Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1485 ggr
catfoot
0

Problem med över..

Kan inte svara er på era inlägg på Över…

Alla andra inlägg kan jag svara på men inte denna..Märkligt..

Tack för ert  stöd, …Kram catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

Jag kan inte heller skriva i din tråd  "Över"  har försökt 3 ggr. mysko!

Håller på dig iaf och tror att Hoppet ändrar sig, för så kan man inte göra. Har aldrig hört talas om att inte stödhemmet fått köpa loss katterna… Stödhemmen brukar ju ha första tjing.

Annars finns det ju som sagt var många tidningar som vill skriva om såna här fall…………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Det verkar som det har blivit någon slags funktionsstörning i tråden. Händer då och då.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Men jag kan skriva där… kör ni explorer?

catfoot
0

#3 Har funkat hela kvällen, det var först nu det inte gick att svara..

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Ok, nåt strul, jag kan ju skriva där :) men vi fortsätter väl här istället, det går ju bra med :)

mymlanbus
0

Så… är det någon som ska till Söderhamn på söndag? Tänkte att vi kunde sammanstråla och ta en fika :)

mymlanbus
0

Jag åker i alla fall, så är det med det. Ingen som vill hänga med och träffa Catfoot och kanske få glutta på småttingarna på avstånd :)

MariannE11
0

försökte själv lägga in detta på rätt tråd men utan att lyckas så jag tar min kommentar här istället…

*sitter som en fågelholk*… vaaaa???….. är för trött för att fatta just nu mer än att detta är vansinne… kan inte fatta hur de tänker…. men något jag fattar är iaf att du Catfoot är något utöver det vanliga… en mycket ansvarstagande kattägare….för mej är det självklart att du ska få ta hand om BÄGGE gullungarna….duger du för den ena duger du för den andra….tycker det är trist om man inte kan acceptera att alla inte tycker lika… tycker att man borde jobba för katternas bästa….. tror o stödjer dej Catfoot till 100% MINST….kram!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

snickan
0

Vi är många som stödjer dig Catfoot här på Hittekatter. Hoppas att dom ska vakna på katthem Hoppet att dom inte skiljer kattungarna från varandra, hon behöver sin bror att vara trygg. Du har gjort så mycket för dom ,att fått dom må så bra. Kram

emjon
0

Min förhoppning är också att Hoppet ändrar sig och att du får köpa ut båda katterna. Som andra redan sagt så är det brukligt att jourhemmet får förtursrätt på att behålla katterna. Det vore stor skillnad om jourhemmet misskött katterna då har de rätt att ta dem tillbaka. Alla här vet att så inte är fallet här och det skulle bli väldigt dålig publicitet för Hoppet om de fullföljer det här. Då blir nog inte deras verksamhet så långvarig när alla vi här som stödjer dig Catfoot har agerat.

Stor Tröstekram kram till dig ……..

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Fagddu
0

Jag tycker att detta verkar mycket skumt. Hoppas verkligen att det löser sig så du får behålla de små. Säg till om vi kan hjälpa på något sätt. :(

Tröst kramar

mymlanbus
0

puttar

Sidentass
0

#6 Åhhhh..så kul det vore..jag sitter dock i Linköping o har inte en susning om var Söderhamn ligger..geografi var ett av mina sämsta ämnen i skolanSkäms..men vore det inte för avstånden så hade jag mer än gärna hängt på här!

catfoot
0

#13..det vore väl kul om man kundes  sammanstråla någonstans ..hur många år har jag känt dig Siden, å aldrig träffat dig, hur många ord har vi bytt under all desa år..Å sorg å glädje har vi oxå delat..Tänk va märkligt, känns som om du var min granne, vi pratar ju nästan varje dag…

Kan info. om att Söderhamn ligger 8 mil norr om Gävle, efter kusten..Men jag bor 3 mil längre bort ändå..

