Vad ledsen man blir...
…när man upptäcker att ens hittekatt fått stryk i sitt tidigare hem.
Lilla Elin fångades i fälla som halvvuxen hona då hon irrat omkring i en tid. Efter några månader blev hon hanterbar, men varje gång jag försökte lyfta henne och sätta ner henne, landade hon alltid på rumpan med svansen mellan benen, ungefär som hon varit van att någon kastat henne. Hon kunde även fräsa till utan anledning, som för att skydda sig IFALL något ont skulle hända.
Nu har det gått tre år och jag trodde alla sår hade läkt men upptäckte i morse, när jag skulle spänna på mig ett bälte (brukar inte använda det i vanliga fall), att hon blev vettskrämd. Hon hukade sig, började fräsa och tryckte sig mot väggen. Det kan inte betyda annat än att någon sjuk människa har slagit henne med en livrem. 
Vad är det för fega människor som ger sig på oskyldiga, försvarslösa djur, hon kan ju inte varit mer än kattunge när detta hände? Det gör så ont när man tänker på det…
oj va tråkigt att höra man blir så lessen varför skall dom ge sig på oskyldiga djur,
Kram Malin
Nä… så hemskt!
Ibland så undrar jag vad det är för människor som gör djuren illa, vilka galningar! BLÄK!
/M
Ja… och så sägs det att djur glömmer…
Jag vill inte att hon ska tro att jag NÅGONSIN skulle göra henne illa. Fast alla gamla minnen är väl så fastrotade att det är en reflex för att skydda sig…lilla gumman….
Men usch så ont det gör i mej när jag tänker på kissen. Vad den har varit med om.
Jenna:(
Glömde tillägga att den här katten ville inte djurföreningen i min kommun befatta sig med när hon hade fångats in, för de tog inte in "sådana katter".
Vilka katter ska man då hjälpa om man inte är villig att hjälpa de som haft det tuffast?
Usch ja tänk om våra hittekatter kunde berätta för oss vad de varit med om tidigare. Våra tre hittekattsbröder som vi adopterat från Hittekatten i Piteå är alla rädda för händer när man har dem i en viss position. De blir bättre och bättre men det finns ändå kvar lite. Vi får därför alltid tänka oss för hur vi närmar oss dem. De hade varit hos en missbrukare som höll dem inlåsta i sin garderob.
Bröderna Pasifald, Tristan & Sigfried
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad hemskt! Stackars små katter som inte blir väl omhändertagna. Förstår inte varför man skaffar en katt om man ändå inte tänker ta hand om h*n/ vara snäll mot h*n. Tur att iaf hon har kommit till ett kärleksfullt hem. Och sorgligt för alla andra katter som inte ens blir upptäckta i sin misär.

Usch vad tråkigt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Stackars lilla kisse.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Hemskt
va söt hon är :-)

Riktigt söt gäsp-katt. Och så skönt hon ser ut att ha det :)