Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1455 ggr
lilo-nova
0

Katthemmens sidor!!!

Jag har funderat över varför adopterade katter fortfarande står kvar med bild och allt på samma sida som de katter som fortfarande inte fått något hem!! När man sitter och tittar faller man för en som är adopterad! Inte kul alls! Borde det inte komma in nya katter & foto istället för de som redan fått hem? Bara en sån sak jag suttit och funderat på!

essut50
0

Jag tror att dom tar bort bilden när katten har åkt hem, iallafall så är det så hos dom vanliga katthemmen.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Tror att det beror på att de på katthemmen inte alltid har tiden för att fixa med hemsidan… i alla fall vet jag att det är så här på fia-hemmet. Men… man kan alltid bättra sig, eller se till att någon annan frivillig tar över det ansvaret :)

lilo-nova
0

#1. Okej låter ju logiskt, men jag tycker att det ta väldigt lång tid!

#2. Jo men då missar ju andra katter att få synas på sidan!

lilo-nova
0

Förresten får man tipsa om katthemmets loppis????

mymlanbus
0

#4. Eh… det borde man väl kunna få göra, det är ju en god gärning för katterna… eller?

lilo-nova
0

Jo, men tänkte på alla regler som finns här inne! www.katthjälpen.nu Den 31 aug ska katthjälpen ha loppis i malmö! Jag, min familj & vän har skänkt loppis saker dit! Vi ska dit den 31:e aug!

lilo-nova
0

Katthjälpens loppis: Käglingevägen 48. mellan kl.12-16.  31:e aug!

lilo-nova
0

Ingen som ska dit?????

Lena
0

Det är helt okey att göra reklam för katthemmen och deras aktiviteter här på sajten. Det är ju något som gagnar de hemlösa katterna.

När det gäller uppdatering av katthemmens hemsidor tror jag också att det är precis som #2 skriver - tidsbristen gör många gånger att hemsidorna kommer lite på efterkälken eftersom all tid går åt till alla nödställda katter.

Jag hade gärna åkt på Djurhjälpens Loppis om jag funnits på lite närmare håll.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lilo-nova
0

#9 Jo det är klart Lena att man inte kan köra hur långt som helst! Då får man välja ett loppis lite närmre!Cool Jag tycker det ska bli spännande! Längtar redan! Tungan ute

lilo-nova
0

#9 Förresten Lena!!! Du har ju en söt liten bild på din vita katt över ditt namn! Hur gör jag för att få en bild över mitt namn???

Simson
0

Lilo-nova:

• Gå in på Inställningar (ligger högst upp till höger mellan "min sida" och "logga ut")
  • Titta under rubriken "Personliga inställningar" och gå in på Ändra avatar
  • Bläddra på din dator efter den bild du vill ha… done

Hoppas du förstår…Lycka till!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#11 Ser att du redan fått hjälp med hur man gör! :)

Vill man sedan ha den lite större avataren som jag och Simson t.ex. har kan man få det genom att bli iFokus +medlem. Det kostar 50 kr per kvartal och då får man större Avatar, mer utrymme i sitt fotoalbum samt möjligheter att lägga upp flera fotoalbum och en del andra finesser.

Kissen på min Avatar är våran helvita Linus. En underbar katt som vi älskar. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Och min är min teckning av Atos när han skall leka… =)

Den bilden är även logga till Kattsamariten här i stan…

lilo-nova
0

#12 Nu har jag gjort det!! Kanske tar det lite tid innan bilden kommer! Tack så mycket för hjälpen!

#13 Ett stort tack till dig med!