Nu ska jag åka en sväng till min sjuka mor, innan maten..För det blir nog en lång natt däruppe hos mor inatt oxå….Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

CALA
0

Hej!

Jag är med i styrelsen på Hoppet. Beslut fattas i demokratisk anda av styrelsen, dvs majoritetsbeslut. Tyvärr berättar inte catfoot hela sanningen, inte ens namnen på katterna är rätt. De är placerade hos henne som jourhem, dessa katter är inte catfoots. Precis som alla andra ska de vaccineras och märkas och om de har åldern inne Kastreras/steriliseras. Därefter säljs katterna till godkända spekulanter. Dessa regler gäller även för de som jobbar där, därav hoppets krav på catfoot antingen köper du katterna eller lämnar tillbaka dem. Köper man dem så ställs samma krav på oss som alla andra. Lämnas de tillbaka så kan andra som är villiga att BETALA se dem också t.e.x. på Söndag.

Dessutom finns det kort uppsattta på Djurskyddet hoppet där intresserade kan se dem. De kan alltså anmäla intresse för jourhemskatter och då bör de inte hållas från både djurskyddet och de som vill köpa dem.

Visst vi är nya och har ibland gjort misstag, det funkar inte med personkemi mellan alla som jobbar där. Personligen är jag mycket nöjd med catfoots arbete och hon är duktig med katterna. Problemet är att vi måste hjälpa alla katter och inte välja favoriter som vi själva bestämmer över. Självklart kan vi köpa katter från vårt eget djurskydd, men vi måste följa de regler som finns i djurskyddet hoppets statuter.

catfoot
0

Kikar in som hastigaste..För att hämta lite grejer till mamma..Ja, jag blir bara chockad, jag har under flera veckor bett att få köpa dessa kattungar, har inte fått nåt jävla svar..Ni vet att jag döpte om Tussen å Trollet, å det sa ni var ok..vad mer har jag inte berättat..Jo, jag har inte berättat här att jag lagt ner närmare 2000:- i vette kostnader, men det har jag inte brytt mig i för jag vet att hoppet har en urursel ekonomi..Så sluta att tjafsa, Pengarna för katterna är sätter jag in på måndag, ni är välkommen å se hur katterna har det..Ni skickar mig kontrakten, så anser jag detta samarbete avslutat..Nu åker jag tillbaka till min väldigt sjuka mor..En väldigt ledsen på många sätt /Catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Innan jag åker, har jag betalt kattungarna…Pengar ni bör ha i morgon, jag väntar bara nu på kontrakt från er..Jag kommer inte att kräva på någon sterilesering eller kastrering, inte heller vac, å märkning. jag betalar detta med glädje själv, så jag inte blir er till last….Är bara glad att detta är över….Tack för mig/Catfoot

OT/Snyggt ....

CALA
0

Precis som för alla andra så skrivs kontrakten på djurskyddet.

Simson
0

HÄRLIGT CatFoot!! Underbart att du får bli matte till dessa två pälsklingar!!! Vad skönt det löst sig! Å vad underbart lättande att höra att de två inte kommer att bli splittrade!!! Nu kan de se en framtid som trygga varma katter!!! Heder till dig CatFoot som kämpat med dessa två!! En stor sten faller från mina axlar nu!! Kyss

Nu får vi hålla tummarna för mamman också!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Ser att frågan nu verkar vara löst. Det var väl jättebra!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Norrbysa]
0

Är det verkligen löst? Jag uppfattade det inte så.

CatFoot har betalat men inte skrivit under något kontrakt. Det måste man tydligen åka till djurskyddet och göra.

Troligtvis har det bara blivit missförstånd mellan de två parterna i den här tvisten. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

CatFoot: Jag hoppas du får ta hand om båda katterna och att Hoppet inser vilken otrolig värdefull resurs som de går miste om genom att förlora sammarbetet med dig.

