen fortsätter.
3 tama kattungar upphittade i en låda på en trappa kommer hit i en av dagarna.Ungarna har loppor så det blir bad det första dom får vara med om här hos mig.
Dom 3 kattungarna på gården skall jag försöka fånga ikväll.
I helgen skall jag hjälpa damen som matar i hamnen att ta in Rocky och så skall jag försöka att fånga Mimmis unge som måste in.
Där går en liten kattunge på en kyrkogård fick jag reda på idag så jag får ringa och höra var den är så får jag åka dit och hämta den.
Så det är 8 kattungar jag får in om allt går som det skall. Finns där någon som kan ta 2 skygga ungar men ni får själv skaffa hem till dom.
Sen är där Paddys mamma som har fått sina ungar för ca 3 veckor sedan och ytterligare 3 mammor som har ungar så nu börjar det bli lite för mycket igen men det börjar bli kallt och ungarna måste in och mammorna får vi bygga hus till så länge så at dom klarar vintern så hoppas vi att vi kan hjälpa dom till våren.

Varför ska Sverige vara så avlångt för?… önskar så att vi kunde tränga ihop oss så vi alla har max 10 mil från varandra…önskar dej rejäl lycka till med dagen….jag har varit liiiite frånvarande här så jag undrar hur många kissar du har hemma hos dej innan dessa 8 förhoppningsvis är inne hos dej?…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ja svårt att hjälpa när man bor så långt ifrån!

Det är svårt även om man bor nära..
Har redan huset fullt med egna katter och stödisar… 

Det var en hel drös med nya kattungar. Kanske lite kul för Tunnan att få någon att leka med dock. :)
Hoppas det går bra med de små. Här är ju huset fullt pga din eminenta fälla. Hoppas verkligen att någon kan hjälpa dig med alla dessa småkissar.
# 6
Jag har 5 extrakatter + mina 5 egna så här är fullt kan man säga och ännu fullare blir det.
Eva på SkåneKatten tar dom 3 ungarna på gården så dom skall vi försöka att fånga ikväll.
Kattungen på kyrkogården är en helvild unge men den kan bara inte gå där. Där är en dam som matar den men bara ett par gånger i veckan så katten måste in även om det är en större unge. Jag skall eventuellt dit imorgon och se om jag kan få tag i den men jag har fällan utlånad så jag får försöka med en transportbur.
# 9
Jag tror att dom tre kattungarna med loppor blir bra lekkamrater till Tunnan när dom har blivit av med sina loppor.
Jag har mycket att skriva så jag får dela upp det.
Eva och jag körde ut på kyrkogården idag för att fånga kattungen. Varken Eva eller jag mådde bra men vi körde ut där bara för att vi tycke synd om den. Jag hade fått besked om att de var en svart/vit kattunge på ca.4 månader och lite långhårig, jag hade även fått en beskrivning på var den skulle finnas och att där stod matskålar så jag skulle inte missa det. Till saken hör att det är Malmös största kyrkogård så jag visste att det inte skulle bli lätt och mycket riktigt så hittade vi inte någon svar/vit kattunge men körde förbi en helsvart vuxen katt som nog var ett par år. Jag fick ringa och fråga var katten skulle finnas och hon fick ringa till den som matar, i telefonen får jag reda på att katten är kanske inte en unge utan lite äldre och att den är helsvart och lite långhårig på magen så det var alltså den katten vi körde förbi, prata om att jag blev heligt förbannad när jag förstår att vi körde dit helt i onödan när damen säger att hon trodde att den kanske bodde i någon villa i närheten. Det är sista gången jag försöka hjälpa den här damen, förra gången rörde det sig om 3 små bebbar och när vi kom dit så var katterna minst 6 månader och så sjövilda att dom sprang bara man tittade på dom och hon påstod att dom var halvtama. Detta låter illa, det låter som jag bara tar in vissa katter men jag kan inte ta in vuxna katter och inte 3 sjövilda 6 månaders kattungar eftersom jag redan har 3 skyggisar och Mischa på balkongen som inte är kastrerad. Jag vet inte hur folk tänker eller så tänker dom inte alls.

Vad jobbigt när man man får helt fel information. Det ställer ju saken i en helt annan dager. Som om man inte har tillräckligt annat att oroa sig för.
Jag mötte en av mina grannar på gården som berättade att tvärs över vägen låg en död katt på gräsmattan. Katten skulle vara mycket vit och grå på ryggen och jag vet att där finns en efterlysning på en sådan katt så jag gick bort där för att kolla om det var den katten isåfall fick jag ringa och tala om det för dom. När jag kom dit såg jag att det var en liten svart/vit kattunge på ca.4 månader och den hade blivit överkörd men dom hade lagt upp den i gräset så det var inte den efterlysta katten. Jag stod kvar en liten stund och tittade på katten och tänkte och hoppades på att den dog med en gång så att den slapp att lida, när jag tittar bakom kattungen in i buskarna så sitter där 2 kattungar och tittar på mig och de var säkert syskon till den döda ungen, den ena var helsvart och den andra tigrerad och dom satt och såg så sorgsna ut och kunde säkert inte förstå vad som hade hänt. På andra sidan vägen är där en dam som matar katter och jag förstår att dom springer över där och äter om kvällarna men denna lille hade inte hunnit över i tid för det är en starkt trafikerad gata dom skall över så det dröjer nog inte länge förrän dom andra 2 blir överkörda. Jag gick hem och hämtade en transportbur för att försöka att fånga dom i den och ringde min granne och bad henne komma och hålla mig sällskap. Den svarte ungen var inne i buren och jag drog i snöret men det hade fastnat så ungen blev rädd och sprang ut och skrämde även sitt syskon. Jag försökte en liten stund till men när vi såg att ungarna ville springa över gatan så slog jag ut maten där och vi skyndade oss därifrån om det var för att vi hade skrämt dom men jag gick iväg och hämtade mat så att dom kunde äta sig mätta och kanske vänta till lite senare innan dom sprang över. Jag får ringa Eva och låna hennes fälla imorgon för jag kan inte låta ungarna springa där över varje dag och kanske mer än en gång om dagen. Jag tror att där finns ytterligare en unge för jag tyckte jag såg en svart/vit första gången jag var där borta.
Nu behöver jag hjälp av någon som kan ta dom 2 eller möjligen 3 ungarna för jag kan omöjligt ta hand om dom oxå och jag vill inte hitta dom överkörda, jag har redan dåligt samvete för att jag fick lämna dom där ikväll. Så snälla finns där någon som kan hjälpa mig innan det är för sent.

Ojdå, nu får jag alldeles dåligt samvete för att jag inte lämnade fällan till dig ikväll. :/
Vi får köra den till Malmö imorgon. Hoppas du kan få tag på dem imorgon kväll istället så du inte missar chansen. Hoppas också att någon kan ta in dessa små kissar.

