Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4289 ggr
Crisse
0

Låst: Kort uppdatering

Vi har varit i Genarp nu på morgonen och skogskatten kom med en gång för han var jättehungrig. Jag hade med mig en liten burk blötmat och det är han inte van att få så jag satte fatet vid mina fötter och han högg in på maten och jag klappade honom under tiden och när jag kände att det var läge att försöka ta honom så tog jag i nacksinnet och bara lyfte in honom i buren utan problem, det tog inte mer än 5 minuter. Så nu är uppdraget i Genarp utfört och vi behöver inte köra dit något mer förutom att hälsa på för det har blivit riktiga vänner till både Eva och mig så vi är bjudna ner på lunch en dag när det har blivit riktig sommar så att vi kan sitta ute i trädgården och äta och det ser vi framemot att träffa dessa trevliga människor igen.

Det är inte med glädje jag måste skriva att 3 av mina 4 bebbar dog  förra veckan, 1 på onsdagen och 2 på torsdagen och då var dom bara 11 dagar, vad felet var vet jag inte men jag tror dom var missbildade för när vi skulle titta efter viket kön det var på dom så kunde man inte se det för dom såg inte ut som andra små kattbebbar. Den som är kvar var den enda som gick att se på och det är en pojke, han är väldigt liten men har börjat att gå på upptäcksfärder en liten bit ifrån mamman så jag hör hela tiden hur hon pratar med honom när han kommer en bit ifrån.

Det var allt för nu.

anebit
0

Tack!  Underbart att höra att skogskatten kommit in….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

Tack Crisse för en fin uppdatering. * Roligt att ni fått goda vänner i Genarp det är en vacker miljö däromkring. Vi har lite släktingar i närområdet där.

Tråkigt med bebisarna men även där brukar naturen veta bäst om det varit något fel.

Lycka till i fortsättningen! 

* Naturligtvis härligt att skogskatten är intagen också!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

tack för uppdatering.! tråkigt med bäbisarna men det var väll inte meningen att de skulle växa upp tyvärr,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Har saknat dina uppdateringar. Ledsamt med de små men ödet ville annorlunda med dem. Iallafall har deras mamma och syskon gott i värmen.

Jenna-Gun
0

Tråkigt med de små som inte klarade sej.

Härligt att ni fick in denna hankatt.

Kram  Jenna

helenaroth
0

Tack för uppdatering, tråkigt med kattungarna som dog, glädjande dock att en liten överlever!

Lena
0

Det var ju ledsamt med de små som inte klarade sig, men det verkar ju tyvärr som det var något medfött fel på dem. Vi får istället glädja oss att det gick så bra med skogskatten i Genarp. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Va skönt att skogskatten är inne. Tröstkramar till dig ang. kattungarna.Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Så skönt att höra! OCh som sagt, tråkigt  med de små! Då får vi väl höra hur det går med den distignerade herren! HAn kanske behöver lite pengar i kassan….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Crisse
0

Gunilla

Jag skall ta reda på så fort jag kan hur det går med honom men det är inte min katt utan en KKS katt så jag kommer inte att träffa honom igen tråkigt nog, jag ville bara få in dom här 3 kvarlämnade katterna från skogen och det har jag lyckats med nu, så det är KKS som står för kostnaderna.

annebeate
0

Tack för uppdateringen Crisse.

Ledsamt med de små. Gläds så att skogskatten kommit in. Hoppas vi får höra hur det går för honom.

Hawknestgrove
0

Åh, de är det? Ok, bara det går bra för de små kissarna!

Crisse
0

Skogskatten har blivit kastrerad och mår relativt bra. Dom skall operera hans öga på måndag och då kommer dom att ta bort ögat för det verkar som att han har ett öga någonstans därinne men det är väldigt litet. Om inget annat så hör jag av mig på måndag när jag har pratat med dom.

Jenna-Gun
0

Men så bra att han får hjälp lilla kissen.

Ni är underbara.

Kram Jenna

Hawknestgrove
0

Toppen att höra om kissen

kattassen
0

Vad skönt att skogskatten fått omvårdnad nu!

Crisse
0

Idag har skogskatten fått opererat sitt öga. Veterinären tog bort  resterna som var kvar efter hans öga så nu är det bara läkning som gäller, dom sa att han mådde bra efter operationen så nu var det över och det enda som återstår är att han får ett stödhem.

Jag fick reda på igår att han blev skadad i ögat redan för 1 år sedan och så har han gått sen dess. Hon som bodde uppe i skogen hade berättat att han kom alldeles blodig i ansiktet så hon hade tvättat av honom men inte tagit honom till en veterinär men det förvånar mig inte när hon kunde flytta och lämna katterna kvar där då tänker man inte mycket på hur katterna har det. Han var förmodligen inte så gammal när han kom till skada för veterinären säger att det är en ung katt.

essut50
0

Tack för uppdateringen om skogskatten. Hoppas han kommer att må bra snart.

