Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1264 ggr
Sagolika
0

Farlig katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här farlig är min huskatt Sorken

chrisse-77
0

Vilken cool bild. Så häftigt, han ser verkligen farlig ut!! :)

Jenna-Gun
0

Tror han ja (eller matte)

Sött litet monster

Jenna

Sidentass
0

Tänk att fånga in ögonblicken när dom gäspar..älskar sådana bilder , vilken charmknutte:-)

Sagolika
0

#2 Ja, fast han ÄR verkligen farlig! Både jag och pappa har flera ärr som bevisar det. Han är tyvärr ganska opålitlig och har huggit oss i ansiktet flera gånger. I vanliga fall är det mest i handen han hugger, men det gäller minsann att akta sitt ansikte och hantera honom mycket försiktigt.

Jag köpte loss honom från ett dåligt hem för många år sedan. Troligen beror hans uppförande på hans uppväxt eller möjligen ligger det i hans gener.

När han är snäll och på gott humör är han en riktigt kelig och go katt.

Kat08ja
0

Haha..han ser så farlig ut ;)

Sagolika
0

#5 Det är han med! Han har huggit mig både i läppen och näsan så att det blödde och lämnade ärr och pappa har han också huggit både i hakan och näsan.

Hawknestgrove
0

Vilken häftig bild!!!! Grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

snickan
0

Men man lär sig att hanskas med dom, jag hade en katt som också bet mig ett par gånger, men jag lärde att se på henne, när det var något hon inte tyckte om. Men tyvärr var hon sjuk, hon slutade äta och dricka. Jag var många gånger hos veterinären, hon fick vätska och närings sprutor. Jag vet inte om det var det som påverkade att hon blev sjuk att  det var någon som hade slängt henne över en hög nätstaket in till Gråbo katthem, så att hon hade fått missfall. Jag fick ha henne bara 8 månader jag älskade henne så mycket

emjon
0

Det var en häftig bild på Sorken. När man tar hand om en vanvårdskatt som blivit brutalt misshandlad så förstår man att tilliten till människor är borta. När de så småningom förstår att de hamnat i trygghet så brukar ju bitandet gå över. Vår Caesar som vi hade var just en sådan katt. Hans tillit till mig kom ganska fort men han var mycket misstänksam mot husse. Det tog över 1 år innan husse fick klappa honom överhuvudtaget. Kan ju vara så att han har ont någonstans och därför blir grinig.

#8 Blir så ledsen över det du berättar och hur kan människor vara så grymma att de behandlar en dräktig katt på det viset. Kanske var det ägaren som visade sin ilska över att katten kommer hem och är med ungar. Det som också är sorgligt att de inte förstår att de är medskyldiga till det eftersom de inte kastrerat katten.

Väldigt ledsamt att du fick så kort tid med katten då du gjorde allt för att hjälpa henne och att hon äntligen blev älskad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Åh, lilla kisse! Inte undra på, att hon blev konstig…..

snickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ag har ett foto kvar på henne, hon var så vacker, hon hade en särskilt plats i min hjärta. Det är klart jag älskar alla mina  djur,nu har jag bara tre katter

Hawknestgrove
0

Åh, vilken fin bild! Där ser du, du kan ju lägga in nu!