Putt
# 15
Du behöver inte ha dåligt samvete eftersom där inte var någon som visste om att dom fanns där. Jag kan inte ha dom mer än till söndag så är där ingen som erbjuder sig att ta hand om dom så kan jag inte fånga dom. Om jag hade fått tag i dom ikväll så hade jag bara flyttat dom in på vår gård i förhoppning på att dom hade stannat här eftersom här alltid finns mat.
Jag har precis varit ute med hunden och när jag var på väg hem så såg jag en av dom katterna som kommer hit en och annan gång och äter och i släptåg hade den en vit/svart kattunge på kanske 3-4 månader. Tar detta aldrig slut för jag vet snart inte vad jag skall göra med alla dessa kattungar som lever nästan mitt i centrala Malmö vid starkt trafikerade gator. Denna mamman med sin unge behöver bara gå över den lilla gata jag bor i men det kan vara nog så farligt men jag vet inte vilken gata dom korsar innan dom kommer hit.
Kattungarna på gården bredvid var vi och försökte fånga igår kväll men lyckades inte. Idag har mamman varit på vår gård långa stunder och haft den svart/vita kattungen med sig men dom andra 2 har inte synts till. När jag såg dom var hon på väg bort härifrån men inte till det ställe där dom har bott utan tog den lille kattungen och gick på ett helt annat håll. Inne på den gården dom har bott brukar där vara 4 lösa pitbull hundar och folket som bor där är inte djurvänner om man säger så för det är där inne dom sparkade fotboll med en kattunge för några år sedan. Jag hoppas vid mitt liv på att det inte hänt ungarna något utan vi kan få tag i dom levande. Jag måste gå in där imorgon och se om jag kan få syn på dom men jag måste snart få hjälp att fånga katter för jag hinner och orkar inte med allt själv.
På söndag är det meningen att vi skall ner till hamnen och fånga Rocky, Mimmi och Mimmis unge. Hon som matar tar Rocky och Mimmi och jag får ta hennes unge som nu har hunnit bli 4 månader och han får hålla Mischa sällskap på balkongen för Tunnan är inne hela tiden nu för en morgon när jag hämtade in honom så var ögonen helt igenklistrade om det kan bero på värmefläkten som är igång nu om nätterna när det har blivit kallt.
Eva sa idag att om hon får ut Pagan i ett hem så tar hon Paddys mamma och hennes nya ungar som är 3 veckor nu men vi får vänta tills dom kommer fram från stenarna och det dröjer nog 2-3 veckor. Blir det så här så får vi in ytterligare 3 katter + ungar från hamnen men där är många kvar. För att förminska antalet katter där nere så har jag dom sista månaderna tagit in 13 kattungar därifrån varav 9 har fått hem, 2 svarta flickor har Kattjouren hjälpt mig med och dom är ute på deras hemsida nu och jag har kvar Elvis och Paddy. Det är bara jag och hon som matar som försöker hjälpa dom här katterna och nu Eva om hon tar mamman med ungar men annars är där ingen och har inte varit sen i vintras när KKS tog en del av katterna. Jag tänkte skicka ett mail till KKS eftersom dom fortfarande har en insamling till Öresundskatterna och där är mycket pengar på kontot för det enda vi kan göra nu är att fånga in hankatterna och kastrera dom och sen släppa tillbaka dom i hamnen och dom pengarna har inte vi men något och någon måste ta tag i detta för det kan inte fortsätta så här. Honorna som finns där har ungar nu och jag tror det rör sig om 4 honor förutom dom vi planerar att ta in så till våren kommer där att finnas många katter igen om vi inte hittar dom ungarna. Jag tror där finns 8 hankatter och det kostar runt 3000:- för att kastrera dom och jag hoppas att KKS är villiga att betala för dom.
Det är mitt i natten nu men jag fortsätter att skriva för jag har bara dom här kattungarna och deras överkörda syskon i huvudet och kan inte släppa tanken på att dom finns där.
För er som är intresserade av hur det går med Zebbe så kan jag berätta att det ser mycket ljusare ut nu. Jag var uppe och gav honom sista sprutan igår och ringde sen veterinären för att diskutera hur vi skulle fortsätta för han har fortfarande inte börjar att äta eftersom han har ont i munnen av tandköttsinflammationen. Vi bestämde oss för att sätta in annan antibiotika för att se om det hjälper och smärtstillande eftersom han inte har ätit på 2 veckor. Grannen har gjort ett bra jobb för dom sista dagarna har han inte varit uttorkad så hon måste ha fått i honom mycket vätska, han har fått vätskeersättning som jag köpte på apoteket och jag tror att det är att rekommendera om ni har uttorkade katter. Det smärtstillande fick han igår kväll och tidigt idag och sen vid middagen så började han äta blötmat så nu hoppas vi att detta fortsätter men han kan inte få smärtstillande i mer än 7 dagar så förhoppningsvis så har antibiotikan hjälp en del innan dess. Det lustiga var att jag hade båda medicinerna hemma så vi behövde inte lägga ut några pengar på det.
Jag tänkte åka iväg på måndag och kastrera Rocky som hon som matar själv betalar för och så tänkte jag ta Mischa samtidigt men det visar sig att eftersom jag hjälpte grannen med hennes katter så har jag en skuld där så jag får vänta ett par månader tills hon har hunnit betala tillbaks en del. Det skall bli skönt sen om jag kan hitta ett hem till Mischa så hon slipper sitta på min balkong över vintern för även om jag har dörren öppen så går hon inte in och hon är inte rädd för mina katter så hon måste trivas där ute.

Hej
Vi tänkte lämna tillbaka din fälla imorgon och erbjuda oss att hjälpa till/hålla dig sällskap om du vill. Vi hör av oss imorgon.
Tack för all hjälp du ger dom så katterna
Jag trodde att det bara finns en tomte men det visar sig att det finns 2. Idag kom Chrisse 77 för att hälsa på Svartisen och hon hade med sig 24 burkar Pussi och 24 burkar Mjau kattmat till mig (så nu behöver jag inte vara hungrig) och det kunde inte kommit lämpligare och så fick jag en kass med äpplen från Österlen. Hon ville naturligtvis även träffa Tunnan som jag tror att hon som alla andra blev väldigt förtjust i men det är inte så konstigt för han är otroligt söt och bilderna visar inte riktigt hur söt och tjock han är. Det kommer att bli tufft den dagen jag hittar ett hem till honom för jag vet inte hur jag skall klara av att skicka iväg denna lilla parvel som är en riktig hjärtekrossare.
# 22
Om ni har tid att stanna en stund och hjälpa mig att fånga några av ungarna här så är jag väldigt tacksam. Det är inte alltid så roligt att stå där själv och folk springer och tittar precis som jag inte är riktigt klok.

#24 Jag vet precis vad du menar! Där jag fångade "mina" katter går en av de största studentcykelvägarna ner till stan förbi. Gissa om alla kollade konstigt när jag och voco stod där en lördag natt med en fiskelina bunden till en transportbur. 

Vilken tid passar bra för dig? Vi kan komma när du vill, vi har en ledig lördag. :)

Hon menar jag är ledig =)
Skojar bara , båda är lediga

#27 Det är ju inte mitt fel, men jag är aldrig helt ledig. ;p

Hur går det med alla katterna som dykt upp?

Vi fick två idag! *skvallra*
Yes Yes Yes
2 av 3 möjliga men kunde lätt blivit alla.
Jag fick hjälp av dessa 2 supertrevliga ungdomar att fånga 2 av kattungarna på gården bredvid men det kunde lätt ha blivit alla 3 på en gång. En av ungarna gick in i transportburen för att äta, den röda var på sidan av fällan och kunde inte lura ut hur han skulle komma åt maten och innan han kom på det så fattade den svarta hur man skulle göra och då såg den röda det oxå. Den svarta gick in och den röda var på väg när fällan slog igen framför näsan på honom och samtidigt när fällan gick igen så drog jag i snöret till transportburen så vi fick 2 kattungar på en gång i 2 burar. Den röda ungen blev naturligtvis rädd och sprang under staketet.
Vi gick hem och släppte ut ungarna på balkongen hos Mischa och gick tillbaka för att fånga den röda men den syntes inte till så jag får försöka att fånga den i fälla inne på vår gård.
Fagddu och Voco erbjöd sg att komma hit fler gånger om jag behövde hjälp och det är jag tacksam för och dom är så trevliga och lätta att umgås med så det är ett trevligt sällskap när man skall fånga katter.
Jag tog ett foto på en av nykomlingarna på min balkong en rädd liten stackare. Eva från SkåneKatten hämtar dom imorgon när vi har varit i hamnen så jag hoppas att Mischa kan lugna ner dom lite innan dess.
Dom ungarna uppe vid stora trafikkorsningen har jag inte varit uppe och letat efter idag för jag mår så dåligt att se dom där och där är ingen som har erbjudit sig att hjälpa till med dom. Jag får helt enkelt försöka glömma att dom finns där och hålla tummarna för att det inte händer dom något.
Men snälla Crisse, hur orkar du, eller jag förstår att det gör du inte….du kämpar på för djurens skull..och tänker inte på dig själv….TACK!
Varför kan inte andra tv-tïttande soffliggande personer i Skåne lyfta på arslet och göra nytta?
Varför ska allting hänga på en/få personer?
Sedan ska man behöva smyga/be om ursäkt för att man matar/fångar in katter, det kan ju komma råttor mm. Tro mig jag vet….även om jag inte bor i Skåne…
Jag kommer aldrig bli klok på folk, det är väl därför man tyr sig till djur….
Tack Crisse!

Kattungarna är så söta synd bara att vi fick 2 av 3. Nästa gång fångar vi 5 av 5 hehe. Crisse är helt underbar och umgås med. Hon är ju jämngammal med oss, vi har samma humor.
nu ska jag in och försöka klappa på katterna. Tills nästa gång vi träffas i verkligheten eller på forumet. ha de så bra eller som vi ungdomar säger HA DE GÖTTEPÅSE
# 33
Den dagen jag inte orkar mer så hoppas jag att någon annan tar över eller är det ett önsketänkande. Någon måste orka och trots min värk så fortsätter jag lite till.
# 34
Det var väldigt snällt sagt att vi är jämngamla när det gäller humorn, då behöver jag inte känna mig mossig då.

Jag tyckte att två av tre var ett ganska bra utbyte faktiskt. :)
Som sagt, det kunde ha blivit tre, men det blir det säkert nästa gång. :)
Äntligen skall jag få komma ner till hamnen och katterna där nere. Det är en lisa för själen att komma dit, även om där brukar vara många människor ute på promenad så känner man ändå lugnet därnere när man hör sjöfåglarna och vattnet som slår mot stenarna. Nu får ni alla hålla tummarna vid 2 tiden att vi får in Rocky, Mimmi och Elvis 2.
Ikväll får jag sätta fällan på vår gård för att se om jag kan få tag i den sista ungen som är gul, ja jag skriver gul för jag har inte sett en så ljusröd katt innan. Och inatt får fällan stå ute för att försöka fånga kattungen som jag inte visste om att den fanns, jag har hela tiden trott att den ungens mamma har varit en hankatt. Den kattungen såg ut att vara 4 månader och vit med mörka fläckar på ryggen och Eva tar även den.
Jag kommer nog att få väldigt roligt när jag sätter fällan här inne på gården för jag kommer nog att få in alla traktens katter i den men det är bara att släppa ut dom igen. Jag får se hur länge jag orkar hålla mig vaken inatt och passa fällan men kanske fram till 4 tiden får vi hoppas.

Vi får väl hålla tummarna tills vi går och lägger oss då, lycka till!
Tack vare er så kom jag på idén at lägga in aukioner på tradera. Jag har tagit en del av dukarna jag fick av jultomten och pengarna kommer att gå in på mitt konto hos veterinären så att jag kan få in lite extra där och kunna kastrera Mischa.