Jag tycker det är synd att se er gå skilda vägar. Jag tror att ni tillsammans skulle kunnat göra mycket gott.

CALA
0

Ja och catfoot kan ringa på hoppets telefon, jag har den till på söndag.

Puma77
0

Wohoo ytterligare en Tudor stannar;) Nu får de vara tillsammans också;)

//Pia

catfoot
0

Fick låna min dotters bärbara för att hänga med vad som sägs här fast jag är hos mamma..

#19-20..Tack, ja jag hoppas att allt detta är över nu..orkar inte mer…

#21..nej inget missförstånd alls..Bara att vissa människor inte vill förstå…

#22..Jag är klar med er…

#23..Tack Tudde ludde är där han ska vara..vet du..Lilla troja stångade mitt ben när jag var hem nu sist..det har hon aldrig gjort förr.Hon tackade nog matte för att hon får bo kvar här..Jippi va glad jag blir mitt i allt som händer nu..

Kram catfoot

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Skönt att det ordnade sig med katterna, bra att syskonen får vara tillsammans.

Resan till Söderhamn är inställd, men en dag ska jag åka dit och då måste vi träffas :) det skulle vara roligt!

Man talar ofta med en del och det skulle vara så roligt att träffas i verkliga livet en gång :)

Förresten så ska jag åka till Sthlms katthem en onsdag och se till och få en glimt av Jonnys Girl (felstavat va?) det skulle vara roligt :) de jobbar dessutom med skyggisar :)

Sköt om dig och kissarna nu Catfoot
Kram

Fagddu
0

Hoppas detta nu blir utrett ordentligt för katternas skull. Lycka till Catfoot. :)

Bumbis
0

Ännu en solskenshistoria!!

Snipp, snapp snut, så var den sagan slut!!! Flört

Nospussar till Tudor o Troja

/Bumbis

catfoot
0

#25..Va avundsjuk jag blir, jag vill oxå besöka Stockholms katthem..är så nyfiken på deras skyggisavdelning..Lova att rapportera därifrån, helst då skygga delen..

#26..Tack kära du..Ja, vi är inte helt klara än..gissar att det finns mörka moln på himlen ännu..

#27..Tack vännen, jag vågar inte ropa hej förrän jag är över bäcken..Men jag är halvvägs i varje fall..Får väl se om plankan brister…

Kram till er alla/Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Håller tummarna Catfoot;)

Ja jag skulle också gärna vilja göra ett besök på stockholms katthem.

//Pia

catfoot
0

#29..vi kanske skulle göra sällskap alla vi som älskar detta med skyggisar…nått gemensamt studiebesök, en tanke som ploppar upp..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Ja varför inte. Bara man kan sammanstråla någonstans som är bra. Jag har ju inte själv körkort.

//Pia

frigolite
0

Hej

Jag vill bara tala om att jag arbetar idiellt på hoppet.

det är ett underbart ställe att vara på för både djurälskare och katter.

Efter att ha läst om disskutionerna runt omkring hoppet blir jag lite besviken på er som dömmer ut oss som arbetar helt frivilligt för att hjälpa alla katter.  Kom gärna in till oss på adoptionsdagen.

Det är underbara katter som blivit övergivna och är i stort behov av nya hussar, mattar. - Frigolite

mymlanbus
0

#32. En dag ska jag komma, kanske nästa adoptionsdag :)

Jag vill gärna träffa er, och absolut se på kissarna, för det är mitt största intresse.

Hoppas att många adopterar kissar i morgon. Lycka till!

/Malin

mymlanbus
0

Sidentass, när vi åker till Söderhamn får du gärna följa med såklart, vi kan hämta dig såklart :)

Sidentass
0

#30 Det hänger jag mer än gärna med på!! Tänk om vi kunde mötas upp på stockholms katthem en dag, vore fantastiskt trevligt och intressant!

mymlanbus
0

Ja, kanske att vi kan få en guidad tur på Sthlms katthem, det vore grejer det :) och så kan vi prata om katter hela kvällen :) ohhhh, va häftigt det skulle vara Kyss

catfoot
0

#32…Jag vet att de flesta jobbar halvt ihjäl sig på Hoppet, mycket av skitpratet som uppstått, kommer igentligen från Hoppet..Ni säger att det är missförstånd, ja vad vet jag..

