Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1082 ggr
Hawknestgrove
0

Om att inte presentera sig......

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft lite åskproblem, men kom in nu och kommenterar faktiskt cuyos två trådar, som låstes med en gång. För det första, så blev han fly förb******d, då han fick höra om Copycat här inne. Han är ju en god vän till mig och vill självklart inte, att jag ska bli lessen. Så då tog han ju och kollade alla som anmäler sig som medlemmar här inne, eller vad man nu kan kalla det. OCh vad finner han? Jo, precis som jag, ett gäng med burkhor. Hur jag menar? Jo, personer, som man inte ser vare sig kön, ålder eller något om. INgen beskrivning skapad. Hur kul är det? det var det som var huvudpoängen i hans inlägg och inget annat. Att sedan en del har personliga antipatier emot någon, ska väl för 17 inte gå ut över sajten? Återigen, huvudfrågan var, varför tillåts egentligen, att folk här inne inte skriver det allra minsta på sin presentation? för det är ju just de typerna, som brukar vara de värsta trollen.

Jag har träffat på många goa och söta människor här inne, en del har jag pratat med IRL, en del har jag kanske bara varit i kontakt med via telefon elelr mail, men ni finns! Ni gömmer er inte bakom "INGEN BESKRIVNING SKAPAD"

Heder åt  er och det var det som Cuyo ville få fram och protesterade emot. Sen får ni väl tycka och tänka vad ni vill om honom.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Förstår inte heller varför man är så anonym här så man inte vill presentera sig alls. Man kan alltid skriva vilket kön man är och om man har katter..

Förstår att Cuyo är ledsen, vem skulle inte vara det om man fick sina trådar stoppade..

Jätte fin bild Gunilla…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

catfoot
0

Jag är själv inte anonym..Men ser heller inget fel i att vara det, alla vill kanske utge sin person..Jag kan erkänna att jag i början när jag var med i grupper å forum, var helt anonym…Ville liksom känna mig för lite innan jag berättade om mig å min omgivning..Så ge dom anonyma en chans, kanske dom är som mig…Vill ha lite kött på benen innan dom beskriver sig själva…Min synpunkt om detta../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja, ingen behöver ju skriva så mycket. MEn det har ju visat sig, att det är just de, som bara lägger smileys eller ingenting, är dem man får trubbel med. Likadant hos mig på Svensk NAtur. Herregud, nåt kan man väl skriva? Samtidigt som jag blir e lessen, när trådar, som är snälla bara låses. Cuyo, ville bara ventilera sin motivering till, att han inte vill ha denna sajt som favorit mera. Var det så farligt? Snart låses väl den här tråden också…….Men jag kan inte hjälpa, att jag blir sur, när man gör så mot dem som är snälla mot mig.

Alexej
0

Det var jag som låste hans avskedstråd. Det har inget med Cuyo att göra utan att vi är ett hittekattsdiskussionsforum. Vill någon avsluta sitt medlemskap är det okay men vi har haft en del onödiga och patetiska avskedstrådar förrut. Det känns inte så givande….

Det finns inga krav att skriva något i sina presentationer. Många nya och nyfikna väljer senare att skriva något om sig själva.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Cuyo]
0

Hej Gunilla och ni andra som svarade på det här,jag vill inte ha något bråk med någon här inne det har jag haft tillräckligt om tidigare så det är glömt från min sida,jag jobbar enbart för våra djur och inget annat och därför så tycker jag om er på den här sidan där man kan prata om sina problem och få många bra tips ifrån,jag har oxå Gunilla att tacka för det hon har hjälpt mej med i olika situationer som har dykt upp.

Men jag har inte gått ur sajten jag har den bara inte på mina favoriter längre om det nu har någon betydelse,,så jag vill fortfarande ha en bra kontakt med er medlemmar här på den här sidan,för den jag inte kan om katter det kan ju ni svara på.

Hej hälsar Cuyo från Partille och hoppas att det här inlägget kommer fram till er.

catfoot
0

#3…Ja men, man kan ju inte dra alla anonyma över samma kam../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

[Cuyo]
0

Hej catfoot det har vi nog inte heller menat och det skulle  vara, det vore orimlighit i det här stora Forumet oj oj Tungan ute

Hej ha en trevlig afton hälsar Cuyo.

kattassen
0

En beskrivning är ju alltid trevligt och det känns alltid kul att skriva och svara när man vet lite mer om personen bakom. Anonymt är lite tråkigt men dock inte otillåtet. Vad som däremot är extra trist är när det bara förekommer korta anonyma kommentarer utan direkt innehåll. De blir ju inte särskilt besvarade heller.