Simson
0

#15 FIN bild!

lilo-nova
0

#16 tack det är min lilla Nova!

lilo-nova
0

Ett av katthemmen som behöver volentärer & stödhem! www.geflekatthem.se

Tänkte jag kunde bara göra er uppmärksamma på det! Flört

lilo-nova
0

Nu har min kompis varit iväg på Katthjälpen i Malmö Och lämnat alla loppis grejer jag samlat ihop! De blev jätte glada för det var tydligen bara hon & jag som lämnat grejer till dem denna gången! Blev ca 10 kassar & 1 låda! Jag har gått igenom allt här hemma under min vecka som jag haft semester! Skrattande Så skänk mer grejer till Katthemmen!!

lilo-nova
0

Jag vann på tradera! Skrattande

lilo-nova
0

Har ni varit inne på  www.katthemmet.nu ????? De verkar ha många som adopterar katter ifrån dem! Jag fick iallafall en trevlig överraskning, när jag såg hur många katter som var bokade! Oskyldig

lilo-nova
0

Nu ska ni få höra något som är glädjande! Jag såg en underbar herre på Geflekatthems sida, som de kallade för TRASAN! Pratade med en som jobbade på gefleskatthem via en annan sida! Nu fick jag veta att Trasan som katten kallades förr, inte var en hemlös katt! Han hade varit bortsprungen sedan ett år tillbaka! Inget halsband & ingen märkning! Det var bara ren tur att hans ägare såg sin katt på deras sida! Så nu är ¨Trasan"  hemma igen! Ni kan även läsa i deras gästbok vad ägaren skrev till katthemmet! Kyss Det var något med den katten! Oskyldig På denna sidan---> www.geflekatthem.se

lilo-nova
0

Putt!

lilo-nova
0

PuttFlört

lilo-nova
0

Putt!

lilo-nova
0

Ohh gå in på www.raddakatten.se De har fått en fin ny sida! Jag skrev till dem i deras gästbok! Putt!

Maria-I
0

Hej Lilo-Nova! Vad kul att du gillade RK:s nya sida, det är jag som gjort den Flört

Snart kommer det lite nyheter, bl a kommer RK:s ordförande att ha en egen blogg, garanterat intressant läsning…

Nu letar jag bara efter någon som skulle vilja hjälpa mig att göra ett bildspel i flash, någon som vet någon??

Kram & ha en mysig dag allihop!

Puma77
0

Maria-I är det slideshow som ni vill ha. www.slide.com har som man kan göra och lägga in. Har från dem på min sida kks-salutorget. Även flickr tror jag har ett sånt erbjudande som man kan göra.

//Pia

Maria-I
0

Jag skulle gärna vilja att det ska se ut som en filmsnutt, där man kan zooma ut ur vissa bilder, jag ska gå in och titta direkt!

http://www.lexingtoncompany.com

Det är den här känslan som jag är ute efter, mysig och varm… Fast med bilder på katter då såklart. Dessvärre har jag inte Lexingtons budget! Flört

Puma77
0

ok, det måste ju kunna få något liknande om man använder windows moviemaker kanske. Där kan man ju också välja musik. Men jag vet inte hur man lägger in en sån fil på en hemsida.

//Pia

Maria-I
0

Nej, det är ett problem att det inte går att lägga in alla filer på en hemsida. Sedan är jag knappast någon professionell webdesigner (utan heltidsarbetande fotograf), så jag får väl ge mig…

Tack ändå Puma!

Puma77
0

#31 så windows moviemaker skulle inte fungera?

//Pia

Maria-I
0

Jo, kanske, har aldrig använt det tidigare bara. Ska kolla upp det också! Skam den som ger sig eller hur?? Måste bara skriva ett badrumsreportage först, sen ska jag undersöka saken!

Jenna-Gun
0
Puma77
0

#33 jag gjorde ett bildspel där för länge sen. Har haft funderingar på att göra ett med bilder på hittekatter bl.a men har så få bilder. Vill ha gripande bilder och en låt som berör.

//Pia

Maria-I
0

Det ska jag göra Jenna! Det bästa vore om jag kan övertala någon att hjälpa mig, har svårt att hinna lära mig ett helt nytt program med stödkatter, hemsideuppdateringar, kattbäddar och torghandlar. För att inte prata om sitt eget jobb.

Ska flörta på datorn.ifokus… Bra idé!

lilo-nova
0

Putt!