Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 886 ggr
catfoot
0

Shit..Avslöjad..

Skäms..Nu är jag avslöjad,..Tudor å Troja leker under sängen med mängder av råttor som dom släpar in i köket…Det är inte vilka råttor som helst, det är dammråttor..SkämsStädning är inte min starka sida…/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Ha ha, de kanske försöker hjälpa dig att städa, fast på sina sätt *fniss*

//Pia

Sidentass
0

Här finns också gott om sånna..vi kallar dom änglatofflor….Flört

catfoot
0

Ja, då är det storlek 47 på änglatofflorna hos Catfoot..har aldrig sett dessa förr, nu dräller det av dom.. Undrar var dom kommer ifrånOskyldig

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

He,he,he,,,,,nu skrattar jag sådär gott igen.."storlek 47" Underbart Catfoot;-)))

catfoot
0

Ja, hihi..det känns lite pinsamt när man sitter i köket med några arbetsbekanta till min sambo, helt plötsligt dyker en av buskisserna upp med världens störst änglatoffel..Ja, vad säger man..Skäms..

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Jag kallar dem fluffekanin och ibland kan det dyka upp en hel holländsk vädur. Ja var de kommer ifrån? Hm ja vi vet ju dock hur fort kaniner kan fortplanta sig *fniss* änglatoffel *fniss* det var ett nytt namn.

//Pia

catfoot
0

Aha..Kaniner,hihiiii.. ja nu förstår jag sammanhanget i det hela..Tack Puma, vad jag har grubblat på dessa stora tofflor som egentligen är stora kaninänglatofflor, då fattar jag varför dom förökar sig så snabbt…. ../Catfoot

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Den största "holländska väduren" jag har sett var nog den jag hittade på jobbet (sjukhuset) nu i somras. Jag körde stora skurmaskinen nere i kulverten och på ett ställe står det gamla sjukhussängar som ska kasseras. Där tittade en vädur fram minsann och han var rejäl. Tror nog han mätte ca 30 cm på längden och 10 på bredden. *fniss*Skrattande

Tur man inte har såna hemma;)

//Pia

Sidentass
0

ha.ha…!!! kaniner..vädurar..ni är då för härliga:-)))

Simson
0

Men CatFoot…om det är av storlek 47 så kan det väl ändå inte vara dina?? Har du så stora fötter/tofflor?? Tungan ute

Det är säkert främmandet/sambons arbetsbekanta (tar för givet att de är av karl-varianterFlört) som tagit med sig egna???

Puma: Ja den väduren får du inte skicka med i auktionsvinsterna…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

Hahhaaa…Ja, det ligger säkert nån å gömmer sig i nått hörn, jag lovar att Tudde å Tojja hittar dom vid helt fel tidpunkt..Men jag hoppas den inte vuxit sig så jättebig som en Hollänsk vädur..hujedamej, vilken bjässe..

Kanske det börjar bli dax att ta fram snabeldraken ur städskrubben, den har verkligen legat på latsidan sen det blev smått i huset,,…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Ingen i huset har den storleken, så naturligtvis är det sambons bekanta som äger dom..Skönt att du redde ut det..Pust,,,,,,,,,,,,,,Då kan snabeldraken stå kvar i städskrubben nån dag till.

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

#12 Ja..låt han vila du…min drake var fram igår här en sväng..om ni hörde nåt som gapade o skrek o förde ett himlens oväsen så var det Sidens snabel - han är mäkta högljudd den varelsen..

Jenna-Gun
0

Det finns minsann fluffkaniner här oxå och änglatofflor med.

Och de förökar sej snabbt.

Du är inte ensam om att har 47or, de finns här oxå.

Fast de tillhör nog huset:(

Jenna:)

catfoot
0

Hahaha, ja Siden faktiskt så hörde jag nått konstigt igår, jaha var det din snabeldrake det…Ja det var nått bekant över det, för det är länge sen den var ur städskrubben här, så jag har glömt bort hur den låter…Men nu minns jag…

Tack Jenna, va skönt att höra..Att fler är utsatta för denna invasion av dessa kaninänglatofflor..

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Fast om du lämnar kaninänglatofflorna så gör du dina katter mycket lyckligare än om du tar fram snabeldraken. Den är inte alls lika roliga enligt kissarna. Dammtussar där emot, dem kan man leka med. Jättekul! :)

jag röstar för  kaninänglatofflor och emot städning. :)

catfoot
0

Ja, det är därför dessa kaninänglatofflor växer å växer..För jag är rädd att skrämma slaget på två sötingar..Å då slår jag två flugor i en smäll, JAG har en ursäkt att slippa städa, småkisserna har nått att leka med..Kan det bli bättre..

