Kan man få hjälp?
Jag bor på landet och har finns massvis med katter.
Mitt problem är inte ett utan tre.
Jag brukar gå med min hund till en sjö som ligger här brevid och Lady hittade i måndags tre kattungar liggandes i en hög mitt i regnet.
Jag rörde inte dom då, för kattmamman kan ju bara vara borta en stund, men då detta var på morgonen gick jag dit 3 ggr till den dagen. Kattungarna var ensamma, på samma plats. På tisdagsmorgon var dom fortfarande kvar och ganska utmattade och kalla, så då tog jag hem dom (kunde knappt sova på natten).
Kattungarna ser ut att vara 6-7 veckor gamla, och dom vet knappt hur man äter burkmat.
Finns det någon hjälp man kan få så man har råd med dom? Jag har tid och plats att ta hand om dom tills dom kan flytta, men jag har inte råd med veterinärbesök och jag skulle vilja ta dit dom för att se så dom är okej..
Vore skoj att ha råd med vaccination, id-märkning och kastrering när dom är i den ålder.
Finns det något katthem man kan vända sig till och be om "donation"?
puttar
putt
insåg att min rubrik kankse låter lite bitchig, och det var itne alls meninegn :)

Finns det inte något som heter Chikas minnesfond som man ska söka pengar från?
Du har ju även Billy hittekattsförening att söka ifrån
Jättebra att du tog in kattungarna. Men det ser inte bra ut med bidrag. Det bästa vore om du fick kontakt med ett katthem i närheten. Kollar här under länkar annars finns det en del adresser under http://www.katter.nu/sv/katthem.htm . Många katthem jobbar med jourhem, dvs de står för veterinärvård och förmedling och du som jourhem står för kattmat och strö.
Det finns 2 föreningar som kan ge bidrag:
Chickas minnesfond (Djurewns rätt)
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,670228&_dad=portal&_schema=PORTAL
Billy hittekattsfond
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
*håller tummarna*
jag har mejlat Billys hittekattsfond nu iaf, Chickas minnesfond förstår ajg inte riktigt var man ska vända sig..

Ansökan
En skriftlig ansökan ska sändas till undertecknad via mail eller brev. Det ska klart framgå till vem och vad ansökan avser. Ett precist belopp måste anges. Alla anspråk ska kunna stärkas med kvitton eller vid akuta situationer i samråd av veterinär. Förfrågningar besvaras under kontorstid enligt nedan.
Siw Ågren
Djurens Rätt, Vedby 346 Solhem, 395 90 Kalmar
0480 - 47 36 42 (telefon och fax)
E-post: siw.agren@djurensratt.se
När jag läser det så tror jag att Chickas minnesfond är till för att sökas i efterhand. Men du kan ju alltid försöka. :)

Tog ovan citat från denna länk:
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,670192&_dad=portal&_schema=PORTAL
ser dåligt ut faktiskt..
Billiys har väldigt många ansökningar så dom kan inte lova mig något..
#11 I vilken del av landet bor du? Jag tänker på katthem/föreningar nu - om det finns något/några du skulle kunna vända dig till. Som någon redan skrivit kan det finnas möjligheter att du kan vara jourhem för kattungarna genom ett katthem/förening. Det vanliga är då att man som jourhem står för mat och kattsand och att katthemmet/föreningen står för veterinärkostnaden. Katthemmen är regel fulla så här års, men om man kan vara jourhem kan det ställa sig i en bättre dager.
Jättebra att du tagit in katterna i alla fall. Det är ju det viktigaste just nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
skåne, och här är typ fullt med hemlösa katter överallt just nu..
får man som privatperson lägga ut annonser på tex tradera och skriva att det går till katterna? blir det pengar över donerar jag det gärna till något katthem..
Du kan ju alltid sälja något på Tradera till förmån för hittekatten, klart man får göra det. Vet att flera lägger ut saker där för hittekatters skull. Sen har du ju forumet för auktioner här kopplat till iFokus där du kan lägga ut saker för budning med.
tack :)

Så oerhört skönt att missarna fick komma till dej…önskar verkligen att det löser sig med det ekonomiska..som någon annan skrev här ovan..kanske du kan ha dom som jourkatter genom en kattförening som då står för vetbesök o kostnader i samband med det..