Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3973 ggr
UllisM
0

"INNE"Shera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Shera försvann den 12/6 från sitt hem i Nynäshamn. Hon är utekatt men har tidigare som längst varit borta i 2  dygn. Hon är sköldpaddsfärgad svart/ brun och halvlånghårig.

Öronmärkt med: Z7922. Hade ett rött halsband på sig.

Har varit ute och ropat, lyssnat vid alla förråd, annonserat och polisanmält. Vad kan jag mer göra? Vi har flera km långt skogsområde precis utanför så hon kan ju ha gått hur långt som helst eller blivit tagen av något rovdjur :(

Börjar kännas ganska hopplöst nu :(

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Sätt även ut annons på katthemms websidor i din närhet

Hawknestgrove
0

Nej ge inte upp. Hör med kattehmmen, de kan också få in kissar. Du har ju ett i Nynäshamn!Fortsätt att spana i gryning och skymning! Hoppas hon är kastrerad, ananrs så får du  göra det rätt akut när hon kommer hem, för det hoppas vi och tror!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

UllisM
0

Jodå hon är kastrerad.

Hawknestgrove
0

en fördel det med, inte bara ur barnsynpunkt. Hon går inte så långt.

Hawknestgrove
0

http://www.hittadjur.se/

här kan du även annonsera

UllisM
0

Tack för tipsen! Verkligen jättegulligt. Vill ju bara att hon kommer hem nu :'/

Fattar inte var hon är eller vad hon gör om hon bara struntar i att man ropar ?!

Therese87
0

#6 vart i nynäs bor du?

Hawknestgrove
0

Just det där har du en som kanske kan hjälpa dig leta!

Jenna-Gun
0

Sätt upp lappar med foto och rivlappar med telnr så att folk kan kontakta er.

Kissen kommer nog tillbaka.

Kram  Jenna

UllisM
0

Bor på släggan 2. Det blå området på backlura.

Hawknestgrove
0

Så gatt du satt in på Hittadjur. HAr någon tips på fler sidor som är relevanta för stocckholm?

Therese87
0

Okej, jag bor vid estö om du vet vart det ligger. brukar gå nickstavägen, håller ögonen öppna, hon kan ha tagit sig dit, man vet aldrig. ska medela andra också

UllisM
0

#12 Ja hon kan ju vara vart som helst känns det som. Jättesnällt att du håller ögonen öppna, ju fler som letar ökar ju chansen

Ledin
0

håller tummarna att hon kommer hem igen ge inte upp, säg även till alla du ser barn som vuxna har du ett kort på henne så ta det med dig säg att jag saknar min älskade så mycket har du sett henne? ju fler som vet om det ju lättare är det som sakt var att någon vet vart hon kan vara.

UllisM
0

Jag var ute och satte upp lappar igår men hittills är det bara en som hört av sig. En liten tjej som sa att hennes kompis kanske hade sett Shera. Det skulle ha varit på området brevid bara några meter hemifrån så det var nog inte hon. Men tjejen sa att de skulle leta mer och det är ju väldigt snällt och bra. Ska sätta upp fler lappar och sprida ut till fler att hon är borta. Jag känner mig så hjälplös, vill ju veta och kunna göra något. Känns som att det har hänt något speciellt nu när det gått så lång tid :´(

emjon
0

Vet inte hur du bor men finns det risk för att hon kan ha blivit instängd i något förråd eller garage där dörren stått öppen? Gå runt och be folk att de kollar sina förråd.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

annebeate
0

Fortsätt leta efter henne. Det kan vara bra att locka med hittelön. Hoppas så att hon snart återfinns.

anebit
0

"Det skulle ha varit på området brevid bara några meter hemifrån så det var nog inte hon."

Visst kan det varit Shera ……..  måste berätta att jag var med och letade en innekatt som ramlat ned från balkongen förra sommaren.  Efter 8 dagar fick vi in henne i en fälla.  Vi såg henne på kvällen dag 7  då hon slank in under hyreshuset bara några meter från där hon bodde. Så vi satte en fälla med sardiner i och väntade tills hon kom framsmygande av hunger och just när hon åt så drog jag igen luckan som jag höll i ett långt snöre. 