#5 Bra att du är kvar Cujo och fortsätter rapportera om det du hjälper till med.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[Cuyo]
0

Hej Kattassen ja du man kanske behöver en klapp på axeln ibland så det tackar jag för,jag har tänkt på en sak att ty mindre vi tjatar med varandra om offentligasaker som inte har med djuren att gör,jag tycker istället att vi lägger ner dom resurser  till det vi alla jobbar för och det är katterna som vi vill ska få ett mänskligare liv och även andra djur oxå givetvis.

Jag jobbar lite för mej själv att hjälpa till med det jag kan, jag  är med i PRO här i Partille och där finns det människor som vill ha hjälp med deras djur,så jag liger inte på latsidan om ni nu trodde det,det är som jag har sagt tidigare i några inlägg jag har skrivet om djuren kommer i första hand sen kommer människan och det står jag får oxå fråga min fru.Tungan ute

Hej från Cuyo och min fru hon är oxå med mej i det jag gör för våra djur, idag har det blivit mer katt hjälp tyvärr  men det beror på att vi har ett stort antall katter som behöver den hjälp dom kan få,och det tror jag alla håller med mej om.

Hej Cuyo

Lena
0

#9 Jag förstår nu att det blev ett missförstånd vad gäller dina trådar. Vi uppfattade att du tänkte säga upp ditt medlemskap. I sådana lägen kan det nämligen vara bra att låsa tråden. En medlem som slutat på sajten kan ju inte längre kommentera inläggen.

En tråd kan låsas av olika orsaker. Ibland pga att diskussionerna spårar ur, ibland för att TS önskar det och andra gånger för att det är information som det inte är tänkt ska diskuteras och kommenteras.

#0 IFokusnätverket har inget krav på att medlemmarna måste skriva en presentation. Det är alltså ett frivilligt val om gör det eller inte. Jag kan inte säga att jag sett något samband som tyder på att medlemmar utan presentation skulle vålla mer problem på sajten än de som har en presentation. Sedan är det naturligtvis alltid trevligt med en presentation. Dock inget vi kan tvinga fram.

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ella-Bella
0

Är bilden tagen av medlemmen själv? Eller är den skrivskyddad? Följs regerna?

Driver ni med de som har Burkas? Hets mot folkgrupp! Mycket olämpligt att agera på detta vis. Ett fall för JÄMO!

Lena
0

#11 Tråden handlar inte om burkas utan om medlemmars presentation inne på iFokus.

När det gäller bilder finns det ingen regel att man själv måste ha tagit bilden som man publicerar i ett inlägg. (Den regeln gäller bara vår fototävling) Det finns massor av bilder på internet som det är tillåtet att använda. Dock gäller det att ta reda på så att man inte publicerar en upphovsrättsskyddad bild. TS är en erfaren Ifokusmedarbaterar som är väl insatt i dessa regler. Jag tycker därför inte att du behöver bekymra dig mera om detta.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ella-Bella
0

Vad betyder förkortningen TS?

Jenna-Gun
0

Trådskaparen tror jag

Ella-Bella
0

det var inte lätt att gissa sig till, tack för svaret.

Crisse
0

Det är rent slarv från min sida att jag inte har en presentation om mig själv. Jag tar inte tag i det för jag har svårt att skriva om mig själv men be mig skriva en historia om någon katt så fixar jag det. Jag får se vilken dag jag känner att jag kan sätta mig ner och försöka göra en beskrivning av mig själv.

Puma77
0

Kanske räcker det lite om dig själv och sen främst om arbetet du gör Crisse.

//Pia

nils1
0

Shockerande att påstå att dom som har på sig en burkha inte har någon identitet… Minns någon som sa olika negativa saker om judar också…

Det handlar väl om arbetet med hittekatterna härinne, vad spelar det för rol om någon presenterar sig eller inte? Man kan ju ta kontakt via PM om man nu vill veta nånting om någons privatliv?

Anonym utan burkha

Crisse
0

# 18

Jag tycker det är bra att man presenterar sig säger jag som har slarvat och inte gjort det men alla vet nog ändå vad jag sysslar med. Sen är det säkert inte så att man skriver ut sitt privatliv utan kanske berättar om hur många katter man har eller hur många år man har haft katt. Ibland kan det vara svårt att läsa ut om det är kattägare eller någon som hjälper dom hemlösa katterna eller kanske inte ens har någon katt och då kan det vara bra att gå in och se vilket det är för att förstå en medlems kommentar. För under senare tid har det varit mycket konstigheter och ibland är svaren personliga och inte handlar om katter så man undrar vad för människa det är. Jag skall ta mig i kragen och göra en personlig beskrivning på min sida och jag tycker faktiskt att alla kan göra det.

Hawknestgrove
0

JAg har aldrig sagt, att de som bär burkha inte HAR någon identitet. Men det ser ju UT som det! Det är det jag är ute efter. Har förresten inget rasistiskt tänkande, då jag är kvartsjudinna själv. Så var det med det.

