Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 747 ggr
Puma77
0

Mask igen.

N har jag fått det klart. Tudor blev aldrig av med masken. Nyss spydde han upp några grisiga spolmaskar. Suck. Inget av medlen hjälpte och nu är det helg. Jag sa till mig själv att blir han inte avmed dem så ska jag till vetrinären nästa gång och så verkar det bli. Det är väl frontline som han ska ha då antar jag. Men det kommer bli körigt. Ingen bil och vetrinären har stängt. Nästa vecka jobbar jag ju även 100% så hur jag löser det har jag ingen aning om.

Jag blir så trött. Thindra har dock fortfarande inte visat några symptom en hon har ju fått maskmedel också.

//Pia

Linda-Lou
0

Inte kul….håller tummarna för att du får rätsida på det. Stronghold är annars bra som spot-on. Funkade på bägge mina grabbar…

Kram!

Puma77
0

Ja du har rätt. Stronghold är det som jag menade egentligen. Blir lite förvirrad av alla medel:))

Hoppas jag får tillfälle till telefon på måndag på jobbetFundersam så jag kan ringa. De har ju bara telefontid en halvtimme tyvärr.

//Pia

Hawknestgrove
0

Så varken Drontal elelr Axilur hjälpte?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Jobbigt att det inte hjälpt med tidigare medel på Tudor. Pella här hemma hade också problem att bli av med masken trots två besök hos veterinären där de gav henne stronghold. Jag fick ge henne banminth som tog bort det sista.

Kat08ja
0

Tråkigt att det inte hjlpte med maskmedicin :( Hoppas att det löser sig för lilla Tudor.

anebit
0

Hur har det gått för lille Tudor?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

ja Tudor hur går det för dej?

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Ja lille Tudor fick profender igår så nu får vi se:)) Annars njuter han av livet som vanligt den lille plutten.

//Pia

Issa
0

Det är för att katten kräks som han får spolmask igen. Ägg följer med upp och går ner i lungorna. Efter 14 dagar kläcks dom och katten hostar upp dom och sväljer ner dom i magen igen och så är det full gång igen. Maksmedel tar endast mask i tarmkanalen igen annanstans. Spolmask är luriga saker. Avmaska med Banminth var 14:e dag Detta kan du göra 4-5 ggr utan att skada kattens slemhinnor eftersom det är ett milt medel. Används de starka medelen upprepade gånger riskerar du få en kisse med blodiga diarréer och i värsta fall blödande magsår.

Puma77
0

ja jag ville inte använda de starkare orala tablettena igen så denna gång blev det spo-on.

Så att ta banminth 4-5 ggr med 14-dagar mellan är inget farligt?

Att han haft i lungorna har jag misstänkt sen första gången jag upptäckte masken.

//Pia