Var köpa transportbur?
ja, var man kan köpa dom vet jag ju. men jag undrar om ni vet något ställe där dom säljer transportburar som är rejäla, som tål två stycken ilskna, starka och tjocka kissar. Och så vill jag köpa en jag kan ha länge! Men den ska inte vara för dyr heller och inte för liten. Så var, eller vilket märke, någon som har någon att rekommendera?
Tittade i någon affär, den var bara skräp. Aldeles för plastig och klen.:(
/hennum
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ta du en till var sin katt. ÖB har bra och tåliga burar, till bra pris. Kolla på deras hemsida! Titta även på Rustas sidor. Och inte att förglömma, Blocket och Tradera!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hmpf, vi har köpt en på en djuraffär för 250 kr..
Sen 2 på ÖB , en för öööööh 125 kr ååh den andra för…. 175 tror jag ( rätt ) …?? ..
Sen har vi en från Rusta för nån 100 med..
Men då min tjockis endast väger typ 3-3,5 så vet jag inte..
Kompisen köpte resebur på Rusta, åh hennes bjässe väger iallafall över 5 kg åh den håller hur bra som helst för hennes biff
Vad är tjocka kissar? Smulle väger 5,5 kg och han är inte särskilt tjock :) tror jag :).
Jag har köpt på ÖB, de fungerar bra och är billiga också :)

hmpf glömde, skiten vi köpte för 250 till Sveisen är den som hållst kortast tid oxå :P den jäklar tuggar dom sönder.. hmpf
sen har du blocket och andra köp oh säljställen
http://halens.se/ProductPage.aspx?pid=021188&oc=7 denna har en kompis 2 katter i , och det fungerar Maggan47
Köp en bur med metalldörrar, de håller bättre. Rustas är av plast och inte lika säkra om man har riktigt rymningsbenägna katter. Här i Mellerud kan man köpa bra kattburar för 250:- på ICA. Det är alltid bättre att ha en bur till varje katt. Risken finns att katter stressar upp varandra och blir osams även om de är de bästa vänner i normala fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

på ica i simrishamn har de sånna i plast och med metalldörrar. men plastdelen ser så plastig och vek ut… Hellre betala lite mer för en kattbur som håller länge. Vill inte köpa en ny efter att man använt den några gånger.
nja, så extremt tjocka är dom väl inte. ^^ kanske 5,5 kg ungefär. men jämfört med våra andra katter så är dom biffiga :P men de fungerar bra med att sitta tillsammans i en bur. men vi kan inte ha alla tre i en :P det är därför vi behöver en till. så jansson kan vara i en o kurt och bertil får dela. fast, köper jag billiga så kan ja ju köpa två :) lite lyx förtjänar dom ^^
tack så mycket för svaren, då vet jag lite mer nu. Det verkar klokt med ÖB, om de är billiga men bra där.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag köpte nyligen en transportbur på ÖB för 125:--. När jag kom hem såg jag att det var en spricka i underdelen. Sånt kan ju hända vilken bur som helst men jag tyckte buren var väldigt plastig. Så jag valde att få pengarna tillbaka.
Jag brukar besöka en och annan loppis och hittade två stycken där för 85:--/st. En Atlas 10 och en som jag inte vet vilket märke det var. Båda känns i alla fall bättre än ÖB:s. Har för mig att den modellen dom har nu inte är samma som dom hade för något år sen.
Jag har köpt på blocket fick en jätte stor bur och en liten för 250:-
Malin