Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 472 ggr
aliciia
0

Hjälp/Frågor

Jag och en kompis "Hittade" en katt i "vårat" område där jag bor, Vi kallar helle smulan ^^
Smulan är jättesmal men är ganska kelig, Vi har gett henne lite kattmat åså, å hon är lite svullen eller hur man ska säga, så vi funderar på om hon har kattungar.. men vi vet inte, hon är ganska kelig som jag skrev där uppe, men det är ingen som har hand om henne :(
JAg gick ut med en av mina katter för ca 2 månader sedan, så låg hon i den busken där hon ligger ibland, men jag tänkte inte på det, så aa, hon har varit här i några månader iallafall.

vi vill inte att ngn ska sjuta henne, som de gör här om katterna inte har halsband :( så kan vi sätta på henne ett halsband ? men det är ju inte vi som äger henne.

Vi har gett henne vatten, å liite mat i ca 1 vecka

blev kanske lite rörigt inlägg :P menmen

Byt "Grupp" om det är fel ^^

aliciia
0

Puma77
0

Är ni osäkra på om hon har en ägare så sätt på henne ett halsband med en sån där tub på som ni kan skriva att "ägarna" ska kontakta er.

Ibland kan ju katterna dock få av sig halsbanden så var beredd på det. Sen kanske ni kan sätta upp lappar och frågar efter ägare.

//Pia

MariannE11
0

vilket område/stad finns katten i?… vad har du för frågor?… förmodar att du vill att kissen ska få ett bra hem…har du hört dej för med närmsta katthem?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Puttar upp. Du har fått många bra råd här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....