Teodor söker ett eget hem
Vi har tagit hand om en jättesnäll hittekatt som nu söker ett eget hem. När vi hittade honom, eller snarare när han hittade oss, sprang han efter oss i ösregn och jamade hjärtskärande. Han var då jättemager och angripen av fästingar. Han fick följa med oss hem och har nu blivit en frisk gosmaskin 
Teodor som vi kallar honom (då han är lugn och sansad som en äldre herre) är en hankatt på ca 2-3 år. Han är nu kastrerad, avmaskad och rumsren. Älskar att springa efter snöre och leksaksmöss. Sover med oss i sängen och då kurrar han ihop sig till en liten boll 
Teodor älskar att kela, han är en riktig spinnmaskin på fyra tassar, och har aldrig nog…
I sitt förra hem har Teodor troligen inte behandlats så väl då han är rädd för handen när den kommer plötsligt rakt framifrån/ovanifrån. Gör man så då backar han med huvudet och försöker gömma det i sig själv med så fort han känner att det inte kommer några slag så vänder han magen uppåt och börjar spinna och trampa i luften.
Han är jättesnäll och klöser/morrar aldrig. Man kan utan problem bära honom i famnen.
Teodor behöver en andra chans i livet hos någon snäll kattmänniska. Helst hos någon som inte har några andra katter då vi upptäckte att han är lite dominant mot andra katter. Han anfaller dem inte ilskt med vi märker ändå att han vill bestämma.
Just nu är han innekatt men det märks att han vet vad en kattlucka är till för.
Tycker Du att Du har det perfekta hemmet att erbjuda killen hör då av Dig till mig :-)
Teodor finns i Kalmar län, Hultsfred kommun

Gud så söt
Jenna:)
#1 Jo, han är jättesöt. Och bara ääälskar att gosa och vända upp magen för att man ska klappa honom där :-)

Vad vacker han är. Sträcker fram tassen så där fint också!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Han är jättesöt. Borde inte vara svårt att finna ett hem åt honom.
Tack :-)
Vi får hoppas att ett nytt hem snart dyker upp.
Vår snart 11-årige Musse börjar visa sitt missnöje över ännu en katt hemma med att börja kissa i vårt sovrum som han ser som sitt kungarike. Han har ännu inte kissat i sängen som tur är men kläderna har fått sig en och annan kissfläck. Vi får nu vara väldigt noga med att inte lägga några på golvet.
Musse har aldrig kissat inne förut så man får sig en funderare när han väl börjar göra det. Vi har varit hos vet. med honom men allt är okej med hans hälsan (vi har tagit prover). Så det verkar som han visar sitt missnöje och osäkerhet gentemot Teodor med att kissa i vårt sovrum. Det är ett ställe där det luktar mamma och pappa och han vill nog på något sätt markera att vi tillhör honom och ingen annan….
Mammas älskade gris….

Jo det kan vara jobbigt att få in en ny kisse! Hoppas att det löser sig för honom!

Önskar allt lycka till med att hitta det bästa av hem för den lille gosbollen!
Jag tänkte förgylla Er kväll med att visa en filmsnutt som jag nyss spelade in med vår Teodor.
Om man har tillräckligt med tålamod och väntar en stund tills jag håller klaffen så kan man höra hur han spinner…
Lille gosburk…
http://s283.photobucket.com/albums/kk318/tervmatte/?action=view¤t=MOV00020.flv
Vilken underbar kisse. Så synd att ni inte kan behålla honom när han trivs så.
Jo, han är helt underbart… Om det inte vore för Musses missnöje och antalet katter vi nu har hemma så skulle han nog få stanna.
Men man kan inte alltid få som man vill… Ibland får Musse bestämma…
Här kommer en bild från förrigår efter att jag borstade honom med en Furminator. Otroligt hur mycket päls man får bort från en korthårig katt med den…

