Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1377 ggr
majvi
0

Isfolket

Är det några här som har läst eller skulle vilja läsa böcker om isfolket? Jag funderar lite på att lägga ut lite auktioner..

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Jenna-Gun
0

Jag har läst hela serien.

De är underbara.

Tyvärr så ser jag inte läsa i dag. Annars skulle jag läsa om dem.

Jenna

mymlanbus
0

Den serien är så himla bra, hela förra sommaren läst jag :)

Alexej
0

Min dotter samlar på serien men jag vet inte hur många som fattas.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lilo-nova
0

Putt!

Jenna-Gun
0

Jag var ensam en jul-nyårshelg.

Sträckläste 32 böcker den helgen.

Käkade julskinka och drack julmust. Den enda maten (nästan) som jag åt hihi

Jenna

MariannE11
0

de böckerna är underbart bra… har dom allihop o vill inte skiljas från dom….första gången jag kom i kontakt med dom var när jag jobbade på en stor tidningsavdelning… tyckte att folk var jättekonstiga som kunde vara så hysteriska över så overkliga handlingar med häxkonster…..när jag efter ett tag fattade att denna tokiga skara var så stor så köpte jag en bok för att förvissa mej om att skaran verkligen var tokig….läste en kort bit o insåg sen att böckerna var fascinerande o jättespännande…. o sen då sällade jag mej till den tokiga skaran….. så du som inte läst dom har nu ett jättetillfälle…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Malindjur
0

Jag har några och dom är helt fantastiska

essut50
0

Jag har läst några för många år sen, och tyckte böckerna var bra.

Så jag tycker du ska auktionera ut dom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Tänkte köpa dem som pocket på adlibris, men de tog inte mitt kort, och då jag har bet.anmärkning var jag inte betrodd att handla för en hundring där *suck*

Minns inte vad pocketarna kostade, men det var 30-40 kr.

Är dina böcker pocket eller "vanliga"? (är det inbunden det heter då?)

lilo-nova
0

Putt!

anebit
0

Helt underbara böcker har alla 47 st.                                               Läste dem för 20 år sedan.     Älskar Tengel, Silje och Sol……

Därefter läste jag "Häxmästaren" av Sandemo…

Sen kom   "I Ljusets rike"  där människorna från både Isfolket och Häxmästaren finns med…………

Har ni läst dem också?

Bara tiden finns till så skall jag läsa om allihopa……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

majvi
0

#9 Det är pocketböcker, de är hela men det syns att pämarna har fått lite stötar. I en del böcker finns det namn.

Jag var med från början och köpte böckerna.Det utkom en bok i månaden och det tog tid innan serien var klar. Mina böcker sönderlästa kan man säga,och jag slängde dom.

De böcker som jag har nu fick mamma av en bekant.Hon tyckte att det var för mycket sex i böckerna och hade slängt bort en del av dom . (Hon är 90 år och tyckte väl att det där med demoner blev för mycket).De böcker som finns kvar är från bok 22 och de flesta böcker uppåt. Så tyvärr finns inte Sol och Silje med, men flera böcker om Heike- men inte den  första där han får sitta i 4 år som litet barn i en bur.Sen har vi Vinga som blev bortkörd från sitt hem då föräldrarna dog och tog sin tillflykt till skogen där hon levde tillsammans med djuren tills hon träffade Heike.

Ibland har jag tänkt att katterna skulle ha en vän som Sol, tänk vad hon skulle hitta på med dom som behandlar katter illa.

Jag tänkte kolla hur många böcker som får rum i de färdigfrankerade påsarna annars blir portot 20 kr för en bok.

#11 Jag skulle gärna läsa häxmäsaren och ljusets rike men jag köpte aldrig böckerna då jag inte ville börja samla på en ny mastodontserie.Hur många böcker rör det sig om?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

catfoot
0

Har läst all utom den sista…Hamnade i en kris då, så den boken blev aldrig läst..Å nu är det ingen ide, nu måste jag för att få ett sammanhang läsa alla igen..Kanske ett framtidsprojekt../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

Majvi  

Häxmästaren tror jag är 25 eller 27 delar.  Har de sista delarna utlånade.

Ljusets Rike är 20 böcker.

De svarta Riddarna av sandemo 12 delar (lika bra)

Hawknestgrove
0

Majvi, lägg ut dem du! Funkar det inte på Tradera, så läg dem på lilla forumet här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

nu blev jag sugen på att läsa om dem, har allihopa,hur bra som helst!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Icna
0

Jag älskade  isfolket, har läst serien 3 ggr,

Jag började med att läsa häxmästaren (fast jag har för mig att den är på ca 15 delan, men jag kanske mins fel), jag älskade den och var bara tvungen att läsa isfolket om och om igen och särkligen igen och igen

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Fagddu
0

Jag älskade Isfolket när jag var liten faktiskt. Jag började läsa dem när jag var 12-13 år, och läste de en gång om året tills jag blev 17-18 något. Man kan säga att anledningen till att jag blev bokmal var för att jag började läsa Isfolket. :)

Sidentass
0

Har aldrig hört talas om de här böckerna..men när man läser i tråden här verkar dom vara mäkta intressanta!

essut50
0

Nu såg jag att Majvi har satt ut böckerna på auktionen

insamlingsauktionen

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

#17  Icna,   du har rätt, jag kollade nr 15 av häxmästaren och det var sista delen.  Vet inte var jag fick det ifrån att det var över 20 delar…………….

majvi
0

Nu har jag lagt in lite bilder så att ni kan se i vilket skick böckerna är.

Hawknestgrove
0

Åh, så fint att du dedikerar det till Miranda!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

TinaW
0

Jag har också läst dom… minst tio gånger och somliga böcker säkert fler gånger.

Köpte precis som TS dom när dom kom ut och det tog ju evigheter att samla alla 47… idag har jag kostat på mig den inbundna varianten också eftersom den ser bättre ut i bokhyllan! Skrattande

Så jag håller med… dom som inte läst dom bör verkligen göra det!