Why Me..........
Jahapp, kan nån ha mer otur än jag? ALLA andra häromkring, som fick sina datorer förstörda av åskan förförra veckan, klarade sina hårddiskar. Jag klarade den ena. Den som jag inte hade något direkt på, alltså inga program eller några användbara bilder. Jag har haft backup på Storegate, alltså Telia Säker lagring på en del grejer. Microsoft Outlook gick åt pipan, med allt som låg där. Dvs exempelvis alla era bilder, som ni skickat mig med kattmodeller med kksleksaker. Har Pmat till3 stycken, men om det är fler, som känner av, att ni har biler, som ni skickat till mig, så ge er tillkänna. Funderar på, att ALDRIG MER använda mig av vare sig Outlook eller MIcrosoft Outlook. Mitt ofice, som jag hade i den stora burken var dessutom så gammalt som 2003 och utnyttjattill max. Så den biten vet jag inte hur jag ska lösa. Alltid roligt nästan jämt, eller var det inte så det var?
Eller den här veckan börjar bra, sa hansom skulle hängas på måndan…..Tur att vi ska på fest på fredag och sambon ska köra. känner för att bli dritings, som man säger på norsk…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fy så trist.
Men kör in allt på cd sedan så du har om hårddisken pajar. Jag gör det varje fredag. så har jag det kvar om det skulle paja nått.
Jenna

"De e bare dritt!!!" Det är bara sk.t! norska till svenska… =) Citat min farbror från Oslo som i vår mist sin fru och nu fått andra stroken efter det…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
En CD är inte något att lita på i längden och det är inte små usb-minnen heller. Att allt försvann har inget att göra med vare sig Outlook Express eller Internet Explorer i ett sådant här fall. Fast jag skulle aldrig komma på idén att använda de programmen av virusskäl.
Köp ett par yttre hårddiskar och gör kopior på allt som du är rädd om, som t ex det du fått som e-post eller skickat och förstås dina dokument.
Åskan kan du aldrig skydda dig mot mer än att dra ur alla sladdar, både el och telefon. På sommaren går jag aldrig hemifrån utan att dra ur alltihop om det finns minsta risk för åska. Och detta trots att jag installerat utrustning för flera tusen ute på inkommande el- och telefonledningar. Det är nämligen luftledngar där jag bor.
Hur gamla dina program är är betydelselöst när åskan kommer. Jag kör med Windows 98 eller om det heter 97 för jag har aldrig brytt mig om att betala för nyare versioner som bara är sämre än den som jag har.
Nya program i stället för Microsofts Word finns att hämta gratis på www.openoffice.någonting net, com eller vad det är.
Stackars dig…. urk… vet hur det där känns! Jag hade alla mina bortlovade jobb på en extern hårddisk som tur var, annars hade någon (alla) blivit vansinniga på mig…
Kan jag hjälpa dig på något sätt Gunilla?
Kram
Malin

Fyyyy..så trist..vet så väl hur man mår när det är något med burken som strular..jag ska ta varning av detta o börja lagra på cd-skivor..
Lagra på extern hårddisk istället Siden… det är säkrare :)
Varför är inte cd säkert.
Åskan kan väl inte förstöra dem????????????
Nej, men det kan bli repor… och om man har haft cdn länge så kan det ibland bli så att man inte kan läsa dem. Dessutom är cd och dvd känsliga för värme… de ska helst stå svalt och mörkt, har jag läst någonstans… rätta mig gärna om jag har fel…
Det finns externa hårddiska 500 gb för under 800 kr nu för tiden och de fungerar bra. Jag har 2 stycken… de kan jag varmt rekommendera 
/Malin
Litet tips, senaste halvåret allt mer och mer inne på sweclockers forum, mycket bra tips samt kunskap. Finns nog även om externa hårddiskar etc etc.
#10. Tackar så mycket… det var en himla bra sida… om allt! 

det är skit när datan krabbar,, jäkla otur du hadde Gunilla…nä man ska nog ha backupp på det messta, har inte jag,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jo, lätt att vara efterklok. Trodee, att grenurtaget med åskskydd skulle fungara, men det gjorde det inte. OCh ingen kunde tänka sig, att det skulle bli åska på morgonen. Men mitt fel. En del är räddat, visst, tack vare Telia säker lagring, men feleet är Teliamailen. När jag går in på webbmailen, så ser jag ju inget gammalt, dvs det som var inna åskan, för det låg ju påMicrosoft Outlook. Externa hårddisk, ja visst, men har varit för slö för att uppdatera. Mitt hopp står till Picasa, om det kan vara så, att jag kan se alla gamla bilder där, när datorn kommer igång igen. KAn inte hämta det från den här datorn. Och här har jag office 2007, kan visserligen lägga in det på den stora, men Jag är inte riktigt sams med det. HAde helst velat ha 2003, som jag hade förut. Plus alla kostnader, som det drog på sig. Nytt moderkort, nytt grafikkort ochen nyhårddisk, plus telefonen och modemet som gick åt fanders.Ok, hemförsäkringen får väl täcka det mesta, men självrisken är ju 1300kr
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....