Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 911 ggr
Jenna-Gun
0

Måndag 23/6

Hej på er.

Här regnar det o är inte

alls sommarlikt.

Hur är det hos er o vad gör ni

Borde skura ugnen men vill inte :(

Ha en bra dag.

Jenna

essut50
0

Hej!

Har nyss kommit hem från jobbet, har inte varit hemma sen i fredagskväll, det märks på katterna dom är väldigt sura på migGråter

Här i Kungsör är det mulet men det har regnat ser jag på gatan.

Inatt var det åska i Tumba, oj va det smällde. Tycker det är så mysigt att titta på blixten..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Ja det kan det vara om man bor i stan.

Men här ute på landet där vi har luftledningar kors o tvärs över tomten så är det inte kul alls.

Jenna som hatar åskan

karins
0

Ja var är solen!? Det bara regnar, blåser och åskar varje natt. Karin som är rädd för åskan. ! Hu Jenna luttledningar över huset..brrr..

Inge-elsie
0

Har firat Sarah som fyller år i slutet av veckan. Min granne åker på semester på onsdag så hon tyckte vi skulle fira idag istället. Katterna och mamma sover igen. Skall plocka lite, det behövs. Har gett Essut lite köksgrejer som hon behöver. Har dubbel uppsättning av nästan allt.

Kat08ja
0

Här är det blåsigt och grått. Jag ska mata kattungar och sen ska jag ska pyssla lite och göra handgjorda kort har varit och handlat mera grejer :)

Puma77
0

Kom precis hem efter att ha jobbat sen halv sex imorse. Har fått en förkylning så jag hostar och snorar som en tok, men jag har  inte råd  att vara hemma när jag väl jobbar heltid.

//Pia

SamanthaJones
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag alla :)

idag har jag varit vuxen och gått till arbetsförmedlingen och skrivit in mig. sen blev det hem o söka alla jobb jag kunde hitta :) Så nu hoppas jag på lite svar :)

Nu är det dax för min underbara lilla perser kille Sture (S*YadhayeZiba's JahAngir)
att få sig ett bad, han ska nämligen fotograferas i morgon, tänk vad stor han börjar bli :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Sidentass
0

Vi har mulet o halvregnigt hos oss..inatt satt vi o tittade på blixtar o dunder..åskan levde rövare hos oss så det var bara att stänga av datorn..här avlöper födelsedagskalasen för barnen..sonen ska iväg idag..och imorgon är det hans tur att ha sitt partaj - det blir på laserdoom här i stan..katterna väntar på att husse ska komma hem med kattmat:-)

anebit
0

Här är det regn och sol omvartannat……  mest regn………
Skall hem till  min dotter i kväll och fira hennes 35 årsdag..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

38 Visade sig att hussen glömde kattmaten..måste ut på cykel..vill inte men när det gäller deras mat måste man..hade det varit till mej själv hade jag allt struntat i det;-)

snickan
0

Här har det regnat då och då, hela dagen. Jag med katterna är hundvakt åt lilla Rut

Ankah
0

Jag har tagit mig i kragen och orkat släpa mig hit igen. Björnen är fortfarande borta…   

Gråter

…jag saknar honom så mycket, min runde lille Björn…

essut50
0

Hoppas Björne kommer hem snart.Gråter

Nu är min "gubbe" på väg att köpa pizza till oss, jag orkar inte laga mat när man har jobbat hela natten. Vet hur det kommer att bli, Milou kommer att sitta på bordet och tigga som vanligt.Skrattande Hon brukar få smaka lite och det vet hon. Pontus är inte så intresserad att vara med oss när vi äter. Men det kanske kommer en vacker dag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Är en kisse borta? HAr jag missat det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Gunilla; det är tjockekatten från Vislanda som rymde när han skulle spendera ett par dagar hos mina föräldrar. (De blir ALDRIG barnvakter, det ska de ha klart för sig…) Han måste ha öppnat dörren till vinden där han och de andra bodde tillsammans med min syster, och tagit sig ner genom huset och ut genom kattluckan…

Gråter

Hawknestgrove
0

Åh…. så himla sorgligt1 Hann han bli kastrerad? Då är ju chansen  att han håller sig i närheten!

Ankah
0

Han är kastrerad, dock inte id-märkt (detta var ju fixat innan jag fick honom och allt annat var fixat…och KKS var svåra att få tag i för ytterligare utlägg på veterinär…). Han är både skygg och tjock som få, så jag tror inte att han har tagit sig långt. Mina föräldrar bor i ett område där de flesta har katter så jag tror inte att någon är elak mot honom och det ligger en jätteskog (i "stadsmått" mätt) alldeles i närheten. Enda faran är den stora vägen som går framför huset, men där har jag ju inte hittat honom - kollar den fortfarande ett par gånger om dagen - så han lever nog i något buskage bland husen där. Jag vill bara att han kommer hem! Jag längtar efter att burra in ansiktet i hans runda mage eller att försöka få honom att sluta sitt envetna bjäfsande när man försöker sova…

Hawknestgrove
0

Åh… jag antar att du gjort allt som står i andra trådar här….

Ankah
0

Jag har inte försökt med fälla men 1 - jag har ingen och 2 - jag har ju ingen aning om VAR i området han finns och 3 - det finns så jäkla mycket katter där (ALLA har katt, alltså) så man skulle få "falska fångster" hela tiden! Jag hoppas att lapparna ska ge något, att han har sökt skydd i någons källare eller så, det är typiskt honom!

Hawknestgrove
0

Och testat på www.hittadjur.se?

Ankah
0

Lade upp honom där igår när jag säg länken härifrån i en annan tråd! Tack!!!

Glad

Hawknestgrove
0

lille vännnen…. Kom hem!