Ojjj vad är det för en borste!????? Vadkostar den & var kan man köpa den??? Din katt är ju super söt! Verkar hur snäll & go som helst! Han kommer få ett nytt hem! Så fin som han är! 
Furminator? Hur ser en sånn ut.
Vilken vacker katt.
Nospuss till dej Teodor
En furminator är en fantastisk borste som tar bort alla döda hårstrån från katters/hundars/hästars päls.
På www.youtube.com finns det massor med filmer om Furminatorn.
Själva borsten kan du se på min bild, den ligger bredvid pälshögen, den lillafärgade.
Jag borstar mina katter med den var sjätte-sjunde veckan och slipper ha massor med päls på våra kläder, soffor, mat, golv, osv. Den är helt otrolig… Jag diggar den högt… Man får inte borsta oftare än så. Och den går att använda till alla djur som fäller.
I Sverige kostar den mellan 300 - 500kr men på amerikanska ebay kostar den 197kr inkl. frakt och allt.

Måste veta var man kan köpa en sån borste!???? Ska kolla nere på zoo affären! Måste ändå köpa en ny kloklippare!

Så himla vacker han är Teodor.
Nospussfrån mig också
# 14
Dem flesta brukar köpa den på
från en försäljare som heter Timholliday.
Ca. 200kr inkl. frakt

#16 Varför är det alltid genom nätet!?
Det är oftast biligast och smidigast att handla på nätet… Större marknad och möjligheter …
Här kommer länken till timholliday:
Jag betalade knappa 31$ för min nu står $ lite högre och då skulle det kosta 207kr inkl frakt.
Här i Sverige finns det på Swecat men kostar nära det dubbla plus frakt.

#18 tack! Min kompis brukar handla där, så hon beställer en till mig!

Vilken söt kisse. Och vad mycket hår man kan få bort från en liten katt. Lycka till med att hitta hem till sötnosen! :)
Tack så mycket allihoppa :-)
Vi letar efter det perfekta hemmet …
En tråd bland många andra om furminator på kattforumet:
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=147518&hilit=furminator
Lycka till med Teodor, han är en fantastiskt fin katt! Om jag inte hade haft fullt hus hade jag öppnat mitt hem, för han verkar supermysig! Har ju redan 4 illbattingar till katter hemma…
Nu har jag också beställt en Furminator, så nu kanske jag får 4 nakenkatter istället?! Vem vet?
Skulle oxå vilja ha en sådann men tycker det är krångligt att handla från utlandet så jag får hoppas att det kommer till sverige :-)

#23 Malindjuret! Jo men det finns i Sverige! Om du tittar på inlägg #18 & sen på den andra länken (den längst ner)! Där är en svensk sida som man kan beställa på! 
Det är inte alls svårt att handla från utlandet :-) Jag som inte ens kan tyska handlar mycket från tyska ebay… Det kräver bara att man vågar lite och tror på sig själv :-) Det finns massor med översättningssidor på internet som man kan ta hjälp av.
Kan Du engelska så finns mycket roligt att köpa på både engelska och amerikanska ebay…
Kan Du inte gå ihop med någon annan här som ska köpa därifrån och dela på frakten plus lägga ut för frakten när personen ska sedan skicka varan till Dig?

På tradera fanns furminator!!!! Under rubrik hem/hushåll! 
Ja två st fanns nu. En går ut om ca 16 h och ligger just nu på 251 kr.
//Pia
Finns "köpnu" och då kostar de 149:- på tradera alltså :)

#27 Japp!
#28 Jag tänkte på Malindjur! Undra om hon sett det?
Hoppas Teodor får ett nytt hem! Jag blev kär i honom! Men det är som det är här hemma! 
#29 Tack för omtanken :-) Hittils inga som vill ha myskillen… :-(
Det är verkligen synd då han är en toppenkille som förtjänar det bästa…
Kan inte låta bli att titta på lilla Teodor… så fin han är :) man blir ju liksom lite kär i han :) lilla grabben :)
Nospuss till honom :)
Nu har Teodor nospussats från Er alla
Tur att han är nyborstad, hi hi…
Han är så medgörlig när man ska handskas med honom, det är inga problem med att vore sig borsta honom eller klippa klor. En drömkatt med andrar ord… Inte ens när vi leker med honom så har han klorna framme. När vi leker med våra egna katter och sätter in handen under en duk, filt eller lakan så anfaller dem den med klor och tänder så att blodvite uppstår. Teodor anfaller också med fulla drag men aldrig med klor och så biter han inte heller hård, man känner knappt att han biter i tyget. Han är superförsigtig…

