Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 450 ggr
mogge9
0

Agrias Djurförsäkring

Hej till alla  i gruppen,det här gäller även katter, jag vill berätta vad jag och Cuyo har varit med om.  Vi har varit hos Veterinären här på Göteborgs Djurklinik och tagit en massa bilder på min hund,för han har gnällt när man har klappat honom och det oroade mej,men nu är det gjort så nu börjar han att vakna igen,och nu blir det Caniflex för hans ledvärk,så långt är allt väl men nu kommer vi till det många inte har råd med idag som har djur som blir sjuka.  Jag har Cuyo Helförsäkrad  i Agria som jag betalar i månaden ,men på ett år så har dom höjt självrisken till 2000 kr förr var det 1000 kr,så mitt kostade i dag  2500 visst hade jag råd med det när det gäller min hund. Men då kommer jag dit som jag ville säga,jag hjälper många människor och djur som har det jobbigt,nu förstår jag varför det är så många som  inte har råd att gå till en Veterinär med sina djur med dom priser som är,och därför har vi kanske många vanskötta  djur som man ser idag,sänk priserna på det här så tror jag att både djur och människor mår bättre idag.

Hej från Mogge9

Lena
0

Ja det där med veterinärkostnader är naturligtvis inte någon direkt billig sak. Fast det är det inte att gå till doktorn heller för oss människor om man ska se till vad det egentligen kostar.  Skillanden är att veterinärer inte får några statliga bidrag till sin verksamhet samt att det är moms på veterinärarvodet. Så var det inte tidigare - det tillkom i början av 1990 talet. Då blev det helt plöstligt 20% dyrare att gå till veterinären från en dag till en annan.

När det gäller försäkring hos Agria såg jag att man kunde välja flera olika alternativ. För katt finns det bas eller plus försäkring vilket ger rätt till olika mycket veterinärvård om jag fattat det rätt. Sedan kan man välja olika självriskbelopp. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen samt att läsa på ordenligt när man väljer försäkringsprofil. Kort sagt kan man välja alternativ som kostar mindre i premie men ger mindre i ersättning när något väl händer. Men man kan också göra tvärtom. Betala högre premie och får ut mer om olyckan är framme eller sjukdomen slår till. Lägsta fasta självrisk för katt är 1000:- och 10% rörlig självrisk. Högsta maxersättning på ett år är 60.000:-.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Och skulle ni nu vilja satsa på en försäkring i Agria i varje fall så får ni gärna ge vårt ombudsnummer - då får föreningen 70 kr. Numret är 03116. Föredrar ni If så kan ni ge vårt ombudsnummer där också, och det är 1SL15-E045. If har vi ett mycket bra samarbete med, så ni kan försäkra allt från katter till hus. Sjävklart varierar pengarna vi får för det. Underbart.

www.djurhjalpen.nu

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Bella-Maria
0

Man borde ta bort momsen på djursjukvården, då skulle det vara mycket billigare att gå till veterinären, och flera djur skulle få vård. Mina katter har varit duktiga skattebetalare, (besökt veterinären många gånger) men aldrig har de fått någon skatteåterbäring. Vart tar pengarna vägen?

Lena
0

#2 Det ska jag tänka på Vanessa! Vi är i försäkrartagen nu med våra till Sverige nyanlända katter plus en ny kisse.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"