Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 981 ggr
Sagolika
0

Låst: Tack & adjö, KKS!

Nu har jag tyvärr tappat allt förtroende för KKS och har därför valt att ta bort länken till dem, som innan låg på min hemsida. Jag känner att jag inte längre vill att vare sig jag eller mitt katteri ska förknippas med dem mer. Då är det bättre att stödja andra som räddar katter på ett för mig godtagbart sätt.

Det är väldigt tråkigt, då jag fortfarande känner stor sympati med de eldsjälar/kontaktpersoner som gjort och fortfarande gör ett gott arbete med att rädda katter på ett vettigt sätt. Men nu tycker jag tyvärr att det begåtts alltför många misstag av KKS. Misstag som tyvärr går ut över oskyldiga djur.

Det står klart att KKS under lång tid tagit på sig alltför mycket som man inte reder ut. Det finns vare sig ekonomi eller (vettiga) stödhem så att det räcker till för alla dessa katter. Permanenthemmen är också långt ifrån tillräckliga. 

Det går inte att rädda alla och man måste även fråga sig: till VAD räddar man dem? De ska inte bo i burar eller under usla förhållanden i veckor, månader och år!

Rädda hellre färre katter, men gör det på ett bra sätt! Ni kan ALDRIG rädda alla ändå, det är bara att inse.

Se till att alla katter är kastrerade, fullvaccinerade, id-märkta, avmaskade och färdigbehandlade för skador/sjukdomar & veterinärbesiktigade u.a. innan de placeras i permanenthem

Inse att många katter tyvärr nog måste avlivas, då de aldrig kommer att få ett bra liv i ett bra hem som de är värda!

En död katt lider inte mer. Visst är det sorgligt, men hellre avlivas humant än att plågas till döds ute eller att få leva ett dåligt kattliv.

Sagolika
0

Hur kan förresten en kontaktperson i KKS välja att placera en katt, där personen tänker låta katten gå ut i ett totalt olämpligt område för katter?

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=139521&sid=ed1facd249bb2656b48aa3f4e9cacbbf

Lena
0

För den som vill stödja arbetet med hittekatter finns det drygt 100 katthem/föreningar som jobbar för hemlösa katter. Du/ni hittar många av dem under länkar. Titta gärna in på deras hemsidor där de berättar hur de arbetar. Då kan ni välja en förening som stämmer med era egna värderingar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sagolika
0

Tack för tipset Lena.

Naquita
0

Det var väl ändå onödigt att starta ännu en tråd om kks när det finns flera att skriva i? *trött på denna häxjakt*

Lena
0

#4 Ja det känns väl lite som att det räcker med de trådar med hundratals inlägg som redan är i omlopp. Ingen här kan undgå den kritik som många har mot KKS.

Vi har alla möjligheter att göra vår aktiva val vilka föreningar vi stödjer eller inte. Personligen tycker jag det är en god idé att ta del av föreningarnas hemsidor för att på det sättet bilda sig en uppfattning om den verksamhet de bedriver och sedan välja någon/några som stämmer med de egna värderingarna som man har. Ingen förening kan passa alla, men det finns säkert någon för alla.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Låser denna tråd

Hänvisar till denna tråd.

Svar från KKS på kritiska fr… 

Jenna Medarbetare Hittekatter ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer