Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 611 ggr
SamanthaJones
0

Varför gjorde han så?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute och gick med Maja, försöker få henne att trivas lite bättre som innekatt genom koppelpromenader och det funkar faktiskt ganska bra o hon spinner när man tar upp henne i famnen ute o är jätte go. Men nu till min fråga.

Idag när vi var ute så mötte vi på en annan kisse, ganska ung kast. Hane misstänker jag och maja gjorde som hon brukade, dvs satte sig och började morra o resa ragg och den andra gick runt henne i typ en halvcirkel och cirka två till en meter ifrån och typ gnissla tänder, man skulle också kunna säga att det lät som han smackade. Varför gjorde han så? jag har aldrig hört det ljudet innan? Han verkade inte dirket hotfull men vad vet jag?

*bilden är på majas favoritplats, mattes tjocka maga :)*

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

kattassen
0

Smackar gör mina katter när de ser en skata eller en fågel som de vill ha men inte kan nå. Hackar tänder liksom.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

SamanthaJones
0

Aha, så det var typ något "jag vill ha, jag viiiiil HAAAAA!" *sägs med mycket gnällig ton*

Vänligen

Sofia

lilo-nova
0

Men det gör mina när de ser en fluga de vill fånga med inte når!

[sofia-85]
0

Han tyckte kanske att Maja var en snygging ;)

SamanthaJones
0

Ja, hon har blivit en riktigt snygg katt, o grymt bitchig är hon oxå. Hon har satt mina killar på plats ordentligt så de smyger förbi henne typ en meter ifrån o hon ser jätte nöjd ut :)

Vänligen

Sofia

Sidentass
0

Om mina missar ser någon fågel som dom inte kan nå brukar dom ge ifrån sig detta smackande läte..låter ganska så kul faktiskt:-)