HEMSK MÄNNISKA
Varför är vissa människor så fruktansvärt råa och elaka? :S man blir så så ledsen och rädd!
http://hd.se/helsingborg/2008/07/01/hon-ger-upp-infoer-hoten/
Jag är tyvärr inte förvånad
Inte jag heller är förvånad.

nä o det är ju just det som är så hemskt! att där finns så många utav dom…. :O j*vla *#$¤"!!! :(
Jag är inte heller förvånad…
Det är inget annat än trakasserier och misshandel.

Min kompis katt fick oxå mordhotsbrev. helt sjukt att vuxna människor (som det var i detta fallat) kan bete sig så. Polisen gjode ingenting. Här löste det sig med att de flyttade.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

att det ska behöva gå så långt…. vår granne var på våra katter ett tag + resten av områdets katter… han gillrade fällor av gamla kaninuteburar som han fångade in katter med sen såg man aldrig den katten mer… men det "löste" vi med att vi gick in o högg itu varenda bur…. äggade hela hans hus… detta fortsatte vi med tills han slutade… + hotade honom… detta gjorde vi anonymt… sen dess har han inte rört något djur… gäller att ge samma medicin tillbaka…
#7 Bra. Ge igen med samma mynt. Själv har jag grannkatter som strosar över tomten, men det är ju bara fridfullt att se.

Vidriga människor det finns…tviii vale!!!

Synd att de gav upp. Men om katten inte trivs i den situationen så är det ju självklart.

det som stör mig mest i det fallet som ja länkade om är att personen inte kan ge sig till känna… men visst är man så feg så att man ger sig på djur så vågar man väl knappast konfrontera andra människor öga mot öga.. synd.. annars hade man lätt kunnat göra livet surt för denna människa

#11 Ja jag håller med dig. Det går väl att säga till istället för att hota? De kunde ju ha löst det som det stod i artikeln…
Ja det här var ju uppe förut. Då är vi där igen. Varför släppa ut sin katt? Ingen skulle komma på tanken, att bara öppna dörren och släppa ut en hund.Tydligen, så är inte miljön bra för katen där och inte för andra katter heller. Så precis som andra djurägare, håll koll på era djur! vilket naturligtvis itne rättfärdigar amöborna som har gjort så mot katterna.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyvärr inte helt ovanligt. Det gäller att sondera grannskapet ordentligt innan man tar beslutet att låta katten vara utekatt. Det är ju tyvärr katten som får ta smällarna när katthatarna freakar ut. Grannar kan vara lika stor fara som trafiken. Just radhusområden verkar vara särskilt kinkiga på det här området. Förr var det större tolerans mot utegående katter än vad det är idag. Undrar vad det beror på?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#7 fy fan.. tänk om den människan hade fått massa saker förstörda pga folks utekatter och helt enkelt tröttnat på det? Kanske pratat med de kattägande grannarna men inte fått något som helst gehör?
Du är nästan värre än de som hotar katter, för de har oftast en anledning till att göra det, men än att de bara passerar över tomten. Det är sådana som du och sådana som låter katterna löpa fritt utan en tanke som föder katthatare, inte katter med ansvarsfulla och förstående ägare. För folk föds knappast till katthatare, något triggar dem, exempelvis nedkissade dynor, bajs i rabatterna, nonchalant ägare som inte bry sig osv.
Den som inte kan se kattägarnas egen skuld i många sådana här situationer är egioster utan någon som helst förståelse för andra.
Därmed inte sagt att det de som hotar katter eller till och med dödar dem gör är något bra, men inte så fruktansvärt svårt att förstå i vissa fall, vad annars ska de göra när kattägarna inte bry sig?
#15 applåder och vågen……Tack för kloka ord.
15 Så du tycker deras saker var mer värda än katten( som blev misshandlad) för att den följde sitt naturliga beteende och Gunilla applåderar.
Försöker ni jaga bort folk från sajten kan ni ju göra det på ett normalt sätt genom att be dem försvinna härifrån istället.

Det kan ju ligga annat bakom som inte framgår av artiklen… i min vänninnas fall handlade det inte om katten alls egentligen utan om en missbrukare som fick för sig att trackasera hela familjen, familjerna låg i fejd med varandra långt innan katten blev hotad. allt är inte alltid som det ser ut att vara..Tidningsartiklar ska man nog offta ta med en nypa sallt.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
18. Ja om man ens kan tro på hälften är det bra.Har varit med ett tag. Artklar är ofta vinklade så de skall passa författarens intentioner.
Du är tydligen en mästare att missförstå, brutt. Vi alla här inne, måste försöka förstå, att alla inte är lika kattälskande och förstånde som vi. Oavsett om jag älskar katter över allt, så skúlle jag inte bli glad om jag tex hade köpt mig nya fina utemöbler och fått dem förstörda, eller om jag har en snygg bil, som blir förstörd i lacken av katter eller, för den delen hund, som hoppar på bilen. Exemplevis, röker du? JAg slutade visserligen för lite över två månader sedan, men även som rökare, så inte 17 tvingade jag på min rök på folk, som INTE ville ha den! Att ha husdjur, vad det än vara må, är ansvarsfullt och man får se till, att det inte förorskar obehag för dem som väljer att inga djur ha.
OBS!!!! Det är aldrig kattens fel! Den ska inte få lida. Gå på de oansvariga ägarna i stället! Samtliga! För tydligen, så är det mer än en katt, som bor i området.
Men snälla någon då jag har aldrig någonsin släppt ut mina katter, förutom i koppel då, eller blåst rök i någons ansikte.
Vad jag menade var att man misshandlar inte katten oavsett hur ägaren än är. Katten följer sitt naturliga beteende och ska inte ha stryk för att den inte förstår en bils värde eller en möbels värde.
Sedan tror jag visst att det finns folk som aldrig tyckt om katter eller fötts till katthatare av andra skäl än de som nämndes i inlägget jag reagerade på.
Självklart inte. Men vi djurägare måste samtliga ta vårt ansvar och inte pracka på våra djur på dem som inte vill ha dem. Då först, så kan vi bli respekterade. Gäller även hundägare.