Samlingssal..
Ni alla som jobbar på katthem…Har alla ett samlingsrum där katterna kan vara å leka av sig under dagen, som jag personligen tycker är jätteviktigt..tänk att varje dag sitta där i sin bur, å aldrig få komma ut å leka…Jag fixar inte det..Vi har haft den disskussionen nu, å vill därför veta vad som är vanligast..Har jag fel, mår inte katten dåligt av att sitta i samma bur dag ut å dag in..
På det katthemmet jag är, finns två sätt dels två avdelningar som är med öppna burar och alla katter springer fram och tillbaka som de vill. Och i två andra så får alla katter gå ut och springa av sig en rejäl vända varje dag. De skulle bli alldeles för jobbigt för dem och inte så vidare djurvänligt att aldrig låta dem springa av sig.
Har sett bilder och även filmer från katthem som låter katterna röra sig fritt i ett s.k. "lekrum" och jag tycker det är kanon. Tän vad skönt och spännande för katterna varje gång.
//Pia
Lika hos oss. Finns två rum som går att stänga emellan och katterna kan vara ute och busa av sig. Just nu finns några kaxiga hanar som inte går överens, så gängen får vara ute var sin gång.Det större rummet är dessutom möblerat som i vanlig hemmiljö med soffor och bord m.m.

På Oskarshamns Katthem får katteran gå ut från burarna och vara i korridoren, ute i rastgårdskorridoren, tvättstugan och i köket. Inte alla på en gång såklart, men det är de flesta i ett svep och sedan kommer de som inte kan gå ihop med andra ut.

Och ja jag tycker också det är viktigt att de får träffas utanför burarna med andra katter.

Ja från fler vill jag också höra =)
Så intressant läsning

Intressant detta..på Slaka djurhem som ligger här i Linköping får katterna gå utanför burarna o träffa varandra..förutsatt att dom inte har karantänstid förstås..