F-n tar polisen!
Vad händer med polisen i Sverige? Har de blivit knäppa?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Finns det inget katthem i norr som kan upplysa Kalix polisen och ge dem lite kunskaper, för det tycks de ju avsakna totalt.

gasa ihjäl,,, eee,, borde de själva veta att det både är olagligt och plågsamt..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag ska maila:(
Kalix
Besöksadress: Köpmannagatan 1
Box 24
952 21 Kalix
Telefon: 114 14
Telefax: 0923-683 05
E-post: kalixpolisen@norrbotten.police.se
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja här behöver det få lära sig både ett och annat det är klart som korvspad. Att polisen går ut till allmänheten och råder dem att gasa ihjäl en förvildad katt är ju synnerligen allvarligt. De bryter mot gällande lagstiftning så det skriker om det. Dessutom motarbetar de arbetet med att höjja kattens status när de uttalar sig såhär. :(
#3 Bra Alexej att du tagit fram kontaktuppgifter till Kalixpolisen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vi borde skriva till tidningen: Bosse Johansson, reporter, Kalix
0923-69571 bosse.johansson@nsd.se
och en artikel om djurskydd direkt till Polisens tidning:
http://www.polisen.se/inter/nodeid=5776&pageversion=1.html
Har du synpunkter på innehållet i Svensk Polis eller vill tipsa om en artikelidé, skicka gärna e-post till oss.
e-post: mattias.wising@rps.police.se
e-post: kerstin.magnusson@rps.police.se
e-post: barbro.arratia-dolk@rps.police.se
Man behöver ju inte skriva så avacerat, gav några handfasta förslag till polisen i Kalix, tack vare annan länk av Alexej som jag läst här…Tack Alexej för alla bra länkar som jobbar för katterna i Sverige.
Hej,
Har idag läst en artikel om hur ni hanterar vildkatter och det är då mycket uppenbart tycks avsakna kunskaper i den hanteringen. Men vi kan ju alla lära oss för att bli bättre. Hoppas ni tar detta allvarligt med de brister ni har därom. Jag har två seriösa förslag till er för att ni ska få kunskap och information runt hur man hanterar vilda katter. Det finns så många exempel på hur dessa vilda katter kan bli alldeles utomordentliga huskatter.
Dels kan ni kontakta ett katthem, de har mycket att lära ut om katter både handtama och ej människovana (vill ni ha förslag på katthem så ska jag ta fram några åt er) Eller varför inte kontakta Kerstin Malm, inspektör vid närpolisen i Solna. Kerstin Malm har i uppdrag att skriva en lathund för utryckningspoliser i Stockholm västerort om hur de ska hantera fall med upphittade katter.
mvh//XXX

Men vad i hela fridens namn..man vill inte tro att det hela är sant….blir mycket illa berörd när jag tar del av detta..dom borde mejlbombas hela högen..tvi!!:-(
allså vad e det för folk som gasar ihjäl katter? Jag säger inget om vanlig avlivning men gasa,dränka o alla andra metoder är plågande för ett djur. Kan bara tänka paniken dom får fy f*n o detta ska vara polisen som säger till någon att utföra detta inte klokt!

jag mailade jag med…
Men herregud, katten fick ju inte ens en chans då så fort den kom till polisen.

Jag har också mejlat, bättre sent än aldrig..