Jenna-Gun
0

Finns det något foto på kissen.

Om inte det varit så himla långt så hade vi tagit hand om honom.

Kusten
0

Åh den lille skogskatten, honom har jag tänkt på. Vad skönt att höra att han är inne, har fått omvårdnad och verkar må rätt bra efter allt han gått igenom.

Crisse
0

Jag skall se om där är någon som skall till veterinären i veckan som kan ta ett foto på honom.

Hawknestgrove
0

men Jenna, transporter är ju inga större problem….

maggan47
0

som sagt Jenna, transporter går att fixa, och tänker på Fonzie igen, vilken lycka att han blev infångad, Crisse  och fick ta bort det skadade ögat, han klarar sig bra med ett, vet många katter med 1 öga, som lever bra liv Maggan47

PrinsessanFiona
0

Hej. Det är Vilda, en av tjejerna som hittade skogskatterna. Hur når dem nu? Vore kul att få se lite bilder. Kram

Crisse
0

Hej prinsessan Vilda.

Vad roligt att du hittade mig här, det är klart att du skall få se bilder på katterna men jag har inget foto på den svart/vita flickan. Hälsa din familj och mormor Eva.

Crisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilda

Här är en bild på den ena flickan som fick 3 små bebisar.

Crisse
0

Vilda och alla ni andra som är intresserad av hur det går med skogskatten,. Jag har varit nere hos veterinären idag och då passade jag på att hälsa på skogskatten och han mår naturligtvis inte bra efter operationen igår men jag tog ett par foto på honom.

helenaroth
0

Skönt för skogskatten att han fått vård och kan bli bra (smärtfri)!

Crisse
0

Här är ett foto på den sista överlevande kattungen till mamma Tess. Vi fick köra ner med lilla Mini till veterinären då hon blev dålig i förrgår, hon kunde inte gå riktigt utan ramlade omkull hela tiden och i går kväll blev det värre då hon ramlade hela tiden när hon försökte att ta sig fram. Veterinären tror att det beror på att hon har diaré som jag inte har sett för att mamman tvättar den lilla så nu får hon penicilin för att se om det hjälper. Hon är 3 veckor och väger bara 328 gram så det är inte mer än en liten plutt men en riktig liten kämpe som jag hoppas skall klara av detta och kunna gå igen.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Läser med lika stort intresse om ditt engagemang och om de missar som får en chans till. Skogskatten kommer bli så fin när han har läkt ögat.

Crisse
0

Jag vill bara visa hur Mini mös i mitt knä när vi körde ner till veterinären.

Crisse
0

En bild på en kattunge som jag fick förra veckan och som mamma Tess har adopterat och som har blivit en kompis till Mini. Det är en liten kille på ca, 3-4 veckor så han är i samma ålder som Mini.

Jenna-Gun
0

Det är så underbart att öååna dina trådar.

Man blir så glad åt alla mirakel du visar och gör.

Härliga bilder på gosetrollen.

Jag ömmar mycket för skogskatten.

Kram Jenna

anebit
0

Håller med Jenna att det är så underbart att läsa dina uppdateringar om kissarna du räddar.    Jag ömmar också jättemycket för skogskatten…

Såna söta små lakritstroll du har hemma, Hoppas att Mini blir bra i magen nu….

Den här bilden är ju bara för underbar!

Crisse
0

Anebit

Här får du den andra bilden jag tog i bilen.

anebit
0

mmmmmmmmmm vicken liten pussgurka      Kyss       Bebis…..

Ps. jag har lagt in dina bilder………..

MariannE11
0

buhu….. jag blir alldeles sjuk o kan knappt stava över att se sådana charmörer……kanske man kan köpa kattungar för hela skatteåterbäringen?…..Glad

jättefina bilder….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Åh fler svarta små troll .Jag tror jag dööööööör. Bodde jag i hus skulle jag ha en hel flock med svarta små troll.

//Pia

Hennum
0

hihi. vilka söta blåa ögon. en liten svart hårboll med stora blåa ögon. guuuud så sött!

jag läser dina uppdateringar ganska sällan, men det är lika intressant varje gång. så mycket som händer.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

MariannE11
0

du Puma…. jag väntar hit en svart kattmamma… tänk om ungarna åxå är svarta?… vet inte än…..får jag visa bilderna?….jag faller åxå för svarta kissar ( o röda o grårandiga o allihopa…Generad)

Puma77
0

Neeeeeeeeeeeeeeej Marianne. Du får INTE visa demFlört .Hur många svartisar har man inte sett nu på sista tiden .Å Om man bara kunde vinna drömvinsten på lotto. Har hittat mitt drömhus och allt med plats för många svarta troll.

Ja jag gillar alla småttisar oavsett färg mne jus de svarta påminner om min Thindra som liten.

//Pia

karins
0

Vilka härliga bilder på den lille svarte Mini !

Crisse
0

Tack anebit för hjälpen med bilderna.

Jenna-Gun
0

Marianne bry dej inte om vad Puma säjer. Klart du ska visa ALLA foton på dem.

Vill så gärna seeeeeeeeee

Puma77
0

Ja Bry dig inte om vad jag säger. Egentligen vill ja ju gärna se för jag kan ju inte låta bli. de e juuuuuu såååååå söta. Nu blev jag pussnödig bara på tanken på dessa små goa troll.

//Pia

Hawknestgrove
0

Lille söte skogis!!!! De små lakritstrollen får inte ta allt ljus från Honom! De är helt bedårande…. Men vi hoppas lille Skogis får ett bra hem nu! Och eftersom han är KKSkatt, så finns det väl insamling till honom?

helenaroth
0

Jag undrar så hur det står till med Kasper??

Crisse
0

Gunilla

Jag vet inte om där finns någon insamling till skogskatten hos KKS.

Helena

Jo det är så bra med Kasper. Han har blivit så kelen och hoppar gärna upp i mina vänners knä när dom kommer hit. Han har även fått en ful vana och det är att han tigger när jag sitter och äter, men det är säkert mitt eget fel  för jag har försökt att stoppa i honom allt möjligt gott bara för att han skall gå upp i vikt för han är väldigt mager fortfarande. Jsg skulle nog behöva att avmaska honom men eftersom det är ett gift så har jag inte velat förrän jag får ett klartecken från veterinären att han är helt frisk, vi skall på återbesök nästa vecka så jag hoppas att hans värden nu är bra. Tack för ditt bidrag det hjälpte mycket, jag tror Kasper har kostat 3.500:- än så länge och utan dig hade jag inte klarat det. Det finns nog lite kvar som andra har hjälpt till med så jag har till en katt till i alla fall.

Så tack alla ni som hjälpte mig för att klara av Kaspers kostnader.

Hawknestgrove
0

Då undrar jag, om nästa veckas Tradera kan gå oavkortat till skogskatten?

Crisse
0

Det gör du som du vill Gunilla, jag tror inte KKS säger nej till pengar.

Lena
0

Det var skönt att veta att Skogskatten nu fått opererat sitt öga! Underbara bilder på småttingen #35 och på sköldpaddsmamman #26! Man blir ju störtkär i dessa kissar. Tack så mycket för dina uppdateringar!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Nä, visserligen är det jag som har Traderakontot, men jag vill gärna ha klart därifrån också!

MorganP
0

#52 Utan vetskap om detta ärende så vet jag inte om det finns ngn insamling samt bakgrunden. Jag lovar att undersöka vidare med aktiva gällande detta och ska se att en återkoppling sker.

Morgan (som inte känner till ärendet…)

MorganP
0

Startar inom kort en insamling för skogkatten.

Hawknestgrove
0

Jättebra!

Crisse
0

Klockan är mycket men jag måste skriva när jag har detta i färskt minne.

Vi hade fått tips om 2 dumpade kattungar i en skog 3 honor som skall skjutas på måndag som hade 10 små bebbar och 4 ungar som skulle skjutas idag på en bondgård. Så sammanlagt 16 ungar och vi hade alla med oss hem.

Vi började med att hämta dom 4 ungarna på bondgården, det var 4 st, blåsköldpaddsflickor på ca. 5-6 veckor.

Dom 2 dumpade ungarna i skogen hittade vi lätt efter en vägbeskrivning och dom är ca. 4-5 veckor där jag har tagit den ena med mig hem (bilden), den andra får bo ihop med dom 4 flickorna.

Dom 3 vildkatthonorna skulle finnas vid ett övergivet hus en bit ifrån dom 2 dumpade kattungarna, det tog en liten stund att hitta huset för det låg inne i en skog vid stora vägen. När vi kom till den lilla skogsvägen vi skulle köra upp på så låg där en katt överkörd och det hade nog hänt idag, vi gissar att det är mamman til 3 av ungarna som vi hittade inne i huset bland en massa skräp och det var 3 jättehungriga bebbar på ca. 3-4 veckor vi hittade bland en massa bråte.

Vi hade fällan med oss för att fånga mammorna i men det gick inte men vi tog ungarna med oss för 5 av dom 7 hade ögoninflammation och någon av dom hade helt igenmurade ögon så vi ville inte lämna kvar dom och 2 av dom tog jag med mig hem eftersom jag har mamman på balkongen som kanske adopterar dessa små troll på ca.2- 3 veckor. Dom andra små 5 körde vi till en dam som oxå har en mamma som kanske kan ta hand om någon av ungarna och sen nappar hon resten om vi inte kan fånga honorna imorgon för då har vi tänkt att göra ett nytt försök. Dom 3 moderlösa bebbarna har oxå fått ett hem tillsammans och det skall säkert gå bra.

Vi hann precis bli klara innan det blev mörkt så jag var inte hemma förrän kl. 23.00 och sen var det bara att börja mata kattungar och tvätta ögonen på dom små och ta hand om dom på balkongen + mina egna katter och så en rumda med hunden, så det är därför jag skriver när klockan är så här mycket men nu tycker jag det känns som jag har grus i ögonen så det är nog tid att avsluta denna dagen.

Crisse
0

En bild på dom 3 moderlösa ibland allt skråpet, ingen bra bild men ändå.

MariannE11
0

tack Crisse för din fina insats…..pussa allihopa från mej… du är en ängel för dom o för mej!

Crisse
0

Marianne

Mina 3 nykomlingar sover så gott nu i transportburen som jag har satt i min säng bara för att jag skall höra dom inatt om dom är hungriga.

Ett foto.

MariannE11
0

det är ju det jag säger…. dom är hos den finaste ängel dom träffat… tänk att bara få den möjligheten att få sova utan att vara på helspänn!

Faxlin
0

#56: Jättebra att ni fått in dem. Men jag förstår inte riktigt varför ni delar på syskonen av kattungarna på det där sättet. Okej för de som är ytte pytte små och behöver ammor, att man kanske inte har plats hos en hona för en hel kull och delar på dem därför. Men de andra? Jag förstår inte det resonemanget. Du får gärna förklara tanken bakom så jag kanske förstår bättre hur ni tänkt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Men oj så bra att ni räddat dessa katter.

Blir så varm om hjärtat av ert fina jobb.

Kram, var rädda om er.

Jenna

Puma77
0

Åhhhh så söött. Jag kan inte få nog av dessa små pluttar suck.

//Pia

Crisse
0

Åsa F

5 syskon är på samma ställe, 3 syskon är på samma ställe, 4 syskon är på samma ställe och 2 syskon har jag, så dom enda vi delade på är sköldpaddsflickan och hennes svart/vita bror för jag kunde bara ta in 3 ungar eftersom jag redan har 2 små och vill inte belasta den mamman mer än så. Så där är ingen hel kull som är delad på för dom 2 jag har var det bara dom i sin kull. och dom andra 5 små hade sin mamma.

Crisse
0

Nu har jag ringt runt och kollat och alla kattungarna mår bra i sina nya hem.

Jag måste bara få säga att jag var inte ensam igår utan Aaron från Ystad och en kompis till mig som körde var oxå med, ensam hade jag aldrig klarat av detta med så många kattungar + att det var några mil att köra. Aaron har dom 3 moderlösa och min kompis har dom 4 flickorna från stallet och syskonet till min sköldpadda.

Jenna-Gun
0

Ett fång rosor till er alla tre.

Jenna

essut50
0

Tänk vilket jobb ni gör. Man blir så glad för det.

Kusten
0

Vilken fantastisk läsning detta var! Tackar ovan för dig Crisse och dina medhjälpare. Du får en solros idag igen :)

Hennum
0

så härligt, med ännu fler räddade katter! :) Bravo!

anebit
0

Crisse, du är en ängel som vandrar på vår jord………         Oskyldig

Måtte det komma en lag snart om tvångskastrering……..

Lucy
0

Tack alla! Ja det var en jobbig dag igår med alla dessa avlivningshotade katterna:-( Men det slutade väl!

Ska gå och natta min strax inför natten!

Aaron

Hawknestgrove
0

Så fantastiskt jobb ni har gjort!

Crisse
0

Vi körde ner en runda igår för att se om vi kunde hitta mammorna till ungarna. Vi placerade ut 2 fällor och satte oss i bilen och väntade men det enda vi fick in i fällan var en hankatt och det var den enda katten vi såg under dom timmarna vi var där.

Aaron har fått kontakt med en man som kör dit och matar och som skall hålla koll på om där är några honor kvar eller dom har varit där och skjutit dom. Dom har oxå bestämt att mannen tar ansvar för dom katter som finns kvar och Aaron håller kontakt med honom.

Crisse
0

Nu har kattungarna börjat att leta sig hem till mig så nu behöver jag inte åka ut och leta upp dom. 2 kattungar blev upphittade här på min gata i morse av en som har en firma 30 meter ifrån min balkong. Dom hade ringt till veterinären och dom tog kontakt med oss så jag var nere och hämtade en kartong med 2 små ungar på ca 4 veckor, en pojke och en flicka och båda tigrerade med vitt. Dom har nu kommit till en tjej som bara har vuxna katter som säkert hjälper till att uppfostra dom små.

kattassen
0

Men kära nån vad det kryllar av "mars-katts-ynglingar" nu då!