Jag har älskat att vara där å pussa alla underbara katter, har verkligen sett framemot dessa dagar jag varit där…Men vissa människor går bara inte ihop, jag backar så får ni som startade det fortsätta precis som ni tänkt det från början, Jag vill inte stå ivägen..

Jag liksom #33.. Hoppas verkligen att många vackra katter får ett nytt hem i morgon…Lycka till i framtiden, hoppas verkligen att ni får det å funka…/Catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Kan vi inte ha det som mål, framåt vårkanten…Skulle vara så himla kul att få ett ansikte på er…Vad tycker ni..??..Vore väl nått att längta efter, nu när en lång mörk vinter står för dörren..Tänk att prata katter en hel dag……Kram catfoot

OT/Snyggt ....

Lena
0

#32 Det har varit lite motstridiga uppgifter från verksamma inom Hoppet, som gjort att kritiken har uppstått. Nu verkar ju mycket bero på missförstånd. Det positiva med missförstånd är att de går att reda ut. :)

Här på sajten, såväl som på Hoppet, brinner vårt engagemang för hittekatter.

Hoppas ni får en bra adoptionsdag imorgon!

//Lena

johnnys girl
0

Vad skönt att allt verkar lösa sig till det bästa nu. Missförstånd mellan människor uppstår lätt men som tur är går de oftast att reda ut.

Mymlan, Puma mfl. Skulle vara jättekul om ni kom och hälsade på oss på Sth Katthem någon dag. Jag lovar att ni ska få en personlig guidad tur bland skyggisar, kel-råttor, gosbollar, snyggingar och allt annat  vi har i pälsväg där.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Puma77
0

#40 Låter kanon och det ser man vrkligen fram emot;) Själv har ja inte sett hur ett katthem fungerar inifrån så det skulle verkligen vara intrssant och sen dessa skygga katter. Skrattande

//Pia

mymlanbus
0

#40. Oh så roligt, som jag ser fram emot det :)

Jag har heller inte körkort, men det går ju Swebuss :) och det är inte så dyrt :)

Johooooo va roligt! Kyss

catfoot
0

Jag tar till mig denna inbjudan…hoppas vi kan ha en liten katt-träff hos er, å få en guidad tur bland era skyggisar, tamisar, mysisar å alla andar gosisar…Kram catfoot

OT/Snyggt ....

essut50
0

#40 Jag kommer oxå..

Har bara varit där på katthemmet en gång för länge sen. Det var så mysigt där tyckte jag.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

#40 En katt-träff på Stockholms Katthem vore inte alls fel. Det vore kanon helt enkelt! :)

//Lena

kattassen
0

Det vore ju en jättekul grej. Tänk om vi kunde göra en träff ex. en lördag på Stockholms Katthem sisådär om ca. 90 dagar… eller mer. (Då får man billiga biljetter på SJ Flört)

Äsch det väl iofs när som helst, vi får lasta bilar fulla och köra för att hålla ner budgeten;-)

Jag skulle verkligen försöka komma loss!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Puma77
0

För min del så går ju endast bussar härifrån. Men det går ju att möta upp så man kan samåka sen:)) Fast man skulle önska att man hade lite mer än 1 dag med resande och allt.Flört Har en känsla av att man inte kommer att vija slita sig.