Hoppas att du får in henne snart. Lycka till!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Klart katten kan ha gått längre bort än runt ert hus.

anebit
0

Javisst kan katter vandra långt bort, vilket dom också ofta gör, ville bara berätta att det ibland händer att dom finns nära i omgivningarna…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Therese87
0

UllisM : Har du kontaktat nynäs kattehem? där sätter dom ut på deras sida om försvunna katter

Hawknestgrove
0

UllisM
0

#21 Jo jag har mailat nynäs katthem men får kanske göra ett nytt försök att komma i kontakt med dem.

Något som är mycket irriterande är att folk plockar ner lapparna man sätter upp!!!! Varför???

destiny
0

#23  Förmodligen katthatare som plockar ner lapparna. Skrikandes

Hoppas din katt hittar hem igen.

UllisM
0

Imorse klockan 0800 kom en mycket blöt men oskadd Shera äntligen hem. Nattens åskoväder var nog det som tillslut gjorde att hon fick hemlängtan. Hon var hungrig och mycket, mycket trött. Det är så otroligt skönt…vilken lättnad! Har växlat mellan hopp och förtvivlan i 11 dygn nu men man ska aldrig ge upp.

Tack alla för ert stöd och uppmuntran det värmde och gav hopp!

Kram Ullis

Jenna-Gun
0

Jippi så härligt.

Gläds med dej.

annebeate
0

Underbart. Gläds också med dig.Glad

marieborg
0

Åååå så underbart!!! Ta nu hand om varandra!

Kom ihåg att meddela alla ställen ni annonserat på att hon är upphittad (om ni nu inte gjort det). Kan vara lätt att glömma bort.

emjon
0

Härliga nyheter underbart att hon är hemma igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Grattis! mEn låt henne inte gå ut längre själv!… Så farligt för en liten kisse…….Pejl är en lösning!

Therese87
0

vilka fina nyheter! =)

essut50
0

Vilken lycka att Shera har kommit hem.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

UllisM
0

Jo jag har funderat på pejl, men den är tydligen slut hos leverantören. Svårt att hålla henne inne tycker jag. Det känns som att ta ifrån henne det hon håller kärast. Hon är en mycket självständig katt som redan när vi fick hem henne vid 12 veckors ålder visade att hon ville ut. Testade med koppel i början men hon smet vid ett antal tillfällen ut. Hon är utekatt i hjärtat verkligen. Jag har haft så många katter som har varit utekatter/innekatter växlande beroende på hur man har bott. Det har alltid fungerat och de har varit nöjda ändå. Men hon skulle inte vara lycklig som innekatt känner jag. Vi har dessutom så bra utemöjligheter med stor skog. Ändå vill man ju inte oroa sig varje gång hon går ut, att hon ska försvinna i flera dygn igen. Nu är hon iallafall lugn och har i stort sett sovit sedan hon kom hem, men rastlösheten kommer nog snart. Hon var ute med mig och hunden imorse men följde efter hem direkt så hon kanske har blivit avskräckt *hoppas*…

Sidentass
0

#25 Åhhh vilken undebar nyhet!! Jo, minsann det var ett rejält åskväder i bland kan det vara till fördel:-)

Hawknestgrove
0

Slut hos www.petcom.se?

Inte då……

UllisM
0

# 35 Jo den är slut i lager där med…

Hawknestgrove
0

Oj! Där kan du läsa min recention av Pejlen. Men den kommer väl igen! HAr du ingen möjlighet att näta in balkong elelr göra rastgård?

UllisM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#37 Nä vi bor på nedre botten med altan + uteplats…svårt att förklara hur det ser ut men det skulle nog inte funka. Dessutom springer ju barnen och deras kompisar ut och in med jämna mellanrum, glömmer att stänga dörren efter sig osv.

Hon har varit ute nu ett tag också + att hon alltid velat ut så det känns som att hon inte skulle vara lycklig då. Hon har ju säkert haft det bra under tiden hon varit borta det är nog mest vi här hemma som inte mått så bra. Jag hoppas på att pejlutrustningen kommer in snart så slipper vi oron nästa gång (om det blir så igen vilket jag hoppas att det inte blir)

Hon ligger förresten fortfarande och sover, helt slut efter sitt äventyr.

Hawknestgrove
0

Ja, den är suverän! Visserligen så använder inte jag min så ofta, men vill ogärna sälja den ändå. Jag har den varianten med 100 kanaler, dvs jag kan ha fler katter än en på den. Elza här inne har också köpt pejl. Hon är också jättenöjd.