Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 7399 ggr
johnnys girl
0

Svarta katter

Du som älskar svarta katter. Du har väl inte missat de senaste bilderna på Peller Katthemsblog?      http://katthemmet.wordpress.com

Världensgoaste Pumba tillsammans med Pandora och Mosquito. Tre underbart vackar pantrar.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

mymlanbus
0

Så fina de är, som riktiga pantrar :)

johnnys girl
0

Ja visst är de underbara.
Pumba är en kille som kommer från ett vanvårdshem. Tråkigt nog har han ett hjärtfel, men med medicinering kan han leva ett normalt liv. Pumba älskar alla katter och alla katter älskar honom. En vänligare själ får man leta efter.

Pandora och Mosquito är två systrar som är födda ute av en hemlös mamma.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

destiny
0

Så  många vackra katter. Jag älskar svarta katter, har två själv. En madam som är 10 år och en kille på 1,5 år. Båda lika snälla.  Det ser så roligt ut när gossen är i rastgården för där kommer vissa grannkatter fram till nätet uppburade och svansen som en flaskborste och min gosse springer glad fram för att säga hej. Grannkatterna kommer alltid helt av sig. Glad Svarta katter är kanske snällare och godmodigare än andra katter. Flört

Hoppas verkligen alla katterna får egna hem snart.

hanna64
0

Älskar svarta katter och har sett Pumba på hemsidan…

har ju också en svart katt som heter Pumba och som alla mina

små stödisar älskar Skrattande även lilla prinsessan som jag har nu

Puma77
0

Jösses så underbara. Man skulle kunna tro att devore släkt med min Thindra, så lika.

//Pia

Bumbis
0

Åh!!! Jag tappade andan när jag såg bilderna på svartisarna…

Vilka stiliga pantrar!!! Kyss

Jenna-Gun
0

Underbara kissar

anebit
0

Åh så vackra kissar.  Älskar svarta katter men har ingen själv Rynkar på näsan   Men får vara glad att jag har 2 andra kissar….   Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

johnnys girl
0

#4 Hanna

Jag var och hälsade på din lill-sessas systrar i går. Guud så söta säger jag bara. Det är fantatstiskt att de utvecklats från små fräsisar till att man får bära omkring med dem på bara några dagar.

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi älskar också svarta katter. Vi har våran underbara Othello som är född utomhus av en förvildade kattmamma. Det var Naquita som fångade in honom våren 2007 när han var några månader gamal. Han kom sedan till oss och blev permanent placerad. Han går bra med alla våra katter och har tidvis varit en riktig knäkatt.

Sedan är han ju så himla snygg! Det är svårt att förstå att svarta katter inte ska vara populära.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Svarta katter är väl bara så läckert, inga katter har sånt blänk i sina pälsar som dem. Och så snälla och rara alla svartisar varit som jag träffat. Min grannes svarta stora hittekattskillel är rejäl bitt katt, rar som få coh som till och med dreglar när man kelar med honom Skrattande

Vem faller inte för en mini "panter" Kyss

Lena
0

Läste en kommentar på Pelles katthemsblogg att det i USA och Mexiko är särskilt poppulärt med svarta katter på halloween fast bara som engångsartikel. Vet inte vad skribenten menar, men det låter ju hårresande.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Färgen är för mig oviktig, å om katten är svart å jag blir förälskad, ja då blir det en svart kisser,,,…det handlar mer om katten personlighet än om färg../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

hanna64
0

johnnys girl: skulle jag också vilja se :)

har du sett min lilla prinsessa? Är de lika?

Har en tråd om henne på sks, ska lägga upp lite nya bilder ikväll

destiny
0

#13 Självklart är färgen oviktig men svarta katter är väldigt vackra. Eftersom mina katter är hittekatter har det varit slumpen vilken färg katterna haft. Och av den anledningen (slumpen) har jag tagit vad jag fått även när det gäller personligheten. Flört

catfoot
0

#15..ja, du har så rättGlad…Nu tänkte jag på mina gamla pantrar..Dom är ju inte hitterkatter, utan varit utvalda av mig..Det är då jag menar att färgen inte spelar nån roll..

Men mina två nykomlingar, är just nu vackrast i hela världen, tätt följd av panterligan..

Men jag har alltid velat ha en mörkröd kisse, ja men vi får väl se vad som händer bakom nästa krök, kanske någonstans väntar den på mig…..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Åhhhh så fina dom är! Vilken underbar bild på den svarta trion:-)

nellies-matte
0

Svarta små missar jag har tyvärr aldrig haft en egen inte för attt jag inte valt det utan för att det bara blivit så. Men istället jhar jag haft turen och äran att få hjälpa många hemlösa små svarta kissar.

Alwa var den första svarta kissen som kom som akutis skygg men utvecklades till en riktigt trevlig kisse:-) och  hittade ett alldeles eget hem

Bella Vue så rädd och arg på mig ibörjan och dessutm bara en stump till svnas var tam och låg på mitt bröst efter 2 mån och hittade ett alldeles eget hem där hon är högt älskad.

Ilma sue Bellas syster kom här näst utvecklades till en riktig lite gostjej men på hennes villkor. Nyfiken som få och helt underbar.

Så kom den nya kissen som bott här 1 vecka även han en skyggis och svart förståss. Jo ni läste rätt efter alla tjejer kom äntligne en liten kille helt underbar och helt fantastiskt honom ska jag berätta lite mer om när han blivit lite mer allmänt känd.

Alla dessa små kissar har varit svarta små blanka pantrar som trots sin skygghet ibörjan blivit trevliga sociala kissar som är högt älskade för att just de är de.

Jenna-Gun
0

Vår Cirri är svart.

En underbar katt.

catfoot
0

#19..En kopia av min Tössen..

OT/Snyggt ....

lilo-nova
0

Min totti är svart!

hanna64
0

En bild på min Pumba Cool

anebit
0

Här kommer en bild på en av min dotters katter.  Svart blank päls med lit vitt i…     Hon är sååå vacker……..

Fram för svarta och svart/v ita katter………..

Josefina den fina……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Lite kommer nog av gamla myter om katter:

http://www.katt.nu/artikel-vidskep.htm

Eller det här:

Svarta katter ansågs besitta krafter och stå i förbund med mörkrets makter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Men i egypten var det andra tongångar. Var det inte Bast som i form av katt avbildades svart?

//Pia

kattassen
0

#24 Gillar den raden "katter som tvättar ansikte och öron" - betyder regn…. Inte konstigt att det regnar jämt då…Flört Rätt intressant länk, lite kuriosa är alltid kul.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

marieborg
0

Bilderna på Puma och tjejerna är såååå otroligt fina! Wow!

Alla andra snygga svartisar oxå såklart!

Håller med om att svarta katter är underbart fina och att pälsen blänker. Kolla in vår Maja,som oxå kommer från Stockholms katthem Kyss

Leffe
0

Jag gillar svarta katter med eller utan vitt. därefter kommer övriga solidfärgade med eller utan vitt. En svart muskulös katte påminner om en svart panter, som enligt mig är en av de elegantate djur som finns.