Att man inte kan uttrycka sig bildligt, är väl lite konstigt. Nu är det ju så, att alla som är anonyma, är ju inte bovar. Men om vi vände på det, så är alla bovar här inne, eller vad vi nu ska kalla det anonyma,eller hur?

Avantasia
0

Känner mig lite träffad så nu har jag skapat en kort presentation i väntan på mer insperation. Har varit inne på Hittekatter och skrivit innan men under en annan ansvändare som jag valde att avsluta efter påhopp på en annan iFokus sida. Antagligen därför jag inte riktigt tagit tag i min sida också, anonymiteten har känts bra. Dock var det ingen här inne som varit otrevlig så jag tror att jag vågar ta mig ut ur "mitt skal". Glad

[sofia-85]
0

Men det kan ju äöven vara så att man kan ljuga ihop en presentation… Kanske bättre att inget skriva än att ljuga om ni förstår vad jag menar :)

Puma77
0

Ja visst kan man det. Men det kan också räcka med något litet enkelt i presentationen. Inte direkt vem man e utan man kan fortfarande vara så anonym man vill.

//Pia

Lena
0

#13 TS är en på internetforum vedertagen förkortning för trådskapare. Alltså den som skrev det inledande inlägget. Ibland blir man lite lat och skriver inte ur hela ordet. Fast egentligen är det bättre att göra det, alla är inte bekanta med förkortningar.

Vill även förtydliga att det från Ifokus-nätverkets sida inte finns några krav på att medlemmarna ska presentera sig. Det är ett eget val hur man vill göra i den frågan. 

Ella-Bella
0

Jag är med på Lunarstorm också och där talas det mycket om att man absolut inte ska skriva ut sitt riktiga namn och sin adress på nätet, vem vet vilka skummisar som läser det?  Och kommer till ens hem för att stjäla eller mörda!

Lena
0

#25 Att skriva ut namn, adress och telefonnummer är inget som rekomenderas på iFokus heller. Det är därför medlemmarna har ett alias. En presentation varken behöver eller bör innehålla den typen av uppgifter.

//Lena

Puma77
0

Jag brukar inte skriva ut mitt fullständiga namn eller adress men i vissa fall så har det blivit nödvändigt på sajten av speciella skäl.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nej vem 17 begär eller önskar, att allt ska lämans ut? Självklart inte. Men att bara vara en formlös hög utan något att gå på, är vad jag reagerar mot. Speciellt då dessa formlösa högar ofta är de som ställer till härverk och inte vågar stå för vem de är! Ja, Lunarstorm, det är väl ett forum som jag varken växt in i . HAr väl varit utvuxen från det hela min internetttid.

[Cuyo]
0

Hej Gunilla jag håller med dej i det du säger att vi inte ska gå ut med hela prästbetyget det var väl inte riktigt så som var meningen,men att gå ut i en grupp att ställa till ett helvete för många medlemmar som inte har en chans att kunna försvara sej,för dom vet inte vad det är för en människa som sitter bakom det inlägget,jag vet en som oxå kan svara på det och hon tycker att det är lite olustigt att bli förolämpad av en människa man inte har en aning om vem det är,och den personen jag pratar om är min vän Gunilla.

Jag kommer inte att gå in på det här mer men jag tycker att en viss presentation skulle det nog behöva vara i alla forum,jag har det i min grupp och det har fungerat bra tycker jag. 

Hej hälsar vi från Partille idag oxå Cuyo

Imasy
0

Tycker väl iof inte att det är konstigt om man inte vill skriva ut för mycket på internet vem man är, med tanke på att den informationen är offentlig för alla.

Nu har jag iof en länk till min hemsida, och där kan man klura ut vem jag är. Fast visserligen så både id-märker jag samt föder upp, så jag gör väl lite "reklam" för mig själv på det viset.

Hawknestgrove
0

Ja cuyo, tack för att du peppat mig unde de här jobbiga dagarna. Som jag sa förut, Alla som är anonyma är inte busar. Men alla busar är anonyma. OCh det räcker ju med att jag kör hemifrån, så skyltar jag ju med vem jag är, plus att jag har länkar till hemsida jag med, där man lätt kan klura ut vem jag är.

Crisse
0

Då är jag en buse.  Hi Hi Hi

Jag lovar jag skall men jag har så mycket att göra och just nu att skriva om.

Gå in på Hemlösa i Skåne eller SkåneKatten ( ursäkta att jag stjäl plats men det är viktigt).

Hawknestgrove
0

NEj Crisse, det är du inte. Som jag sa, alla anonyma är INTE Busar. Men alla Busar är  Anonyma.

Crisse, just Skånekatten ska få en liten överraskning i månadsskiftet. Mer säger jag inte förrän på söndag.

Crisse
0

Det blir dom säkert glada för.