Rastgård till katter??
Vi ska bygga en rastgård till våra katter, är det någon som har erfarenhet av det här inne? Vi tycker att det är så svårt att veta hur man ska börja och så vidare……

Jag har för mig att Gunilla hade byggt en. Eller om det var någon annan.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
>Jag har två rastgårdar, den bästa är den som katterna går ut genom köksfönstret,. mycket praktiskt. jag har köpt hundgårds grindarr på blocket å det kostade ingen förmögenhet. En fristående kattgård med tak som blev gjord nu i sammar blev inte så lyckat, bära tunga katter blev bara för mycket å inte såg de ut att trivas där

Mina katter har rastgård men jag har inte byggt den själv.
Det är en hög rastgård med nät som ska tåla hanteringen från kakaduor! Det är det rastgården en gång blev byggd för. Fåglarna släppte vi ut genom ett fönster. Men nu är det katternas rastgård och dom har fri tillgång till den genom att en ventil i källaren plockades bort. Alltså inget fönster som måste stå öppet alltid. På utsidan av ventilen sitter en kattlucka. Det är gjort ett litet "trähus" på utsidan som kattluckan är fäst i.
Bytte grupp för ennna tråd och tog bort OT
Det här ämnet tillhör verkligen katter.
Jenna Medarbetare Hittekatter ifokus
Är det någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta?
Kolla på blocket där kan du få bra pris på begagnade galvaniserade hundgårdsgrindar, De går även att använda de som tak, taket satt jag bara fast med strips så de inte kunde rymma
HAr sålt slut på mitt mjuka nät nu, men finns att köpa på H.H Kristiansen i i Göteborg. de tog förra året 25 kr kvm. plus frakt. så det är inte dyrt. Mitt bygge kan ni se på min hemsida.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Måste man även ha nät på själva gräsmattan? Så de inte rymmer…
Nej nej för gudskull. gör en ram efter backen fäst nätet på det Sen lär du ha stolpar i hörnen om du ska ha nät 
gå in på gunillas hemsida under rastgård. Då ser du steg för steg hur de byggt sin gård. Själv har jag hundgrindar bara för jag är inte så händig av mej
Jag har varit in på Gunillas hemsida, väldigt fin och lämplig katt gård.
# 14 Då är det bara att sätta fart på gubben då
#14 Ha ha
det är inte det lättaste ska jag säga. Men vi vet då ivarjefall vart vi ska ha den. Frågan är om det räcker med hönsnät, om det håller. Jag ska ringa till djruskyddet imorgon och höra om de har nät att sälja, jag vet att de hade det förut.

Ja ankie, HAde ju turen att tigga mig till gamla telestolpar. Ni kan tro, att de är poppis att riva i! OCh de ruttnar ju aldrig. JA, Anebits balkon är toppenfin. Den typen av nät finns på ÖB, faktiskt ganska billigt. Klädd i grön plast, snyggt.
Är lite osäker men tycker mig ha hört att gamla telestolpar är giftiga. Tror vederbörande sa att såna ska man inte ha i växthus just för att dom är giftiga.
Vi gjorde kattgår dpå vår balkong för ett tag sedan. Det kostade inte alls så mycket. Träreglar 80 kr, 30 m hönsnät ca 230 kr. tråd och spik ca 100 kr. Färg ca 100 kr. Summa 510 Kr.
Så här blev resultatet:
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Rådjursnät, är det någon som vet om det är bra? 18 kronor metern kostar det.
Vilken fin inhängnad Lena… oh, tänk om min hyresvärd tillät att jag inhängnade min balkong… men icke… det förstör utseendet på fasaden *SUCK*
Vi har använt telestolpar i rabatter och i hundgård jämt. Ingen mår dåligt. Lilla Pyssa älskade att klösa på telestolparna som jag hade till våra rabatter där vi boddeföör. Hon blev 17 år. Och blommorna mådde prima.
Sökte på telestolpar och kom ihåg vad bekantingen sa! Telestolpar kan vara fulla av kreosot. Hoppas i alla fall dina är giftfria.
Ja ärligt talat, så vet jag inte. Tror itne att man får ge bort dem om de är giftiga. Och även om så vore fallet, så har faktiskt ingen hund elelr katt här hos oss eller nån blomma heller för den delen mått dåligt av dem.Ytskiktet blir ju tämligen urvattnat med tiden.
Nu är vi på G och ska köpa, men vi tycker att 1,80 m är lite lågt. Vi skulle vilja ha 2 meter. Det finns på 50 meters rullar för 685 1,80 m hög på Odal, det tycker jag är ett ok pris. Sedan finns det på 90 m.
Hur hög har ni eran kattgård, ni som har?
Ankie, det räcker gott med 1.80! Du gör väl lite hyllor och sånt jox, se till att du använder så mycket av volymen som möjligt. Sen vet jag inte vad du lägger i botten, men den höjden läggs ju också till. Ok, det är en fördel, om du själv kan gå rak där inne. Men jag tror inte, du är längre än 1,80?
Jag är 1,67 men min kille är 1,90. Ja, det blir väl ungefär som du har gjort din. Ja, vi ska iväg och köpa när jag är ledig nästa gång på onsdag.
Ja, men räkna då stolpar eller vad du nu lägger i botten. det bygger på det med. plus regelverket uppe. Och det är faktiskt inte såååå ofta, som man är där ute själv.De få gånger jag byter sågspån i lådan, för den används knappast och de gånger, vi ska iväg och måste få in katterna på momangen. Då får jag ju gå ut och lyfta in dem genom fönstret. Går kanske ut dit ett par ggr i veckan.
#29 Tror du att det räcker med 5 gånger 4 kvm?