Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 696 ggr
Nilshult
0

Katty och Kattarina

Hej!

Jag undrar om någon av er har provat doggys(mjau) produkter torrfodren Katty och Kattarina.

Jenna-Gun
0

Nej, men det ska bli intressant att se om andra har provat.

Hawknestgrove
0

Jo då, jag gav dem förut till tanten i Strömstad, som jag dumt nog sponsrar med kattmat. Bra käk. Men Kattarina säljs bara av Granngården och de upphörde här i Strömstad. Så då blev det slutköpt enbart av den anledningen. Lite långt att köra 10 mil totalt bara för att köpa det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Jag har provat.

Det var icke diaree framkallande på mina katter som de märken som finns på mataffären gör.

Dessa har jag bara köpt om maten har tagit slut 2 dagar innan lön, så gångerna jag har köpt det kan väl räknas på en hand kanske.

Det har väl gått att äta enligt mina katter, i brist på bättre. Det vart väl inte direkt vågen, men som sagt, det gick.

Rent innehållsmässigt kan jag inte svara på om det är bra eller dåligt, även om jag gissar på att det innehåller en hel del spannmål? Då jag aldrig tänkt att de ska äta detta permanent, så har jag inte brytt mig om att kolla innehållet.

Hawknestgrove
0

Ja, jag gav det ju till tanten, då jag visste, att hennes katter var utekatter, tyvärr och ävenförsåg sig med den mest naturliga föda som fins för katter… Nämligen den föda de jagar själva….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Heffipeffi
0

Jag köpte Kattarina en gång för att jag ville ha fodertunnan man fick till. Ingen av katterna åt det.

Skulle inte rekommendera det fodret. Alldeles för mkt spannmål. Katty är ngt bättre, men inget jag skulle ge till mina katter.

Om du vill ge katterna ngt av Doggys billiga torrfoder skulle jag rekommendera Mjau. Det har en  bättre sammansättning, om än ngt låg fetthalt.

Däremot är Mjaus burkamt helt ok. Mkt bättre än dyrare märken.