Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5847 ggr
Atiz
0

SkåneKatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag följer här Crisses råd och kallar min tråd för SkåneKatten. Jag tänkte här berätta lite om föreningen och de katter vi jobbar med.

annebeate
0

Välkommen till sajten! SkåneKatten behövs verkligen.

Crisse
0

Välkommen Atiz det skall bli kul att läsa även om jag vet mycket om era katter.

GodzillaH
0

Ska bli intressant att läsa, hoppas att allt går bra för föreningen.

Atiz
0

Vi starade vår förening nyligen och kör i liten skala ännu så länge eftersom vi inte är så många och givetvis inte har så mycket pengar att röra oss med. Vi kommer att fokusera vårt arbete på havande mammor och ungar eftersom vi tycker det är viktigt att de kommer in och får bra hem och så småningom blir kastrerade.

Vi arbetar även med TNR i liten skala. Vi hjälper till att fånga in katter som inte är går att handplocka, ser till att de blir kastrerade och sedan återlämnade till de som matar och sköter dem. Jag kan berätta att vårt fjärde TNR-projekt är nu klart, och det femte påbörjar vi om några dagar.

Vi har haft lite otur så här i starten då vi haft flera kattungar som avlidit av olika orsaker och sedan då lilla Arisu.

Arisu kom i fokus då Crisse berättade om henne.

Arisu är som många vet, Robin Hoods syster/flickvänn. Hon kom till mej Gravid och födde tre söta ungar. Dygnet efter fick hon hastigt tillökning då hennes syster hade fött tre svarta ungar men inte brydde sej om den. Arisu som tidigare, precis som sin syster, är känd för att inte bry sej om sina ungar tog snällt emot de små. Tyvärr dog den ene efter ca en vecka.

Senare utökedes familjen med 3 nya små, som dock var några veckor yngre.

Sen kommer vi då till det tråkiga… Arisu blev sjuk. Det visade sej att hon hade dragit på en öroninflamation, som hon dolt väl, långt innan hon kom till mej. Öroninflamationen hade satt sej på balansnerven så hon kunde inte gå, och huvudet höll hon snett. Det blev tre dygn hos veterinären och penicillin i två veckor. Bara att hoppas det inte blir bestående neulogiska skader.

Atiz
0

Tackar för alla uppmuntrande ord.

Jag det går väl hyfsat får jag säga.. som sagt lite otur har vi ju haft. Idag kom räkningen från vererinären, för tre katter bl.a Arisu… ingen kul läsning.

Vad som däremot är riktigt kul är att idag accepterade Arisu att jag tog upp henne ifamnen :-) lite reserverat var det ju förståss men i alla fall :-)

lilo-nova
0

Hoppas det går bra för henne! Fina bebisar! Kyss

Lena
0

Lycka till med föreningen Skånekatten! Det är oerhört positivt varje gång det startar en ny förening för hemlösa katter. Jag blir särskilt glad när jag hör att ni arbetar med TNR!

Ser fram emot att få höra mera om eran verksamhet här på sajten! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

Kul att ni är nyfikna. Jag ska skriva så fort jag hinner.

karins
0

Lycka till med Skånekatten! Ska bli kul att läsa sedan hur det går :)

GodzillaH
0

Tar ni emot bidrag i form av pengar till något konto?

Jenna-Gun
0

Ja där nere behövs det fler katthem.

Ja i övriga landet oxå förståss.

Har ni en hemsida.

Ja har ni ett konto som man kan ge pengar till.

Jenna

mymlanbus
0

Bra att det startar fler katthem i Skåne :) det verkar behövas :)

Håller tummarna för att det ska gå bra :)

Simson
0

Kul att du/ni startat en egen tråd också så vi kan följa er! Kommer ni att bli med hemsida också??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Maria-I
0

Vad fantastiskt med fler föreningar i Malmö!

De som redan finns (t ex Rädda katten som jag är aktiv hos) går på knän och istället för att minska verkar antalet hemlösa katter öka istället.

Ser fram emot att följa ert arbete & kanske vi kan hjälpa varandra i framtiden! Låt inte ignoranta och obildade människors åsikter tynga er, alla föreningar får tyvärr sådana samtal och e-mail.

M v h Maria-Isabel

Fagddu
0

Bra med flera kattföreningar här nere. Som sagt, det verkar finnas hur mycket hittekatter som helst här. :/

Atiz
0

Mycket possitiva reaktioner, så kul :-)

Dock måste jag reda ut ett ev missförstånd, vi har inget katthem utan har katterna hemma i våra hem.

Vi är självklart öppna för samarbete med andra föreningar. Vi uppnår mest om vi inte motarbetar varandra.

Hemsida arbetar vi på, men jag kan idag inte säga när den blir färdig. Där emot så har vi ett bankkonto och vi är mycket tacksamma för bidrag av alla slag.

bankgironr: 312-2231 men glöm inte skriva namn så vi kan få in det på gåvolistan på vår blivande hemsida.

Bilden föreställer Roger, en av Arisu´s senaste fosterbarn

GodzillaH
0

hej !

Tack så hemskt mycket för upplysningen om bankgirot, ser framemot att få nämnas på hemsidans gåvolista, som ett tack för bidraget. Har tidigare lämnat bidrag till andra kattvänner, men tyvärr inte ens fått ett tack för det.

_Vilket namn blir det på hemsidan?
_

Fagddu
0

Oj så sööööt! :)

Lycka till med allt. Glad

Atiz
0

Det är inte klart ännu med något namn på hemsidan men "SkåneKatten" kommer säkerligen ingå i namnet

GodzillaH
0

Atiz: Får man ha bokstaven å numera på hemsidorna?

Atiz
0

Troligtvis kan man inte ha Å, så det får bli SkaneKatten

Sidentass
0

Vad härligt att läsa om er nybildade förening..många katter kommer att stå er evigt tacksamma..önskar er allt lycka till i det komplicerade, men givande arbetet med hemlösa katter!

Hawknestgrove
0

Ja, som jag tidigare sagt till Crsse, så kommer jag låta månadens kisse i september gå till förmån för er! Kissen är inte klar än, men den blir nog klar i helgen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Atiz
0

Vi tackar sidentass för de vänliga orden och så klart Hawknestgrove för den otroligt fina omtanken. Tusen tack!

Atiz
0

Och alla andra som visat oss vår uppskattning

Hawknestgrove
0

Ja kissen blir nog klar i helgen. Men visas inte förrän auktionen är klar på augustikatten.

Atiz
0

Just nu håller jag på att försöka förmedla kontakt mellan SkåneKatten och en som är intresserad av en liten sköldpadda :-) hoppas dom hittar en som tilltalar

Hawknestgrove
0

Sköldpaddor som är så fina! HAr inte fått in några bilder i min nyrenoverade burk…..

mymlanbus
0

#28, Fungerar datorn bra nu?

