Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 2073 ggr
Naquita
0

Sov gott Gucci(uppd)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Orkar inte skriva så mycket nu.

Min älskade huskatt Gucci dog någon gång inatt, trolgitvis påkörd. Hon hade släpat sig upp till grannens bil och lagt sig under den. Hon kom inte in igår kväll:((

Hon vägrade vara inomhus, jag ville inte ha utekatter här. Men Gucci skrek nätterna igenom, kissade överallt(golv, möbler osv) och lev pissed-off på mina katter om hon inte fick gå ut. Utomhus var hon lycklig.

Just nu känner jag mig som en stor idiot, som lät henne gå ut..Men det var hennes vilja, hon vägrade vara inomhus:((

Älskade underbara söta lilla Gucci, sov gott. Matte ska begrava dig fint idag vid skogsdungen bakom huset!!

Vad ska amigo säga nu, när hans själsfrände inte finns mer?? De var ju som Ler och Långhalm:((

[sofia-85]
0

Åhh Emma vad sorgligt. Vet vad du menar med utgång mina skulle inte vilja leva om de inte fick gå ut. Sänder tröstkramar från mig och alla pissar här

miapia
0

jag beklagar emma lider med digGråter

MariannE11
0

beklagar din sorg… men jag tycker inte du ska behöva ha samvete för att hon fick gå ut… du lyssnade på din kisse….så Gucci hade den bästa matten hon kunde ha…..vila i frid..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jenna-Gun
0

Vet vad du känner.Det är så ofattbart.

Går igenom händelserna hela tiden.

Gråter skriker och gråter igen.

Tröstekramar till dej.

Jenna som vet hur ont det gör.

essut50
0

Tröstkramar till dig Emma. Lilla Gucci är nu i Regnbågslandet och har det bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Åh så sorgligt. Tröstekramar.

//Pia

karins
0

Åh nej Emma så sorgligt. många tröstekramar.

GosChippen
0

**Ha inte dåligt samvete, det är ju svårt att hålla en katt inomhus, om den längtar ut.
**

evamojje
0

va tråkigt tänker på er

tassekramar Eva, Mojje, Busan och Mette

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

kattassen
0

Å Emma så ledsamt! Lilla vackra Gucci!

Sänder en ros till kissen och tröstekram till Dig!

Gråter 

Jag har en frihetsälskande katt jag också, men han har fått stå ut med att vistas i koppel och sele, jag har övervägt många gånger att låta honom få gå på fri tass men övertygas varje gång jag läser  om dessa trägiska händelser att han får fortsätta med att koppelpromeneras. Suck… dessa bilarLedsen

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Destany
0

oj så otroligt tråkigt.. du ska inte ha dåligt samvete du lyssnade ju på din kisse. beklagar sorgen förstår att det gör ont

Sidentass
0

Men åhhh..så fruktansvärt sorgligt och så hemskt för er alla…du ska inte på något vis ha dåligt samvete, vi vet ju alla att vissa katter aldrig kan acceptera att vara inomhus för jämnan…jag vet så väl hur smärtsamt det är att förlora en älskad familjemedlem på det viset…liknande hände ju vår älskade Linus för ett par månader sen…man blir så chockad..känner sådan enorm tomhet att det inte går att beskriva…vet inte vad jag ska säga..finns inga ord..men nu lider inte misse..han är lycklig nu bortom regnbågslandet där det inte finns hårda elaka bilar..

övesänder de allra varmaste tröst- och styrkekramar/

Sidentass

Ledin
0

oh nej, :*C  Skickar här många tröstkramar till dig

-->kram,kram,kram o en jätte kram-->

maggan47
0

lilla söta Gucci, fick  i alla fall ett bra liv hos dig, och tyvärr blev det alldeles för kort, men du kunde inte göra annat, lilla missan ville gå ut, till varje pris, och hårda bilar, i alla fall bra, trots sorgen, att du vet vad som hände, och Gucci inte bara försvann i något dike, många tröstkramar till dig, och Amigo, samt de övriga missarna förstås, men nu finns Gucci bland våra  andra kattänglar, och håller en vakande tass över er

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cfd4179e-84bf-4eaa-9369-ec4593d6117e&Filename=kattängel med text, tar med mig hem.bmp)Maggan47

elza
0

Åååååååååååå sov gott tänker på dig Emma

annebeate
0

Lilla söta Gucci, nu är du ännu en älskad och saknad kisse som springer fritt utan faror i Regnbågslandet.   

Sänder många tröstekramar till dig Emma.

Ciiviic
0

Neeej :O ..

Rest.In.Peace lilla Gucci

Naquita
0

Sov gott älskling, nu har vi begravt dig, du har fått ett kors, fin lampa som kommer lysa för dig varje natt.

Vill fortfarande tro att du kommer in snart, går och äter lite, sedan lägger dig högst upp på klösmöbeln där ingen annan får ligga, bara du.

annebeate
0

Så fint du ordnat, en lampa som lyser för Gucci i skogsdungen varje natt. Så nära ni trots allt kommer att vara varandra även framöver, tårarna rinner ner för mina kinder när jag tänker på det

Sidentass
0

ja..jag säger som Annebeate..du har gjort så fint för Gucci..nu slår mej tanken om jag ska skaffa en sådan lampa för vår Linus..hanoch övriga små änglamissar  har tagit hand om Gucci nu…

kram

Siden

hanna64
0

Hon fick leva ett bra liv hos dig…du behöver inte ha dåligt samvete

Tröstkramar skickas….

Faxlin
0

Sänder ett gäng tröste kramar till dig.

Kramar i massor

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kusten
0

Kramar om och sätter en liten sommarblomma på den fina platsen ni gjort iordning för henne..

teserese
0

sänder tröstkramar från både två och fyrbeningar

SallyB
0

Så tragiskt!

Som sagt - bilar är hårda.

karins
0

Så fint du gjort till Gucci. En blomma till hennes grav.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0d6bb23b-bb0f-470b-8242-d401e6e7f26b&Filename=Liljor 001.JPG)

Onikan
0

Neeeej usch vad sorgligt!
Jag beklagar verkligen Emma, å tänker även på Amigo som nog sörjer också. Livet är så grymt ibland.

Simson
0

Vad ledsen jag blir över att läsa att fina Gucci gått över till regnbågslandet!! Hon har det bra där. Inga dumma bilar som kan göra henne illa mer. Gråter

Tänk på vilken bra matte du var för henne! Ingen kunde ha haft bättre matte än du!!

Många tröstekramar till dig och dina fyrbenta pälsklingar! Nospuss till Amigo-vännen! Kyss

Beklagar sorgen som gör så ont!! Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

Neeeeeeeeeeeeeeeej  Gråter  inte en till som blivit överkörd!   Gråter

Tröstekramar även om det inte hjälper just nu…………. säger som alla andra Gucci kunde inte haft en bättre matte….

sov gott du lilla vän som var så vacker!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Erika91
0

Vad tråkigt Gråter Jag beklagar sorgen Gråter Tröstekramar till dig!

Hawknestgrove
0

säger som Anebit…. Inte en till!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

Just nu snurrar tankarna i mitt huvud. har knappt sovit inatt. Varför stannade inte idioten som körde på henne, och iaf avslutade hennes lidande där hon blev påkörd? eller kollade henne, hon var idmärkt, det hade gått fort att kolla upp mig. Tänk om hon hade kunnat räddas om hon bara tagits till vet. i tid? Hur mycket led hon ? vad tänkte hon när hon släpade sig hem?