//Pia

Crisse
0

Om jag har pengar när ni skall träffas så åker jag upp till Stockholm och möter er för jag vill oxå besöka det omtalade Stockholms katthem som jag har hört mycket gott om men då får någon möta mig på centralen.

kattassen
0

#47 Det går ju alltid att lägga så många dagar man vill hos missarna! Får nog vara glad om man lyckas få till en dag i alla fall;-)

Sammanstråla för samåkning är ju aldrig fel. Det borde väl gå att ordna kan man tycka. Här kommer nog folk från olika håll av landet i såfall.

mymlanbus
0

#48. Då ser vi till att möta upp dig Crisse :)

Crisse
0

# 50

Ja det känns skönt. Det skulle vara kul att träffa er alla.

catfoot
0

Vilken träff det skulle bli…Ser framemot det..Kram /catfoot

OT/Snyggt ....

destiny
0

En till som skulle vilja besöka Stockholms katthem. Glad

Sidentass
0

#38 Jaaa…jag har redan ställt målet i sikte! Himmel vilken intressant och givande dag det kommer att bli!! Längtar alla redan:-))

Crisse
0

# 53

Då kan vi ha sällskap den mesta vägen.

destiny
0

#55 Ska jag till Stockholm blir det via Malmö så det skulle vara roligt med sällskap. Glad Bor i en stad tre mil söder om Malmö så vet i alla fall skåningar var jag bor. Flört

majanja
0

Jag har inte sett att fallet med katterna blivit löst. Vem har gett klar tecken ang. detta att hon får katterna? Tycker fortfarande det verkar vara luddigt  :)

catfoot
0

#57..Nej där inte på långa vägar löst..Gissar att nu kokar grytorna hos några för att sätta käppar i hjulet..Jag bara väntar på nästa smäll..Men jag  känner att jag har hela kattSverige med mig, å det känns tryggt..Så jag håller tummar å tassar att detta blir bra..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

blev jätteglad o hoppas att detta med kisseungarna har löst sej… det verkar som så iaf….så tråkigt med missförstånd…..tycker synd om dej Catfoot som har din sjuka mamma….ta hand om henne OCH dej….o mys med småttisarna när du är hemma! kram!

det var länge sen jag var på Sthlms katthem…. vill gärna hälsa på där….

Lena
0

#57 Jag förutsätter att är blir löst nu. Missförståndet berodde på att någon inom föreningen fått för sig att Catfoot inte tänkte betala för katterna. Det var det man hade hakat upp sig på. Nu är det missförståndet uträtt och det kan helt enkelt inte finnas några hinder.

//Lena

emjon
0

#15 Tack Cala för att du gick in och svarade även om du och Catfoot inte har riktigt samma uppfattning. Just när det handlar om katter är det lätt att känslorna svallar och att alla inblandade inte lyssnar ordentligt. De regler som Hoppet har skall sjävklart följas av alla och jag har hela tiden fattat att Catfoot skulle betala för katterna.

Önskar er lycka till med adoptionsdagen och hoppas att många katter får nya hem.

catfoot
0

Ja, vissa vill verkligen sätta käppar i hjulen..Cala å jag har rett ut det mesta..Det är inte Cala som är käppen, en riktigt trevlig person är Cala, så inga mörka moln där..

Det är inga missförstånd, det handlar om ren illvilja..Jag har öppet sagt till flera stycken att jag köper katterna men jag väntade bara på ett ok..Jag har hela tiden fått svaret det ordnar sig, jag skriver i boken att du köper dom..Men jag har inte fått klartecken, förrän jag fick detta kastat över mig..

Å varför skulle jag inte betala??..Jag ska ju egentligen kräva Hoppet på pengar till utlägg hos vetten närmare 2000:-, men jag har ju lovat att det står jag för..Å jag håller löften jag ger, vilka andra personer inte gör..Att katterna döptes om, ja det informerade jag minst två av dom där..Å jag fick till svar att det gjorde inget vad jag kallade dom, för det spelade ingen roll för dem..Men nu hoppas jag att detta är över, å att Tudor å Troja får det liv dom förtjänar efter ett liv som vildfödda.. Helt underbara kattungar, som vi verkligen älskar lika mycket som våra stora pantrar..Kram från familjen Catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Glömde å tacka er alla, ni har verkligen stöttat mig under dessa dagar, alla råd å uppmuntran..Ja, jag har haft hela Katt Sverige vid min sida..Å det känns verkligen varit ett enorm stöd..Sänder er alla en jättekram från Catfoot, å framförallt tror jag att Tudor skickar många nospussar till er alla, han sover nu sött på soffan tätt intill Troja,..