Atiz
0

Menar du mej mymlanbus?  så var det jobbedatorn som strulade, nu har jag laptopen med mej :-)

Atiz
0

Jaa visst é dom fina paddorna. Har ingen bra bild men här kommer en på den tilltänkta

mymlanbus
0

Menade #28 :)

Men det är bra att din dator fungerar bra med Glad

Atiz
0

Osså en till på samma kattunge…

Hawknestgrove
0

Jo då, har MASSOR med plats nu…. christoffer satte in en hårddisk på 500 Gb… Tyvärr, så blev det knas på uttagen på framsidan för ic och hörlurar. Antagligen något som hände i åskvädret. Men fått nytt bra grafikkort och tre gb i arbetsminne. Så nu är det supesnabbt! Men som sagt, ha inte ens hunnit få in hälften av vad jag har haft….Och mina bilder tagna i år är borta……

Crisse
0

Atiz

Jag kan hjälpa dig med ett foto som jag har.

Atiz
0

Toppen! tack

karins
0

Såna söta små kisetroll!Kyss

Atiz
0

Idag har jag tråkiga nyheter.

Vi har hjälpt en kvinna med TNR på vild katter som rör sej bl a i hennes trädgård. Vi har fått några kattungar där i från och nu sist var det en kull där två blev infångade medans en hittades död, mamman hade försvunnit. Dessa båda ungar dog efter några plågsamma dagar. Vetrinären stod hjälplösa och säger att det rör sej om förgiftning.

Utöver detta har två vuxna katter bara försvunnit och idag upptäcktes att den hona som står i tur för TNR är sjuk, troligen förgiftad hon med. Dessvärre gick det inta att få tag i henne idag, så bara att hoppas vi har bättre tur imorgon… om hon lever vill säga.
Vi vet inte vad det är för slags gift. Det kan vara växtgödnig, råttgift eller vad som. Det verkar som det räcker att de får det i pälsen och sen slickar sej. De ungar som dog var bara ca 6 veckor.

Jag vill nu utfärda en varning till alla som har katter som går ute. Var observanta med var katterna rör sej.

Speciellt på i Malmö/Limhamn

mymlanbus
0

Oh så tråkigt! Hoppas att ni får tag i katterna och att de inte är sjuka! Satan i gatan för alla gifter som finns Gråter

Håller tummarna!

Atiz
0

Ja… visst är det grymt. Kattungarna kunde inte äta, bara dricka sen kräktes dom upp det igen

Lena
0

#38 Så tragiskt med kattungarna som dött av förgiftning. Det finns som sagt så mycker farliga saker för katter som går ute. Läste en artikel att svenskarna ökar användningen av miljöfarliga gifter i sina trädgårdar. Nu är det även dessa snigelgifter som används hej vilt. Vissa kan vara farliga för katter och andra djur. Har hört att många tar in ett förbjudet snigelgift från Tyskland.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

Ush.. det é ju grymt. Hur ska man få stopp på sådant?

Fagddu
0

Vad hemskt. Onda människor som gör sånt. Stackars små, och så var det säkert plågsamt också. Gråter

brutt
0

Fruktansvärt att detta hänt, konstigt dessutom att det hände just nu när ni skulle praktisera TNR.Skäligen skulle ju detta ha kunnat hänt när som helst tidigare, och det hade det väl trots allt inte gjort?

Om någon medvetet utsatt katterna för förgiftning är det djurplågeri, har ni polisanmält förgiftningen?

Hawknestgrove
0

För att glädja dig lite, så har jag i allafall stickat klart septembekissen! det gjorde jag igår, när jag inte kunde vara på datorn!

Atiz
0

Brutt: Nej vi har inte polisamält. Det inte så enkelt eftersom vi inte vet vad dom blivit förgiftade av. Det kan vara ett godgännt gödnigmedel eller råttgift. Dessutom vet vi ju inte säkert att de vuxna dött…. dom har "försvunnit"  så vad polisanmäler man?

Atiz
0

Hawknestgrove: Det värmer verkligen att höra! Har sett bild på några av dina tidigre verk… De är ljuvliga!

Vi tackar på förhand

Alexej
0

Missade tråden! Fantastisk med en ny kattförening i Malmö. Önskar er allt lycka-till.

Om ni behöver mer information om TNR kontakta Miranda på Göteborgs Katthjälpen. Hon är nog den som kan mest om TNR i Sverige. Mycket information finns på deras hemsidan:

http://v2.goteborgskatthjalp.com/

Annars finns en del att läsa här under kategori 01.TNR i den gröna delen under alla inlägg.

Hoppas vi kommer att höra mer av er.

Jättetråkigt med de förgiftade katter. Men det kan ju också vara en som försöker utrota katter med glykol.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Atiz
0

Vi har inhte fått tag på honan som såg sjuk ut idag heller…   nya tag imorgon.

Atiz
0

Alexej: Tack för infot!

Ja.. risken finns att det är medveten förgiftnig. Tyvärr har vi inte råd med obduktion efter som vi är helt nya, men hoppas att vi får bukt med problemet ändå.

Atiz
0

Alexej:  höll ju på att glömma tacka för välkomnandet. Tack

brutt
0

48.

Om en veterinär ställt diagnosen förgiftning kanske den kan ta reda på vad för slags förgiftning det rör sej om.

Symptomen är väl olika ifråga om vilket medel som förgiftat katterna. Vad trodde veterinären det var?

Håller med inlägg 48. inget går att utesluta.

mymlanbus
0

Vad kostar det att obducera kissen? Svindyrt kan jag tro… eller?

Alexej
0

Kopierar in ett svar på obduktionskostnader:

Bild på nils1

nils1

2008-08-07
00:19

Hantera inlägg

#13 beror lite på vilka prover/undersökningar dom gör men det ligger runt 700-1000 kronor inkl. moms.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0

Om katter dör på grund av förgiftning är det allvarligt värre, fler katter kan ju komma att drabbas av en plågsam död.

mymlanbus
0

#54. Tack…

Atiz
0

Jag vet inte vad en obduktion kostar. Veterinären hade planer på att göra en kostnadsfritt för eget intresse skull. men hade dessvärre inte personal så det räckte pga semestrar.

Atiz
0

Brutt: joo… därför jag lade in varningen

mymlanbus
0

#57. Nä, det var verkligen inte roligt… om veterinären skulle vara snäll och ställa upp, typiskt är det Gråter stackars missarna Gråter

Atiz
0

Joo… vi får hoppas på en ljusnng

mymlanbus
0

Håller tummar och tassar

Atiz
0

tack… det behövs många tassar o tummar  :-)

Hawknestgrove
0

Ja jag är inte den enda som stickar kissar, Men jag väljer att sticka en i månaden och ge behållningen till en liten förening, som inte syns så mycket. Eller som är ny.

mymlanbus
0

Hur går det för er i SkåneKatten?

