Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 687 ggr
torgerd
0

Kasteringsdags

Nu är det infångande av katt som gäller.

Ska till veterinären för att kastrera Zita, något jag fasade för med tanke på hur svår hon var att hålla i eller komma nära om det inte gällde att ligga bredvid våra fötter och inte bli rörd.

Men för några veckor sedan gjorde hon en helomvändning och bestämde sig för att bli knäkatt, nu ska man bära på henne, kela med henne hela dagarna och hon kommer glatt springande med de andra när vi kommer hem. Jag är så glad.

Och nu ska hon bli kastrerad och märkt. Ohc jag är inte ens orolig för vad hon ska hitta på hos veterinären, men gullunge :)

(Ja, det kanske var ett lite onödigt inlägg men jag är så glad)

Jenna-Gun
0

Så kul att hon kommit på att ni inte är farliga.

Det går nog bra hos vet oxå

Hawknestgrove
0

Ja vi är så¨nyfikna hur det går!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

torgerd
0

Ska hämta henne om 1½ timme så då kommer all info.

Vår veterinär kasterar genom flanksnitt, vilket jag tycker är oerhört skönt. Ett liet snitt på sidan bara och stygn som försvinner av sig själv. Funkade jättebra med Astrid så hoppas det blir lika bra nu.

Hawknestgrove
0

Åh, så bra! å får vi höra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Ja men det var ju bra. Då behöver kissen inte ha tratt.

Jenna

torgerd
0

Tänkte bara berätta att allt har gått bra.

Hon var knappt ens groggy när vi kom hem och var uppe och for efter en timme. Hon verkar inte ens märka att hon har ett litet sår på sidan och vill mest bara kela och vara nära.

Dock verkar hon ha bestämt sig för att jag inte ska få ta kort, utan hon lägger sig på den sidan är snittet är hela tiden :D

Jenna-Gun
0

Du får överlista henne

MonicaLagerquist
0

Så skönt att allt har gått bra.Jag och min fodervärd var iväg och kastrerade tre katter igår.Två med flanksnitt och den tredje med buksnitt.Unni fjorton veckor kastrerades med buksnitt eftersom att hon hade ett navelbråck som skulle opereras.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Jag ser nu att du bor i Uppsala.Var du också hos Stina och kastrerade?

Stolt ägare till tre La permer

torgerd
0

#9 Ja, det var jag. Var nog ni som var i det andra undersökingsrummet när jag var där då :) För Stina frågade mig om det var min som hade navelbråck.

Världen är liten.