Naw vilken gose kisse! Puttar för honom! 

Hur har det gått för snyggingen???

Putt!

Putt!

Putt!

Hur går det?

Vilken chamör han är! 
Halla
Jag ar inte hemma just nu men har glada nyheter.
Om allt gar som det ska sa ska Teodor till sitt nya hem nagra km bort pa fredag. Kvinnan som ar intersserad av Teodor har redan varit hos oss och bekantat sig med honom.
Hon skulle ville bara ha en vecka pa sig att hagna in balkongen och inhandla allt innan vi ska aka upp dit med honom. Han ska dit pa prov fçrst men om allt gar bra sa far han stanna dar och bli innekatt.
Hennes dotter har redan tagit en hittekisse fran oss och den har det jºttebra.
Sa nu ska vi bara halla tummarna fçr att allt g+r vagen…
Uppdateringen fçljer…

Ohhh jippi!!!
Hoppas allt går bra! Vad otroligt kul att höra! 

Tjoho! Skönta tt höra att det verkar lösa sig :)

Du får berätta hur det går sen!!!!!!

Putt! Hur går det för honom???
Teodor är nu i sitt nya hem och verkar trivas där.
Nu har det bara gått två dagar sedan vi åkte iväg med honom men än så länge är både han och hans nya matte jättenöjda med varandras sällskap.
Han går inte runt och jamar, går fint på lådan, äter bra, sitter på fönsterbrädan på sin gamla filt som han fick med sig härifrån och kollar världen utanför och verkar väldigt avslappnad.
Hans nya matte kan gosa och bära runt honom utan några problem. Han kurra bara förnöjd ha ha…
Det är verkligen en av dem mest avslappnade katterna jag någonsin träffat.
I annonsen skrev vi att vi skulle ha 500kr för Teodor men nu tog vi inget för honom under förutsättningen att hans matte inom två veckor tecknar en försäkring åt honom istället. Vi klarar oss utan dem pengarna och Teodor får en säkrad vård i framtiden.
Så än så länge går allt som det ska :-)
Man blir så glad att man lyckas hitta ett bra hem åt en hemlös och bortglömd katt :-)
Åh så skönt. Grattis till er som lyckats hitta ett hem och till Teodor som fått ett eget hem oh så självklart till nya matten som fått en riktigt själsfrände.
Kram vännen.
//Pia
Tackar vännen 

Teodor, grattis till ditt nya hem!
Jag ska framföra alla grattisar till honom imorgon. Jag ska då ringa dit igen och kolla att allt fortvarande är som det ska.
Tack för fina blommor :-)

Hur går det??? Får Han stanna???

Ja simson, sån är det. Men vet inte om det är samma märke men modellen är lika. Jag har lagt bud innan men fick dem inte och dessa brukar återkomma med jämna mellanrum så jag ska se om jag kan inhandla en framöver någon gång när min ekonomi tillåter.
//Pia

Jag har handlat av GadgetBay tidigare och kan rekommendera dem. De kommunicerar på svenska så man behöver inte vara orolig att inte förstå. =)

Vilken underbar film du visade på Theodor..där både hör och ser man vilken gospojke han är!
Blev sååå glad över att han fått ett nytt hem och att han har det så bra där..härlig läsning:-)
Borsten..ja..den skulle jag allt vilja ha:-)

Tack Simson för länken, jag har nu beställt en borste. Skall bli spännande att se hur bra den är……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna