Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1276 ggr
[sofia-85]
0

Insamling- som ja hatar detta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni vet att jag aldrig gjort en insamling innan till några katter. Jag har betalat allt för mina stödisar själv och jag har gjort det med glädje så jag klagar inte. För detta är ju det ja brinner för. Men nu på senaste har jag lagt ut mkt pengar till alla katter ja tar hand om. Vill inte ens tänka på hur mkt. och vågar inte räkna på det.

Men ni vet Siri som jag berättade om som vi tagit kejsarsnitt på räkningen gick på 2980 kr fast då fick vi ändå 1040 kr rabatt veterinären vi har kontkt med är helt underbar. Så annars hade den gått på över 4000 kr och vi har inte ens råd med 2980 kr. Ja jobbar så mkt ja kan alltså heltid plus just nu mer. Men pengarna räcker inte till. Vi har vänt på varje krona för att ha pengar. Siri bor ju i stödhem och Jeanette som har henne skulle försöka betala räkningen men när hon åkte hem ifrån ett jobb stannande hennes bil. Och sedan var det kamremen plus det att topplocket gick då remen gick. Kan inget om bilar men räkningen hennes hamnade på över 11000 kr. Så vi sitter just i skiten. Inga pengar kvar och hon ska ju inte få betala allt för min stödkatt ändå. Jag lovar att göra en redovisning på precis allt. Vill tillägga att vi fick köpa ett speciellt foder för lite över 200 kr för att veterinären sa atta det var det enda hon skulle äta. Så det är med i dessa 2980… fodret står på fakturan. Lovar att redovisa varenda öre här inne!

Jag hatar att ha insamlingen ska ni veta… men annars får vi flytta ifrån vårat hus för vi kan inte betala. har inte ett öre till mat denna månad. Hade råd med 3 burkar sill till midsommar :) Om nån kan tänka sig att ge en slant så sätt in pengar på stödhemmets konto swedbank ************* och ange Siri och gärna erat namn så ja vet varifrån det kommer… Gud va långt detta blev hoppas ni orkar läsa :)

Tillägga: 2 av Siris bebisar är dom jag skrivit ok som dött. Det finns 2 stycken kvar som mår bra hittills

Tusen tack och massa kramar ifrån Siri och mig :) Har nji några frågor så bara pm:a eller fråga i tråden

Tagit bort ditt kontonummer.      Du får PM de som vill ha det.
/anebit/medarbetare

GosChippen
0

**MEN, rätta mig om jag har fel, är det stödhemskatter från KKS? I så fall kan du väl få pengar därifrån? De har ju en massa insamlingar!
**

essut50
0

Jag skickar en slant. Men du bör ta bort ditt kontonummer här i tråden, det är inte så bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[sofia-85]
0

Oj okej… men eftersom det ligger på hemsidan så tänkte ja att det var okej. Ledsen för felet…

1# nej ja betalar för alla mina stödkatter själv

GosChippen
0

**Men det är väl inte meningen att man ska betala allt själv? Rätta mig om jag har fel! KKS har ju insamlingar.
**

Dakrish
0

Som jag förstått det jobbar inte Sofia för KKS. Hon tar in katter på egen hand och betalar därför allt själv.

Har jag fattat rätt?

Sofia, du ska få en slant av mig. Kan du PMa mig ditt kontonummer? De kattlådor jag säljer just nu är en liten slant till dig också.

GosChippen
0

**På KKS hemsida under rubriken stödhem, står det ju att KKS står för veterinärvård av stödhemskatter! Du har kanske en kontaktperson på KKS som du kan ansöka hos om hjälp?
**

[sofia-85]
0

Men det är inte för KKS jag tar hand om mina egna…

Puma77
0

# 6 Sofia har ett eget stödhem som heter Mossemarken´s stödhem. det är inte kopplat till KKS.

Sofia, jag hör av mig senareFlört

//Pia

GosChippen
0

**AHA!  Då missuppfattade jag det hela. Så du är alltså "egen företagare" så att säga?
**

[sofia-85]
0

Japp helt egen

[sofia-85]
0

Glad

Puma77
0

Jag får pengar nästa vecka som sagt så jag avvarar en liten slant till dig då.

//Pia

essut50
0

#3 Tänkte bara så att inte kontot kommer till oärliga människor, man vet aldrig nu för tiden.Gråter

[sofia-85]
0

#13 Ja vet tack för omtanken :)

#12 Puss vi älskar dig och dina punkisar :)

Jenna-Gun
0

Skickar dej en slant om du pmar mej ditt kontonr.

Raderar alltid dem i Internetbanken efter att jag gjort inbetalningen. Men jag vet inte om jag gjort det sist  och om det är rätt nr.

Jenna

destiny
0

PM:a ditt kontonummer så kommer det en slant.

Dakrish
0

200kr skickat till Sofia. :)

elza
0

hej sofia

skicka ditt nummer så ska jag ha en sammling här hemma du kan få alla mina äggpengar .. inte så mycket med dock någon kronor..

Jenna-Gun
0

200:- till dej är insatt.

Jenna

emjon
0

PMa ditt kontonr så får du ett bidrag av mig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Satt in på ditt bankkonto nu, glömde skriva meddelaqnde, bara fråån mig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Nu är inbetalning gjord på 200:- som du förhoppningsvis får på måndag.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Puttar upp Ni som kan, hjälp Sofia!

Hennum
0

putt :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[sofia-85]
0

Stoppa och belääg nu :) Jag har fått in så det räcker nu!

Tusen tack alla ni underbart snälla människor. Tur att det finns såna som ni :) Massa pussar ifrån oss

Puma77
0

Har du så det räcker nu? I så fall kan jag ju vänta med pengarna som jag lovade till nästa behövande katt du tar in.

//Pia

[sofia-85]
0

Japp gör det Puma… Jag har t.o.m till lite till övers för Engla :)

essut50
0

Vad skönt att du har fått in pengar så det räcker, det är du värd.

Bigless
0

#27 Hur mår Morgan?

[sofia-85]
0

#29 menar du Mogge nu? Eller Max? Om du menar Max så mår han bra. Men hon fick köra han till vet en dag då han inte vill äta eller dricka. Men han fick dropp över en natt och de kollade han men inget fel. Men när dom kom hem var han som vanligt.

Puma77
0

Tror han menade Mogge;) Hur ögonen ser ut.

//Pia

Bigless
0

Menar Mogge (trodde han hette Morgan Generad)

[sofia-85]
0

Mogge är frisk nu ör det Gullan som har det. Men Mogge är helt frisk :)

Bigless
0

#33 Härligt att sötnosen mår bra Glad

Hawknestgrove
0

Men sofia, så bra!!!!! KRam på dig och du är fantastisk!