Har någon sett Jansson?!
Kisen som en gång försvann någonstans ifrån och kom till mig har nu försvunnit från mig oxå.
Min pälskling var borta för några veckor sedan, men då han brukar vara iväg på äventyr ibland så reagerade vi inte förräns han aldrig kom tillbaka.
Jansson bor egentligen i Bollerup som ligger i Tomelilla kommun, på österlen, södra skåne, men på 2 veckor kan han ha kommit långt!
Han är en kastrerad hankatt, svart med vita tecken på tassar, bröst och ansikte. Och så är han tatuerad i örat med AX70. Halsbandet han har på bilden har han inte kvar. Han är en hemskt charmig katt, jamar mycket, tycker om att kela och ofta väldigt leksugen. Så leksugen att han lätt hamnar i bråk med andra katter, tyvärr.
Snälla, om ni har sett till en sån här katt, ring mig! Mitt mobilnummer är 0761888595.
(ps, jag är hemskt ledsen att era pengar som ni samlat in till hans vaccination, id-märkning och registrering nu har sprungit iväg. Men jag är nog mer ledsen för hans och min skull)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt för Jansson
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

putt för min tok-katt som inte kommer hem :(
var i hammenhög idag, en by som ligger 7 minuters bilkörning här ifrån. en som sagt att hon sett en sån katt där de senaste en o en halv veckorna. gick runt och kallade osv. har satt upp lappar i hammenhög, glemmingebro och tomelilla.
såg en katt i en åker som liknade honom. ett tag trodde jag det var han, men så visade det sig att det var en helt annan kise som var ganska rädd för mej.
Jansson! du måste komma hem nu! :(

gullegubben han har säkert charmat in sig hos någon, men jag hoppas han kommer hem

Det ringde någon nyss, som sade att han nog hade kört över min katt… och han bodde i bunkeflo. Den jamade mycket innan den avled tydligen, och den kunde fungera som dörrmatta.
Vem *** ringer och säger så till någon? Hur i H**** kan man göra så? Jag struntar helt i om han har kört över någon katt eller inte, det är elakt och det är en hemsk människa som borde utstå samma behandling själv.
Jag sade till honom att jag inte vet var bunkeflo ligger, men att han nog borde vara lite mer försiktig när han kör. Sen lade jag på.
Sjuka j**** människor! 
åh, vad jag saknar honom!!!

#5 Du jag tror inte du skall ta det samtalet på allvar. Det var säkert någon som skulle göra sig "lustig" över din annons som vederbörande sett någonstans. Det finns så mycket folk med "sjuk humor" som borde få smaka på sin egen medicin någon gång.
Bunkeflo ligger väl i Malmö-trakten. Jansson försvann på Österlen väl? Rätt långt för en katt och traska tycker jag i alla fall.
Hoppas att du får ett trevligare samtal med gladare innehåll nästa gång!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

åhhh..så jobbigt o tråkigt att missen är borta..har du satt upp lappar och utlovat hittelön?
Tänker på er och håller tummarna för att du snart har misse hemma igen!

Vilka hemska människor det finns! Men blir så ledsen! Bunkeflo ligger i Malmö! Hoppas han kommer tillrätta snart! Kram!

Jag tror inte att det är din Jansson han har kört över. Hoppas han kommer hem snart, jag tänker på er

Knäppgökar finns det gott om………….. Slösa ingen energi på det samtalet, det var inte äkta utan han tyckte det var roligt att driva med dig. Sjuk humor som drabbar oss när våran kära kisse är bortsprungen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vad ledsamt för dig och Jansson! Hoppas han dycker upp snart.
Du behöver inte ha dåligt samvete för att "våra pengar" försvann. Du har utekatter, precis som jag, och då kan det hända. Det viktigaste är att du har kastrerad honom och bryr dig att han kommer hem igen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mjo, misstänkte oxå att det bara var som de jävlades. men det hjälper inte. han kan ändå ha blivit överkörd. och vem som än kört över honom så är det lika hemskt ändå. :(
jag börjar ge upp hoppet lite nu. vill inte tänka på vad som har hänt honom, det gör så ont. vill helst bara minnas honom.
men jag vet ju faktist inte om han är död. och så länge jag inte vet det så måste jag fortsätta hoppas och fortsätta tänka att han kan komma hem. känns hemskt att bara strunta i honom.
tack för era fina svar.

stackars dig , jag vet hur jobbigt det är, men under kan ske .jag lovar

jag fick ett mail där en kvinna tipsade mig om en djurpratare. ska kolla upp det där lite mer. kanske funkar det :)