Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 948 ggr
Linda
0

Jourhem

Jag har tänkt mkt på det och skulle vilja veta vad som krävs.

Vi bor inne i stan (Stockholm-Östermalm) men har det rätt stort, har en kastrerad hane äldre modell:)

Jag jobbar på ett kontor nära bostaden och har möjlighet att gå hem på lunchen.

Vår Nisse är ensam mellan 8:30 när husse och barnen går, jag kommer hem mellan 12-13 sedan hem klockan 17

-Tror ni att våran bortskämda katt som står i mittpunkten skulle tåla att ha besök som kräver mer än honom?

Som sagt jag kan tänka mig för katternas skull att erbjuda ett skyddsrum med kärlek, omvårdnad.

Ps Veterinär nära där vi bor

anebit
0

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

HannaAkutgruppen
0

Det skadar inte att pröva..Din hjälp behövs!

Lite info

http://www.akutgruppen.com/akuthem.html

www.akutgruppen.com/akuthem.php?typ=ber " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.akutgruppen.com/akuthem.php?typ=ber 

Hawknestgrove
0

Ja, Linda, varför inte prova? alla platser är välkomna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Bravo Linda! Skulle vara skönt med en katträddare till…Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Linda
0

Jag kommer finnas till förfogande, jag mår dåligt av att tänka på att till hösten kommer det vimla av "sommarkatter" som behöver hjälp.

chris28
0

Hej Jag har inte haft några problem. Så länge du visar att din katt är nr 1 och att du inte accepterar något annat. Bara Kungen får sova i din säng, Kungen får mat först, Kungen specialgosas osv.

Tar du in en hane till kan det bli spott och fräs ett tag tills de har hittat rangordningen.

Just nu har jag tre honor från Kattkommando Syd som behöver nytt jourhem. Den värsta skygga tiden är förbi och de blir allt mer sociala hela tiden. Titta in på www.kks.nu Lisbets katter. Jag har Busan, Flisan och Frida (under Fridolf). KKS ersätter alla veterinärkostnader men du själv står för mat och sand. Kolla med Lisbeth om det finns foderrabatt. Jag finns i Fruängen och kör in dem gärna till Östermalm.

Varför vill jag bli av med dem? Jag har 5 egna katter och börjar studera i höst så jag får en helt annan ekonomi då. Dessutom så planerar jag min avel att ha kattungar till våren 2009, men det är en annan femma.