Putt!

Bättre lycka ikväll med den gula kissen. Och alla andra kissar i trakten. :)

uppdaterat mig lite nu om malmökatterna, tack crisse för att du orkar både jobba med dem och skriva om dem, jag har ju missat lite nu när jag flyttat och inte har ntt eget när, Hur är det med han som blev avsläppt av en bil för många år sen i hamnen och sprang efter bilar i flera år¨och ville hem,? jag tänker på honom offta.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nu har jag haft fällan ute sen kl 5 och det enda som har hänt är att jag fick in en stor hankatt som jag aldrig har sett innan och att ungens mamma är på gården hela tiden men utan unge. Jag låter fällan stå till 11 ikväll och sen gör jag ett nytt försök imorgon.
#46 Samma här martdat. Undrar så hur han har det. När jag läste om honom grep det verkligen tag i hjärtat.
Jag vet faktiskt inte om han finns kvar i hamnen jag har inte hört talas om honom på länge men jag skall ringa och fråga imorgon. Jag har för mig att han kallas för korta svansen och det har hon inte nämt på jättelänge men där är en del katter som har försvunnit kanske dom har flyttat någon annanstans.
Nu måste jag ut och kolla fällan igen för det gör jag varje kvart.
Ingen katt.
Nu kan jag fortsätta att skriva lite till.
Som jag skrev så är där katter som har försvunnit där är Rockys äldre bror, en jättestor blå hankatt som bodde under huset med Mimmi när vi fångade henne, en liten svart halvårskatt som var var där vid jultid är oxå borta och jag tror att där saknas ytterligare en svart hankatt från huset. Men i sommar har det hänt så mycket där nere med ungdomar som kastade sten på katterna och även på hon som matar så man vet aldrig om dessa försvunna katter lever.
Igårkväll skrev jag ett mail till KKS för att få pengar till ett TNR projekt i hamnen för dom har fortfarande insamling till Öresundskatterna och då tycker jag att det är inte mer än rätt att katterna får nytta av det.
Nya planer för imorgon
Det börjar bli riktigt kallt nu så jag skall försöka att fånga Tunnans mamma imorgon på dagen så kör Eva henne till Haga och får henne kastrerad och så får hon vara där några dagar. Jag måste få tag i ungarna nu innan hon lyfter upp dom och flyttar dom till något ställe där dom djälv kan komma fram och följa med henne för det dröjer nog inte länge innan hon gör det för det var så jag missade 2 av hennes ungar förra hösten och en av dom är mamman till dom ungarna jag fångade igår. Isåfall så tar jag själv in Tunnans syskon så att han får några kompisar.

#50 Nä men fy vilka elaka människor det finns
kastar de sten även påmataren, usch vad jobbigt för henne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
# 52
Ja där var ett helt gäng ungdomar som kastade sten på henne så där var folk som ringde efter polisen men ungdomarna var borta när dom kom men dom körde faktiskt dit och kollade ett par dagar i streck så det var snällt av dom.
Nu vet jag mer om katten som blev utkastad från en bil. Han skall finnas kvar där nere i hamnen men hon hade inte sett honom förra veckan. Det är den katten som hon kallar korta svansen för det ser ut som den är kort för den är lite tjockare. För 2 månader sedan kom det dit en ny tam katt som vi misstänker att någon har släppt ut där och det är vid huset Mimmi bodde under och där kan vara någon som har sett att hon matar där och tänkt att då får katten det bra.
Det blev lite dramatik i gatan här idag.
Jag hade bestämt mig för att fånga Tunnans mamma idag för Eva skulle till veterinären på eftermiddagen så hon kunde ta Cookie med sig som vi har kallat henne för i alla år. Så jag gick först ner i källaren till mannen som har firma där för att titta efter så att ungarna var där så att hon inte hade flyttat dom i helgen. Ungarna var på plats så jag gick in för att hämta fällan och hann bara in genom dörren när mannen i källaren ringde och sa att ungarna gick ute på trottoaren. Jag fick tag i håven och rusade ut men när jag kom dit så såg vi inga ungar och dom var inte nere i sitt hål. Vi började leta längs hela gatan och under balkongerna och i buskaget men kunde inte hitta dom någonstans. När vi hade letat en stund så gav jag upp men mannen kröp under balkongen för att försäkra sig att dom inte hade kommit tillbaka och mycket riktigt så var en av ungarna nere i hålan igen men den försökte hela tiden klättra upp så jag gav honom håven och sprang in för att hämta transportburen. När jag kom tillbaks så hade han kattungen i en låda, ungen hade lyckats att klättra upp och när han skulle ta den med håven så sprang den på andra hållet och trillade ner i källartrappan så han hade fångat den i en låda. Som tur är så skadade inte den lille sig.
Sen har fällan stått ute hela dagen men varken mamma eller den andra ungen har synts till och han har haft total koll på om ungen kom tillbaka till hålet för det är i hans källarfönster men inget hände så när klockan var 5 så tog jag in fällan för han stängde firman och gick hem och jag ville inte ha fällan stående utan någon som kollade att ingen tog den. Nu vet jag inte var dom finns någonstans och om mamma och unge är tillsammans och det enda jag kan göra är att vänta till imorgon och se om någon av dom kommer tillbaka.
En bild på Tunnans bror som det trots allt var tur att vi fick tag i eftersom han har en kraftig ögoninflammation.
Jag skäms att tillhöra människosläktet!
"Förlåt alla djur för människors okunskap och girighet
vi är endast primater som inte vårt eget bästa vet."

#52 fixade ditt inlägg martdat /kattassen
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#54 Vilken dramatik! Tur trots allt att ni fick tag i lill-tunnan, han ser ju för ledsam ut i ögonen. Det är bestämt en rejäl inflammation där. Hoppas mammakatt och lill-tunna 2 kommer till rätta i morgon.
Tunnans bror är naturligtvis livrädd men när jag tar honom så trycker han sig emot mig i famnen. Han har fått mjölkersättning och det tyckte han om och jag tvättade hans ögon och det tyckte han var skönt. Jag har hittat lite Vetrimoxin där är kanske till 3 dagar så jag får börja ge honom det imorgon när jag ser hur hans ögon ser ut då.
Nu skall jag ut och sätta fällan på gården för att se om jag får tag i den gula kattungen eller den ungen med mycket vitt. Fällan får stå till kl 1 inatt så får jag se hur många katter jag skall behöva släppa ut.

Lycka till med kattunge-infångningen. Den lilla gula är ju jättesöt. Ser ut som mitt Monster när han var liten ungefär. :)
skickar mina Vetrimox i dag, så du kan fortsätta behandlingen
Maggan47
Tack Maggan
Hi Hi det här är riktigt spännande.
Jag har fått släppa ut 2 katter från fällan på 1,5 timme. En svart/vit hane som har gått här några år och sen en ny katt till som jag inte vet om det var en flicka eller pojke. Om jag hade råd………Om inte om fanns så hade jag haft ett katthem och då hade jag inte behövt släppa ut dessa katter igen. Jag har inte sett skymten av några kattungar men jag såg Tunnans mamma på gården.
I förrgår slog jag upp 800gr torrfoder i deras skålar och det fanns knappt något kvar idag så här finns nog fler katter än jag vet om eller så var RC Outdoor maten god men jag fick fylla på med ett billigare foder.

# 62 Kan ju vara att den är god!
Du är jätte duktig!
Nu har jag tagit in fällan och där var inte fler katter som gick in i den. Vad dom har sagt så skall det bli regn i 2 dagar så jag får kanske vänta till torsdag med fällan.
Imorgon åker jag iväg och kastrerar Mischa det får bli hon istället för Tunnans mamma så får jag ta henne senare.

Lite tråkigt att du inte fick de katterna du ville, men man måste tydligen ha tålamod när det gäller kissekatter.
Hoppas det går bra med lilla Mischa den sötnosen. Jag gillar hennes öron, de är så spetsiga, nästan lite som lodjursöron med en liten tofs på. :)
Nu har jag läst alla dina inlägg och du har min fulla beundran att du trots allt elände orkar med både fysiskt men mest psykiskt. Mina ögon blir stup i kvarten tårfyllda av att bara läsa hur skall de då inte vara för dig som befinner dig mitt i.
Uppskattar verkligen allt du gör för att hjälpa kissarna även att du hela tiden arbetar i motvind och det måste kännas tröstlöst många gånger.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
# 66
Jo visst känns det tröstlöst. Ett tag hade jag så mycket otur med sjuka katter och döda kattungar så då var jag villig att ge upp, jag vågade nästan inte ta in fler katter. Jag gjorde ett litet uppehåll tills Linus behövde hjälp och när jag klarade att få honom ur hans kriser som nästan i vanliga fall inte skulle gå att klara då kände jag att det är inte jag som har gjort fel med dom kattungar som dog utan jag hade bara oddsen emot mig och likadant var det med Mischas ungar. Jag har klandrat mig själv hela tiden då det gick illa men jag har bara haft otur att få in kattungar som ändå inte hade en chans.
Sen när man får in en liten som Tunnan som är friskheten själv då känner man att man kan ta nya tag och fortsätta. Jag kan inte om jag vet att där är en katt som behöver hjälp låta bli att göra något för då får jag så dåligt samvete som nu med dom 2 kattungarna uppe i stora korset här vid Mobilia där en av dom redan är påkörd, jag kan bara inte ta in dom och ingen har erbjudit att hjälpa till så jag vill inte gå det hållet för att jag är rädd för att någon av dom ligger överkörd på gatan.
Jag skall ner till veterinären och kastrera Mischa idag och sen kan jag sätta ut henne på annons och hittar jag ett hem åt henne så kan jag om dom finns kvar ta in dom uppe i korset men det kan dröja länge innan Mischa får flytta. Jag fortsätter så länge jag känner att jag orkar för det ger så otroligt mycket att få in en katt och hitta ett hem till den och man vet att den är trygg borta från trafikerade gator, regn och kyla och elaka människor.
En stor eloge till dig Crisse i din kamp för kissarna
och en extra mjuk kram till Tunnan :)
Har skickat mina Vetrimox till dig idag Crisse, du kanske får dom imorgon eller på torsdag..
Förstår att du kämpar för alla katterna.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack Essut det kommer att behövas för jag ser att Elvis har blivit lite snuvig så jag får avvakta och se om det är något tillfälligt eller jag skall behöva medicinera honom.
Och Tunnans bror behöver definitivt Vetrimoxin, jag tvättade hans ögon igår och det blev lite bättre men för att han skall bli av med det så måste han ha penicilin.

