Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 763 ggr
[Daisy-Moa-Elsa]
0

Morgonkaos.....

….eller "Hur det är att vara akuthem" Förvånad

Ha ha folk med barn tror de har kaos….men jösses att ha katter är inte lätt.

Vaknar runt 06 av att nåt brakar ner i köket och bara orkar inte gå upp. Har i mitt kök tre akutkattungar på mellan 8-10 veckor gamla.Så småning om ringer väckarklockan och när jag går in i köket ser jag hur någon eller några missar har grävt ur ena blomkrukan och det är jord över HELA diskbänken, spisen och ner på golvet. Själv ligger de nöjda vid spisen, (får till och med klappa dem tjoho :-). Och vad det luktar bajs.

Gör rent lådan bums sen börjar ta upp all jord med en liten bröddamsugare, vilket skrämer livet ur dem, Hedda smartisen klättrar in mot väggen vid spisen över en kruka med matredskap som brakar ut över spisen och i sin tur välter vattenkokaren som allt vatten rinner ur ner över köksgolvet (tack och lov kallt). Jaha, börjar torka vatten, tror en kisse smiter ut, så då måste jag leta den. Gräver runt, flyttar möbler och svettas men hittar ingen. Då dyker hon upp i köket (var sjutton låg hon?)

In själv i köket igen, det luktar fortfarande bajs, glor i alla hörn och skrämmer lilla killen för att se om han bajsat i hörnan. Kommer på att nåt rasade imorse när jag sov, inser att skålen med potatisar hade de vält, kröp runt och samlade in potatisar under skåp och bord. Börjar bli lite sen nu….fixar mat till alla missar och när jag går ut med maten till mina missar så åker Daisys mat av fatet rakt ner i parketten för jag håller det inte rakt. Japp, hämta trasa och torka upp kattmat i vardagsrummet.

Puh….får min frukost och kaffe på stående fot, men jösses vad det luktar bajs. Till slut ser jag att nån har gjort 2 högar i mjukissovsaken, tack och lov jag hitta det. Far iväg till jobbet och kommer fram….utan passerkort men de var snälla och gav mig ett nytt. Sen en halvtimme senare dog batteriet i mobilen……Jag borde nog köpt mig en trisslott idag Skrattande

Puma77
0

Ha ha grattis. Låter som en lyckad dag. Ibland kan man undra om det inte är värre med katter *fniss*

//Pia

Anna85
0

Härlig start på dagen :p

Första tiden vi hade hittekatten hann jag inte med något alls på morgonen, steg upp två timmar innan jag skulle till skolan men hann inte ens äta frukost. Tack och lov har hon lugnat sig lite så jag får vara ifred iaf några minuter :D

Fagddu
0

Hahahahaha, det där var ju inte precis en lyckad morgon. Min är något liknande nuförtiden. Fast som tur är har jag lyckats låsa in mina i ett helt eget rum utan några saker. Från början var det en hylla med köksredskap men den fick flytta till vardagsrummet. SÅ nu är där, en tom hylla, en extrasäng utan madrass (eftersom de kissat på madrassen så slänge jag den), ett bord och en träpall. Gissa om det ekar där inne när man försöker prata snällt med katterna :)

lilo-nova
0

Vilken morgon! Skrattande

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lustigt nog blev jag bara 10 min sen till jobbet….hm hur gick det till

catfoot
0

Hihi..Lät som en äkta kattägds morgon..Dom ser verkilgen till att tvåbentingarna är fullt sysselsatta..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

#5 Det är imponerande… det tyder på vissa vana. ;)

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Usch, vilken morgon. Här är det också bråttom med allt. När jag vaknar springer hunden jätteglad upp och tror att det händer något spännande. Just nu har hon mens och då blir det blodfläckor där hon går. Jag försöker kommer ut genom nätdörren med alla katter efter mig och hunden. Men bara några av katterna får kommer ut. Nätdörren har 2 kasthake, en längst ner. Och jag som brukar vara jättekissnödig på morgonen. Ut med hunden, i köket väntar nästa hög med hungriga katter. men på nåt sätt lyckas jag med allt varje morgon. Hunden, katter, toaletten, kattoaletten, sopa rent, torkar blodfläckor, koka kaffe och får min ro framför datorn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Hoppsan…här var det inte sysslolöst ser vi;-) I skrivande stund ligger en jordhög på golvet efter att Bamsen lyckades välta ner en kruka…man borde sätta häfttejp under varje blomma som vi gör varje år med adventsljusstakarna..man går aldrig säker i huset som kattägd;-)

Fagddu
0

Lite snurrad silvertejp är nog på sin plats under både krukor och adventsljusstakar. ;)

Här var det ett tag sedan något åkte i golvet, men jag funderar på att ställa tillbaka lite blommor hos hittekatterna så då kanske det händer något igen. ;)

Lena
0

Det låter som en sådan där reklamsnutt för Treo huvudvärkstabletter - "huvudvärk kan komma plötsligt" . 

#11 Fästis massa fungerar också väldigt bra under krukor, prydnads saker och annat man vill ska stå kvar…  Jag använder det flitigt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nellies-matte
0

Vilken morgon, gjorde själv en dunder succe i går morse.

Då jag har två riktiga krafsisar här hemma som alltid gör att halva lådan ligger utanför i badrummet så bestämde jag mig glatt för att inköpa ännu en  kattlåda med huv.

Gladi hågen kommer jag hem och installerar den nya fina hörn lådan och passar smart nog ävne på att ta bort den utan huv. (ibalnd gör man riktigt smarta saker)

Nå väl fredag morgon  går upp tidigt har mycket att göra på jobbet utfodrar och gör rent lådorna slänger upp ryggsäcken och kliver ut på hallmatan rätt i en hög med bajs. Suck tänkte ju inte på att den ny lilla skyggisten inte vågade krypa in i lådan med huv.

Nå väl tar reda på det hela och åkerivaäg och jobbar ska sedan åka hem ochkänner en svag doft av kattkiss. Jo mycket riktigt förmodligen har lillen uträttat sina kiss behov på min ryggsäck.

Undar just vad mina arbetskompisar tyckte om doften, vnligt nog så har de ännu inte sagt något men kattkiss det luktade det ganska så rejält när man kom i närheten av väskan

Kan medela att den gamla lådan åter numera är påp plats