OT/Snyggt ....

Simson
0

Ja jag har också undvikit draken nu när Indy varit dålig. I helgen tog jag mig igenom all "skit" här hemma då han har läkt mycket bra och kommit ur kragen/tratten. Städningen var inte populär hos grabbarna men hos mig. Mattorna är återigen mörkblå! Ja jag vet att det är intelligent med mörkblå mattor till vita katter…Skrattande Hade tom lavendel i sista skurvattnet! Förvånad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

snickan
0

Ja det finns dom kaninänglatofflor här också, undrar om innekatter fäller mer än andra. Ibland känns det hopplöst när man precis har dammsugit, och torkat golvet, och det är likadant nästa dag igen. Jenna har sett bilden på Ville när han har fällt mycket hår, svansen är som en råttsvans

Jenna-Gun
0

Har ju Cirri som fäller jättemycket särskilt på våren o försommarn.

Så lite hår hon haft i sommar har jag aldrig sett henne förut. Hon ser ut som en korthårskatt. Även svansen.

Jenna

catfoot
0

#20..Hon är väl tjej, följer modet..Det kanske ska vara korthårigt i katternas frisyrvärld nu..Flört

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

hehe

det har jag inte tänkt på.

Tänk vad matte vet lite

Jenna

catfoot
0

Skrattande

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Mattor är som hopplöst hemma hos oss..tar en sväng med draken..sen nästa dag har änglarna varit där o lämnat kvar sina mjukistofflor igen..so what..endera leva med änglarnas fotbeklädnader..eller så avyttra mattor! Sånt är livet som kattägd i Linköpingstrakter;-)

catfoot
0

Hihi..Låter bekant det du skriver Siden…Ut med mattorna in med Änglatofflorna storlek 47..Så länge katterna mår bra, so what!..Oskyldig..Eller hur??????????

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Det är då knepiga smyger in; min kisse hatar dammsugaren, leker gärna i dammtussarna, MEN har astma och är allergisk mot kvalster. Vad göra? :)

catfoot
0

FörvånadOj, nu dyker ett oväntat problem upp här..kissen är allergisk, å har astma, arma kisse, å kan inte leka med dessa änglatofflor då??.

Kanske finns hörsleskydd för kisser, i tanke då behöver kissen inte höra dammsugaren,..nää, den var dålig..

Nån till hjälp här..Catfoot har kört fast i änglatoffel djungeln….Glad

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

hahaha

lösningen är att inreda en jättefin banankartong med blandat hårda och mjuka saker (glasskålar inpackat i tidningspapper), ställa denna under säng så att astmakissen har någonstans att gömma sig när man dammsuger. Sen får man dra fram kartongen när man har dammsugat klart, pussa på kissen och säga att han var jätteduktig som vann över draken den här gången också. Skrattande

Sen får man ju tyvärr sticka honom med sprutor någon gång i veckan, men den diskussionen är ju inte lika rolig. :)

catfoot
0

Ja, va enkel lösning på en svår fråga…OskyldigUndra om man kan göra lika med änglatofflorna, lägga dom i en kartong så dom inte blir dammsugna..Ja, jag tänkte så kisserna inte blir utan leksaker..Flört

GråterUsch lät ju inge kul att bli stucken av matte flera ggr. i veckan..ObestämdKanske banankartongen är ett bra ställe att fly till, när sprutan kommer fram..Men förstås matte vet ju om gömstället…

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Hehehe, det kan man säkert göra… annars är det ju bara låta bli att dammsuga under sängen/soffan/bordet så blir de ju lite fridlysta. :)

Det är min kille som får sticka kissen, jag har inte nerver för det. Och så kan han ju börja tycka illa om mig… och det går ju inte. ;)

catfoot
0

Smart drag, att låta sambon sköta sprutorna…Då slipper ju du vara den onda..Glad

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

Har inga mattor här hemma. De får aldrig ligga kvar på sin plats eller så spyr kissarna på dem.

Har varit nära att falla i trappan då jag inte så att mattan i hallen var i en stor knöl.

Så mattor skiter vi i här. Änglatofflorna oxå.

Jenna

catfoot
0

Hihi….Helt rätt Jenna..Glad

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

så rätt ni gör Jenna..tror jag slänger ut min hallmatta snart…Flört