Atiz
0

Ledsen jag inte skrivit på några dagar.. jag har haft privata problem att handskas med…

Atiz
0

Skånekatten har haft fortsatta problem…

Fortsatta problem med förgiftning i Limhamn. Vi hittade den skölpaddsfärgade häromdagen, död, troligrn pga gift den oxå…. undrar vad det är ör gift som tagit död på alla dessa katter.

Vi kommer att skriva ett info och dela ut ibland grannarna i området. Det kommer roligen bli polisanmälan oxå efetersom det verkar finnas en granne som är start misstänkt.

Det är grymt att se dessa katter om inte får behålla varken mat eller vatten…

mymlanbus
0

Ja, en polisanmälan vore på sin plats… så hemskt! Stackars katterna som drabbas av människors dumhet! Gråter

brutt
0

Absolut en polisanmälan!

Inte ska fler katter behöva dö en sådan plågsam död, det är ju fruktansvärt det som redan skett.

Atiz
0

Sen fick vi ju in in en liten pojke från Crisse, som hade fångats i Skanör..
Denne pojke skulle bytas med en som skulle till Chrisses granne… grannen ändrade sej och tog någon av Chrisses andra ungar, så SkåneKatten tog in "Brumbrum" ändå. 
Det visade sej vara en liten sjuk flicka! Det visade sej att hon hade dubbelsidig lunginlamation, men uttorkning och mycket låg kroppstemperatur.
I en vecka har vi kämpat med pencilin, sen sa veterinären att det var hopplöst. Så idag var vi iväg och lät den lilla "brumbrum" vandra vidare till katthimmeln.
Det är aldrig kul och så klart inte billigt att  att ha fall efter fall hos veterinären.

Crisse
0

Jag har skickat ett PM till dig Atiz

Lena
0

#66 Men usch vad jobbigt ni har haft det! Ni jobbar verkligen i motvind där nere i Malmö. Fruktansvärt att katterna bli förgiftade. Inte precis den start man behöver när man ska starta igång en ny förening.

//Lena

Atiz
0

Nää verkligen inte… det har varit motgång. Men om jag har förstått dett rätt så har alla föreningar har otur med sina ungar här nere.. lite självsanering av naturen kanske?????????????

Atiz
0

Men vi kämpar vidare och hoppas att dessa motgångar inte får oss på fall!

Atiz
0

Livet är fullt av upp och ner gångar…
När vi var på väg till veterinären med lilla Brumbrum så träffade vi en man som var intressad av precis en sådan katt…"en riktigt bonna katt" mannen har varit och tittat på andra kattungar och kommer troligen att "bli" med katt  :-)

mymlanbus
0

Så jobbigt för er med katterna som blir sjuka och kanske till och med förgiftade…  frågan är vad man ska göra för att få stopp på eländet?

Trevligt med mannen som vill ha katt i alla fall :)

Sagolika
0

Tyvärr så har Susann som ev. skulle ha Pebels (stavas det inte Pebbles förresten?) tagit två kattungar från Blocket. Hoppas ni hittar bra hem till henne & de andra ändå.

Atiz
0

#76 Det är sånt som händer. Vi hittar säkert nra hem till henne oxå.

*L* Det är mycket möjligt att det stavas med två "b", stavning är inte min starka sida.

#75 Svårt att göra så mycket eftersom vi inte vet om det är avsiktligt. Men vi funderar på att sätta upp varingslappar och skriva att vi tänker prata med polisen om detta.

Sen får vi se om det leder till något

Atiz
0

Roger (på bilden) har fått en egen husse som han snart ska flytta till, men hans bror Roy (kopia av Roger) letar fortfarande efter sitt hem.

Lena
0

#78 Det är ju kanon! Vilken söt kisse han är lilla Roger. :)

//Lena

Atiz
0

Ja.. dom jättehärliga. Super keliga och tillgivna. Det finns två fostersystrar oxå… en tigré m vitt o en tigré skölpadda jätte gosiga dom oxå :-)

mymlanbus
0

Vilken sötnos på bilden :) hoppas att hans bror också får ett hem. Håller tummar och tassar här :)

Atiz
0

#81 Håll tummarna… intressenter som ska komma och träffa honom på lördag. Och imorgon ska det komma andra och titta på hans fostersystrar, så det rör på sej lite.

mymlanbus
0

Håller tummar och tassar för alla kissarna :)

Atiz
0

:-)  kan behövas

Atiz
0

Nu har vi inlett planeringen av ytterligare TNR-projekt. En kvinna som behöver hjälp att fånga in en, som hon tror är en kattflicka, född i våras. Kvinnan planerar ha katten som innekatt. Och vill ha in henne innan hon blir havande.

Det finns, TACK O LOV gott om vardags hjältar.

Lena
0

#85 Jättebra! Ja man får inte glömma bort alla vardagshjältar som ofta verkar i det tysta men gör världen till en bättre plats.

//Lena

Atiz
0

Ojojoj… vet knappt var jag ska börja idag..

Jag börjar med att det har kommit in pengar på vårt konto utan något meddelande så vi vet inte vem det är. Är det någon på hitterkatter så vill jag givetvis passa på att tacka!

Atiz
0

Fortsätter med de trevliga sakerna… en av Arisu´s ungar har fått en egen familj idag. Jättetrevlig familj, hon kommer att få det jättebra där :-)

mymlanbus
0

Nämen så glad man blir när en kisse får ett hem :) hurra!

Atiz
0

Mindre trevligt är att jag pratat med veterinären igår om Arisu. Hon är bättre men inte bra, så vi måste fortsätta att ge henne pencilin 14 dagar till.. bara hålla tummarna att det blir bättre. Nu flyttar ju en del av ungarna så hon får större möjlighet till vila, så vi håller tummarna.

Atiz
0

Ja.. visst e det kul. Det blir tre stycken hämtade nu ihelgen som varit tingade. Pluss att en kvinna är intresserad av Rogers bror

mymlanbus
0

Oh så bra :) då blir det ju mer plats åt fler hemlösingar… :)

mymlanbus
0

För tyvärr verkar det ju aldrig ta slut Gråter

Atiz
0

Jupp det är bra när det snurrar. Måste bara låta Arisu få hämta sej oxå. Har tyvärr inte så mycket utrymme.

Atiz
0

Då är vi framme vid de riktigt tråkiga nyheterna!

De förgiftade katterna i Limhamn. Läs även Crisses sida om detta.

