Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 1262 ggr
catfoot
0

Bortskänkes..

annons…Idag var jag å handlade, går jag förbi anslagstavlan på affären..Där stå 2 stycken kattungar bortskänkes..Jag blir arg å ledsen..När jag sen kommer till kassan, tar jag upp detta om bortskänkes lappar på tavlan, killen ser väldigt förstående ut. Men jag tror han tyckte jag var en hispig katt-tant..Men det struntar jag i..i varje fall frågade jag om jag fick ta ned lappen, å det tyckte han var helt ok..Ringer numret på lappen, när jag börjat förklara varför jag ringer så åker luren på i örat..Försöker ännu en gång, men telefonen var avstängd..Men jag fick fram större delen av vad jag ville ha sagt..Så hoppas människan förstod…Å inte gör samma sak igen..

/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

wolfie
0

Jag tycker du gjorde helt rätt!För vem vet vart en kattunge hamnar när det står bortskänkes..ormmat??usch säger jag!!heder åt dig!!

Chimney
0

troligen inte ormmat, kattskallar är för hårda.

att ta ned lappen tror jag inte spelade någon roll egentligen, men det var bra att du ringde och sa din mening, det hjälpte nog mer än att ta bort lappen :)

catfoot
0

Ja, men lappen åkte ner, eftersom jag ändå skulle ha telefon-numret med mig till bilen..Nu hann jag ju inte säga allt jag ville, men en del i alla fall…/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

Helt rätt gjort.

Vi gör likadant.

Jenna

Sidentass
0

Du är toppen Catfoot!! När jag ser sådana lappar går det kalla kårar längs ryggen, och man står där o funderar om man ska riva ner eländet eller göra något annat. De sista gångerna har jag valt att inte riva lapparna ifall att risken för att katterna dumpas finns om inget annonssvar kommer, så istället har jag spikat upp ett plakat bredvid där jag berättar vikten av att ta betalt för sina kattungar.

Har svårt för detta med att ringa tyvärr..men desto bättre att det finns andra som har pondusen att göra det, som du hade här Catfoot.

Att luren åker i öret tyder väl inte på något annat än att du tryckte lite på den ömma punkten! -P