Dök ju upp en tråd till om Malmö-kissar som var i nöd… 

Fint att ni kan hjälpa till i den omfattning ni gör!

RoseM
0

Åh va jag blir glad över att ni kunde rädda alla kattungar! Det är ju guld värt. Va söta de är, paddor som är mina favoriter dessutom. *önskar jag kunde ha katt här*

Crisse, du gör verkligen ett jättejobb, behöver du en assistent kanske?;)

Crisse
0

RoseM

Bor du i Malmö?

maggan47
0

alltid lycka att läsa om hur du jobbar för dessa utsatta kissar  kram Maggan47

emjon
0

Åh så härligt att ni kunde rädda alla små troll. Det verkar nu vara en riktig kattbebisbom över landet. Hur kan vår sk jordbruksminister säga att det inte är problem med katternas situation.Blir man trött eller……………

Rosor till er som hjälper kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Crisse
0

Kasper har varit hos veterinären idag och tagit nya prover och dom är bättre men inte bra så det blir återbesök om en månad. Nu förstår jag mig inte på det här med värdena men jag fick reda på att sist dom tog leverprov så var det 11 idag var det 6 och det skall vara 0,5 på en frisk katt så det ser ut som Kasper har en bit kvar. Annars har han blivit jättepigg och gått upp i vikt, han har börjat busa med olika leksaker och så tycker han om att busa med trasmattan i köket. Veterinären skojade och sa att nästa gång han ser Kasper så har han päls och det tyckte han skulle bli intressant att se hur Kasper verkligen ser ut och det vet faktiskt inte ens jag. Jag hoppas att detta skall ordna sig till slut.

Crisse
0

Den bortglömda katten.

När jag var hos veterinären idag så passade jag på att fråga om skogskatten, jag visste att han skulle bli hämtad i torsdags men jag ville veta hur det var med honom innan han lämnade veterinären för sen kan jag inte få besked. Och nu får Lena ursäkta men nu kommer det kritik mot KKS igen och denna gången är det befogat. Skogskatten sitter fortfarande kvar hos veterinären så där var ingen som hämtade honom och ingen som har hört av sig inte ens för att fråga hur det är med honom. Jag fick besked på att det bara var jag som intresserar mig och frågar efter honom ingen annan. jag gick in och hälsade på honom i hans bur och där satt han helt ensam och inget sällskap i dom andra burarna, detta är på gränsen till djurplågeri att låta honom sitta instängd i mer än 2 veckor då hade det varit bättre att avliva honom om där inte är någon som kan ta hand om honom för detta är inte ett värdigt liv för en katt som är van vid stora ytor att röra sig på.

Jenna-Gun
0

Nej så trist.

Han måste ju må dåligt.

Så jag tänkt på honom.

Jenna:(

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Skönt att Kasper går åt rätt håll, även om en bit kvar.  Men det ska nog gå :-)

Väldigt trist att höra om Skogskatten, jag hoppas verkligen inte han behöver sitta där länge till :-(

kattassen
0

#81 Oj, fick nog känslan av att det fanns ett stödhem som väntade på honom efter veterinärsvistelsen. Stackars skogskattenGråter
Usch hoppas det jobbas på det och det är därför det dröjt.

elena
0

Stackars skogskatten så synd om honom. Kan det ha blivit ett missförstånd på något sätt eftersom ingen har frågat efter honom?

Crisse
0

Veterinären har försökt att ringa till den som blev ansvarig för skogskatten men där är ingen som svarar, dom ringde hela torsdagen och då hade dom öppet till 18.00 så där fanns chans att hämta honom efter arbetstid.

Tänk, jag kunde sitta och klappa honom den dagen när jag fångade honom och nu morrar han hela tiden när man närmar sig buren så frågan är om jag gjorde rätt att fånga honom men sen å andra sidan så kunde han inte gått ensam i skogen så hur man än vänder sig så har man ändan där bak och inget av det har blivit rätt.

Hawknestgrove
0

Näääää…. Oh att sitta där kostar dessutom en hel del pengar!

martdat
0

ja har han vart hoss vetten blir det inte billigt att lösa ut honom,,,, bäbis gick på 4000 för 6 dagar bara,,,, Lustigt, jag fattade det med som att det fanns stödhem som väntade , Vad sa din kontakt på KKS Crisse om detta egentligen?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Men snälla, se till att kissen komer därifrån! Arma djur!

Ankie
0

Men lille kissen, berätta vidare hur det går för Skogskatten.

MorganP
0

Stackars katt

Crisse, kan du inte maila till alla-listan så kanske något händer.

Morgan

essut50
0

Nämen stackars katt, hoppas du får tag i KKS nu, katten ska inte behöva sitta där länge till och kosta pengar som inte KKS har..

Nu blir jag lite ledsen på KKS..Gråter

SamanthaJones
0

inte konstigt att kks får dåligt med pengar om de ska använda vet. stationer som stödhem… ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Puma77
0

Det måste blivit ngt fel någonstans. Så kan det ju inte gå till. Hoppas det löser sig.

//Pia

kattassen
0

#86 Du gjorde rätt som tog honom från skogen och lät honom komma till vård. Jag tror att han känner sig trängd i buren och därför morrar han. Det finns dofter och sådant runt omkring honom som gör att han blir osäker. Bara han får komma till ett riktigt hem blir det säkert annorlunda igen.

Du Crisse har gjort det rätta för skogskatten så här långt. Nu är det andra personer det hänger på.

Tum- och tasshållning pågår! 

PS Förresten finns det någon information på kks.nu? Hittade inget direkt

Hawknestgrove
0

Nä, finns inget som jag såg heller. visserligen så var jag inne förra veckan på deras hemsida…. Ta mig tusan, jag tar denna länk och mailar tilldem… det här är ju viktigt! Många av oss ger ju regelbundet pengar till Kks för att katter ska ha det bra och då får det inte slängas bort….Gjort!

Crisse
0

Jag har ingen kontakt med KKS när det gäller skogskatten.

Morgan 

Eftersom dom brukart läsa här så vet dom om det nu.

Hawknestgrove
0

Ja, jag slängde iväg ett kort mail med länken till den här tråden.

Hawknestgrove
0

Lille Robin Hoood, finns ingen som kan ge dig ett litet hem?

annebeate
0

Vad är detta? Självfallet Crisse  gjorde du rätt mot skogskatten men vad sysslar KKS med? Jag kommer att sätta in en slant till skogskatten  men  först måste det ordnas för honom, självfallet skall han inte sitta där, stackars lille kisse.

Morgan, du med dina kontakter inom KKS var snäll och  ta tag i detta.

Denna kommentar har tagits bort.
Crisse
0

Morgan

Jag har inte orkat ta kontakt med någon nu ikväll. Jag har kämpat ikväll och gör så fortfarande för att få en kattunge att överleva natten så att jag kan ta den till veterinären imorgon när dom öppnar.

annebeate
0

Jag har precis nu mailat till Birgitta på KKS. Stackars lilla katt!!!!

emjon
0

Crisse

Jag är glad för att Kasper har mycket bättre värden på levern nu och det betyder att det går åt rätt håll för lilla gubben. Jag är också övertygad att du gjorde rätt som hjälpte skogskatten som var skadad. Håller med i det som Kattassen skriver att miljön hos veterinären påverkar honom.

Helt otroligt att kissen blivit bortglömd hos veterinären och det är en stor brist i ansvarsfrågan. Om det brister i administration är en sak men inte när det gäller ett liv. Ju mer jag läser här om KKS så verkar viljan större än resurserna och de tar på sig mer än vad de klarar av.  Området är stort och det är alldeles för mycket katter och det går helt enkelt inte att hjälpa alla.

Hoppas att det går bra hos vetten med den lilla kattungen och vi håller tummar och tassar för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Crisse
0

Lilla Mini fick följa med till veterinären nu på morgonen när jag var nere med den svältande kattungen. Hon blir inte bättre utan hon vinglar fortfarande och hon fick en vitaminspruta idag för att se om det hjälper. Blir hon inte bättre till nästa vecka så tycker veterinären att jag skall ta bort henne. Det är mycket med sjuka katter just nu men jag får hålla tummarna för mina 2 sjuka ungar och Kasper.

Hawknestgrove
0

Fått svar från KKS. Mitt svar kursivt. Tagit bort namn.

Ok, tack för att du orkade skriva. Jag har den störta respekt för KKS och deras arbete, annars hade jag aldrig engagerat mig så hårt som jag gör, så gott jag kan, på avstånd både tidsmässigt och med den lilla slant jag kan bidra med. Men vet man inte, att det inte kostar något på Haga, då tänker man i alla fall gör jag det, jisses, många tusen bara för förvaring…

Men jag lägger gärna in ditt mail, utan namn, så kanske de som bor i närheten kan få sig en tankeställare.

Gunilla.H, alias Hawknest på Tradera…..

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ********@kks.nu [mailto:***********@kks.nu]
Skickat: den 11 juni 2008 01:01
Till: Gunilla Hallgren
Ämne: Re: SV: [Alla] Skogskatten Robin Hood!

Förmodligen kostar det inget hos haga. Haga är en av de få ställen där

veterinärerna fortfarande minns varför de från början sökte in till

utbildningen.

Oftast är det lönlöst att gå in och svara på forum då det är mkt folk

med för mycket fritid som sitter och skriver av sig ilska.

Om de istället lagt tiden till att försöka hjälpa oss andra som sliter

för att rädda katter så hade många fler katter kunnat räddas.