Det är nu 8-9 katter som blivit förgiftade, vad vi känner till. SkåneKatten har idag polisanmält detta, dessvärre var intresset från deras sida inte översvallande.
Vi vet inte vilken sorts gift det är som ställt till detta. Vi vet att detta område har haft problem med råttor, och att komunen har lagt ut gift, dock på ett sådant sätt att katterna inte kan komma åt det. Dessutom tycks vissa husägare själva lagt ut gift, hur känner vi inte till. Vi har idag knackat dörr i området för att varna andra, och fick då veta att en tamkatt blivit sjuk och åkt i ilfart till djursukhuset.
Vi fick även veta att en hundägare hittat köttben inslängda i sin trädgård där hans båda jakthundar rör sej fritt. Man kan bara undra varför någon gör detta… Har detta hänt i fler trädgårdar mån tro? Vad är sysftet med det? Och slutligen.. vad har köttet innehållit?

De kattungar som dog hemma hos oss o hos veterinären kunde inte äta, oavsett vad som serverades. Vi prova allt. De drack vatten men kräktes upp det igen.

SkåneKatten ska besöka Djurskyddsinspektören på tisdag, för att precentera oss,vi kommer givetvis att ta upp detta med dem så får vi se hur dom agerar i frågan.

brutt
0

'Jag tycker en anmälan till djurskyddsinspektören bör ske direkt särskilt om misstanke finns om uppsåtlig förgiftning av katterna.

Vet av egen erfarenhet att polisen oftast vill hänvisa till veterinär och djurskyddsinspektör för de anser att det är deras verksamhetsområde.

Fagddu
0

Jag blir så arg! Och trött. Och ledsen. Gråter

brutt
0

Ja detta är ju hemskt!GråterNär 8-9 katter redan hittats döda på grund av förgiftning.

Atiz
0

#96  Så vitt jag vet så ska polisen informera djurskyddet när dom fått in anmälan, så det är säkert redan gjort. Vi tänker i alla fall ta upp det när vi är på djurskyddet.

Crisse
0

Jag skriver här om vad jag fått reda på idag. Anette som matar på ett av ställena hade varit där idag och där hade varit en katt som bara låg vid skålarna och flyttade sig inte när hon gick fram. Anette kunde höra att katten hostade hela tiden.

Atiz
0

Detta är för hemskt.

annebeate
0

#100 Vet du om någon tittat till katten senare? Det är ju fruktansvärt det som pågår ute i Limhamn,

Crisse
0

Vad jag vet så är där ingen som har varit där och jag har ingen bil.

Lena
0

#95 Fruktansvärt det som hänt katterna i Limham. Hoppas det händer något med polisanmälan.

//Lena

Atiz
0

#100 Jag känner inte denna Anette personligen men efter vad jag hört så är hon där regelbundet så jag tror hon tittar till den. Kanske att Chrisse har svar på detta?

Crisse
0

Det blir isåfall på måndag och då kan det vara för sent.

Atiz
0

Ja, man kan bara hoppas att polisen har lite uppsyn över området iaf.

Nu är iaf grannar informerade och ska hålla sina katter innomhus. Dom kommer oxå hålla extra koll över vad som händer i kvarteren.

Själv har jag inga möjligheter att titta till katten eftersom jag jobbar

Atiz
0

Jag provade att ringa polisen idag för att fråga om dom skickar anmälan till djurskyddet, jag fick inte tag på någon som kunde svara på frågan, så jag får forska vidare

Alexej
0

Men ni måste obducera en katt för att veta vad det handlar om. Kanske det finns en behandling mot vad det kan vara.

Atiz
0

Veterinären försökte med allt på de ungar vi hade.. tyvärr var dom underbemannade så dom hade inte personal till obduktion annars hade det varit det optimala

brutt
0

109.Ja eller så ska en djurskyddsinspektör göra det så här kan det inte få fortsätta.

lilo-nova
0

Putt!

MariannE11
0

min dator har fått fnatt… kan inte läsa allt…Rynkar på näsan….

vill iaf hurra för er o önskar er lycka till…. undrar dessutom om hur kissen mår som nämndes i början som hade haft öroninflammation o hade problem med balansen…..Arisu…?…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Atiz
0

Hej.. och tack för dina vänliga ord.
Jo… Arisu é lite bättre men inte bra. Hon ska enl veterinären fortsätta att äta penicilin 14 dagar till. Hon tar hand om sina ungar, men går inte in i några revirkonflikter med de andra vuxna katterna i i familjen.
tack o lov tycks de andra katterna förstått att hon inte är helt frisk och låter henne vila.
Nu har Arisu bara en unge kvar, så hon har tid att återhämta sej själv, eftersom jag tänker ge henne den tid hon behöver att återhämta sej, innan jag tar in nått nytt..

Hawknestgrove
0

Så tråkigt och hoppas ni får bukt med poblemet?Då kanske detta kan vara till hjälp? Kolla här…..

Atiz
0

Gud va söt han är! För det är väl en gosse? Med fin blå rosett.

Vi kan inte tacka nog.

Atiz
0

Idag har vi varit på djurskyddet.
Vi berättade om situationen i Limhamn. Djurskyddet hade inte fått in polisanmälan, det är tydligen lite olika hur polisen gör, ibland skickar polisen en kopia på anmälan, ibland inte. Djurskyddsinspektören gjorde anteckningar och skulle kolla på saken men eftersom det föreligger tecken på att det är avsiktlig förgiftning så är det ett fall för polisen.

Lena
0

#109 Hörde om ett liknande förgiftningsfall i Nederländerna, på orten där min svägerska bor. Veterinären hade där gjort en obduktion på de katter som dött vilket gjorde att man kunde rädda de andra katterna. Katterna hade i det fallet förgiftats med ett medicinskt preparat avsett för människor.

//Lena

mymlanbus
0

Hur går det för er i Skånekatten?

*orolig*

Hawknestgrove
0

Atiz, kissen är uppe i 200 nu…..HAha, men den är kastrerad! alltså inga kulor!

Ja har ni fått bukt med poblemet? Det låter ju hemskt…..

Atiz
0

#120   200?  inte illa!

Det var kanske lite tidigt med kastrering, men är nog ändå bra att han är kastrerad så det inte blir fler bebbar   hihi

Atiz
0

#119  tja, om du menar med de förgiftade katterna så går det inte så bra. Polisen kan ju inte göra så mycket eftersom det inte finns några konkreta bevis för vilken sorts gift eller vem som lagt ut det.

Jag har doch inte fått reda på några fler döda katter på några dagar.

brutt
0

Men kan inte heller djurskyddsinspektören göra något då mot förgiftningar av katter?Otäckt om djurmisshandel kan ske utan att någon kan göra något. Förskräckligt otäckt.

Atiz
0

Nej, djurskyddsinspektören sa att dom har begränsade befogenheter då detta sker i privata trädgårdar och att det ligger hos polisen. men hon skrev ner att vi sa och skulle kolla runt lite om det.