Alla ni som tycker att man kan ha katt i sele istället för att släppa ut dom. Det gick INTE att ens ha halsband på Gucci. Gucci har alltid fått panik när man håller fast henne, hon litade bara på mig och gick knappt fram till min familj som är här ofta. Försökte sätta på henne halsband ett par gånger men fick inte ens den över nosen. hon fick ren panik. Så idmärkningen fick duga, hon gick ändå aldrig fram till någon. Knappt till mig utomhus. Hon var lycklig när hon fick gå ut här runtomkring huset, hon blommade upp de sista månaderna och skyggheten försvann mer och mer.

karins
0

Inte ditt fel Emma. Hon var lycklig den sista tiden i livet. Mina katter springer fritt här. Jag är orolig var dag och hoppas att dom inte ska bli överkörda. När jag ser hur lyckliga dom är ute så har jag övervägt att låta dom gå ut. Bilar är hårda och katter är mjuka. och de som kör över en katt borde kolla upp om den hör hemma någonstans och när den dessutom är id märkt. det är dålig stil att inte göra det.

Jenna-Gun
0

Ja du Emma bilisten som körde på Leo har inte heller hört av sej. Men Leos död var ögonblicklig. Det syntes där han hittades av min man bara minuter efter han hade blivit påkörd. Leo skulle ha blivit galen om vi satt sele på honom så det skulle inte gått.

Jag har snart inte sovit riktigt på flera nätter. Vet vad du går igenom.

Men det är ju ingen tröst egentligen. Vi får ju inte våra mjukisa tillbaka hur vi än gör.

Tröstekram Jenna

Ankie
0

Det är så fruktansvärt hemskt när någon man älskar blir överkörd och dör. Jag vet inte rikkigt vad jag ska skriva för mina tårar rinner. Du får inte anklaga dig själv Naquita med att du inte skulle ha släppt ut Gucci, en olycka händer så lätt och det går ju så fort när de springer upp framför en bil och så är olyckan framme. Det är gjort på ett ögonblicks sekund. Jag lider verkligen med dig och jag tror att många härinne har varit med om samma sak. Gråt, gråt och skriv av dig. Det hjälpte mig när vår Rasmus gick samma väg till mötes som din älskade vän Gucci.

Ankie
0

Jag vill oxå säga att våran hittekatt Rödis är en kastrerad hankatt som det inte går på några som helst villkor att ha inne. Han blir tokig då, blir galen på de andra katterna och pissar inne precis som din Gucci gjorde så jag är fruktansvärt rädd att det ska gå för honom som för Gucci. Det går inte att förändra en envis katt som gör vad som helst för att vara ute. Jag vet att det inte går, vi har försökt.

Jag skriver det här för att du inte ska klandra dig själv och för att många katter är som din Gucci var.

Sidentass
0

#32 ja..jag vet, tankarna blir otaliga när man råkat ut för något så chockerande som du gjort, det vet jag sen vår Linus drabbades av samma sak här i våras…kan för mitt liv inte förstå varför man inte stannar och kollar upp om man kört på ett djur..man stannar, ser om djuret lever..kollar halsband…..en kvinna hjälpte ju vår Linus till djursjukhuset när hon några minuter efter olyckan fann honom på gatan..(det har vi tackat henne för) Sen förstår jag så väl vad du menar när du skriver om selen…jag försökte att få på vår min stödiskatt Lucia halsband här om dagen..hon blev livrädd för det och vi fick ge upp den gången..ändå litar hon på mej nu till 110% men hon måste ha sin trygghet och har svårt för förändringar…vet att du alltid gjort det bästa du kunnat för Gucci..och att hon fick sluta sina dagar som en lycklig katt..

Hawknestgrove
0

Siden, börja med ett litet halsband, som du gör av enbart mjuk resår! Gör det så, att hon kan ta sig ur själv. Alltså bara ett litet hopknutet resårband. Så vande jag Arne vid halsband. Givetvis tränade vi bara inomhus.

Sidentass
0

Tack för tipset Gunilla! Det ska vi ta o testa här!

Kat08ja
0

Så sorgligt :( sänder tröstekramar.

Hawknestgrove
0

Ja och massa beröm och godis, när resåren är på!