Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1851 ggr
Onikan
0

Dagens foto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni tagit några härliga kattfoton idag?
Nåt som bara var "mitt-i-prick"? Skrattande

Mitt dagens foto är tyvärr taget med mobilen, därav kvaliteten men det får mig att skratta!

Det är jag och en kattunge på katthemmet som döptes efter mig. Visst är vi snygga ihop? ;)

Hennes mor hade varit hemlös i jättemånga år innan vi fick in henne i våras, (troligen levt ute iaf i 8 år!) och ett par dagar senare födde hon en hel hög med ungar.
Denna fröken på kortet och henne syster har tyvärr blivit kvar efter syskonen flyttat och blivit lite blyga.

Men IDAG, 5 månader gammal, fick stumpan äntligen ett alldeles eget hem.

Så detta foto får mig att le i saknaden, den där katten stal mitt hjärta, men oh så bra hon får det nu!

Vad har ni för foton tagna på senaste?

Simson
0

Ursött foto på er båda tillsammans! =) Lycka till lilla Onikan! Stora Onikan också! =)

Detta är ett av mina favoriter:

Egentligen ett misslyckat foto men ändå så bra. =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Härliga foton som ni bjuder oss på tjejjer.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Ett med samma tema:

Baffe-nos!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Simson
0

Tänk att det är så sött med nosar! Kyss

Alexej
0

En aleforskatt som bara gick..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Skrattande

Tisphe
0

#5 Samma lilla tema. De satt så fint när jag tryckte av…

Onikan
0

#5 *skrattar* vilken attityd den baken har!!

Puma77
0

Underbara bilder. Har inga dagens foto själv tyvärr så jag njuter av era.

//Pia

Onikan
0

#7 oj vilken tjusig stol dina missar poserar på! helt oarrangerat?? ;)

#3 vilket proffsigt och skarpt Baffenosfoto! men inte måste det vara foton på nosar här :)

#1 oj stort foto men sööööööött!
Tack ska du ha! Nu heter hon ju inte "onikan" ;) (vilket iofs hade varit coolt!) utan mitt smeknamn irl. Det har känts minst sagt märkligt att gå runt och prata om sitt eget smeknamn i 5 mån, men nu heter hon faktiskt Strumpan istället enligt nya ägarna.

Mkt komiskt att de döpte henne till Strumpan då hon har en syster som är jättelik henne och när de var små så fanns det endast ett sätt att se skillnad på dem; genom att "lilla onikan" hade en vit strumpa på vänstra bakbenet och systern bara en vit tass…. ! Det visste ju inte nya ägarna, så det var lite komiskt namnval tycker jag :)

*saknar*

Tisphe
0

#10 Helt nyinköpt stol, den var nyhetens behag i säkert 5 minuter. Jag kan väl inte hjälpa att missarna och inredningen är färgkodade..? FlörtSkrattande

Onikan
0

#11 -haha erkänn att du köpte den stolen enbart för att matcha katterna?! ;)

Fiiina! Kyss

Onikan
0

#9 -än är inte dagen slut ;) du får ta ett foto imån å lägga upp istället!

Jag blir så glad av mitt foto, å full i skratt. Jag lovar, min näsa är INTE så stor irl ;) å vi ser lika smarta ut båda två på foto hihi!

Puma77
0

#13 ha ha antar du gärna vill se tt med udde Ludde;)

Stor näsa *fniss* ja ja. Smart? Va är det?

//Pia

Tisphe
0

#12 Självklart! Allt är färgkodat och anpassat utifrån katterna. ;) Dock finns det ett rum som just nu lämnar övrigt att önska - badrummet. Vasken känns lite väl klent tilltagen, enligt vissa…

Puma77
0

Ja det där går ju inte för sig *fniss*

//Pia

Lena
0

Ha, ha det blir bara roligare och roligare i den här tråden! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Här kommer en varulv!     Grr   Grrr grrr

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mikkis667
0

slänger in en på en liten kisseFlört
kompis från kks

Therese87
0

Blissa kom för nära kameran Glad

Tisphe
0

Mina katter fortsätter studien "Hur man mest effektivt förstör en potentiellt bra bild".

Tisphe
0

"Ahh! Varför har ingen sagt att jag är UT OCH IN?!"

Puma77
0

Här kommer ett purfärskt foto på Tudor. Snacka om platt stilFlört

Ni får ha lite överseende med fönstren. Putsar man dem så ser de likadan ut efter två veckor igen;) Sen blommorna är till för katterna *fniss* Ingen idé att ha fina bommor i fönstren.

//Pia

Lena
0

Här smygtittar Pasifald och Isolde på mig från balkongen när jag jobbar i trädgården. Isolde döljer sig dock i skuggan…

//Lena

Simson
0

Vilka sanslösa foton! asgarv! trillar av stolen skrattandes!