Putt!
Jag har döpt Tunnans bror till Tobbe. Jag hade tänkt att hitta på ett annat namn till Tunnan men jag kommer inte på något som passar honom och sen är jag så van vid det namnet och han lyssnar till det så det får bli Tunnan i fortsättningen.
Mischa har blivit kastrerad idag och när jag kom hem med henne satte jag henne i mörker i badrummet bara för att hon skulle få sova av sig narkosen. Sen ikväll satte jag ut henne på balkongen men jag fick öppna buren med en gång för hon såg var hon var och tyckte nog det var skönt att vara hemma igen. Efter en stund släppte jag ut Tunnan där och han blev så glad när han fick se sin mamma så dom 2 kelade en lång stund och båda var lika glada för att se varandra igen. Tobbe fick oxå gå ut där men det gick mindre bra, Mischa gjorde ett utfall mot honom, hon slog och fräste efter honom så jag vågar inte ha honom därute så han är nu inne i lägenheten och det är jag mindre glad för eftersom han inte är tam och det tar längre tid när han får springa fritt med chans att gömma sig hela tiden så jag får se hur jag kan lösa det.
Eva kommer hit fredag eller lördag så skall vi försöka fånga den gula kattungen som är kvar på andra gården. Hans mamma låg här inne på gården under en balkong i ett par timmar idag så det är inte mycket hon bryr sig om sin unge. Det är första kullen ungar hon har så det är inte helt säkert att det är en bra mamma.
Tunnans mamma kom utanför mitt köksfönster idag och jag undrar så var hon har gjort av sin sista unge, det kan vara så att den är på samma ställe som den gula ungen för där har hon haft sina ungar från andra kullar men vi ser kanske den i helgen när vi skall in på den gården.

Hoppas ni får tag på den lilla gulingen. Han fastnade jag så mycket för. Skönt att Mischa mår bra och att hon blev glad över att komma hem och träffa lilla Tunnan. Synd att Tobbe var lite för gammal att adopteras… men hon kanske ger sig lite senare? :)
# 74
Ja jag hoppas oxå att vi kan få in honom.
Jag har balkongdörren öppen för att se om Tobbe går ut till Mischa för det bästa hade varit om han kunde bott därute så är det lättare att få honom tam.
5 nya kattungar har kommit hit.
Jag blev uppringd av en dam som hade fått mitt namn från KKS och där var 5 kattungar upphittade på en parkeringsplats. Ungarna är inte mer än högst 2 veckor och enligt uppringaren hade mamman inte matat dom på 3 dagar. När dom hittades så satt mamman en bra bit ifrån och bara tittade på sin ungar hur dom kröp runt på parkeringen. Denna mamman är syster till en katt som Sagatjejen hämtade här i våras som hade 7 ungar där en del av ungarna dog.
En ung tjej erbjöd sig att ta hem ungarna men hade senare sagt att om hon inte hittade någon som kunde ta dom så skulle hon avliva dom. En unge hade hon gett bort och en unge hade hon lovat bort så där var en tjej som ringde hit och ville hämta sin kattunge men det blev naturligtvis blankt nej. Så ikväll kom tjejen hit och lämnade 4 kattungar och för 1 timme sedan fick jag hit den sista ungen efter att tjejen som hade den ringde mig för att få tips om hur hon skulle göra men gav med sig när jag förklarade att den hade mindre chans ensam. Så nu blir det att sitta uppe en del av natten och det var inte bra läge för det eftersom jag har blivit förkyld och skulle helst vilja gå och lägga mig men jag måste se till att dom får mat så det räcker och kissa dom riktigt så kanske framåt morgonen kan jag sova ett par timmar.
Jag hoppas att dessa små inte har tagit för mycket skada om det nu är så att mamman inte har matat dom på 3 dagar, dom äter bra och ser ut att må bra men man vet aldrig vad som lurar i vassen. Varför skall jag alltid få hit ungar med sämst chans att klara sig kan det vara att ingen annan är så dum och vågar sig på det.
Det är 3 blå och 2 svarta bebbar och jag skall ta foto imorgon så att ni får se dom.
Tjejerna som hade blivit lovade dessa kattungar vill ha dom när dom blir äldre och det är 2 av dom blå så jag har sagt att det är okej men dom får vänta tills dom är 12 veckor. Den sista tjejen vill gärna komma hit och hälsa på sin lille under tiden han är här och det tycker jag låter bra att hon är så intresserad.

Skönt att du tar hand om de små. Bor de med Mischa så länge?
Tycker att det verkar bra att hon vill hälsa på "sin" lille under tiden.
Kan inte förstå att det finns så många katter i Malmö. :(
Nej dom bor inte med Mischa eftersom jag tror inte hennes sår är läkt och risken är stor att dom försöker dia och såret går upp. Dom här små bor på badrummet i en transportbur och där är det varmt och skönt. Dom ser friska ut och äter bra så än så länge känns det lugnt. På måndag är det tänkt att jag skall sätta Mischa på badrummet eftersom jag har erbjudit mig att ha Trisse på balkongen till tisdag då han skall till veterinären så då får jag se om Mischa tar dom små till sig.

Aha, hoppas det går bra med Mischa, hon vill säkert ha lite bebisar att ta hand om när hon väl läkt på magen. :)

Tunnan äger och syskonen =)

Nej men kolla in snyggingarna! Dem måste jag ju få stjäla. 
Du är rolig du Fagddu först var det Tunnan och nu dom nya. Dig vågar jag inte släppa ensam i min lägenhet för då har jag väl inga katter när jag kommer hem.

Ja, men voco tänker ju stjäla Tunnan först, då får jag ju välja någon annan stackare. ;)
Herregud säger jag bara. Så sött.
//Pia

#86 Men isåfall Crisse har du ju gott om ny plats för alla nykomlingar!
# 89
Ha Ha Ha

Så söta!

Oh så fina bebisar! 

Crisse du är en ängel !!!
Ja om där är någon som vill ha egna bebbar så kan jag ordna det. Där finns kanske någon uppe i Motala eller Skara som kan ta emot en 7-8 månaders dräktig flicka. Hon är vit med svart svans och svarta fläckar på ryggen. Denna flicka finns på samma ställe som mina små kommer ifrån men hon är inte tam men har gått att klappa innan hon blev dräktig.
I ett bostadsområde här i Malmö finns det 9 vuxna katter 8 av dom är under 2 år och en hane är 12 år. Dom boende vill ha sina katter kvar men tycker samtidigt att om dom kunde få in någon av dom i ett hem så hade det varit bra. Katterna blir matade 2 gånger om dagen och ibland är där grannar som sticker till dom något extragott någon dag, dom är så bortskämda att dom får kokt hjärta och lever någon gång och dom har ett eget katthus på gården som är isolerat mot kylan och det är där mina små är födda.
Nu har denna bostadsrätts- förening börjat att samla in pengar för att kastrera katterna och dom har även en sparbössa i deras närbutik. Jag har lovat att dom skall få låna min fälla och eventuellt går SkåneKatten in och hjälper till.
Så finns där någon som kan hjälpa lillflickan och eventuella bebbar så hör av er.
Jag fortsätter att läsa din tråd Crisse och du bara fortsätter att imponera på mig! 
Skulle gärna hjälpa till om jag kan någon gång. Nu har jag/vi precis rivit ut badrummet pga misstänkt fuktskada, men när det kaoset är reparerat så… Jag kan iaf ta mig an kattungar (min huskatt AVSKYR nykomlingar när de är över ca 12-14 veckor), om de skulle behöva nappas är det i regel inget problem.
Man blir ju lite smittad av din entusiasm..!

#95 Bra smitta! :)
# 95
Det är lite det som är meningen med att jag skriver, jag hoppas hela tiden att där skall komma till nya läsare som inte vet om hur många katter där är som behöver hjälp och kanske ställer upp när dom får läsa allt vi skriver här inne på Hittekatter.
Jag fick upp ögonen i våras då min sambo hittade en transportbur med en ca ettårig katthona på ett föredetta koloniområde här intill. Efter att vi ordnat så att hon fick äta upp sig, kom till veterinär och omplacerades snubblade jag in på denna sidan… nu är jag fast!
När jag är klar med att jaga hantverkarna med blåslampan så ger jag mig till känna igen. Om inte annat kan du kanske ha mig i tankarna när det helt plötsligt är "kö" in till dig…
Ha ha så söta de är Chrisse.
//Pia

Ohhh nej! Vilka sötmosar! Vill bara
& ge dem trygghet!
Tisphe
Här är alltid kö.
Crisse, måste bara säga att bilden i #0 får mig att le var gång jag ser den. Så underbart söt och charmerande.
//Pia
Nu har jag satt in en annons på Mischa för att försöka att hitta ett permanent hem till henne. Det tar emot att göra det men hon kan ju inte bo på min balkong i all evighet även om jag önskar att jag kunde behålla henne. Jag tycker synd om denna tjej som miste alla sina ungar men fick en ny bebbe att ta hand om när Tunnan kom. Mischa är så glad för Tunnan och jag önskar att hon hade kunnat få honom med sig om hon får ett nytt hem men den turen har jag väl inte.

Gudars vilka söta små bebbar…..
Nu har jag haft besök av hyresgäster från området som mina kattungar kommer ifrån. Dom visade sin tacksamhet att jag hade tagit emot ungarna genom att ha köpt mjölkersättning, blötmat i burk och portionsförpackning till kattungar och en del leksaker. En sån fin gest kan man inte bli annat än glad för.

#107 Det var ju supersnällt av dem, typiskt sånt som du har användning för också. :)
Hoppas alla dina kisseungar blir glada för presenterna. :)
Eftersom jag bor granne med huset där Chisses småttingar kommer ifrån så har jag erbjudit mej att hjälpa till lite så länge vi kan planera in det med mina arbetstider
jag sover ju på dagarna eftersom jag är nattarbetare.
Crisse: Behöver du Axilur? Jag har fortfarande en sex-sju tabletter kvar som skräpar här hemma och blir gamla. PM:a mig din adress igen är du snäll, så skickar jag dem på måndag isf.
Jag har faktiskt inte något avmaskningsmedel alls hemma och jag behöver avmaska Paddy och Fabbe så de skulle passa bra.
Jag har fått sätta ut fällan för 1timme sedan här utanför mitt sovrumsfönster under en balkong. Jag fick syn på en kattunge under en bil precis utanför mina fönster och vad jag vet så hör den inte hemma i området. Där hade varit en dam igår som gick och letade efter något i buskarna utmed stora gatan så jag vet inte om det är hennes kattunge. Jag sitter uppe några timmar för att se om det händer något.
Det bidde ingen katt, det bidde en igelkott.
Men Crisse inte skulle du har kottar heller :) men en fin fångst i alla fall.
Sköt om dig och missarna!
Bilden på Tunnan som möter en när man öppnar den här tråden gör mig så lycklig :) den är så fin Crisse!

En igelkott var ju en oväntad fångst. :)
Tycker också att bllden på Tunnan i början är alldeles underbar. Tunnan är verkligen ett litet charmtroll :)
Kottar är ju så söta.
Jenna:)

Crisse:
De där nya småttingarna lär ju vara släkt med kattfamiljen som jag letar stödhem åt (i tråden Kattfamilj på min gård)!!! Jag var nyss inne på mitt ica och de hade satt upp en bössa för kastrering av katterna. Jag bor på andra sidan gatan, hos mkb och här matas kattrna också:D I juli tog jag hand om en annan kattfamilj som också är släkt med dem (troligen dotter till den blå honan jag vill hjälpa i min tråd här) - en svart fjolårshona och hennes fyra ungar. Mamman och en av ungarna bor fortfarande i mitt kök.
Ja kottar är väldigt söta men fasiken så envisa. Jag trodde att jag skulle behöva ta med mig kotten in för jag vet inte hur länge jag försökte få ut den ur fälla, hur jag än tippade och höll på så spjärnade den emot. Det var en stor kotte så jag kunde inte ta den med handen men till slut så fick jag lirkat ut den.
# 117
Ja där ser man vad världen är liten. SkåneKattens Atiz bor oxå där och det roliga är att hon vet inte att där finns katter. Det verkar som där finns en hel del katter. Nu tar ju dom itag med det och ville redan denna veckan som kommer fånga in och kastrera 2 st men jag är nästan helt säker på att där inte finns tid på Haga. Jag skall försöka att övertala dom med att ta in dessa 5 katter som åker iväg på lördag.
Dessa katter visar sig aldrig på "vår gård" vi har en kastrerad röd hankatt från huset brevid, en svart kastrerad honkatt som bor i huset oxå min lille fritz som jag går ut med i koppel, dessa tre katter delar på reviret "vår gård" så det kommer i stort sett aldrig in andra katter.
Eftersom det är låsta gårdar här omkring så går man inte in på granngården hur som helst. 

Ja, det är verkligen toppen att de kommer bli kastrerade nu! Synd om det inte finns tid på Haga… Min granne har ju hela tiden matat dem så då går det inte att undgå att se dem. För två år sedan när jag precis flyttat hit tog jag hand om en blå honkattunge (de andra fick jag tyvärr inte in) och jag hittade stödhem åt deras mamma som blivit dräktig igen men när jag äntligen hittat stödhem och skulle fånga in mamman var hon borta:(

Så söta……..
Får DU nån sömn Crisse med alla dina bebbar?
Rosor i mängder till dig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jo då, jag sover 6 timmar på natten och då får dom små ingen mat. Dom får istället med en timmes mellanrum morgon och kväll. Dom klarar det alldeles utmärkt, dom är duktiga för att vara så små. Jag låter inte det gå så lång tid emellan så att dom hinner säga ifrån att dom är hungriga utan jag ger dom var tredje timme nu och det verkar fungera bra.

Så underbart gulliga små knyten. Hoppas verkligen at du hinner vila dig lite mellan varven. Fast jag förstår ju att det måste vara svårt att lämna såna sötisar ensamma för länge. :)
Hur går det med Mischa?
Jo det går bra med Mischa. Hon vill fortfarande inte gå in i lägenheten. Där är ingen som har svarat på annonsen ännu men det kommer kanske.

Jag vet inte jag om man får vara så där söt…..

JAG VILL HA TUNNAN !!!

JAG VILL HA TUNNORNA!!!
Jag fick stiga upp 5.30 imorse för att Eva och jag skulle på kattjakt. Vi var ute igår kväll oxå och var inte hemma förrän kl. 24.00 så det blev inte många timmars sömn. Vi skulle fånga den vita katten med svarta fläckar som var hödräktig och som är på samma ställe som mina små kommer ifrån. Det gick lekande lätt, det tog nog inte mer än 10 minuter sen var hon inne i fällan med hjälp av köttbullar. Så nu har hon eget rum hemma hos Eva och där får hon bo och ta hand om sina bebbar när dom kommer.
Det är synd att inte Eva skriver själv men hon jobbar i det tysta och tycker att det räcker att hon kör runt och fångar katter och kör till veterinären, men ibland skulle det underlättat lite. Så ni får stå ut med mina berättelser om våra kattjakter men sen hjälper nog Atiz till att skriva om detta eftersom det är en SkåneKatt.

#131 Vi är så glada att få dessa levnadsöden oss tillhanda Crisse, oavsett vem som sätter ut fällan. Ni tillsammans gör så mycket för Skåne-katterna och det är lika inspirerande att få höra hur det går. Vare sig det blåser med- eller motvind.
Keep ut the good work!

Vad glad jag är att ni fick in den högdräktiga lillatjejen! Det var ju tydligen många fler katter i området än jag visste - det är visst inte så många av dem som går över till "min" sida. Den här vita med svarta fläckarna har jag till exempel aldrig sett. Det känns underbart att katterna som är kvar där ska bli kastrerade nu - förhoppningsvis föds där inga kattungar till våren och de vuxna kan få äta sig mätta utan att oroa sig för ungar eller skadas i revirstrider:D
Lycka till med de små övergivna och jag håller tummarna för att allt går bra med den dräktiga och hennes kommande ungar.
# 133
Ja det kändes skönt att få in henne, hon är så söt och jag skall sätta in bilder så fort som möjligt. Vi var inne på din gård den sena kvällen vi var där men vi kunde inte se ungarna men däremo 3 vuxna vackra katter. Jag hoppas att du får in den sista ungen om den finns kvar.
Vi börjar förmodligen på måndag att fånga in katter och till en början med så skall vi kastrera 3 katter för det är vad pengar dom har samlat in. Jag hörde igår när jag pratade med S att där låg en överkörd katt inne på parkeringen men det var ingen liten unge utan förmodligen ett syskon till den vit/svarta vi fångade.