Denna katt kanske ska hem till mig. Det är inte fullt bestämt ännu då

jag egentligen inte vill då jag har både kattungar och honor med kattungar

som behöver plats.

Att vara i ett normalt hem är inte alltid det bästa. Många ser på ett

normalt hem som rosa moln men ett normalt hem har mer stök, mer folk som

rör sig och större ytor som är skrämmande. Finns det också andra katter/

djur i miljön är det inte heller lugnt för en nyopererad katt som nu även

är enögd. De som pratar borde tänka innan de säger så mycket.

Det är oerhört svårt att finna stödhem då den hemlösa kattpopulationen

ökar i rekordfart samtidigt som antalet katthjälpare minskar.

Många katter lider idag och det är inte pga kks utan pga att folk är helt

utan empati för djurs lidande. Ví kanske tar oss vatten över huvudet i vår

kamp att vilja djurens bästa och vi arbetar i hård motvind men vi gör så

gott vi bara kan och hade vi haft överflöd av hem för katter så hade

självklart denna katt redan varit hämtad. Han kommer hämtas men hade folk

pratat mindre och hjälpt mer så hade han kanske redan haft ett hem.

Men så länge han är på Haga kan jag säga att han har det bra. Mycket

bättre än att vara skadad ute. Du kan kopiera detta och informera dem på

forumet om du vill. Jag har varken tid eller ork för forum.

Mvh*********

KKS

Crisse
0

Jag tänker inte på vad det kostar utan jag tänker på katten, han är eller har varit tam och nu morrar han bara man kommer i närheten. Det hade varit bra om dom hade tid att gå in här läsa lite oftare för att se hur alla här inne kämpar för katterna och ibland har lite fler katter än vad man skulle bara för att kunna hjälpa en hemlös stackare.

Hawknestgrove
0

Ja, jag har i alla fall gjort vad jag kunnat. Nu får vi hoppas, han kommer till ett lugnt hem och att vi kan få igång en bra insamling till Robin Hood! Så därför så puttar jag upp ifall det finns någon i närheten, som har plats för den lille, ller har tid att besöka honom!

Han är absolut inte glömd!

MariannE11
0

Crisse du är värd alla blommor i hela världen för dina insatser….du ställer upp, flackar o far och har oturen med sjuklingar… hoppas de alla mår bättre nu….dom har inte kunnat få bättre omsorg än den du ger dom… fattar inte hur du hinner göra allt… samtidigt hoppas jag att du hinner sköta om dej själv så du orkar med detta….hoppas du vet hur värdefull du är!….

Naquita
0

Jag måste reagera lite. Jag vet inte vem som är din kontaktperson. men som jag kan läsa ur denna tråd har du plockat in en massa katter,vem säger att det automatiskt måste bli KKS-katter? vi har också en gräns på hur många vi kan hjälpa! man ska inte ta på sig mer än man klarar av.

Hawknestgrove
0

Men nu blev ju Robin Hood KKskatt? Sedan, rätta mig om jag har fel, men är inte KKS policy att  det inte finns något intagningsstopp? Vilket i och för sig är en omöjlighet i realiteteten. nu har lille Robin suttit hos veten sedan den 2.a juni, om man går efter inläggen här. Visserligen, så är vi många, som sitter här vid våra datorer och inte kan göra mer, p g a avstånd och ekonomi. Men det har visat sig, att många av dem, som just stöttar KKS på Tradera vilket inte är lite pengar, är just här inifrån. Det är den lilla biten JAg ser och det är inte pengar att förakta, kan jag lova

Naquita
0

# 111 Policy skulle jag inte kalla det. det är upp till var och en i föreningen att ta på sig mer ärenden, men något intagningsstopp finns inte. Jag vet ingenting i robinHoodsfall, då jag inte har varit inblandad i detta ärende överhuvudtaget.

Jag håller med om att det är tråkigt att han suttit där i 2 veckor, men jag tänker inte uttala mig om just honom då jag vet för lite om detta fallet och hur det låg till från början.

men kom ihåg att han är på ett djursjukhus, där de kan djur och katter, han tas väl om hand och att han morrar kan mycket väl ha att göra med att han faktiskt är opererad och har lite ont.

Hawknestgrove
0

Ja det är ju inte två veckor. Han togs in och opererades den 2.a. Sen skulle han enligt uppgift ha hämtats i torsdags, alltså den 5.e. Nu har det gått nästan en vecka efter den dagen, och ingen har enligt uppgiftslämnaren hört av sig. det är det som gör en lite beklämd. Ok, jag fick en bra förklaring här ovan, det är sant, och hur vi än vrider och vänder på det, så är just PENGAR den springande punkten i allt, även om vi bedyrar motsatsen. Nu är de visst väldigt humana på HAgakliniken, men de kan ju också bli putta om inget intresse visas. liksom många av de generösa budgivarna, som hjälper  till med så mycket för att det ska gå runt för kissarna.

