Kattelände
Jag är på resande fot genom Ukraina, ett stopp i Rumänien och Bulgarien och sist Istanbul. Överallt katter som ingen bryr sig om och dessutom hundar som är hemlösa. Det vidrigt att se alla dessa hemlösa djur som ofta är magra och risiga i pälsen. Jag har drömt mardrömmar om dessa katter om att jag plötsligt haft mängder av katter hemma att omplacera.
Men detta ursäktar förstås inte kattsituationen i Sverige. Men vilket Sisofysarbete som behövs innan alla dessa djur ska få ett fint liv.
Kul att höra från dig….
Det är nog en av anledningarna till att jag inte kommer iväg på en resa…Alla herrelösa katter å hundar, vet inte hur jag skulle ta mig genom en resa med att se allt elände….Ja, oxå mina katter härhemma förstås, dom vill ju ha matte hemma, å matte vill vara hemma..oj, det blev många anledningar det…

Jag har redan ångest för att jag ska lämna mina kissar på ett dyrt katthotell när jag åker på Thailandsresa. Fastän jag varit där på besök och pratat med ägarinnan som verkar vara en underbar människa. Katterna som bor där ser också bra ut…. men ändååååååå! Jag kommer att sakna mina bebisar. :(
Och sen får jag nog låta bli att använda glasögonen i Thailand så jag inte ser alla små kissar som mår dåligt. :(

ja..usch..jag förstår att det känns väldigt jobbigt att uppleva allt detta..jag klarar inte att åka ned till dom länderna där jag vet att det springer herrelösa katter och hundar när jag ändå inte kan göra något för att hjälpa dom under en semester, min närmaste väninna är halva året bosatt i Grekland..hon vill att jag ska åka ned och hälsa på henne där..men det klarar jag inte eftersom jag hört om alla katter i miserabelt skick som går därikring..det är så tråkigt att inte alla djur kan få ha det lika gott som de vi har i våra hushåll…
Därför åker jag ingen stans.
Här dräller det av hemlösa katter just nu. I våras var det inga andra än våra . Nu är det minst 4 stycken till som kommer och snor mat.
Jenna
I stora delar av forna östblocket är det fullständigt bedrövligt för katter och hundar, likaså i Grekland. I många andra delar av Europa har läget förbättrats och många länder har tom. gått om Sverige. Det gäller att välja vart man reser om man vill slippa se lidande…..
Intressant att höra om dina upplevelser på resan!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu är jag hemma igen. Mina katter har haft det bra för en tjej som de känner har bott hos dem hela tiden med två back-up-reserver.
Lidandet för alla dessa katter i Ukraina m fl länder blir ju inte mindre för att jag inte ser det. En kattmamma med en kattunge fick iaf en köttpirog av mig. Jag försökte köpa bara kött till några katter på ett par matställen men då skrattade man bara åt mig. Tyvärr far också människor illa medan andra lever i lyx som är ofattbar.
Glad att vara hemma igen och alla mina missekatter är jätteglada. Det är kurr i hela huset. Bara jag har hunnit packa upp ska jag se om jag inte har några kattbilder att visa er.
Nyttigt med lite andra perspektiv på tillvaron. Det är mycket som vi ska vara rädda om här i Sverige.

Välkommen hem igen..förstår att dina missar är glada över att träffa sin matte igen!)