Så skönt att lilltjejen är inne i värmen och får föda i hemmets lugna vrå.
Jag ville inte förstöra all spänning och lycka igår över alla katter som blev infångade men idag när allt har löst sig så kan jag berätta och tyvärr än en gång dela med mig av min sorg.
Min lilla Elvis dog igår.
Han hade varit dålig en tid och fått penicilin men han blev inte bättre. Den senaste veckan har han delat huvudkudde med mig om nätterna så jag har knappt sovit men det har varit så mysig att ha honom så nära intill för han har legat och kelat med mig hela tiden och spunnit som han inte har gjort innan för han har varit skygg hela tiden. Han har ätit och druckit enda fram till igår men har ändå gått ner massor i vikt så dom trodde på djursjukhuset att han var 2 månader fast han var 5. Eva kom hit på eftermiddagen för att lämna småkisarna och då var han så dålig att där knappt var liv i honom och vi såg att han var alldeles gul i öronen. Vi körde i ilfart till djursjukhuset och när vi kom in genom dörrana så fick han ett krampanfall som var så fruktansvärt att se. Vi fick komma in med en gång och dom sa det fanns inget att göra utan dom avlivade min lille Elvis. Jag fick ha honom i nästan 3 månader men sista veckan var helt underbar när jag kunde kela och gosa med honom så mycket jag ville och han bara njöt. Istället för under huset i hamnen så är han nu bland alla andra små kisar i katthimlen. Varför?

Men Crisse så otroligt tråkigt att läsa, tårarna rinner på mig! Men du har i alla fall gett Elvis underbara 3 månader och speciellt den sista veckan så att han har fått känna på omsorg och kärlek!
Många tröstekramar och du och dina katter finns i mina tankar!

Å crisse så mycket sorg du måste uppleva. När skall det ta slut?
Han fick iaf uppleva din kärlek hans sista tid här på jorden.
Kramar från anebit.

Usch vad hemskt tråkigt Crisse!
Nu ger jag upp, nu vill jag inte mer.
Jag kom in på badrummet för att ge dom små mat och upptäcker att 2 av dom är sjuka och där var inget fel på dom innan ikväll. Dom kan inte hålla balansen och jag såg att den ena bajsade ut en mask så nu är frågan om dom är förgiftade av mask för det lärde jag mig hos veterinären redan då när jag hade lilla Mini att det kan dom bli och symtomen är likadana. Jag har fått i dom vätskeersättning istället för mjölkersättning och jag hoppas på att dom klarar sig till imorgon och att dom andra 3 inte blir dåliga. Jag får sitta uppe inatt för att kunna ge dom vatten och se om jag kan klara dom tills jag kan få tag i avmaskningsmedel.

#140 Usch stackars små
vi håller tummar och tassar här hemma att dem klarar sig! Massor med styrke kramar till dig och kissarna!
Det verkar som en av dom har kvicknat till lite och det var den som blev sjuk först, den andra blev sjuk när den hade ätit så jag förstår inte vad det kan vara. Jag har masserat deras magar som är som spärrbalonger och gjort vad jag har kunnat och får hoppas att det hjälper. Jag kan ta dom med mig till veterinären imorgon och kanske dom har något snabbverkande avmaskningsmedel för jag misstänker att dom är sjuka av mask. Det konstiga är att min kompis var här efter jobb och just dessa 2 höll hon uppe i famnenoch dom sög på hennes fingrar och jag kan inte ringa så här sent och höra om hon möjligen hade tvättat sig i något konstigt eller om hon hade varit i kontakt med något rengöringsmedel.
Jag försöker att skjölja igenom ungarnas system så att om dom har fått något i sig att jag kan få bort det på så vis. Jag vätskar och kissar dom en gång i halvtimmen och de börjar bli bättre för dom har sluta att vingla men det verkar som den ena har ont i magen för han skriker när jag håller om magen. Jag är uppe 1 timme till och om det ser bra ut då så skall jag sova lite.

Nä, hoppas att du inte ska behöva förlora dessa med. Det e ju inte klokt att en människa kan ha så mkt otur.
Beklagar att Elvis dog. Men som ngn annan skrev här så har du gett honom en bra tid in i det sista.
Hoppas att du har kunnat sova ngt och att småkissarna blir bra igen.
Många Kramar
Chrisse
Jag fattar snart ingenting. Ungarna är precis som vanligt idag. Där är en av dom andra nu som äter väldigt dåligt.

Så märkligt, men det e ju bra att de andra mår bra igen. Då e det ju ngt du kan fixa i alla fall. Sen får vi väl hålla tummarna att det inte blir ngt mer av det sen.

Det händer massa saker helatiden hos dig Crisse, önskar att du kunde åka på en liten semester och vila upp dig lite. Tycker synd om alla katter som mår dåligt. Hoppas dom blir bättre snart.

Vad sorgligt med Elvis:( Men vad skönt ändå att han fick leva de sista månaderna i trygghet och att han fick känna sig älskad.
Håller tummarna extra hårt för de små ungarna. Det är låter lovande att de verkade piggare nu.
Du gör ett toppenjobb!
Vi har varit hos veterinären och lämnat Trisse och då passade jag på att fråga vad det kan ha varit dom drabbades av igår. Det kan bero på att dom har mask så jag skall in och köpa medel men det kan oxå bero på att dom är uttorkade vilket jag tycker är konstigt när dom får mjölkersättning men det kan kanske stämma om man tänker på att dom blev bra efter någon timmes matande med vätskeersättning.
Nu får jag kämpa på ännu mer med dom här små så att det inte händer något för jag vet inte om jag klarar av mer otur just nu.

Så ledsamt med stackars Elvis. 
Hoppas det går bra med småmissarna nu.
Jag har mycket att tänka på och är väldigt trött så jag glömmer bort lite.
Jag skall hälsa er från Kasper. Han var inne igår för den sista provtagningen som jag har betalat för och det var tråkigt att jag inte visste det för då skulle jag åkt dit för att hälsa på honom. Hans prover är nu bra och dom sa att han var otroligt fin, hans päls hade växt ut helt så han var jättelånghårig och han var så snäll. Hon har bestämt sig för att behålla Kasper permanent så nu skall Kattjouren skriva kontrakt med Kaspers nya ägare.

Tråkigt att höra om lille Elvis, men han fick ju en underbar sista vecka på din huvudkudde iaf. Han är säkert tacksam för den tid och hjälp han fick.
Hoppas att det är något tillfälligt med de små kissarna och att det inte kommer tillbaka så du inte behöver kämpa så mycket med dessa också. :)
Dom små mår bra idag. Jag misstänker att det var uttorkning och det kan dom ha blivit innan dom kom hit eftersom dom trodde att mamman inte matade sina ungar då dom hade hört ungarna skrika i 3 dagar. Nu får dom vätske och mjölkersättning varje gång jag matar dom så att det inte skall vara någon fara.

Vad skönt att det verkar förbättra sig för dessa småttingar. :)

Tack crisse för du följde med idag. Alltid lika roligt och umgås med dig.
Kunde aldrig klara oss utan din hjälp och alla andras, krama tunnan från mig.
Tunnan på arabiska är barmil =)
Krama barmilen från mig =)
Voco
Det låter som Tunnan har blivit en insekt. Jag hjälper gärna till när jag kan så det är inget att tacka för.
Den minsta av dom små (det lät roligt) har börjat gå på lådan, och naturligtvis är det en tjej och dom andra 4 är pojkar och det vi ju hur killar är dom är alltid sena (eller hur tjejer).

HAHAH vi är inte sena viär speciella, vi vill ha uppmärsksamhet

Så kul för Kasper att han fått ett permanent hem. Även skönt att småttingarna har det bättre igen. :)
Ja, jag vill oxå krama tunnan ! Så gosig!
Så sorgligt med lille Elvis. Det är trots allt en stor tröst att han hos dig Crisse fick uppleva så mycket kärlek och omtanke. Nu finns han i det vackra Regnbågslandet inte ensam utan tillsammans med alla dina andra älskade små kissar.
Så skönt att dina små är bättre nu. Blev riktigt orolig.

#157 Jag tycker Barmil låter som ett avmaskningsmedel :)

#157 Kanske något man behöver om man ser ut som en "barmil"

Hahahaha, låter rimligt på många sätt ;)

Snart är huset tomt eller 2 katter finns kvar så vi kommer kidnappa tunnan !! =)
Nu är det Tunnans tur att vara dålig. Idag har han fått ögoninflammation och så är han hes så han kan inte pipa. Jag har satt in Vetrimoxin så att han inte blir värre och sen får det bli en tur till Haga på måndag.

Å, Crisse. Tar det aldrig slut med sjukdomar?

Tråkigt att höra om lilla Tunnan, hoppas det är något som går över och inte är så jobbigt för dig och kissen. :/
Voco
Du kan få låna Tunnan och Tobbe när ni kommer hem från Skara.

#165 Ojdå är det brorsans ögoninflammation som han smittats av kanske? Hur har det blivit med honom förresten är hans ögon bättre?
Ja Tobbe är frisk och jag misstänker oxå att han har blivit smittad av just Tobbe.

#170 Om Tobbe frisknade till med lite Vetrimoxin så är det väl stora chanser för Tunnan också att det blir bra. Tur att du har lite hemma så du kan köra igång genast. Typiskt att det alltid blir helg när sådant händer.
Jag tror att det kommer att ordna sig för Tunnan. Han sitter just nu och tittar på när Tobbe och Paddy försöker att vända upp och ner på köket, han ser lite trött och hängig ut så kanske han har lite feber. Om han har något kvar av sin förkylning på måndag så kör vi hem och hämtar honom när vi har varit och fångat katter på det området som mina små kommer ifrån för nu kör vi igång med det TNR projektet och om vi får tag i någon katt så skall vi ändå till Haga och då får Tunnan följa med.
Tunnan ser bättre ut idag och åt rejält i morse, nu ligger han i sin egen transportbur på en kattpåse inne hos småkatterna på badrummet och sover så gott för han tycker om att vara där inne.
Det har hänt en sak här hemma som jag glädjer mig åt och det är att Mischa har bestämt sig för att flytta in i lägenheten. Hon har sovit inne dom 2 sista nätterna och har inte velat gå ut på balkongen alls idag även om dörren står öppen. Hon är lite nervig men det hoppas jag går över när hon lär känna mina katter riktigt och sen är ju Tunnan inne och hon brukar leta upp honom.