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Jag vill också se Stockholms Katthem! Det vore underbart! :)

Catfoot, hoppas att allt reda ut sig nu. Kram!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Varm kram till dej Catfoot..nu hoppas jag att du äntligen kan koppla av o känna lite familjefrid o helgkänsla med de dina..

catfoot
0

#64-65…Tack…Har nyss haft en mysstund på sängen med tre underbara herrarObestämd..Visserligen två kastrerade å en liten pälsboll…Virus, Smoggen å Tudor, vi har vräkt oss..Pratat å kurrat, pussats å myst..Ja, det är livet…Så ska vi ha det hädanefter..Nu väntar vi på att Troja ska våga dela den biten med oss, Tössen avstår, han förstår inte var dessa små kattungar gör här, det brukar ta tid för gamle herrn att acceptera nya saker..men det får det göra när man är gammal..Eller vad tycker ni..Kram catfoot å fem lurviga gosbollar..

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Ja Catfoot, det ser ljust ut nu för dig och dina kattungar. Det känns härligt för oss här på hittekatter att det goda tycks vinna över en del onda makter.

Lycka till med dina "vildkatter"…grrrr… sa tigern… Flört

catfoot
0

#67..Tack, vi kurrar vidare..Hittekatter det är alla katter absolut största vän, tänk vilken styrka å kunskap som vilar bakom det namnet..Helst fantastiskt..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

#34 Tackar så jättemycket…åhhh..så kul det vore!!

catfoot
0

Nu hoppas jag att detta besök på Stockholms katthem blir av..Har länge sagt att det är mitt nästa mål inom detta med skygga kisser..Vill lära mig allt,…Troja lär mig massor, hon visar varje dag hur jag ska göra å inte för att komma henne närmre..Hon kommer som ett skott när jag ropar hennes namn, svansen högt i luften rusar hon mot mig, ser ut som om nu..händer det..Men 1 decimeter ifrån stannar hon upp, som om hon kommer på sig själv..att jag litar inte på dig ännu..Ibland kommer hon fram å nosar på mitt finger för en sekund, för att sen backa å bara titta om jag hade nått gott att bjuda på…Jag älskar detta..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Lena
0

#70 Det är en enorm känsla det där när skyggheten börjar släppa. Förstår hur glad du känner dig över Trojas framsteg.

Här hemma är vi så glada över Tristans två bröder som gör sådana stora framsteg hela tiden. Nu kan vi både klia, klappa och bära dem. Men de är fortfrande rädda för våra händer i vissa lägen och vill inte att vi gör sådana närgångna saker som att tvätta öron och ögonvrår på dem. Men det kommer nog snart det också. Jag antar att de fått stryk när de var små. Även Tristan har en viss rädsla för händer även om han kommit längre i tamhetsprocessen. De bodde hos en missbrukare innan de kom till Hittekatten i Piteå.

//Lena

catfoot
0

Varje framsteg är en lycka..Det går sakta med säkert framåt..Å vem har bråttom, vi har all tid i världen att vänta..Gumman får komma när hon känner sig redo..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

#70 Så gott det känns att läsa om framstegen Catfoot..o du gör så rätt som låter dom ta sig sin tid..Lucia tränar med att vara ute i lägenheten med dom andra kissarna..sen finner hon snart att det är tryggast att gå upp hit efter en stund..jag påverkar inte något när hon är bland de andra katterna..annat förstås om man måste rycka in, men så har inte hänt ännu…

Det där med stockholms katthem tänker jag på hela tiden..vi får se till att det blir av!!)

catfoot
0

Kul att läsa om din Lucia att hon börjar platsa in i gänget Sidentass..Pussa på lilla tjejen..

