Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2013 ggr
Solstickan
0

Feliway

Tänkte fråga er här då jag tror att många av er har prövat Feliway då ni tagit hand om hittekatter.

Jag vet att det finns behållare man monterar i hemmet som håller ca 4 veckor.

Jag såg också precis att det finns ett spray att köpa. Jag undrar nu om det är någon som provat sprayen.

Vart sprayar man den och hur länge "håller det"? Tänkte att jag ville prova feliway här hemma men kanske inte behöver sätta in hela behållaren utan köpa sprayen istället och använda den lite då och då…

Vad har ni för erfarenheter? 

En länk till apoteket hemsida med text om Feliway:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5998&ProductSKU=224275&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Leffe
0

Tror att den stora skillnaden blir att behållaren i vägguttaget ger hela tiden en jämn utsöndring (eller vad det heter) av ämnet, medan sprayen ger en tillfällig stark dos och sedan avtar. Så jag tror sprayen är bättre för t ex en fertil hane som för tillfället måste lugna ned sig. Vet av egen erfarenhet att behållaren fungerar, men vet inget om sprayen.
Det fanns förut, det kanske är sprayen, något man skulle t ex ha på bordshörnor där hanen drog sig emot.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Jag är en stor fan av Feliway både adapter och spray. Vi har ju många katter så därför använder jag feliway adaptern jämt för jag har märkt att kissarna uppskattar den. Sedan har jag haft enorm nytta av sprayen just när vi skall åka till veterinären eller varje bilresa. Jag har några katter som tidigare blev väldigt nervösa när vi skulle ut och åka. Inte en bilresa utan nervöst bajsande och efter vi börjat med feliwayspray har det inte hänt en endaste gång. Även vårt senaste lilla tillskott Lisa blev mycket lugnare i kattburen med spray än utan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Solstickan
0

Jag tänkte att jag skulle köpa feliway för att underlätta för min nya kisse att komma in i familjen. Jag funderar på att köpa sprayet som jag kan använda lite då och då, för då kan jag spraya lite nu i början när jag känner att det behövs, och sen även använda det framåt när vi ska åka bil osv….

Vad tycker ni? Låter det bra eller tycker ni ändå att jags ka köpa adaptern?

De är inte osams eller nåt nu gamla och nya missen, men tänkte ändå att de kanske skulle må bättre lite snabbare med feliway?

Solstickan
0

Det blev en adapter…. hoppas det kan underlätta för Kizzen och Vilda att bli kompisar och må bra tillsammans!

lilo-nova
0

Hoppas det blir bra med den!

Lena
0

#5 Du har köpt rätt. Om du vill använda Feliway för att underlätta för den nya kissen att komma in i familjen så är det adaptern du ska satsa på. Den avger det verksamma ämnet kontinuerligt. En adapter räcker för 70 kvadratmeter.

Sprayen använder man vid resor eller vid urinmarkeringar. Den verkar under en kortare tid. Jag har använt Feliway vid transporter av skygga katter. Det fungerar över förväntan. Katterna som brukar vara sjövilda när de kom i transportbur var kolugna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"