#15 Förstår att de tycker ni kunde ha mätt katten innan ni fixade handfatet! Säng skall vara bekväm! hihi!

Simson
0

Fråga: Ang mitt foto i #1: Ser ni en stor bild? Jag ser en liten på min skärm. Kan det vara att andra skärmar visar annorlunda? Funderar på hur jag i fortsättningen skall lägga in bilder. Dvs när jag lade in bilden såg jag att den var stor men när den väl publicerades ser den liten ut för mig.

Puma77
0

Den ser stor ut för mig. Den får mig att småle, katten ser så gulligt vindögd ut *fniss*

//Pia

Jenna-Gun
0

Så här fint sitter nästan aldrig Sara annars.

Men ingen vidare posè precis på denna bild

Jenna

Fagddu
0

#28 Det är bra om man ska undersöka tänderna :)

Lizzieming
0

Här ligger Texas och vilar med sin kompis taxen Jesper och Jespers leksak.

Puma77
0

Så fin han är Texas. En riktig snygging:)

//Pia

Onikan
0

Åhh vad många fina foton det har fyllts på med här under dagen!!
Jättekul :)

Jag har tyvärr inte hunnit foto något idag alls, masade mig upp kl 07 och har sedan jobbat på Öppet Hus på katthemmet hela dagen, kom precis hem. *helt slut*

Mitt dagens foto hade nog isf föreställt en ursöt kattdam vi har som älskar gos så mkt att om man klappar hennes kompis blir hon svartsjuk och buffar bort ens hand från kompisen och ställer sig i vägen ;) Hon hade två olika par som tittade på henne under dagen, men ingen som ville tinga, haft många visningar på henne innan också, men under eftermiddagen så blev hon tingad utav föräldrarna till en aktiv inom föreningen! jättekul! Ett foto på henne glad och kelandes hade varit en bra bild för min dag :)

Puma77 - vilket härligt foto på Tudor! Han gillar att titta ut va? Katternas bästa TV!

Puma77
0

Hoppas ni hade en lyckad dag Onikan.

Visst giar Tudor att titta ut. Helst ligger han högst upp på denna klättermöbel men nu så låg Thindra dr så han nöjde sig med avsatsen nedanför. Han ligger förresten högst upp n och drar timmerstockar som en riktig karlSkrattande

//Pia

snickan
0

Sara ser ut, att hon kap skrattar, bra bild

Lena
0

Lägger in ett nytaget foto på våran minsting Cornelius. Han är dock inte så liten längre. Killen växer till sig duktigt och är nu husses kelgris. Påminner mycket om en hund till sättet. Den 3/11 blir det kastrering. Just nu ligger han och sover framför pelletskaminen vilket är favoritplatsen. Framåt kvällen till brukar det ligga fem katter här.

//Lena

Onikan
0

# 35 ååååååååååh där vill jag med ligga! :P mys!

Onikan
0

#33 - hihi jag tycker att det är lite komiskt att han är en sån snarkare!

Jo det gick rätt bra igår, jag hade dukat upp dina leksaker och skyltar så fint, det var ganska många som köpte utav dem! Det var mkt folk första halvan utav dagen men på eftermiddagen var det tyvärr väldigt lite folk. Synd. Men ett par katter blev tingade och några skulle hem och fundera, vi får hålla tummarna! :)

Marga
0

Jag har en stor svart katt med två huvuden som ville hjälpa till att bädda i morse..Flört

Fagddu
0

#35 Vilken mys-pose. Där man vil man gärna sticka ner huvudet och maggosa lite :)

#38 Vad fint att kissen med två huvuden ville hjälpa till att bädda den fina vita lakanen. :)

marieborg
0

Älskar att titta på kattfoton! Blir så glad Glad

Tog ett kort på vår Vilda och lille akutkissen Klasse som jag tycker blev så sött.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#40 det är så himla fint det fotot

Jenna-Gun
0

Ja det är ett vackert foto

på vackra kissar.

Mjau mjau

Jenna

Puma77
0

Ja vad säger man.Cool

//Pia

Sidentass
0

Vilken underbar tråd!!! O en hel guldgruva här med de underbaraste bilder!! Har tyvärr legat lite på latsidan med mitt plåtande, men det ska jag snart se till att det blir ändring på!

Här sitter några ur det stora kattgänget o väntar på rökt kalkon:-)

snickan
0

Nu kan han inte göra så mera, jag har en platt skärm

starchick
0

Så här ser lucy ut när hon får smaka på lite grädde

Sidentass
0

Ingen nämnd, ingen glömd..suckar av välbehag..o njuter för fulla muggar över era charmiga kattbilder!!