Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1126 ggr
gulliver
0

Dessa poliser. Stort *suck*

Hawknestgrove
0

Ja helt rätt att anmäla polismyndigheten. Då kommer förhoppningsvis fram, hur dåliga katterna egentligen var….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Men nu blir jag rasande, ledsen och frustrerad.

Hur kan man göra så.

Jenna:(

Naquita
0

ja, det är så fruktansvärt. och så alla essa idiotiska kommentarer som drar alla i KKS över samma kam=// jippie…..suck

karins
0

Vad ledsen man blir Gråter

lilo-nova
0

De människor som skriver så, det är just dem som slänger ut sina djur, avlivar dem utan någon anledning som helst! De fattar inte att det är människans fel att det är så många katter här i världen! Det är ju de som inte kastrerat dem! Hur korkade som helst!Skrikandes

Simson
0

Bedrövligt!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

brutt
0

GråterOm nu katterna var i sånt dåligt skick som i efterhandsrekonstruktionrna menas kunde man i anständighetens namn ha meddelat Birgitta detta per telefon. Förstår inte hur man kan underlåta att meddela något så viktigt till den person man har bett om hjälp av i första hand och har en överenskommelse med.Meningen verkar inte vara att hjälpa några katter men att stjälpa katthjälpare.

Hawknestgrove
0

Ja nu komer det i alla fall förhoppningsvis upp till bevis, hur det låg till

brutt
0

Stackars, stackars katter och bara för att ägaren dött. Kanske hade de inte fått vare sej vatten eller mat på länge om ägaren var sjuk och sedan dog.Verkar ofta inte fungera för husdjuren att få ha livet i behåll vid någons bortgång.Betraktas enbart som ägodelar.

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skandal! Man blir så trött och folkilsken av sådana här händelser. Tyvärr inte första gången det händer heller.

Jag hade kontakt med polisen i Helsingborg i höstas när vi tog hand om en avlivningshotad hittekatt därifrån (han blev KKS-katt och har nu fått permanent hem). Då var de som tur var mer samarbetsvilliga. Kissen fick sitta på Vilaryds hundstall i 7 dagar innan de lämnande ut honom. Såväl polisen som hundstallet lovordade KKS. Men hade vi inte hämtat honom efter de 7 dagarna hade han varit död nu.

f.d KKS-katten Sixten som räddas från polisen i Helsingborg

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja lille Sixten… HAn bor granne med er , så var det va?

brutt
0

Jag har inte glömt detta har alla andra gjort det, redan? Konstigt är att den tidningen inte tog emot de kommentarer som jag skickade där jag ifrågasatte denna avlivning av mamma med kattungar och övriga.Skumt för jag skrev inga svordomar eller fula ord även om jag tänkte dem.

Lena
0

#12 Kan du leta fram tråden du skrev om detta ärende? Den bistra sanningen är att det förekommer sådant här så ofta. Det har varit flera knepiga turer under våren där polisen varit inblandad och uppträtt besynnerligt.

#11 Ja Sixten bor i grannhuset nu. Han har växt jättemycket och har blivit en enormt stor kisse. Det var hans matte och husse som lämnande in den lilla kattungen (Cornelius) till oss, han som blev attackerad av kråkor. (Världen är liten ibland).

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

12.Jag skapade aldrig någon tråd men gick in i den tråden som gulliver lade häri högst upp och ville kommenmtera under artikeln itidningen. Det var alltså tidningen som inte tog med så mycket som ett inlägg i debatten där jag ifrågasatte denna avlivning och det har jag aldrig varit med om förut undrade därför om det förelåg cencur (att oliktänkande icke gjorde sej besvär att ifrågasätta avlivningen)Och det inlägget togs däremot med, konstigt värre.Uppfattade det som obehagligt eftersom debatten inte var trevlig mot katter.

Lena
0

#14 Då hänger jag med i svängen! Man blir alltid folkilsken när man läser kommentarerna till sådana här artiklar. Det gör mig rädd för svensken överlag, vad sjutton är det för attityder gemena man har?

Skrev följande kommentar som jag misstänker inte kommer med pga att artikeln redan har drygt en vecka på nacken.

Min Kommentar:

Jag blir ganska förundrad över flera av kommentarerna till den här artikeln. Varför ska ni ställa olika samhällsproblem emot varandra? Att strunta i nödlidande katter leder inte till att ensamma/sjuka eller gamla människor får det bättre.

Personligen har jag valt att arbete med äldre/sjuka människor i hela mitt liv. På min fritid ägnar jag mig åt hittekattsproblematiken. Andra väljer kanske att jobba med motorer och att ägna sig åt golf på fritiden och gör ingenting åt något av de nämnda samhällsproblemen. Skäll på dem istället! Ofta kommer den här typen av syrliga och dömmande kommenterar från människor som inte gör ett skapande gram för att förändra världen till en bättre plats att leva på.

I Sverige har arbetet med hittekatter lika låg status som katterna själva har. Det känns oerhört primitivt när man bott utomlands i några år i länder som kommit betydligt längre vad gäller djurskyddsfrågor. Hemlösa katter är Sveriges största djurskyddsproblem och ingenting att som svensk var stolt över. 

//Lena

brutt
0

Jag skrev från första dagen jag såg det i tråden här och hade en avvikande åsikt jämfört med aktörerna som skrev skällsord och betedde sej allmännt illa mot katterna i situationen. Ser den här utelämnade kattfamiljen framför mej bland annat och undrar om vi återgått tll häxbränninmgstider.Pöbeln skriker bränn på bål ,så uppfattade jag det hela och ville som motvikt be om besinning och eftertanke att de här katterna hade faktiskt heller inget ont gjort mer än de blivit ensamma då deras ägare dött men inget av 10 inlägg kom med.