Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 622 ggr
Linda79
0

Kloklippssuccé!

Ja, igår kväll tog jag Puck vid hornen och klippte hans klor på egen hand. Innan har jag åkt till veterinären och gjort det då han är lite bitsk. Men vet ni att det gick utan att få en skråma och han var kolugn för att jag intalat mig att jag skulle vara det. Och jag tror att det berodde på att jag pratade lugnande med honom och pussade han lilla panna emellanåt.

Kram!

MariannE11
0

grattis till succéen… visst är det nervigt att klippa klor ibland…..har faktiskt det på görolistan idag…..Fot i munnnen

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Passar på när de är i djuuuuup sömn här hemma;)

//Pia

Linda79
0

Det lät ganska kul Puma77…hahaha. Har aldrig tänkt så.

Kram!

Puma77
0

ja Thindra är ganska kittlig av sig så rätt som det är kan hon rycka till.

Tudor är lite osäker men med lite kel, pussar och om han är trött så funkar det.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja den enda jag behöver göra det med, är tjocka esther. Då brukar  jag få så snygga rödrandiga innanlår….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Linda79
0

=) Känner jag igen. Har en äldre väninna här i Västerås som har en just nu vilande birmauppfödning. Dom sägs vara lugna men icke sa Nicke. Hon är fint randig hon med…

kattassen
0

Jag har 54 klor att klippa innan söndag…Räcka ut tungan. Vi åker till hyrd stuga och det är bäst att ha "snaggade" taggar när vi bor i annans hus. Så på lördag kommer klotången att gå varm:-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Linda79
0

Lycka till!

Hawknestgrove
0

Ja ändå så behöver jag bara klippa frambenens klor. men den lilla sporren är jobbigast. Speciellt den på höger tass. Men hon är snäll. Hon fräser och morrar, men bits inte.

Therese87
0

Torkel här hemma slingrar sig som en ål när kloklipparen åker fram, Sixten säger inte så mycket, sitter o tittar och undrar nästan om jag inte ska göra en manikyr också, Blissa säger inte heller så värst mycket

Linda79
0

Jag brukar inte ta sporren då den sällan annväns förutom vid klättring och så.

Hawknestgrove
0

Den är jag extra noga med att ta. Den kan bli så lång, så kissen kan skada sig väldigt om den fastnar.

MariannE11
0

blev så inspirerad att jag tog o klippte 80% av mina… ska ta Lillan så fort hon kommer i närheten……Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/