Det vore en toppen dag Siden..Skulle vara så kul..Att träffas å prata katt Stockholms katthem

OT/Snyggt ....

kattassen
0

#73 / 74 Ja har vi någon som vill sätta ut lite förslag på besöksdagar framöver, så får vi väl rösta oss fram till vad som passar bäst. Som en forumträff helt enkelt.Glad

MariannE11
0

tror att det kanske är bäst att ex Johnnis Girl ger ut förslag på lämpliga tider?… någon måste ju ta emot den vilda skaran….Cool

Puma77
0

sen är det bara o se om man kan sammanstråla någonstansObestämd

//Pia

Sidentass
0

#76 #76 Vi fixar sammanstrålningen..bara vi får årstid o kanske t.om. månad som riktpunkt, med våra starka viljor så fixar vi biffen, helt klart:-)

catfoot
0

Så rätt så..Siden..

OT/Snyggt ....

johnnys girl
0

Jättekul att så många vill komma. Om ni nu blir så många så är det nog bäst att ni kommer någon helg dvs lördag elller söndag på eftermiddagen.

Första söndagen varje månad har vi Café men annars är det som lugnast på helgerna mellan 13.00-17.00 så då skulle det passa bäst med en skock galna katt-tanter. Kan ni bara enas om ett datum så sätter jag på kaffe-pannan.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

emjon
0

Vad trevligt det låter med besök på Katthemmet. Jag vill också komma och träffa hela skocken av galna kattanter skulle absolut känna mig hemma där. Självklart också er aktiva på katthemmet och inte minst kissekatterna.

mymlanbus
0

#80. Jag kan, bestäm ett datum när ni andra kan så anpassar jag mig Glad det här mötet vill jag absolut inte missa för allt i världen! Jag har längtat så länge efter att åka och glutta och att sedan få äran att träffa er andra härinne, det skulle vara så roligt!

/Malin

anebit
0

Jag vill också komma och träffa er.   Jag var till Stockholms Katthem förra hösten på Hittekattens Dag och har även träffat Eva (johnnysgirl 2 ggr.)  men jag vill dit igen för det var ett så trevligt Katthem men det var knökafullt med folk när jag var där så man fick ringla fram i en kö längs med burarna..   Nu vore det kul att kunna tittat på både katterna ovh Katthemmet i lugn och ro.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Sidentass: till Linköping går ju tåg härifrån dagligen så dit borde inte vara några problem i alla fall;) Om de nu inte ställs in som de skett den sista tiden vill säga:(

//Pia

Sidentass
0

#84 Ja..det har ju varit lite strul med trafiken..men det kan inte var hur långvarigt som helst..jomenvisst..direkttåg härifrån till sth..

#80 längtar verkligen till den dagen blir verklighet..säger som någon annan sa här ovan..jag försöker anpassa mej till det datum som bestäms:-)

kattassen
0

En lördag eller söndag vore ju det bästa för min del då det råder jobb under vardagarna…

Skall också försöka anpassa mig efter vad som bestäms. Oktober eller november?

Sidentass
0

#86 Samma här..eftersom sambon jobbar i veckorna och att jag då behöver vara hemma hos sonen..en lördag eller söndag vore perfekt:-)

MariannE11
0

jag har ju turen att bo bra till ….vill INTE för egen del att det blir min jobbarhelg bara….inte den 4-5 okt eller 18 -19 okt…..men jag hoppas vi kan kan komma överrens om en bra helg…

essut50
0

En helg passar mig oxå, bara jag inte jobbar förståss..Kan alltid sova över hos Maggan om det skulle behövas.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.