Ja det är hemskt. Katterna lider mycket innan de slutligen dör.

mymlanbus
0

Oh… det är inte klokt! Men om alla skänker en slant så kan man ju få ihop pengar som går till obduktion, så man får veta vad det är för fel på katterna som dör… Det är sanslöst att de hela tiden skickar frågan fram och åter… suck! Myndigheter!

Kom pengarna fram förresten?

Atiz
0
#125  ja det har ramlat in pengar två gånger den senaste veckan men eftersom det inte står något på meddelande så är det svårt att veta vem det är ifrån. Men vi tackar givetvis så hemskt mycket. Ja det vore en bra start att fåreda på vad för sorts gift det är. Då har man ju lite mer att komma med till polisen.
Atiz
0

Ojdå… det va inte meningen att det skulle bli så stora bokstäver   hihi

Atiz
0

Det kommer in ärende av olika slag till SkåneKatten.
Förra helgen fick Sydkattens ordförande ett nödrop om hjälp. Det var en familj i Höör som hade hittat en trafikskadad katt i sitt uthus. Det syntes att kattens ben var skadat. Familjen satte ut mat och vatten till katten. Alla försök att fånga in katten var fruktlösa.

Sydkatten vidarbefodrade nödropet till SkåneKatten. Eva tog kontakt med den engelsk talande kvinnan som ville fånga in katten, ta den till deras veterinär och sedan låta den flytta in till familjens andra katter. Eva erbjöd henne att låna föreningens fångstbur. Kvinnan körde från Höör till Malmö för att hämta fångst buren. Dom lyckades fånga in katten och ta den till veterinären men tyvärr var hela bakbenet och delar av bäckenet krossat så det fanns inget att göra för den stackar kissen. Familjen följde veterinärens råd och lät kissen somna in.

Atiz
0

Vidare kan jag berätta att Arisu verka bara bli bättre o bättre. Hon går numera bra, till och med småspringer lite men huvudet håller hon fortfarande lite snett. Hon ska fortsätta med pencillin en vecka till, är hon inte helt bra då så får hon ha en date med veterinären igen.

Atiz
0

SkåneKatten fick en inbjudan till en sammankomst på hittekattens dag. Det skulle ske kl 16.00 i korsningen Kristianstadsgatan och S. Skolgatan i Malmö.

Tyvärr får jag rapportera att de enda som dök upp var Eva och jag ifrån SkåneKatten.

Lite tråkigt eftersom samarbete är bra.

mymlanbus
0

Va synd att det inte blev flera :(

Atiz
0

Ja.. vi blev lite besvikna att inte ens damen som ringde och bjöd in oss kom. men det kommer säkert fler tillfälle

Atiz
0

En liten uppdatering av de förgiftade katterna i Limhamn.

En familj skulle städa trädgården och inne under buskar och sly hittades liken av en tre katter, en vuxen hane, en vuxen hon, som stod i tur för TNR, och en unge. Tyvärr var liken så gamla att det inte är lönt att fundera på att ta dem till veterinär för obduktion.

Kul är iaf att den vita tamkatt som var krasslig och fick åka i ilfart till veterinären efter vårt larm, överlede Skrattande
Grannarna har nu kommit överens om att gemensamt göra polisanmälan. Dessutom har de begärt ut sjukjournalen på den vite katten så där bör finnas något att använda. Så nu rör det på sej.

mymlanbus
0

Så trist med kattfamiljen Gråter

Hoppas att det framkommer något i journalen nu då.

Bra att den vita kissen mår bättre.

Atiz
0

Ja, vi sätter stort hopp till journalen nu.

Lena
0

#133 Ett fruktansvärt fall ni har där nera i Malmö! Men det är bra att grannarna nu gör slag i saken och går vidare med en polisanmälan. Måtte det bli ett slut på denna mardröm.

//Lena

Atiz
0

Det är grymt. Men glädjande nog så verkar det som operation dörrknackning för att varna ha gjort verkan.. inga nya dödsfall inrapporterade.

Simson
0

Jag hoppas verkligen att det skulle kunna bli en bra vändning i dessa hemska fall!! Hoppas de går vidare med polisanmälan och visar att de inte tar detta tigande!! Heja!! Styrkekramar till alla er i Malmö så ni orkar mer!!!

Atiz
0

Inga nyheter om Limhamnskatterna..

Och inte blev det nån kattmamma från hamnen, hon hade hunnit föda sina ungar Rynkar på näsan

Atiz
0

Men… i nästa vecka ska Eva o Crisse på jakt i Rosengård för att fånga in en gravid grå tös.. bara att hålla tummarna att det gåt bra.

Atiz
0

SkåneKatten har en liten praktmamma som har haft fyra egna ungar och flertalet fosterbarn som hon accepterat utan problem. Vill allt sej riktigt väl så får lilla Pagan ett eget hem. Hon ska få besök på söndag.

Hon behöver många tummar som hålls…  Glad

Pagan é sköldpadda och tycker om att bli kelad även om hon inte är nån knäkatt…. ännu… Flört

mymlanbus
0

Håller alla tummarna och tassarna för lilla gumman :)

Atiz
0

Ja… hon e värd det efter alla ungar hon tagit hand om. utsländ, gravid på Rosengård… i våras…

mymlanbus
0

Så hemskt… lilla gumman, vilken tur att hon kom in, föddes bebisarna inne?

Crisse
0

Jag har fortfarande kvar bilderna på Pagan och jag har nog aldrig sett en sådan hödräktig katt man skulle kunna tro att där var 10 bebbar i den magen men där var bara 4.

mymlanbus
0

#145. Vilken mage, ja, man kunde tro att där bodde fler än 4 bebisar :)

Atiz
0

Jadå.. bebisarna föddes inne och är nu sålda de flesta. Så nu hoppas vi på eget hem för Pagan.

mymlanbus
0

puttar för mamma katt

Atiz
0

Flört  Mmm denna super mamma behöver det

TinaW
0

Vilket underbart jobb ni gör!!  Tusen kramar till er…

Jag fick rådet att kolla med er angående en dräktig honkatt på mitt jobb… (läs mer här)

Hon har redan fått en kull med 3 ungar tidigare i år och nu är det snart dags för nästa… känns inte riktigt bra och ännu mindre vid den här årstiden.
Jag har även skrivit på ett annat forum att jag betalar för kastreringen av kattmamman men jag kan tyvärr inte ta hand om henne själv… det verkar inte vara nån som kan hjälpa till och nu undrar jag om ni har möjlighet att hjälpa mig??

lilo-nova
0

#150 Hjälper dig att putta! Putt

lilo-nova
0

Putt!