Crisse
0

Naquita

Om du menar mig när det gäller att plocka in katter så är det av alla dom katterna jag har som just nu är 9 kattungar och 3 vuxna extrakatter bara 1 mamma med 1 unge som är KKS katter och det är en katt från Tollarp som gick ut som ärende på allalistan som jag hjälpte till med och så är det likadant med skogskatten att det var ett KKS ärende som dom frågade om jag kunde göra något åt. Jag har aldrig plockat in en katt själv och satt den som KKS katt utan har själv ordnat permanenta hem till mina katter och tänker oxå fortsätta att göra så.

MorganP
0

#114 Får jag fråga vem som är kontaktperson samt förmedlare för dessa katter som du fått vetskap om via alla-listan, är nämligen själv inte med på alla-listan.

MorganP
0

Har fått svar från #114 som jag inte sprider vidare men vill tacka för svaret och än en gång tack för hjälpen.

Crisse
0

Morgan

Detta var det sista, inga fler för mig.

MorganP
0

#117 Förstår inte ditt svar men ok.

Crisse
0

Idag har jag varit nere hos veterinären igen, det går i ett kör nu tycker jag. Jag var inne och hälsade på skogskatten och nu börjar han känna igen min röst så han kom fram till gallret och luktade på min hand och jag kunde även nå att klappa honom lite på nosen. Han morrade lite men fräste inte så nästa gång skall jag försöka att ta honom i famnen och kela med honom. Dom skall ta stygnen på måndag så slipper han dom om det irriterar honom.

Jenna-Gun
0

Lilla skogis. så jag ömmar för honom.

Lilla vän

Jenna:(

Crisse
0

Här är en bild på dom 4 kattungar som vi var och hämtade på bondgården som skulle skjutas. Dom är ca. 5-6 veckor.

Jenna-Gun
0

Oh hjälp så söta.

Jenna

anebit
0

mmmmmmmm så söta…….

Jättebra att du hälsar på skogskatten så att han får lite kärlek…

Crisse
0

Det är tyvärr så att lilla Mini inte blir bättre. Hon kan inte gå alls men däremot sitta och när jag kommer ut till dom på balkongen så kommer hon alltid och möter mig och då  drar hon sig fram med frambenen. När jag var nere med lilla sparven hos veterinären så tog jg henne med mig och det enda han kunde göra var att ge henne en b-vitaminspruta för att se om det hjälper. Det skulle isåfall hjälpa på en 3-4 dagar men än så länge ser jag ingen skillnad. Veterinären sa att om hon inte blir bättre nu över helgen så måste jag ta bort henne nästa vecka för då har dom gjort vad dom har kunnat och där finns inga chanser till någon förbättring. Hur skall jag klara av att ta bort denna lilla bebbe som är så pigg för övrigt. Det har blivit lite för mycket med Mini och lilla sparven som kämpar för sitt liv men jag hoppas att min otur vänder snart.

Kittekatten
0

Usch, jag känner med dig. Var tvungen att ta undan en kattunge som vinglade förra hösten. Han blev aldrig stadig som sina syskon utan fortsatte ramla omkull fast han var nio veckor, hade antagligen en skada på lillhjärnan. Jag håller tummarna så hårt jag kan att det går bra, för dem båda.

chrisse-77
0

Ja, jag förstår att detta tar på psyket, det berör mkt. Men du ska veta att jag och kattungarna är oerhört glad att du gör detta. Du kan  ju knappast göra mer än vad du gör. Jag är grymt imponerad av dig och förstår din känsla av maktlöshet. Men jag håller tummar och tår , mina katter håller tassarna och svansar och vi försöker föra över positiv energi både till mini och Sparven.

CoolDu är guld värd!

Hennum
0

usch.. det är så svårt sånna beslut. man vill ju så gärna att de ska leva och vara lyckliga.

sånna söta kattungar på bilden. aldeles bedårande. ser jättegosiga ut.

Crisse
0

Jag vill avsluta denna tråden för den börjar bli lång och börjar på en ny tråd som heter Hemlösa i Skåne för det är inte bara i Malmö vi hjälper katter.

Jenna-Gun
0

Det låter bra.

Tack för att du ger oss uppdateringar.

Det är så viktigt att vi alla får lära oss av det du gör.

Du belyser situationer som inte många har en aning om.

Tack för att du fins för de katter som behöver hjälp.

Med en stor kram till dej o dina medhjälpare.  

Jenna

Lena
0

Denna tråd låses på Trådskaparens begäran. Detta då tråden blivit lång och nu fortsätter i den nya tråden Hemlösa i Skåne.

//Lena - Sajtvärd Hittekatter iFokus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer