Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 852 ggr
TrisseCRX
0

*Löst. Hittekattunge!

I dag hittade jag och mina kompisar en katt i ladugården, Det jag funderaröver är att det var en katt unge, gråspräcklig,, har tyvärr ingen bild på den, det är en kille och det heter Tolous.

Grå spräcklig..

Funderar på:  Han är 6-8 veckor gammal tror jag. och han äter och allt är bra så det beror inte på mamman .. Men vad kan det vara?Förvånad

Alexej
0

Finns inte mamman eller syskonen i närhet?

Ställ fram mat till de. Tog ni in kattungen? Ska ni behålla den? Det är igentligen för tidigt att skilja en kattunge från mamman (12 veckor ska det vara) men ibland finns ingen mamma mer. Då finns det speciell kattungemat. Avmaskning och vatten är viktigt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

TrisseCRX
0

jo , men mamman har jag aldrig sett till , det ända vi har här är 3 han katter och en gammeltant.. och gammeltanten är för gammal och så..

kattungen hitta jag i ladugården, så den var redan inne . Och, nej .. jag tror inte att vi ska behålla den.. Men min kompis Lisa kanske ska ta kissen … Annars vet jag inte vad jag gör..

Alexej
0

Alla katter måste bli kastrerade, också gammaltanter kan få kattungar. Kanske ger henne p-piller? Men ni hade säkert märkt om hon har blivit mamma.

Är kattungen nu i ladugården? Den måste i i huset. En så liten katt klarar sig inte själv. Bäst vore det om ett katthem kund ta den så att den få sällskap av andra kattungar, rätt mat och avmaskning.

Var bor du?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

honkatter blir adrig för gamla för att föda, så hon är säkert mamman till den lille!

Danielssonsgarden
0

Hon kan säkerligen vara mamma till kattungen. Det kan ju vara den enda ungen i kullen också så det är därför ni inte sett flera.

Maria
0

Jag vet en 18-årig gammal kattdam som fick en enda unge.

/Maria

lilo-nova
0

Putt!

TrisseCRX
0

vi har hittat ett hem nu..

Alexej! jag bor en bit utanför vingåker..

Naquita
0

#8 men fick bäbisen inte ha kvar sin mamma ett tag till? Vad händer med mamman, hon ska väl kastreras?

lilo-nova
0

Vad händer???Förvånad

essut50
0

Hoppas ni kastrerar alla era katter så fort som möjligt. Stackars gammelkatten..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

brutt
0

Ungen ska ju vara med sin mamma tills den blir tolv veckor då får gammelkattan alltså följa med ungen till det nya hemmet eller menardu att ungen får vara kvar med sin mamma tills den blivit tolv veckor?

lilo-nova
0

Putt?

TrisseCRX
0

Gammelkissen är inte mmamma.. hon är Kastrerad..

lilo-nova
0

Aha hm undra var kattungen kom ifrån??Obestämd

TrisseCRX
0

Ja eller hur.. Jag blir lite fundersam.. Asså? den är ju typ 7-8 v.. men   den bor på ett annat ställe nu med andra kattungar och  lekkompisar..

kattassen
0

#16 Så fint att den fått ett hem med nya katt-kompisar! Fint att ni hjälpte den lilleGlad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

TrisseCRX
0

Han har det jättebra nu.. :)

destiny
0

Kattungen kan mycket väl vara dumpad. Jag har växt upp på en gård och det hände att bilar bara stannade till snabbt och det slängdes ut kattungar. Skrikandes Fanns det en kattunge där kan det finnas flera.

Så skönt att den här lillmissen fått ett hem.Glad