Atiz
0

#150 Hej. Vi tackar för alla kramar, men tyvärr har vi inte mycket hjälp att erbjuda. Vi har, precis som alla andra katt organisationer fullt i våra stödhem. Vi är en liten organisation med endast tre stödhem i dagsläget.
Det bästa rådet jag har att ge dej är att ge mamman p-piller, jag är lite osäker men jag tror inte man ska kastrera så länge hon diar ungarna.
Allternativet är att fånga in henne (när hon inte diar) och kastrera henne för att sen släppa ut henne igen, MEN DÅ MÅSTE DU VARA SÄKER PÅ ATT NÅGON MATAR HENNE… ALLTID.
Vad gäller ungarna… som jag sa innan… det är nog hopplöst fullt överallt.. Det är grymt, men jag har inget bra svar till dej.. tyvärr.

lilo-nova
0

Usch det är hemskt! Gråter

Atiz
0

*SUCK*  Jaaa vissst är det… men vad ska man göra??

lilo-nova
0

Nä, ni jobbar på bra! Man vet inte var man ska vända sig! Det är ju fullt överallt! Jag hade/har något liknande problem! Nu har jag tyvärr inte sett katterna på ett tag! Gråter Sen har jag fått höra av en jobbakompis att det finns en sköldpadda som bott ute i 4:a år! Hon har tyvärr fått kattungar igen!! Men de får tydligen mat av någon!

Atiz
0

Ja… det e hemskt detta… bättre då att fånga in dem och kastrera och sedan fortsätta mata dem

TinaW
0

Tack för svaret men jag kan väl inte ge en dräktig honkatt p-piller?
För det första så är det ju för sent eftersom hon redan dräktig och för det andra så är det väl skadligt för ungarna i magen… eller?

Crisse
0

# 158

Jag tror att du missuppfattade Atiz hon menade säkert att när ungarna är födda oc har slutat dia. För man skall inte ge dräktiga honor P-piller.

Atiz
0

Nää självklart ska man inte ge dräktiga honor p-piller. Men vet du att hon är dräktig igen?

Hawknestgrove
0

Puttr upp för Septembers kisse på auktionssajten….

http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=87

Atiz
0

Ahh… Härligt.Han e värd varje krona så fin som han è

Atiz
0

# 158

Det låter lite konstigt detta. Du säger att hon har ubgar som är 8-9 veckor och dessutom är dräktig? En hona löper inte när hon har så små ungar,, men visst det finns ju olikheter i kattvärlden oxå.

Naquita
0

#163 Där har du fel! en hona kan löpa om väldigt fort efter en kull!  man brukar tala om den klassiska "sjunde veckan" att mammorna löper om när ungarna börjar bli självständiga. Jag fick in en sommarkatt som väntade sin tredje(!) kull på 6 månader, och då var ändå 1a kullen på 6 ungar och 2a på 7.

Ju mindre kull eller varmare oh ljusare det är ute ju fortare löper de om.

TinaW
0

Atiz: Min tråd som jag hänvisade till skrev jag den 15 juli så och då gissade jag att ungarna var omkring 8-9 veckor… det betyder att den ensamma ungen som är kvar skulle kunna vara omkring 16-17 veckor nu.
Jag är givetvis inte säker på att kattmamman är dräktig igen men hon börjar se lite rund ut om magen så jag tror det.

Ankie
0

Men du TinaW du får inte ge upp rätt var det är så dyker det nog upp ett hem ska du se…

SagaLina
0

vi fortsätter att putta helt enkelt!

Hawknestgrove
0

Ok, puttar för kissen, som går till Skånekatten! Bjud bra! Nu är den uppe i 200 kr!

Atiz
0

#165 Jag ber om ursäkt. Jag såg inte att det var så längesedan du skrivit den tråden. Då är det väldigt troligt att hon är dräktig speciell om hon är lite tjock om magen.

Hawknestgrove
0

Put för en slant åt Skånekatten!

Atiz
0

#170  uppskattar verkligen dina puttar Glad

Atiz
0

Såå mycket katter, så lite plats, pengar och tid…
Man blir ledsen över att man inte kan hjälpa fler.
Vi får många mail och samtal om folk sem hittat katter men eftersom vi är en relativt nystartad liten förening så har vi inte så stora möjligheter att hjälpa…. men vi gör vårt bästa. Vi har i dagsläget bara tre "stödhem" till vårt förfogande och de är i princip fulla hela tiden.

Inte så bra bild men söt ändå

Atiz
0

Fagddu:  Det var ju bra att du fick låna Chrisses fälla, annars hade vi fixat det med vår fälla. Lycka till med jakten!  Glad

Fagddu
0

#173 Jakten har redan gått jättebra. Vi har fått in både Mamma Katt och den sista lilla kattungen. Så nu blir det nog en tripp till veterinären med Mamma Katt så hon inte kan få fler ungar. Men det är bra att veta iaf jag skulle behöva låna fälla någon mer gång. :)

Atiz
0

#173 Så bra att ni lyckades!  Grattis
Ja, bara hör av dej om du behöver låna fälla en annangång.

Fagddu
0

Det ska jag absolut göra. Tack för att du erbjöd dig :)

Atiz
0

Den tilltänkte köparen till praktmamman Pagan ångrade sej så hon är fortfarande kvar. Dock har det dykt upp en intressent som kan tänka sej ta henne men då måste hon kastreras. Vi har haft så mycket otur med våra kattungar och Arisu som varit sjuka så det kommer nog dröja innan vi kan kastrera henne, tyvärr.

lilo-nova
0

Så ni behöver pengar till kastreringen? Får hon flytta till det hemmet då?

Atiz
0

Ja det är sagt så

lilo-nova
0

Hm men en insamling??? Eller aktion eller något???Flört

Atiz
0

Ja.. nått får vi komma på Glad

Puma77
0

Men vad kostar en kastrering?

//Pia

Atiz
0

Vi anlitar Haga veterinären och dom har kampanj och tar 650kr då ingår öronmärkning. Låter inte så mycket men men

Puma77
0

Ok vad säger, ska vi skramla ihop en insamling? Jag kan kika vad jag har i gömmorna också och kanske få ihop till en mysig auktion.

Så vad sägs?

//Pia

Atiz
0

ja… för vår del lpåter det inte fel Glad

Och jag vet att Pagan får det bra på det stället

Fagddu
0

Hur länge ska den kampanjen pågå? Jag tänker såklart på "mina" kattungar som också skulle behöva kastreras inom en nära framtid. :)

Hagaveterinärerna ligger i Malmö antar jag?

lilo-nova
0

# 186 Det var väldigt billigt!

Atiz
0

Ja… jag har ingen erfaren het av sådana här aktioner.. men antar att dom inte bör vara för långa?

Haga veterinären ligger strax utanför Malmö. Mycket duktiga, kattälskande människor

lilo-nova
0

Ja Puma jag hänger självklart på!Flört

Puma77
0

Ok men jag kikar över vad jag har under morgondagen så hojtar jag till när det ligger på insamlingsforumet.  Beroende på vad jag hittar på så kanske det blir 1 eller 2.