Vad skönt att Tunnan redan är bättre och toppen att Mischa vågat sig in! Det behövdes lite positiva nyheter:D
Ja önskar er stort lycka till på måndag och hoppas kissarna är samarbetsvilliga. Jag är så glad åt det här TNR-projektet
# 174
Vi har den turen att dom här katterna som skall fångas inte är särskilt rädda av sig så jag tror det skall gå bra. Jag tror dom har fått ihop pengar till 4 katter till en början med sen är där ett problem för allting skall ju inte gå på räls för då är det för lätt. Där finns en hankatt som är ca.12 år och som har gått med ett brutet ben i 8 år oc som det inte finns pengar till att jälpa om det nu går att göra något vilket jag betvivlar. Vi såg katten när vi var där och fångade den dräktiga honan och han haltar jättemycket för hans framtass ligger böjd bakåt så man kan säga att han går på ovansidan av tassen. Han har även varit sjuk långa perioder då han bara ligger stilla på något ställe, så nu är frågan vad vi skall göra med honom om det kanske är det humanaste att låta honom somna in då han inte är så rörlig så han klarar av alla situationer som uppstår.
Jag har en hemlighet som jag inte har berättat för er. Det finns en tredje tomte. Jag har väntat för att jag ville få det rätta fotot innan jag berättade om tomte nr. 3 som heter Bumbis.
Jag fick en stor kartong på posten med grejor till mina katter som används flitigt redan. Där fanns kattsängar, torrfoder, leksaker, fleecefiltar, dörrmatta, blötmat och en ny kattlåda, jag trodde inte det var sant när jag öppnade lådan och såg alla fina saker.
Jag vill tacka Bumbis och Christian för allt fint mina katter fick och som dom tycker mycket om. Och fotot är ett bevis på det.

Ja, där ser dem ut att trivas. :) Så söta. Jag vill snart träffa dessa kattungar med och tunnan igen som ser ut att växt sedan sist.

Oj, har du fått ett paket! Vad fint! 

Å, så fint av Bumbis. Hon verkar vara en riktigt underbar tomte.
Jag har lagt in 2 ringar på auktion på Tradera en liten i vitguld och en i silver om där är någon som är intresserad av smycken.
Leta efter Crisse13

Men så fint av Bumbis och efterskänka lite grejor till dig! Det är inte dumt med "tomtar på loftet" som dimper ner lite då och då

Denna härliga Bumbis!! Puss på dig för allt fint du gör! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tack Crisse för urgullig bild! Vilka fantastiskt söta bebbar!! 
Vad sött den lilla grå/vita har tassen runt den pyttelilla grå!

Bumbis: du är allt en underbar liten tomte du! ;)
Crisse vilket fint foto med massa småttingar på en kattbädd. Jag blir alldeles hagalen när jag ser så många fina kissar hos dig. :)
Jag har fått ett nytt telefonsamtal idag om 4 kattungar varav 3 långhåriga en skall vara en sköldpadda, en helsvart och dom andra fick jag inte klart för mig vad dom hade för färg. Dom finns på Sibbarp det är en stor campingplats här i Malmö. Det ser inte ut som vi skall hinna ut där förrän imorgon kväll för vi skall på kattjakt på morgonen och sen köra till Haga. Dom trodde att kattungarna var mellan 6-8 veckor men dom har inte sett någon mamma till dom så man börjar undra om det är någon som har släppt ut dom där. Jag vet inte var vi skall ha dom för det börjar bli rätt full här hemma men det löser sig säkert på något sätt för jag vill inte att dom skall gå där ute i vinter.

#185 Men så fina de är! Jag älskar att Mischa har små spetsar på öronen, de får henne att se ut som ett litet panter-odjur. :)
Tunnan är ju såklart ett chamtroll också, och jag blev jätteglad över att Mischa äntligen vågat sig in från balkongen för att leta upp Tunnan. :)
#186 Hoppas verkligen inte att det är någon som släppt ut dem. Isf borde de människorna skjutas. :( Hoppas det finns någon bra lösning till dem.
Vi håller på att kolla alla möjligheter nu om vi hittar kattungarna, det är trots allt ett rätt stort område. Det kanske finns någon i min bekantskapskrets som kan hjälpa tll med dom eller någon granne.
Nu skall jag få hjälp med Paddy, jag skall åka och kastrera honom i veckan och sen skall han vara hos min kompis ett tag för nu har hon bara tama katter och jag har svårt att få Paddy tam så att jag kan sätta annons på honom innan han blir för gammal. Jag hoppas att han trivs hos henne för hon har en katt i Paddys ålder för här leker han inte med någon.
Nu är jag förbannad!
Jag har idag fått reda på att en så kallad kattförening här i Malmö skörtar upp priserna på TNR katter. Vi håller själv på med ett TNR projekt just nu där vi lyckades fånga 2 katter imorse och som nu finns på Haga och i samma veva fick jag reda på att den här föreningen vill ha 2.000:- för att fånga och kastrera 1 katt och när vi gör det så betalar dom det priset som det kostar hos veterinären. Detta innebär att folk kommer att vägra att betala för TNR projekten och där dom skulle betala 2.000:- slutar dom mata katterna för att inte tvingas kastrera dom. Alltså så kommer vi aldrig hur mycket vi än kämpar för att antalet katter i Malmö skall bli mindre, lyckas när dom har fräckheten att ta mer än vad det kostar, för vem vill betala 2.000:- för att kastrera en katt som ändå går ute och om där då går 10 katter i området så kan alla räkna ut att det är inte möjligt.

#189 Jag har också hört talas om detta men är inte helt säker på vilken förening det är. Enligt uppgift så tog nu nedlagda föreningen Katt-sos 1000:-/katt, även kattungar. Så en hemlös kattmamma med låt oss säga fyra kattungar gick på det helt sanslösa priset 5000:-. Inte klokt!!
Så här är en till som är förbannad.
Detta är bihanget och dom har egen skyddsjägare.

#191 Det var det jag misstänkte. Egen skyddsjägare? Har de något föreningsnamn (PM)?
Är det dem jag misstänker Crisse
Som jag frågat om innan.
//Pia

Om en av personerna som vad jag vet inte varit bihang till Katt-sos så har hon en gång sagt till mig att hon kunde linda djurskyddsinspektören runt sitt lillfinger. På den tiden var det en man som djurskyddsinspektör i Malmö. Kanske har de fler vad vet jag för nu är det en kvinna.
# 193
Ja det stämmer.
# 194
Deras skyddsjägare är en privatperson.

Jag är sååå glad att Kasper är frisk och har det bra
Nu har du bud på den lilla ringen i vitguld!!!!

#195 En privatperson? Som har rätt att skjuta hemlösa katter? Det här blir bara värre och värre.

Ta betalt av någon för katter som de inte äger? Och dessutom mer betalt än vad veterinärkostnaden är? Och för kattungar. Detta verkar vara en skum förening… har inte hört om någon förening som tar betalt för att ta hand om vildkatter som inte tillhör någon. Det är ju förståeligt om det är omplceringskatter det handlar om, men annars verkar det ju galet.
Vad jag vet så har de ingen hemsida utan lägger ut sina katter i annonser bl.a. Jag har aldrig hittat någon sida om dem i alla fall.
//Pia

#198 Ja det är helt uppåt väggarna. Det finns en hel del personer i Malmö som matar hemlösa katter. Av någon anledning så är det ganska vanligt med äldre damer som troligtvis inte har mer än en liten pension.
Enligt uppgift så fick två av dessa damer betala 1000:-/katt för en hemlös mammakatt med små kattungar för att en tidigare nu nerlagd katthjälpsförening skulle ta hand om dem.
Så fick vi in ytterligare en katt från bostadsområdet med TNR projektet det såg ut att vara en liten hona och hon var inte särskilt rädd.

Bra jobbat!
Ytterligare en katt gick in i fällan sen vi hade kört där ifrån så Eva fick köra tillbaka för att hämta den och lämna på Haga.
Jag glömde skriva i förra inlägget att den katten vi fångade först idag har fått namnet Angela.

Vad skönt att de verkar så pigga på att gå in i buren, det underlättar ju hela projektet något. Bra jobbat! :)
Hej Crisse!
Hur många kattor har du nu? Har alla blivit friska?
Du är helt otrolig.Så många kattor du har hjälpt.
Är det inte tid med Skåne6 nu börjar bli segt att rulla.
Jättekram.

