Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 5566 ggr
Hawknestgrove
0

OT. Hur skicka porslin?

HAr blivit riktigt biten av Tradera. Men har en fråga, ni som hållit på, jag har två underbart vackra gammaldags soppterriner, som jag tänkte sälja. Men hur 17 ska man kunna skicka dem? Posten är ju ingen höjdare….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

denstore
0

Tidningspapper runt porslinsgrejerna, och sedan frigolitbönor i en stadig kartong. De ska packas med först ett lager bönor, sedan läger du grejerna, bönor runt allt, och till siste en bra hög uppe på. Helst lite kraft för att få ihop kartongen. Målet är att inte sakerna ska kunna röra sig om man ens kastar omkring paketet.

siberlina
0

ja  vette  tusan om jag skulle   våga skicka med posten, men  hur ska  man annars göra…

Hawknestgrove
0

Tänkte på shenker och Dhl. faktiskt. Inte posten alls. För mig veterligt, så har de inget som skyddar ömtåligt längre

siberlina
0

jag jobbar iåförsig  på  posten men ,,,

Simson
0

Aktare, Siberlina! Flört Gunilla och jag skulle vilja prata med dig… Skrattande 

Jag blir områdesdiskriminerad av posten. På förra stället jag bodde kunde posten dela ut en a4'a-stor tavla, inramad och glasad och allt. Allt delades ut och ställdes utanför dörren om jag inte var hemma. Här på nya adressen kunde de inte ens dela ut Gunillas bautaråtta utan jag fick gå till utlämningsstället som ligger i ett industriområde utanför stan. Det tog två veckor innan jag blev så kurant att jag orkade dit. När jag frågade hur råttan skulle ha förpackats så ville de ha 11 kr extra för skrymmande gods.

Ursäkta Siberlina! Nu fick du ta allt som posten skulle ha!Generad Kram på dig!!Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Haha, Lilla siberlina! Simson,Skjut inte pianisten, för att orkestern spelar dåligt! HAha den var bra… inte ens siberlina skulle våga skicka bräckligt gods med posten…. Hm…. tror att jag ska höra mig för inne på Tradera!

Simson
0

Nej jag skall inte skjuta pianisten! Skrattande

Har själv jobbat på DHL…

Simson
0

…och jag måste nog erkänna att den brevbäraren vi hade i förra området skämde bort oss enormt! Hon slet och bar allt möjligt. Grannen med bäbis fick allt fram till dörren och hon fick många paket. Postis visste också att jag var sjuklig och ibland sängliggande i dagar i sträck så hon ansträngde sig extra. Jag använde postis som social träning till mina kattungar då vi hade loftgång och satt ute när hon kom. De blev då vana av folk. Skrattande Så inget ont om posten bara frustration på utlämningsställets okunskap.

Kram igen Siberlina!!!! Kyss

Hawknestgrove
0

Ja terrnerna är så vackra, men de står bara och samlar damm hos mig. Vem 17 användr soppteriner nu för tiden, förutom samlare?

Jenna-Gun
0

Inte jag i allafall.

Det duger att servera soppa ur en vanlig kastrull.

kattassen
0

#9 Ja och samlare använder dem väl inte heller hehe…Flört De är nog lika mycket dammsamlare hos entusiasterna. (Men där kanske någon är noga med dammvippan hela tidenSkrattande)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja de är så himla vackra. Med lock och allt. Men för stora för godisskålar och synd att använda som fruktfat, då man inte kan använda locket.

siberlina
0

jag  är van  vid   det mesta   ,så jag  tål  mycket, men det  vette  sjutton om  porslin gör det….kramar

Ankah
0

Gunilla - jag har KÖPT en hel del porslin på tradera och det mesta har då kickats med Bussgods. Det har funkat fint, allt har varit lika helt när det kom hit som det stod i auktionen.

Ankah
0

…och med "kickats" menar jag förstås "skickats"…

Hawknestgrove
0

Haha, kickats….haha…. Den var bra… Tack för tipset! Ska ta och fotografera dem och lägga ut dem. PSt, fick mina stilettskor sålda i ett nafs!

lenarydstrom
0

Har köpt porslin på Tradera och då har det skickats med bussgods. Vet tyvärr inte vilket bolag det var, men allt kom fram helt och på utasatt tid…Glad

Hawknestgrove
0

Ja firman heter bussgods. Ska kolla med dem.

Dakrish
0

Jupps. Fast inte alla har tillgång till bussgods (t.ex. jag har närmaste bussgods i Hässleholm, så då måste jag ta tåget dit först).

Jag var sååå överlycklig när jag skickade Flagylen nu… Bad att få skicka rekomenderat och som glas. Ja, det bästa hon kunde göra var att skriva glas på paketet. Då skickade jag flagyl-flaskan in virad i hushållspapper, nerstoppad i en Pinglestub som jag stoppat massa hushållspapper i och ett par leksaker dränkta i kattmynta på toppen, tejpat ordentligt med adress utanpå, ner i ett vadderat kuvert som vi både häststiftade och tejpade igen och sedan fästa adressklisterlappen på.

Hoppas på att den kom fram ordentligt, väntar på svar från Martdat. 

För dig, Gunilla,  så rekomenderar jag att du har stadiga kartonger, massor med fyllning både i terinen och utanpå (så de är "stumma"), hårt packat med silvertejp åt alla håll och kanter runt paketet. Då borde de klara sig. Bubbelplast och frigolit är ovärderligt när man ska sälja grejer.

Vilket påminner mig att jag har ett ton saker att sälja. Vill någon köpa två röda, stora, oanvända kuddar av mig? Något "pälsigt" syntetmaterial, 1*1m stora! *går och fixar med Tradera auktioner*

Jenna-Gun
0

Köpte vinglas från Clas Ohlsson och de var skickade med posten. De var hela vid framkomsten.

Jenna

Hawknestgrove
0

Ja normalt set, så när man skickar efter från firmor, då är det förvånansvärt, hur helt det är. Samma sak, jag skickade ju ner en tavla till KKS i vintras, den var glasad. MAssa bubbelplast och wellpapp. Den kom fram hel. Men Murphys lag gäller alltid för mig, så jag kan ge mig 17 på, att skickar jag en antik soppterrin via posten, så nog fasen kör en ångvält över den eller nåt. För det finns inget specifikt för Aktas Glas längre på posten. JAg har frågat. Bussgods är lika tokigt för mig, får åka till Tanum då. Så för mig är det Schenker eller DHL som gäller.

Dakrish
0

Jag tror på DHL eller UPS. De kom med vår datorskärm, dator och en massa andra prylar vi beställde från komplett.se, och de grejerna kom fram hela.

siberlina
0

packa   in  dom väl bara  så tror   jag det  funkar

Hawknestgrove
0

nu har jag tagit bilder på terinerna i alla fall. Så nu ska jag föra över dem och lägga upp dem.

Jenna-Gun
0

Vart lägger du dem?

Jenna nyfiken

Hawknestgrove
0

Under antikt, keramik, porslin. Sök på alla mina auktioner om det är svårt att hitta. Hawknest