Hur länge de ska hålla på är ju bra att veta för som sagt det är ju inte så bra om de är för långa. Men Atiz det är den som själv lägger ut den där som bestämmer längden så har du ngt önskemål?

Du vet inte hur länge Hagaveterinären har just den kampanjen? Tror det var så fagdu menade med tanke på de katterna dem tog in.

//Pia

Atiz
0

Aha.. det vet jag inte men kan kolla tills imorgon med Eva, hon har mest kontakt med veterinären

Puma77
0

#191 kanon för det är ett bra pris och jag har även lovat fixa auktion till de katterna.

//Pia

lilo-nova
0

Bra! Flört

Atiz
0

Ja det är ett bra pris. Dom har det ofta just för att dom värnar om de hemlösa katterna och att de inte ska bli fler.

Då planerar vi vidare imorgon.

Puma77
0

Japp, jag går igenom det imorgon och sen kollar upp vad ni tycker blir bra.. Sitter nu och gör en massa Pussy punkare;) Har ju inhandlat garn för 270 kr idag.

//Pia

Atiz
0

låter bra.. nu måste jag nog återgå till jobbet Rynkar på näsan tänk om man kunde jobba på heltid med katterna

Puma77
0

Det vore verkligen ngt jag skulle vilja.

//Pia

Puma77
0

Håller nu på att fixa iordning ett litet paket. Det lutar åt att innehålla 6 olika saker men det är inte säkert. Men tanen i dagsläget är kanske 4 olika leksaker och sen en special magnet och så en skylt.

//Pia

lilo-nova
0

# 198 vad bra puma! Inga tussenfottingar? Flört

lilo-nova
0

En skylt- varning för bråk om din uppmärksamhet! Tungan ute

Puma77
0

Har inga tusenfotingar:( Kanske en annan gång. Ska ha det i åtanke.

Har ingen sån skylt just nu men ska ha även en sån i åtanke. de tar ju en stund att göra. Mycket klippa och klistra.

Men vad sägs om 1 Pussy, 1 myntamus, 1 punkare och 1 kudde? Sen skylt och magneten.

Vilken skylt vet jag inte än, lite beror ju på om den som vinner har en innan och då inte vill ha samma igen. Men jag kommer på ngt.

//Pia

Puma77
0

Nu ligger ett paket ute. Auktionen går ut onsdagen den 1 okt.

//Pia

Puma77
0

Länk till auktionen

Kom igen nu.

//Pia

lilo-nova
0

#203 Hm jag måste vara trög! Hur budar man där???

Puma77
0

Du bara skriver vad du lägger för bud ex 50 kr. Sen vill ngn lägga högre skriver de i tråden ex 60 kr. o så fortsätter det. Vet inte om du kan kika i någon av de andra trådarna som ligger under avslutade auktioner.

Men glöm inte att registrera dig för annars står du som gäst och då är det inte så lätt att veta vem som är vem. Det är busenkelt.

//Pia

lilo-nova
0

Hm okej!

Puma77
0

Här är till hela det forumet.

//Pia

Atiz
0

#207 Oj vilka fina saker. Jag blir riktigt rörd över din generositet.

Jag har pratat med eva, hon kunde inte svara på hur länge kampanjen pågår men hon är säker på att vi får det för det priset iaf eftersom det är en hemlös katt.

Puma77
0

#208 Tyvärr är det ingen som vill bjuda än så länge.Rynkar på näsan

//Pia

lilo-nova
0

#209 Puma vi får nog skriva ett inlägg på detta??? Kanske inte alla som läser denna tråden!? Vem vet! Fixar du det????

Puma77
0

Jag fixar det.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nu har ddet dragit igång! OCh min stickade kisse är ju cokså till Skånekatten!

Puma77
0

Ja kom igen nu så att Pagan kan kastreras.

//Pia

Hawknestgrove
0

Puma, det går hett till inne på auktionssajten! Kolla!Skrattande

Puma77
0

Oj oj oj Underbart.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja nu är det fart i sakerna!

Hawknestgrove
0

Två dagar kvar på dessa!

Atiz
0

Detta är bara underbart.

Pagan kommer att få sin kastrering och sitt nya hem. Glad

Puma77
0

Ytterligare en auktion uppe för Pagan:))

//Pia

lilo-nova
0

Jag har lagt in två jättefina broscher på auktionen! Jag står för portot! Flört/ Nadja.

lilo-nova
0

Kattbroschen!

lilo-nova
0

Julgransbroschen!

Atiz
0

Vad ni är rara allihop!

Det är jättefina saker som ni skänker för Pagans skull.

Tusen tack!

annebeate
0

Hur går det med katterna som ständigt lever i livsfara i korsningen Mariedalsvägen-Köpenhamnvägen i Malmö  med alla dessa bilar och bussar . Mammakatt tydligen överkörd enligt besked i kväll på andra tråden. Kan ni hjälpa till inom Skånekatten innan det är försent?

lilo-nova
0

#224 Ja pappa katt med barn!

Puma77
0

Det ser mer än lovande ut för Pagans kastrering:)) Är hon vaccinerad för fortsätter det så här så räcker det kanske till det ocksåFlört

//Pia

Atiz
0

#224 Hon som matar katterna på köpenhamnsvägen har fått Evas telefonnummer men har ännu inte hört av sej.

# 226 Ja.. det är underbart. Jo hon är dubbelvaccinerad.
Men skulle det bli nån krona över så har vi Arisu. Hon har bara fått en vacc. Eftersom hon blev sjuk så fick vi vänta med 2:a vacc så hon inte fick för mycket gifter i sej på en gång, nu behöver hon nog börja om. Sen ska ju hon oxå kastreras med tiden. Arisu har dock inget hem som väntar.

Puma77
0

Men det är ju kanon. Det lilla extra om det blir över kommer ju alltid till hands på något sätt:))

//Pia

Atiz
0

Precis!   Glad

lilo-nova
0

Putt!

Atiz
0

För er som missat det så är Arisu, Robin Hoods syster/ flickvänn. Hon födde tre ungar här hos mej och tog sen även hand om sin systers tre ungar, men de överlede dessvärre inte trots Arisus omsorg. Efter det tog hon även emot ytterligare tre fosterbarn, trots de va 6-7 veckor gamla. Alla dessa ungar, utom en, har flyttat till egna hem. Så nu vilar Arisu ut.

Puma77
0

Åh det är Robin Hoods Syster/flickvän. Hade ingen aning om det. Glad

//Pia

Atiz
0

Jupp det är det!

annebeate
0

Jag är så glad för att Arisu är välbehållen. Tyvärr gick hennes broder/pojkvän Robin Hood i somras ett grymt öde till mötes. GråterDetta glömmer jag aldrig, lille söte Robin Hood.