Oj! Så då kommer det springa en liten Angela där sen… Hur ser hon ut?
Hörde att Haga kunde ta in katter idag med - hoppas allt går bra idag också:D
Ja imorgon skall vi hämta dom 2 honorna från Haga och släppa ut dom igen och en av dom är Angela, hon är en liten svart hona som du känner igen för hon är grön i örat eftersom vi öronmärker dom för att se vilka vi har kastrerat.
Vi var där imorse men fick inte in några katter i fällorna och nu tänkte vi vänta till måndag.
Min kompis Pia och jag har varit nere i hamnen idag bara för att se om hon som matar kunde få in Mimmi men det gick inte men vi fick reda på att en bekant till henne hade ringt och frågat om jag kunde ta en upphittad tam kattunge. Vi körde iväg till dom som hade hittat den och hämtade där en 12 veckors svart tjej tror jag det var. Han hade varit ute med hunden igår kväll och denna lilla flicka hade kommit skrikandes så han tog in henne men hunden gillade inte det. Min kompis tog henne med sig hem för jag har just nu lite för många katter.
Sen är där ytterligare 5 tama kattungar på väg in men dom kommer inte förrän om ett par veckor och sen kattungar i hamnen och där vet jag inte riktigt hur många och då tror jag nog man kan säga att här blir fullt.

Många katter blir det. Men de har det iaf bra hemma hos dig, du gör verkligen allt för dessa småkissar. :)
Det visade sig att den lilla upphittade katten som vi hämtade igår är så otroligt dålig i magen och har gått runt och bajsat överallt hemma hos kompisen så vi fick göra ett byte idag. Jag fick hem den lilla så att hon får vara på balkongen hos dom 3 andra i hennes ålder och Micky fick flytta till min kompis. På balkongen är där 2 kattlådor så nu skall hon väl hitta dom och sen får jag försöka få rätt på hennes mage, det är kanske så att hon är utkastad bara för att hon inte är rumsren.
# 175 vet du hur det går för den gamle hanen ? Mvh
Jag vet att han inte har mått så bra dom sista dagarna för han har inte velat äta godsakerna han brukar få och som han tycker om i vanliga fall men han brukar vara dålig från och till och det är väl så nu. Han aktar sig noga för fällorna så det blir inte så lätt att få tag i honom. Vi skall dit igen på måndag och se om vi kan få tag i fler katter och nu får vi hjälp av personal från ett ålderdomshem där några av katterna håller till. Dom har satt en transportbur så att katterna kan gå in där och äta och på måndag om där är någon katt så fångar dom katten i buren. Hur vi gör med den gamle vet jag inte vi får ta det beslutet om vi fångar honom och när veterinären har tittat på honom.
Är det så att ni fångar honom så kontakta mig, jag hjälper till med veterinärkostnader i den mån jag kan. Även eventuellt ett hem om det är lämpligt. Mvh
# 212
Om det är som vi misstänker att tassen är bruten och han har gått med den så i 8 år är där kanske inte mycket mer att göra än att låta honom somna in. Han är ändå 12 år och det är inte säkert att han klarar att bli nersövd. Det är en kostsam operation och smärtsamt för kisen om dom skall bryta upp hans skada om det går och sen att han får gå gipsad i flera månader så här gäller det att tänka på kisen och inte på hur man själv känner inför en eventuell avlivning. Han haltar kraftigt redan nu och har förmodligen väldiga smärtor i benet i mellanåt.

#214 Oj det låter som om den gamle hanens liv inte står att rädda tycker jag. Har han en såpass skadad tass så måste det ha gjort ont länge. Äter han inte utan ligger stilla långa perioder tyder det nog på att han har ont och inte mår bra. Hoppas det går att få in honom så snart som möjligt. Det verkar väldigt akut tycker jag. Man kan väl iofs resonera att har han klarat sig så länge kan han klara sig lite till men hans tid rinner snabbt ut.
Hoppas det går att finna honom och få in honom - även om det måste vara för att skall få somna in.
Ja det ser hemsk ut när han går för han går på ovansidan av tassen och den är liksom vikt inåt.
Detta är ytterligare en tragisk historia om en ka som blev intagen som liten tillsammans med en annan katt men den blev aldrig tam och när killen som hade tagit dom skulle flytta så släppte han ut katten för att han blev lovad att folk skulle mata honom. Killen kom tillbaka och skulle fånga in honom men dom sa att det liknade ett blodbad i snön för katten hade klöst och bitit så mycket så där var fullt med blod och sen har han fått gå på gården där folk har matat honom hela tiden. Nu vill inte dom boende att han skall behöva genomlida en vinter till utan tycker att vi skall låta honom somna in.
Så tragiskt! Och att folk i detta land fortfarande är så okunniga att de tror att katter klarar sig själva
Jag önskade en lag NU!
Jag hjälper gärna till i den mån jag kan. Säg till bara!
Hoppas ni får in honom så att ni kan göra vad som är bäst för honom innan det blir kallare ute….

Stackars kisse! Förstår inte hur folk kan inbilla sig själv att katter klara sig själva. 
Eva körde själv på kattjakt idag för hon var ute en timme för tidigt och jag var inte färdig. Dom fick in en stor svart hankatt och även gammelkatten. Veterinären skulle titta på honom under dagen och tar därefter ett beslut.

Åh, vad jag hoppas att det ska finnas någon annan lösning än avlivning. Han är så fin, stackarn, och har sett pigg ut de gånger jag sett honom. Skönt att ni fick in honom - han har kämpat så länge nu.

Å så härligt att gammelkatten är inne. Nu får vi hoppas på det bästa för honom. Oavsett vad det blir så slipper han gå ute en vinter till i kylan med sitt onda ben.

Så skönt att gammelkatten har blivit omhändertagen.Det är han värd.
Tack Crisse, väntar på uppdatering! Hör av er om ni behöver hjälp!
Mvh

Vad bra att de fick lite lön för sin jakt. Håller tummarna för gammelkissen såklart. Och hoppas den svarta pantern också mår bra.
Det fanns inget att välja på. Gammelkatten har fått somna in och nu kunde han äntligen komma ifrån sitt lidande och slippa gå ute en vinter till. Nu finns han bland andra katter i katternas himmel och slipper ha ont.

Tråkigt att han mådde så dåligt, men nu är iaf lidandet slut. Han är det nog bra med alla andra änglakissar. Och precis som de så har han säkert glorian på sned eftersom de gillar att busa, även kattänglar tror jag.
Vila i frid gamle katt 
Nu slipper du lida, vilken kämpe du har varit!
Nospussar i massor lille gamlekatt!
#226, jag tror också att änglakissar busar, väldigt mycket dessutom….från orgon till kväll…för de har ju inte ont!

#228 Precis. :)
Sov gott lilla gammelkissen.
Det finns många som
tar hand om dej sär i regnbågslandet.
Jenna:(

Å sov gott lille gammelkisse! Det är precis så man vill att det skall fungera. Låta livet och hälsan tala om när det är dags att fara. Han var vad jag förstod i lidande och en vinter till ute hade varit rent plågeri. Även om han kanske kunde behandlats hade säkert det varit en lång och svår väg tillbaka. Han hade haft ett långt liv får vi trösta oss med.

"snyft" det var bäst som skedde ändå kan jag inte låta bli att snyfta.
R.I.P. du lille kisse så skönt att du slipper lida mer.

usch, så sorgligt! stackars gamle kise, som fick ha så ont. Men nu är han fri från det.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Lille gammelkisse, nu finns du i det vackra Regnbågslandet, fri från all smärta. Inte ensam utan tillsammans med många andra älskade små vänner.

Hur går det för er, där borta i malmö? :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Skickar en bild på en av dom hemlösa katterna som är född i år och lever vid äldreboendet,och som är släkt med dom små, som hittades på parkeringen en bit bort. Önskar så innerligt att någon av oss alla, kan hitta permanenta hem till dom.
Önskar också att det löser sig med dom hemlösa Öresundskatterna som lever under vidriga förhållande,

#236 Oj vilken sötnos!
Så söt. Tänker dagligen på våra utekatter och vilket helvete som väntar dem i vinter. Hoppas alla som vet med sig att de kan ta emot någon katt hör av sig.
Hej Gullimat och välkommen till min sida på Hittekatter.
Vilken fin bild du har satt in, det är en av dom katterna vi hoppas fånga på måndag.

Å så fina kissar. Håller tummarna att ni får in dom på måndag.
"Korta svansen", Håkan och Timmy som också är där ute i kylan och blåsten
, skall där också göras försök att få in dem nästa vecka?
Det tråkiga är bara att vi måste släppa ut dom igen efter kastreringen.
# 242
Nej dom blir inte infångade nästa vecka eftersom vi måse lösa det med hem först då hon inte vill kastrera och släppa ut igen så vi håller på att jobba med det.
Var det inte tal om tidigare att damen som matar nere i hamnen skulle kunne ge "korta svansen" Håkan och Timmy åtminstone tillfälligt hem om de kom in?
Nej det är inte hon som matar som skulle ha dom, hon har Rocky och Mimmi och dom får bo på hennes toalett. Jag skall försöka få ner dom 2 till Haga på måndag så att dom blir kasrerade och sen får jag säga ifrån så att den andra damen åker iväg med Charrez.
Nu minns jag, det var väl damen som hyste Charrez som skulle kunna ta dem tillfälligt. Jag har för mig jag läste det på tråden Öresundskatterna.
Jag har inte hört av mig som jag skall men det har hänt en massa tråkiga saker som jag inte vet hur jag skall berätta för er. Men denna tråden börjar bli seg så jag startar upp nr. 6 med tråkigheter.
Ni kan låsa denna tråden

OK Crisse jag låser tråden och vi hänvisar till ny tråd som kommer inom kort.
Kattassen/moderator