Atiz
0

Ja… de va fina katter allihop. Arisu börjar så sakta få förtroende för mej igen efter penicillinkuren. Arisu är ju en vacker kalikå-padda i vitt, svart, rött och choklad, inte så vanligt!

Simson
0

Hon är så vacker! Vad är kalikå?

Atiz
0

Kalikå eller Calico som det ska stavas, är en variant av sköldpadda där katten har distingta färgfläckar, och mycket vitt.

Denna kommentar har tagits bort.
Simson
0

Aha! Kul att lära sig! Tack! Glad

Atiz
0

Glad   så lite så

Atiz
0

Lite uppdatering..

Det var Eva och Crisse som var i Veberöds skogar och fångade Robin Hood, Arisu och systern. Dom for fram och tillbaka säkert 8-9 gånger innan alla blivit infångade.

Robin Hood vet ni ju hur det gick för.

Arisu kom till mej, sent en lördag när jag inte var hemma, Eva placerade henne i ett förberett rum, hos mej. Jag träffade Arisu för första gången som hastigast på natten då jag kom hem efter en 50 års fest. Nästa dag hör jag ett hjärtskärande pipande från rummet och går in i rummet och upptäcker att Arisu håller på att föda. Där ligger en nyfödd liten unge som Arisu inte bryr sej om. Ungen ligger våt på ett iskallt golv. Där födde hon tre ungar som jag fick torka, o klippa navelsträngen på… hon åt inte ens upp moderkakorna.
Jag lyckades dock, när hon verkade fött klart, flytta Arisu och ungarna till en varm och skön korg, då slappnade Arisu av och började dia ungarna. Det blev en röd, en svarttigré padda, och en svarttigré flicka.

Systern, som är en KKS-katt, var svart, sen vet jag inte så mycket om mer än att hon blev placerad  ett stödhem för KKS där hon födde tre ungar som hon inte brydde sej om. Efter att en hade avlidit kom dessa hit. Arisu tog till sej dessa ungar och tog väl hand om dem. De två överlevande ungarna överfördes till KKS när dom inte var beroende av att dia mer.

Där efter har Arisu varit jätteduktigt och tagit hand om fler fosterbarn.

Atiz
0

Idag är alla Arisus ungar placerade i nya kärleksfulla hem.  Glad

Atiz
0

I vanliga fall är det mest Eva som står för kattfångandet och jag står för det administrativa, men idag var vi ute tillsammans på kattjakt i Limhamn ( en annan del än den med förgiftningarna) Vi hade fått tips om en kattmamma med två ungar 2-3 veckor gamla. Dessa såg vi inte till men hittade två ungar som gissningsvis är 10-12 veckor. Vi lyckades fånga in den ene som nu bor i mitt badrum. Där får han stanna några dagar tills han är avmaskad och så, sen ska jag presentera honom för de andra katterna.
Eva ska dit i morgon och försöka få tag i syskonet, som då kommer bo hos henne. Det kan bli lite svårare eftersom den (en helsvart unge) var betydligt skyggare. Någon mamma till dessa ungar syntes inte till.

lilo-nova
0

Är det en blå katt???

Atiz
0

Bilden är på ny tillskottet. Han (det är en pojke) har lagt sej i kisselådan, trots att han har fått en filt att sova på. han är jätterädd men jag har fått lov att klappa honom. Något namn har jag inte kommit på ännu.

Atiz
0

Jaa han är helt blå och jättefin Glad

lilo-nova
0

Ohh herre gud…. Mina skygglappar är borta! FörvånadSkämsFörvånad

Kyss

Atiz
0

Visst är det fint med blå katter? Min första katt va blå

lilo-nova
0

Naw jag skulle vilja pussa på honom! Vilket litet gryn! Kyss

lilo-nova
0

Jag har en blå katt! Min lilla Nova! De är så vackra!Kyss

Atiz
0

Ja han är jätte söt. Och jag tror inte han blir svår att sociallisera

Atiz
0

Glad  Det är lätt att bli fäst vid dom vilket inte är helt bra när man ska lämna dom till en ny matte eller husse

lilo-nova
0

Vänta bara tills jag har köpt hus! Foten i munnen Då ska det bli andra bullar!

Atiz
0

Hahaha  det låter bra!

Hawknestgrove
0

Letar förtvivlat här efter PG elelr bankgironummer……Ska ju betala in

Pengarna i morgon när de kommer in på mitt konto från "September"

Hittar alltså inget bankgironummer till Skånekatten!  Lägg det i ett Pm till mig!

Atiz
0

japp det ska jag göra…   tusen tack

Atiz
0

Vårt bankgironummer   Glad ingen hemlighet…

312-2231

lilo-nova
0

Atzi vilken bank?

Atiz
0

swebank

lilo-nova
0

OK!

lilo-nova
0

Nu har auktionen avslutats! Summa blev totalt för båda broscherna 170kr!/Nadja. Pengarna kommer så fort alla betalat in!Flört

Atiz
0

Kanon Glad  ju…

Atiz
0

Mitt lilla nytillskott, den blå ungen från Limhamn, tar sej.. idag tog jag upp honom i famnen för att tvätta ögonen och ge han avmaskning och medicin. han fann sej direkt och la sej till rätt i min famn. Jag hade inga problem alls. Denna lille kille som jag inte har döpt ännu, kommer inte att bli svår att sociallisera.

Är det någon som har namnförslag?
Han är helt blå och jättefin. lite spetsigt ansikte men mycket vacker.

Puma77
0

Nemo

//Pia

lilo-nova
0

Ja nemo!

Atiz
0

Jag kallar honom Lille Blå så länge men han ska ha ett riktigt namn med tiden. Nemo är ett bra förslag.

Han är lite mager så han blir nog rundare i ansiktet med tiden.

Lille blå är jättego. Idag tog jag honon med i sängen och gosade lite. Han njöt. Jag fick plocka en fästing och rensa öron utan problem. Han fick även hälsa på två av de andra katterna, det gick jättebra.

Atiz
0

Nu är första utkastet till vår hemsida färdigt. Det är mycket jobb kvar så ha överseende.

Välkomna in och titta!

www.skanekatten.se

Puma77
0

Atiz; tråden börjar bli lång nu och kanske tar tid att ladda upp m.m. Kanske dags att fortsätta i en nr 2Flört

Sidan kommer att bli kanon när den blir helt färdigSkrattande

//Pia

SagaLina
0

Kommer att bli en toppensida!

Atiz
0

Kul att ni gillar den!  Glad

Ja, jag startar en ny tråd. Jag kallar den SkåneKatten oktober. Så får vi se om det blir läga med en ny tråd varje månad  hihi

Atiz
0

Nu är en ny tråd igång!  Tyst

Jenna-Gun
0

Då låser  denna tråd. och hänvisar till "Skånekatten 2"

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer